معرفی و دانلود کتاب صوتی سالار مگس‌ها

عکس جلد کتاب صوتی سالار مگس‌ها
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سالار مگس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سالار مگس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سالار مگس‌ها

کتاب صوتی سالار مگس‌ها، روایتی است از سقوط هواپیمای چند پسرک نوجوان در جزیره‌ای نامسکون و تلاش‌هایشان برای بقا و تشکیل جامعه‌ای کوچک. ویلیام گلدینگ در این رمان شنیدنی و البته تخیلی، جهانی را برای مخاطب نوجوان به تصویر می‌کشد که آخرین نشانه‌های مدنیت و ارزش‌های اجتماعی را از دست داده. برای اینکه ببینیم در این داستان نیمه‌سمبلیک با درون‌مایه‌ی اجتماعی، آیا یک جامعه، هر چند کوچک، بدون قیدوبندهای جامعه‌شناختی دوام خواهد آورد یا اینکه از همان ابتدا محکوم به زوال است، باید تا انتها با قهرمانان داستان همراه باشیم.

درباره‌ی کتاب صوتی سالار مگس‌ها

«رالف»، «پیگی»، «جک» و «سایمون» نوجوانانی هستند که در بحبوبه‌ی جنگ با هواپیمایی بریتانیایی در حال عزیمت بوده‌اند اما با سقوط هواپیمایشان به جزیره‌ای ناشناخته، زندگی‌شان برای همیشه دگرگون می‌شود. در این جزیره‌ی نامسکون نه زمان معنای سابق خود را دارد و نه مکان مانند گذشته مصداق پیدا می‌کند. در این نقطه‌ی کوری که هیچ‌کس جز مسافران بازمانده از هواپیما، خبری از آن ندارد، شخصیت‌های داستان تصمیم می‌گیرند تا جامعه‌ی خود را تشکیل بدهند و به این ترتیب از سد مشکلاتی که در برابرشان وجود دارد عبور کنند. ویلیام گلدینگ (William Golding) در اثر نمادین و اجتماعی خود، کتاب صوتی سالار مگس‌ها (Lord of the Flies) سعی دارد شکل‌گیری نخستین تمدن‌های بشری را برایتان بازسازی کند. با این تفاوت که این بار با انسان‌ها و شخصیت‌هایی متمدن روبه‌رو هستید که تجربه‌ی زندگی در اجتماع را داشته‌اند اما بر حسب تصادف، از جامعه‌ی سابق خود دورافتاده‌اند و راهی ندارند جز اینکه جامعه‌ی دیگری را بنا بگذارند.

برای اینکه کارهای این گروه چهارنفره به بهترین شکل پیش برود، پیش از هر چیز تصمیم می‌گیرند یکی از افراد را به ریاست خود انتخاب کنند. رالف رئیس گروه می‌شود تا هدایت آن را به عهده بگیرد. همچنین حلزونی که رالف و پیگی در جزیره پیدا کرده‌اند، به ابزاری برای اطلاع‌رسانی و هشدار به بازماندگان تبدیل می‌شود. به‌تدریج مسافران بازمانده‌ی هواپیما به فکر تعیین قوانینی برای نجات و بقای خود می‌افتند. بااین‌حال، ظهور یک هیولای خیالی کار را به هم می‌ریزد و موجب می‌شود افراد به جای پیروی از راهکارهای رالف و تلاش برای نجات از جزیره، تمام انرژی خود را صرف گریز و ترس از یک پدیده‌ی خیالی بکنند.

در کتاب صوتی سالار مگس‌ها در حقیقت با تئوری‌های جامعه‌شناختی ویلیام گلدینگ روبه‌رو هستیم که پیرامون شکل‌گیری جوامع و مشکلات پیش رویشان بیان می‌شوند. هر یک از شخصیت‌ها نماد قشر خاصی از جامعه هستند و هر یک از رخدادها نیز نماینده‌ی یکی از جریان‌های اجتماعی و سیاسی معمول. بنابراین، شنیدن رمان حاضر به مخاطبانش بینشی درمورد پیدایش و رشد جوامع خواهد داد و همزمان با آگاهی‌بخشی، ایشان را با مجموعه‌ای از ماجراهای پرکشش و جالب توجه رویارو خواهد کرد.

اگرچه نخستین چاپ کتاب سالار مگس‌ها در سال 1954 با استقبال چندانی مواجه نشد اما با گذشت زمان توجه گسترده‌ی مخاطبان عام و منتقدان تیزبین را به خود جلب کرد. هرچند شخصیت‌ها و مخاطبان اصلی این اثر نوجوانان هستند اما بزرگسالان نیز با شنیدن آن نکات بسیاری را خواهند آموخت. نکاتی که شاید جای آن‌ها در کتاب‌های علمی تاریخ سیاسی و اجتماعی همچنان خالی باشد.

ناهید شهبازی مقدم ترجمه‌ی این رمان را به پایان رسانده و فرهاد اتقیایی نیز خوانش آن را به عهده داشته است. چاپ نسخه‌ی متنی این اثر شنیدنی از سوی نشر آموت و انتشار نسخه‌ی صوتی آن به کوشش نشر آوانامه صورت گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سالار مگس‌ها

  • حضور در فهرست 100 رمان برتر کتابخانه‌ی مدرن
  • کسب رتبه‌ی 70 در نظرسنجی بی‌بی‌سی در سال 2003
  • یکی از صد رمان برتر انگلیسی از سوی مجله‌‌ی تایم در سال 2005
  • یکی از صد رمان برتر جهان برای نوجوانان و بزرگسالان از سوی مجله‌ی تایم
  • یکی از صد رمان الهام‌بخش از سوی BBC News در سال 2019

و...

