معرفی و دانلود کتاب صوتی الیور تویست

عکس جلد کتاب صوتی الیور تویست
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی الیور تویست

کتاب صوتی الیور تویست شاهکاری ماندگار از چارلز دیکنز، نویسنده‌ی قرن نوزدهمی انگلستان است. او در این رمان، همچون دیگر آثار خود، ظلم و نابرابری‌های اجتماعی را از طریق نقل سرگذشت قهرمانی متعلق به طبقه‌ی فقیر جامعه، به تصویر کشیده. البته این کتاب علی‌رغم موضوع تراژیک خود، سرشار از لحظات شیرین و فراموش‌نشدنی‌ست. گفتنی‌ست که رمان الیور تویست یکی از برندگان جایزه‌ی CityRead London است.

درباره کتاب صوتی الیور تویست:

در سلسله‌ی رمان‌نویسان قرن نوزدهم انگلستان که در میانشان به نام‌های بزرگی چون جورج الیوت و جین آستن برمی‌خوریم ، چارلز دیکنز (Charles Dickens) چهره‌ای استثنایی‌ست. او نه فقط محبوب‌ترین نویسنده‌ی عصر خود، و نه صرفاً یکی از برترین ادیبان در جهان انگلیسی‌زبان، بلکه از بزرگ‌ترین نام‌ها در تاریخ ادبیات است. در این گفته هیچ اغراق نیست. علاقه‌مندان به مباحث نظری، از نقش مهم آثار دیکنز در پیدایش و تطور رئالیسم در داستان واقف‌اند. اما این مهم‌ترین دستاورد خالق شاهکارهایی چون «داستان دو شهر» و «دیوید کاپرفیلد» نیست. به زعم ما، و همچنین به باور بسیاری از ادب‌دوستان، بزرگی نویسندگانی چون چارلز دیکنز نه در نقشی که در تاریخ حیطه‌ی هنری‌شان داشته‌اند، بلکه در تأثیری‌ست که بر آحاد مردم گذاشته‌اند. اینکه چارلز دیکنز با توصیفات دقیق خود از لندنِ عصر خویش، «شهر» و ادبیات را با یکدیگر پیوند داد و از این حیث از بانیان مدرنیسمی که در راه بود گشت، و یا اینکه او با بازتاب واقعیت‌های تلخ جامعه گامی بلند به سوی واقع‌گراییِ اجتماعی برداشت، بحث‌هایی مهم اما فرعی‌ست که دامنه‌اش به محیط آکادمیک محدود می‌شود. دیکنز در میان عموم کتاب‌خوانان (و حتی کتاب‌نخوانان!) نه با این دسته از احکام، که با آدم‌هایی که خلق کرده شناخته می‌شود؛ با پیپ و استلای آرزوهای بزرگ؛ با چارلز دارنی و سیدنی کارتنِ داستان دو شهر؛ با آقای اسکروجِ سرود کریسمس؛ و البته، با الیور تویستِ دوست‌داشتنی.

بیراه نیست اگر بگوییم دیکنز در میان غول‌های داستان‌نویسی، بیش از همه شخصیت ماندگار خلق کرده است. از این نظر شاید فقط داستایِفسکی و بالزاک با وی قابل قیاس باشند (البته اگر شکسپیرِ نمایشنامه‌نویس را نادیده بگیریم). به واقع، همه‌ی ما، حتی اگر داستان‌های دیکنز را نخوانده باشیم، دست‌کم از طریق فیلم‌ها و انیمیشن‌های اقتباسی با یکی از شخصیت‌های دیکنزی خاطره‌ای داریم.

گل سرسبد این شخصیت‌ها الیور تویست (Oliver Twist) است: قهرمان رمانی به همین نام، که اولین بار در سال 1838 به انتشار رسید. الیور تویست دوین رمان چارلز دیکنز بود. این اثر در مقایسه با یاد‌داشت‌های پیک‌ویک که نخستین کتاب نویسنده بود، از ساختار داستانیِ کم‌نقص‌تری برخوردار بود. با این حال، دیکنز در کتاب الیور تویست هنوز به پختگی‌ای که بعدها بدان دست یافت نرسیده بود. اگرچه این امر هرگز چیزی از ارزش‌های کتاب الیور تویست کم نمی‌کند. چرا که این رمان به قدری مملو از خصیصه‌های ذاتاً دیکنزی از قبیل جنب‌وجوش، حیات و طنزی شیرین و دلچسب است، که باعث می‌شود نقص‌هایش اصلاً به چشم نیاید.

