معرفی و دانلود کتاب صوتی شاه کشی

عکس جلد کتاب صوتی شاه کشی
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاه کشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاه کشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شاه کشی

ابراهیم اکبری دیزگاه قصه خود را در سال 1350 شمسی و بحبوحه برگزاری جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی ایران روایت می‌کند. کتاب صوتی شاه کشی درباره مردی جوان است که سودای ترور شاه را در سر دارد و می‌خواهد در روز برگزاری جشن، اقدامی مسلحانه انجام دهد.

درباره کتاب صوتی شاه کشی:

در تاریخ معاصر ایران تنها نام دو شخص ثبت شده که اقدام به ترور نافرجام محمدرضا پهلوی، شاه وقت، کرده‌اند. ناصر فخرآرایی و رضا شمس‌آبادی کسانی بودند که پس از اقدام مسلحانه خود و ناموفق بودن آن، کشته شدند و هیچگاه مشخص نشد که به راستی با چه اهدافی و از سوی چه کسانی دست به این کار زدند و به همین خاطر همواره برگی از تاریخ در ابهام فرو رفت.

حال ابراهیم اکبری دیزگاه در کتاب شاه کشی، سوژه ترور شاه را در مرکز داستان خود قرار داده و شخصیتی به نام سهراب سخنور را خلق کرده است که در سال 42 و در جریان مبارزات انقلابی علیه شاه در مدرسه فیضیه قم، پدرش را از دست می‌دهد. پس از این واقعه این مرد جوان تصمیم می‌گیرد سال‌ها بعد و در زمان برگزاری جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی در تخت جمشید، انتقام خود را از حکومت بگیرد.

کل ماجرای رمان شاه کشی تنها در 24 ساعت رخ می‌دهد و تمامی داستان شرح احوالات، افکار درونی و گذشته سهراب می‌شود که در شرف ترور شاه است. گفتنی‌ست نویسنده تلاش کرده تا تمامی تردیدهای شخصیت اصلی داستان را به شما نشان دهد و مدام پرسشی مهم را در ذهن مخاطب ایجاد نماید، که به راستی هدف سهراب از کشتن شاه، انتقامی شخصی است؟ یا اینکه او به آرمان‌ها و اهداف انقلابیون ایمان دارد و می‌خواهد چنین اقدامی را فارغ از درست یا غلط بودن آن انجام دهد؟

نکته قابل توجه کتاب حاضر این است که نویسنده تلاش کرده تا بیشتر گروه‌های مبارز در دوران پهلوی را در داستانش بیاورد و از طریق خلق شخصیت‌های گوناگون، نماینده‌ای از طیف‌های مختلف فکری داشته باشد. از جمله «حجت» که یک مبارز چپ و مارکسیست است، «آمیرزا ابوالقاسم» که فردی مسلمان و نزدیک به طیف روحانیت است، و «استاد جاودان» که گرایشات ملی – مذهبی دارد.

کتاب صوتی شاه کشی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و داستان‌های انقلابی از شنیدن کتاب صوتی شاه کشی لذت خواهند برد.

ابراهیم اکبری دیزگاه را بیشتر بشناسیم:

ابراهیم اکبری دیزگاه یکی از نویسندگان و شاعران فعال و دغدغه‌مند چند دهه اخیر است که سال‌هاست به عنوان مدرس و پژوهشگر در حوزه دین، داستان‌نویسی، نقد ادبی و روش‌شناسی کار می‌کند. او که به خاطر نوشتن رمان «برکت» توانست نامزد جایزه جلال آل احمد شود و در بخش رمان آزاد جایزه شهید حبیب غنی پور مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد، تاکنون آثار متعددی را در قالب‌های گوناگون ادبی از جمله شعر و داستان و مقاله منتشر کرده است.

علاوه‌بر نویسندگی، اکبری دیزگاه چندین سمت و مسئولیت فرهنگی و هنری در سازمان‌های گوناگون داشته است؛ از دبیری جشنواره داستان اشراق در سال 93-92 گرفته تا دبیری کمیته تاریخ شفاهی و مستند نگاری خاطرات حوزوی/دینی و دبیری شورای ادبیات داستانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.

برخی از آثار ابراهیم اکبری دیزگاه عبارتند از: «برکت، دست‌هایش خونین چشم‌هایش گریان، قابیل توبه می‌کند، دجال جمکران، من آسمان ندارم، هر آهی، آهو می‌شود و ...»