نکوداشت‌های کتاب سالار مگس‌ها

  • سالار مگس‌ها یکی از کتاب‌های مورد‌علاقه‌ی من است. هنوز هم هر دو سال یک بار آن را می‌خوانم. (سوزان کالینز، نویسنده)

  • این اثر درخشان نشان‌دهنده‌ی بازگشت انسان به آن وضعیت تاریکی است که هزاران سال طول کشید تا از آن بیرون بیاید. (بررسی کتاب نیویورک تایمز)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب صوتی سالار مگس‌ها

رمان سالار مگس‌ها تاکنون بارها الهام‌بخش فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی و... بوده است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شمار محدودی از اقتباس‌هایی که براساس این داستان انجام شده:

  • فیلمی به کارگردانی پیتر بروک، محصول سال 1963
  • فیلمی فیلیپینی، به کارگردانی لوپیتا آ. کونسیو در سال 1975
  • فیلمی به کارگردانی هری هوک ساخته‌ی 1990
  • مجموعه‌ی تلویزیونی Yellowjackets در سال 2021
  • نمایش تئاتری به کارگردانی هنری تیموتی شیدر در سال 2015
  • نمایشنامه‌ای رادیویی در چهار قسمت سی‌دقیقه‌ای، نوشته‌ی جودیت آدامز و کارگردانی ساشا یوتوشنکو با بازی روث ویلسون، فین بنت و کاسپار هیلتون هیلی در ژوئن 2013.

با ویلیام گلدینگ بیشتر آشنا شویم

ویلیام گلدینگ (1911- 1993)، نویسنده، شاعر و داستان‌نویس بریتانیایی بود. «سالار مگس‌ها» نخستین و مشهورترین اثر وی شمرده می‌شود. دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 1983، همچنین جایزه‌ی ادبی من‌بوکر در سال 1980 از افتخارات گلدمن به حساب می‌آیند. کتاب‌های «پروانه برنجی»، «منار مخروطی» و «تاریکی مشهود» عنوان برخی از آثار ویلیام گلدینگ هستند.

در بخشی از کتاب صوتی سالار مگس‌ها می‌شنویم

حواس رالف به حرف زدنش نبود. صدف جالب و قشنگی بود و ارزش بازی کردن را داشت. اشباح زنده خیالش هنوز میان او و پیگی که مزاحم خیال‌پردازیش بود، قرار داشتند. نخل جوان با خم شدنش صدف را به میان خزه‌ها می‌کشاند. رالف یک دستش را اهرم کرد و با دست دیگرش نخل را به پایین فشار داد تا صدف که آب از آن می‌کشید بالاتر آمد و پیگی توانست آن را قاپ بزند.

حالا دیگ صدف نه فقط دیدنی بلکه قابل لمس نیز بود، رالف هم هیجان‌زده شد. پیگی پرت‌و‌پلا می‌گفت:

«یه صدف حلزونی، خیلی هم پولشه. مطمئنم اگه می‌خواستی یکی بخری باید کلی پوند خرج می‌کردی اون صدفو روی دیوار باغش گذاشته بود و عمه من...»

رالف صدف را از پیگی گرفت و اندکی آب از بازویش به پایین راه گرفت. رنگ صدف کرم تیره بود و چند جایش هم لکه‌های صورتی کمرنگ داشت. بین سرش که ساییده شده و سوراخ کوچکی در آن به وجود آمده بود و لبه‌های صورتی دهانه‌اش اندکی کمتر از نیم متر بود، حالت مارپیچی داشت و طرح ظریف برجسته‌ای آن را پوشانده بود.

رالف ماسه‌ها را از لوله‌ی گود آن بیرون تکاند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
فصل اول: صدای صدف - قسمت یک
36 دقیقه
فصل اول: صدای صدف - قسمت دو
38 دقیقه
فصل دوم: آتشی بر بالای کوه
25 دقیقه
فصل سوم: آلونک‌های کنار ساحل
47 دقیقه
فصل چهارم: صورت‌های رنگی و موهای بلند
46 دقیقه
فصل پنجم: جانوری در آب
33 دقیقه
فصل ششم: جانوری از هوا
38 دقیقه
فصل هفتم: درختان بلند و سایه‌ها
35 دقیقه
فصل هشتم: هدیه‌ای برای تاریکی - قسمت یک
15 دقیقه
فصل هشتم: هدیه‌ای برای تاریکی - قسمت دو
27 دقیقه
فصل نهم: چشم‌اندازی از مرگ
31 دقیقه
فصل دهم: عینک و صدف
34 دقیقه
فصل یازدهم: قلعه‌ی سنگی
53 دقیقه
فصل دوازدهم: فریاد شکارچی‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سالار مگس‌ها
نویسنده
مترجمناهید شهبازی مقدم
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سالار مگس‌ها

هومن محمودی
۱۴۰۲/۷/۲
صداگذاری کتاب حرفه‌ای و دلپذیر است اما توضیحات تکراری و ناواضح از طبیعت جزیره، صحنه‌های کشدار، صحبتهای بی نتیجه و طولانی پسران حوصله بعضی خوانندگان را سر می‌برد. ‌همچنین انتهای کتاب بسیار ناگهانی و بدون نتیجه است که برای من جالب نبود. ‌
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سالار مگس‌ها

برای دریافت کتاب صوتی سالار مگس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.