ارائه‌ی خلاصه‌ای از داستان کتاب الیور تویست چندان ضرورتی ندارد. اغلب ما می‌دانیم که این کتاب حکایت پسربچه‌ی محرومی‌ست که در نوانخانه متولد شده و با شرایطی دشوار و اسفناک رشد می‌کند، و خب، در این بین، ماجراهایی مخاطره‌آمیز را هم از سر می‌گذراند. آنچه در این کتاب مهم است داستانِ آن (که البته بسیار جذاب می‌باشد) نیست. بلکه چنانکه گفتیم، تصویر جاندار و پویایی است که دیکنز از انسان‌های نیک و بدِ روزگار در اثر خود ترسیم کرده.

اقتباس از کتاب صوتی الیور تویست:

اغلب رمان‌های مشهور چارلز دیکنز بدل به فیلم‌های اقتباسی شده‌اند. الیور تویست نیز از این قاعده مستثنی نیست. از میان اقتباس‌های موجود از این اثر، پیشنهاد ما به شما تماشای «الیور تویستِ» رومن پولانسکی، کارگردان شهیر لهستانی - فرنسوی‌ست.

نکوداشت‌های کتاب صوتی الیور تویست:

- یکی از محبوب‌ترین آثار نویسنده. (Penguin Random House)
- نمودی از نبوغ دیکنز. (Barnes & Noble)
- یک اثر ادبی درخشان. (Loyal Books)

کتاب صوتی الیور تویست مناسب چه کسانی است؟

این نسخه از رمان الیور تویست برای نوجوانان تهیه شده است.

با چارلز دیکنز بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی بزرگ انگلیسی در سال 1812 به دنیا آمد و به سال 1870 از دنیا رفت. صاحب‌نظران وی را بزرگ‌ترین رمان‌نویس عصر ویکتوریا می‌دانند. تحمل محرومیت‌های فراوان در کودکی و نوجوانی، از دیکنز انسانی با روحیه‌ای حساس به نابرابری‌ها ساخته بود. امری که از دقت در بزرگ‌ترین آثارش به خوبی هویداست.

از میان مهم‌ترین کتاب‌های چارلز دیکنز می‌توان به عناوینی چون «داستان دو شهر»، «روزگار سخت» و « آرزوهای بزرگ» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی الیور تویست می‌شنویم:

الیور شش روز راه رفت و روز هفتم، خسته و گرسنه به شهر کوچک بارنت در نزدیکی لندن رسید. پاهایش خون‌آلود و کثیف بود. از خستگی روی پله‌ای کنار خیابان نشست. مردم با عجله از جلو او می‌گذشتند. هیچ‌کس به خود زحمت نمی‌داد تا با او صحبت کند. آن‌طرف خیابان پسرکی همسن‌وسال او به وی خیره شده بود. سر تا پای پسرک کثیف بود. نگاهی نافذ و ترسناک و پاهایی خمیده داشت. لباس‌های مردانه‌ای پوشیده بود که برایش خیلی گشاد بود. پسرک از خیابان گذشت و به طرف او آمد.

به الیور که رسید گفت: «سلام چی شده؟»
الیور در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود گفت: «خسته و گرسنه‌ام.»
پسرک گفت: «باید غذا بخوری... بیا...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی / درباره نویسنده
9 دقیقه
الیور غذای بیشتری می‌خواهد
4 دقیقه
فاگین و پسران
7 دقیقه
دزد را بگیرید
4 دقیقه
بیل سایکس می‌آید
8 دقیقه
محبت گم‌شده
10 دقیقه
کاری برای الیور
8 دقیقه
دزدی ناموفق
6 دقیقه
سایه‌های روی دیوار
9 دقیقه
و سرانجام، دوستان
4 دقیقه
تماشاگران پشت پنجره
7 دقیقه
مانکس و خانم بامبل با یکدیگر دیدار می‌کنند
9 دقیقه
حرف‌های نانسی
5 دقیقه
فاگین نگران می‌شود
14 دقیقه
قتل
9 دقیقه
مانکس مجبور به اعتراف می‌شود
5 دقیقه
پایان کار سایکس
9 دقیقه
توضیح
3 دقیقه
نتیجه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی الیور تویست
نویسنده
مترجممحسن فرزاد
راویمهدی مجنونی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتینشر صوتی کتاب‌های درگوشی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی الیور تویست

