معرفی و دانلود کتاب صوتی تشریف

عکس جلد کتاب صوتی تشریف
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تشریف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تشریف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تشریف

کتاب صوتی تشریف، داستانی انقلابی و تاریخی از علی اصغر عزتی پاک است و به زندگی و سرگشتگی مردی می‌پردازد که در شب ازدواجش به حقیقت مهمی در مورد همسرش پی می‌برد. شهریار لحظاتی پس از ازدواج می‌فهمد که همسرش با ساواک همکاری کرده و دوست نزدیکش، مصطفی را لو داده. او بهت‌زده خانه را ترک می‌کند و در شهر و روستا به دنبال دوستش می‌گردد. این اثر در چهاردهمین دوره‌ی جایزه جلال آل‌احمد عنوان یکی از پنج اثر برگزیده رادر بخش ویژه (نگاهی دیگر) از آن خود کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی تشریف

آذر 1357. همدان. شهریار و مهری ساعتی پس از مراسم عروسی به خانه‌ی خود می‌روند. مهری آلبوم عکس دوران نامزدیشان را می‌گشاید و به آن‌ها نگاه می‌کند. او مراسم امشب، نامزدی و روزهای آشنایی‌شان را مرور می‌کند. آن‌ها در دانشسرا با هم آشنا شده بودند. مهری متصدی کتابخانه‌ی آنجا بود و شهریار هر بار که برای گرفتن کتاب می‌آمد با او هم‌صحبت می‌شد و این‌چنین به هم دل باختند.

پس از دیدن آلبوم عکس‌ها، مهری با دلهره به شهریار می‌گوید که می‌خواهد از چیزی صحبت کند. اما تردید دارد و نمی‌داند چطور آنچه را که می‌خواهد، بر زبان بیاورد. شهریار ابتدا جدی نمی‌گیرد اما وقتی اضطراب همسرش را می‌بیند او هم بی‌تاب می‌شود. مهری عاقبت اعتراف می‌کند که مدتی با نیروهای امنیتی همکاری کرده و اطلاعات چند نفر از دوستانشان را به آن‌ها داده، ازجمله مصطفی، بهترین دوست شهریار. مصطفی دانشجویی انقلابی و تندرو بود و بدون پرده‌پوشی همه‌جا در نقد حکومت صحبت می‌کرد. مهری می‌گوید وقتی این رفتار مصطفی را دید، ترسید که همه‌ی دوستانش را به دردسر بیندازد، بنابراین تصمیم گرفت نام او را به ساواک بدهد. اما برخلاف دیگر دانشجویان که بعد از تعهد آزاد شدند و به دانشسرا برگشتند، دیگر هیچ‌وقت خبری از مصطفی نشد...

کتاب صوتی تشریف نوشته‌ی علی اصغر عزتی پاک داستان مرد جوانی را روایت می‌کند که در روزهای ملتهب پیش از انقلاب به دنبال دوستش می‌گردد. او پس از آنکه می‌فهمد همسرش بهترین دوستش، مصطفی را تحویل ساواک داده، خانه را ترک می‌کند و همه‌جا به دنبال او می‌رود. این کتاب داستان سه روز سرگشتگی و آوارگی او در همدان است. در روزهایی که تمام کشور متشنج بود و نیروهای امنیتی هر صدایی را خفه می‌کردند. شهریار نسبت به مصطفی و سرنوشت او دچار عذاب وجدان می‌شود و به بیابان می‌زند تا او را بیابد و خود را آرام کند.

علی اصغر عزتی پاک در کتاب صوتی تشریف، به‌نوعی سعی دارد انقلاب، پیروزی مردم و سقوط حکومت را پیشگویی کند. داستان او تا حد زیادی استعاری است و نشانه‌های مذهبی و دینی قابل‌توجهی در آن وجود دارد. مصطفی پیشگوی انقلاب است و گرچه در داستان غایب است ولی ردپا و نشانه‌ی او همه‌جا هست. شهریار هم که به نظر خنثی می‌آید، در این آوارگی به کشف و شهود می‌رسد و متحول می‌شود. او حقیقت همه‌چیز را می‌فهمد، مصطفی را بهتر درک می‌کند و به او ایمان می‌آورد.

کتاب تشریف را انتشارات شهرستان ادب منتشر کرده. نسخه‌ی گویای این رمان را حمیدرضا جعفری خوانده و گروه فرهنگی سماوا آن را عرضه نموده است.

کتاب صوتی تشریف برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های تاریخی علاقه دارید و از شنیدن داستان‌هایی با درونمایه‌ی انقلابی لذت می‌برید، می‌توانید به این کتاب گوش بدهید.

با علی اصغر عزتی پاک بیشتر آشنا شویم

علی اصغر عزتی پاک (متولد 1353) نویسنده‌ی داستان‌های بزرگ‌سال و نوجوان است. او تاکنون چندین رمان و مجموعه داستان منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به «باغ‌های همیشه بهار»، «موج فرشته» و «می‌مانم پشت در» اشاره کرد. «زود برمی‌گردیم» و «باغ کیانوش» عنوان کتاب‌های نوجوان اوست. عزتی پاک جایزه‌ی دوسالانه‌ی‌ ادبیات کودک و نوجوان ایران، کتاب سال حوزه‌ی هنری و کتاب سال سلام را به دست آورده است.

در بخشی از کتاب صوتی تشریف می‌شنویم

مهندس نصرالله افشار چند لحظه نگاهش کرد و بعد بدون اینکه حرفی بزند، از جلوی در کنار کشید. با اشاره دستش که از آستین عبا بیرون آمده بود راه را نشان داد: بفرما. شهریار با اجازه گفته و از میان در کوچکی که در دل در بزرگ آهنی جا داشت، رد شد. مهندس که شکل و شمایلش به درویش‌ها می‌برد، یا الله گفته و دستش را به نشانه احترام بازتر کرد: خوش آمدی. بفرما. با هم از بارانداز گذشتند و وارد حیاط شدند. حیاط بزرگ و فراخ بود. با باغچه‌ای وسیع که خزان جانش را گرفته بود و درخت‌ها و تاک‌های لخت و عور در میانه‌اش جا خوش کرده بودند. از کنار حصار چوبی باغ پیش رفتند و حیاط را دور زدند. مرغ‌ها و غازها و اردک‌ها در گوشه و کنار باغچه مشغول چرا بودند و هرازگاهی صدایشان سکوت حیاط را می‌خراشید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
39 دقیقه
بخش یک
38 دقیقه
بخش دو
60 دقیقه
بخش سه
29 دقیقه
بخش چهار
32 دقیقه
بخش پنج
40 دقیقه
بخش شش
22 دقیقه
بخش هفت
24 دقیقه
بخش هشت
30 دقیقه
بخش نه
22 دقیقه
بخش ده
22 دقیقه
بخش یازده
48 دقیقه
بخش دوازده
27 دقیقه
بخش سیزده
41 دقیقه
بخش چهارده
32 دقیقه
بخش پانزده
19 دقیقه
بخش شانزده
28 دقیقه
بخش هفده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تشریف
نویسنده
راویحمیدرضا جعفری
ناشر چاپیانتشارات شهرستان ادب
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تشریف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تشریف

برای دریافت کتاب صوتی تشریف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.