در بخشی از کتاب صوتی شاه کشی می‌شنویم:

بلند میشم و یواشکی کارت رو می‌ندازم گردنمو و کفشام رو می‌پوشم و راه میوفتم سمت شهرک آریامهر. سامان می‌گفت اینا رو یه مهندس آمریکایی به نام لوکان ساخته. یکی از بهترین شهرک‌های دنیاست. به سامان می‌گفتم خیلی هم آش دهن‌سوزی نیست. می‌گفت دایی من مهندسه. می‌گفت فرح ازش خواسته طراحی کنه. لوکان چندتا کار دیگه هم انجام داده. داییش بهش گفته بود ولی یادش نبود.

اون روز که میدون اصلی شهرک که رسیدیم، گفت: حتی مسجدش هم خیلی قشنگ طراحی شده. این شهرک نمونه‌ای از یک روستاست. اعلی حضرت می‌خوان که همه روستاها این شکلی باشن. بهش گفتم همشون رو لوکان می‌خواد طراحی کنه؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
بخش اول
29 دقیقه
بخش دوم
37 دقیقه
بخش سوم
40 دقیقه
بخش چهارم
38 دقیقه
بخش پنجم
46 دقیقه
بخش ششم
32 دقیقه
بخش هفتم
33 دقیقه
بخش هشتم
26 دقیقه
بخش نهم
28 دقیقه
بخش دهم
24 دقیقه
بخش یازدهم
31 دقیقه
بخش دوازدهم
26 دقیقه
بخش سیزدهم
32 دقیقه
بخش چهاردهم
22 دقیقه
بخش پانزدهم
21 دقیقه
بخش شانزدهم
3 دقیقه
بخش هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شاه کشی
نویسنده
راویسید احمد قاضی زاده هاشمی
ناشر چاپیانتشارات شهرستان ادب
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شاه کشی

محمد فراهانی
۱۴۰۱/۳/۸
اگر خودم میخواستم این کتاب رو بخونم همون صفحه اول و دوم کتاب رو میذاشتم کنار چون واقع موضوعی نخ نما وفاقد هرگونه جذابیتی داره و فقط تنها چیزی که باعث شد این کتاب رو تا آخر گوش بدم اجرای بینظیر و هنرمندانه خواننده آن بود که واقعا دست مریزاد داره که به آدم کاملا احساس یک نمایشنامه رادیویی موفق القا میکنه، ایکاش این هنر وتوانمندی وخلاقیت در خوانش صرف کتاب با ارزشی ومفیدی می‌شد ‌من پنج ستاره فقط وفقط به اجرای توانای ایشون میدم
مهدي كياني
۱۴۰۰/۱۲/۱
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که شنیدم
واقعا حس کردم دارم فیلم سینمایی میبینم
خوانش احمد هاشمی بی نظیره
راستی به نظرم از قسمت‌های نمایشی و صداسازی‌های فوق العاده کتابخوان برای نمونه صدا استفاده بشه تا همه پیش از خرید به جذابیت کار واقف شن، حیفه
خداقوت
شادی موسوی
۱۴۰۰/۱۲/۱
عالی بود
خوانش آقای احمد هاشمی حرف نداشت
خسته نباشید میگم
منتظر شنیدن کتاب‌های صوتی دیگه با صدای زیبای ایشون هستیم
مهسا محمودی
۱۴۰۰/۱۲/۱
عالی.. کتابخوان عالی بود و واقعا آدمو غرق داستان میکرد.. امیدوارم کارای بیشتری با این صدا بشنویم💪🏻
Amirali Eshgh
۱۴۰۲/۱/۱۳
خیلی زیاد و بیش از حد بزرگ نمایی شده درباره‌ی اتفاقات قبل از انقلاب
ف پناهي
۱۴۰۰/۱۲/۱
خوانش بسیار زیبا واقعا تصویر کاملی تو ذهن میسازه
خیلی عالی بود
dariush shahbazi
۱۴۰۰/۱۲/۱
بی نظیره این کتاب ممنون که صوتیش کردید
طاها عباسی
۱۴۰۱/۱/۱۳
عالی حتماً گوش بدید
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شاه کشی

برای دریافت کتاب صوتی شاه کشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.