محمدرضا
۱۴۰۱/۵/۲
این کتاب اثر چارلز دیکنز نویسنده معروف انگلستانی می‌باشد. در این کتاب صوتی که مناسب برای نوجوانان بود به زندگی یک پسر می‌پردازد که مادرش بعد از به دنیا آوردن او از دنیا می‌رود و او را به یتیم خانه همان شهر می‌سپارند. روزی قرعه می‌کشند تا کسی برود و از صاحب یتیم خانه غذای بیشتری بخواهد، از بخت بد به قرعه الیور می‌افتد او هم میرود و حرفش را میزند اما با او به شدت بد برخورد میکنند و او را از یتیم خانه بیرون میکنند. الیور خودش را به شهری می‌رساند و شخصی به نام فاگین که پسران نوجوان را برای دزدی تربیت میکند او را میگیرد و یواش یواش به او فوت و فن دزدی را یاد میدهد. اما بار اول که به همراه دوستانش به دزدی می‌روند به اشتباه او را به عنوان دزد دستگیر میکنند و به دادگاه میفرستند، اما کتابفروشی که ماجرا را دیده شهادت می‌دهد که دزدی کار الیور نبوده و سر انجام او را آزاد میکنند. اما در حین راه یکی از همدستان فاگین او را میگیرد دوباره به جای قبلی‌اش برمیگرداند ولی سر انجام بخت با الیور سال میشود و شخصی پولدار در شهر دلش یه حال او میسوزد؛ با پیگیری‌های زیاد و با استناد به شواهد آن شخص در میابد که الیور پدری ثروتمند داشته و در شهر رم بیمار میشود و میمیرد ولی وصیت نامه‌ای از خود به جای می‌گذارد که در آن ارثش را به الیور میدهد ولی برادران بد جنس او الیور را می‌دزدند تا ارثی به او نرسد. سر انجام تمام دزدان دستگیر می‌شوند و به سزای اعمالشان می‌رسند و الیور به زندگی شادی دست پیدا میکند. جناب راوی خیلی خوب داستان را روایت میکنند و صدای شخصیت‌ها را به خوبی اجرا میکنند.
پونه
۱۴۰۲/۹/۱۵
دوسش داشتم، زیبا و شیوا و گویا، راوی خیلی خوب بود ولی بقیه شخصیت‌ها صداشان کمی تو ذوق میزد، خب پیرزنه ولی لزوما صداش اینطوری نیست😕⁦
الیور پسرک بیچاره، از بچگی داستانش دوست داشتم، فیلمش رو یکم دیدم و شاید قبلا خونده بودمش چون یه جاهایی از داستان به شدت برام آشنا بود.
داستان پسر بچه‌ای که در به
یتیم خانه دنیا میاد، داستان ظلمی که به آن بچه می‌شود، به خانواده‌اش، داستان دردناکی است، از امید و نومیدی از درد و تلاش و بی‌رحمی و محبت، قلبی مالامال از رنج و معصومیت و تشنه یک پناه و محبت، چه دردناک است، منظومه‌ای مجسم از ضرب‌المثل هر چه کنی به خود کنی و ضرب المثل از مکافات عمل غافل مشو
قلب آدم را به درد می‌آورد و خود تسکینش می‌دهد..
عرفان اندیشمند
۱۴۰۱/۷/۱۷
یکی از داستان‌های جالب نوشته چارلز دیکنز
که روایت پسری است که در یتیم خانه به دنیا می‌آید که پس از گزراندن زندگی سخت بلاخره با حقیقت رو به رو میشود
گوش دادن یا خواندن این کتاب را به همه افراد در سنین مختلف پیشنهاد میکنم ✅
با تشکر از گوینده عزیز با صدا شیوا و دلنشینان 💚💚
اگر بخوام به نکته در
منفی این کتاب اشاره کنم آن شباهت در لحن گویش شخصیت‌های مختلف است در زمان‌های خاص می‌باشد
با تشکر فراوان از کتابراه
کیم کیم
۱۴۰۱/۴/۲۵
کتاب از زندگی عادی و اجتماعی دوره‌ای از انگلستان است. شاید داستان برای نوجوانان امروز جذاب نباشد ولی با توصبفات و داستانسرایهای دیکنز نوجوانان مشتاق دنبال کردن آن هستند. من هم به یاد ان دوران دوباره کتاب صوتی آن را گوش کردم. و لذت بردم ولی شاید صداهای گیراتری برای اینگونه کتابها و یا دو صدا برای راوی داستان بهتر بود. ولی باز داستان دوستداشتنی بود. به نوجوانان توصیه میکنم حتما گوش بدهند.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۶/۲۱
الیور تویست، داستانی که از بچگی با آن بزرگ شدم ولی هر بار نامکرر است. هر روایت و کارتون و فیلمی از آن جذابیت خود را داردو البته که خود کتاب بسیار دلنشین تر است.
فضاسازی و شخصیت پردازی صحیح داستان به مخاطب اجازه می‌دهد فضای انگلستان در زمان چارلز دیکنز را بهتر درک کند.
روایت داستان بسیار زیبا و پر احساس بود و بر جذابیت اثر می‌افزود.
با سپاس از کتابراه
r. Karimiyan
۱۴۰۱/۵/۲
داستان خواندنی است و البته که نسخه صوتی با این صدای دلنشین و این گویش ماهرانه بسیار شنیدنی تر و جذاب تر است، سیر داستان روایت داستان زندگی کودکی است بی نام و نشان که سند هویتی از او در دست نیست و تا مدتی در نوانخانه بزرگ میشود و اتفاقاتی را روایت میکند که بعد از بیرون آمدن از نوانخانه برایش اتفاق می‌افتد، داستانی کوتاه و خواندنی است. ممنون از کتابراه😍🌺😍
Sedigh
۱۴۰۱/۲/۳
پسر ۱۰ ساله‌ام به خواندن کتاب علاقه‌ای نداره. این کتاب رو که گرفتم خیلی استقبال کرد. هر شب قبل از خواب یکی دو فصل اون رو گوش میده و از شنیدن اون لذت میبره. تصمیم گرفتم برای تشویقش به کتاب خوندن از همین کتابهای صوتی استفاده کنم. حتی خودم هم در کنارش به داستان گوش میدم. خیلی عالیه👌
عماد
۱۴۰۱/۴/۲۹
نکته خاصی نداشت فقط یه داستان کلیشه‌ای قدیمی ستمگر به سزاش میرسه و حقدار به حقش تنها چیز جالبش این بود ک اولیور تنها و بی کس از جایی ک دوست نداشت و داشت اذیت میشد بدون هیچی و بی هدف فرار کرد و رفت گویندگی اینکار واقعا خوب و شخصیت پردازی شدست اما داستان مغزی نداره
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۶/۴
الیور تویست چارلز دیکنز جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین آثار دیکنز است که فیلم‌ها و کارتون‌های زیادی هم با اقتباس یا داستان آن ساخته شده است... ترجمه آقای فرزاد هم خوب و قابل قبول است و اجرای صوتی‌اش هم نه عالی ولی خوب و شنیدنی است.
مسعود شرفی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
داستانی زیبا
روایت داستان هم به زیبایی داستان اضافه میکنه
_ توصیه این کتاب به یک دوست: +
_ مطالعه/شنیدن دوباره کتاب: 0
_ اشتیاق برای مطالعه/شنیدن ادامه کتاب: +
_ ترجمه: +
_ صدا پیشه: +
س وزیرزاده
۱۴۰۱/۵/۱۹
محتوا که خیلی خوبه و چارلز دیکنز نیازی به تعریف من نداره. فقط گوینده ش منو جذب نکرد. سرعت خوندنش رو بردم بالا که از این کسلی بیام بیرون و داستان رو گوش بدم. بد نمیخونه، حال نداره موقع خوندنش بنظرم.
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۲/۴
پیچ و تاب داستان جالب بود. توصیف ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی شخصیت‌ها هم، مثل سایر آثار دیکنز خیلی خوب بود. در مجموع داستان رو دوست داشتم و در مدت کوتاهی تمامش کردم
Javad hzd
۱۴۰۱/۵/۱۵
کتاب چارلز دیکنز نیازی به تحسین نداره داستانی روان و غیرقابل پیش بینی است فقط صداپیشگی خلاقیت کمی داشت و میشد بهتر باشه مخصوصا در صداهای شخصیت‌های زن داستان بیشتر به چشم میومد.
razie hashemi
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
چارلز دیکنز که احتیاج به معرفی و تعریف نداره، خیلی رمان تأمل برانگیزی هست، با وجود فراوانی غم و خشمی در رمان دلنشین و دوست داشتنیه، صدای گوینده هم خوب بود.
پری سا
۱۴۰۱/۸/۲۹
در سطح آثار دیگه دیکنز مثل داستان دو شهر نبود اما تصویر سازی و کشش داستانی خوبی داشت که از ویژگی‌های آثار چارلز دیکنز هست. صدای راوی هم بد نبود. با تشکر
مشاهده همه نظرات 39

راهنمای مطالعه کتاب صوتی الیور تویست

برای دریافت کتاب صوتی الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.