معرفی و دانلود کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک

عکس جلد کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک

همه کودکان ظرفیت و نبوغ درونی بیشتری نسبت به آن چیزی که فکر می‌کنیم دارند. اندرو فولر در کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک به ما می‌آموزد چگونه این پتانسیل را در کودکان فعال کنیم؛ از چه راهی جلوی از بین رفتن نبوغ فرزندانمان را بگیریم و چطور محیطی برای رشد کودک فراهم کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک

اندرو فولر (Andrew Fuller) روانشناس بالینی، اعتقاد دارد که هر کودکی ذاتا دارای حس کنجکاوی، خلاقیت و تفکر جانبی است که اساس نبوغ را تشکیل می‌دهند. کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک (Unlocking Your Child's Genius) نشان می‌دهد که معمولا در پایان دوران کودکی شعله‌های نبوغ و استعداد رو به خاموشی می‌گذارند. اگر چنین تغییری رخ دهد کودکان از امتحان چیزهای جدید خواهند ترسید و همواره نگران اشتباه کردن هستند. چنین کودکانی با نسخه‌ای خام از توانایی‌های خود بزرگ می‌شوند. خوشبختانه والدین در برافروختن شعله‌ی درخشش نبوغ کودکان تاثیر زیادی دارند. جهان پیرامون ما بهترین محیط برای باز کردن قفل نبوغ کودکان ما هستند. با استفاده از عناصری که محیط در اختیار ما قرار داده می‌توانیم نبوغ ذهن کودک خود را گسترش دهیم. با صرف زمان برای شادی و کنجکاوی می‌توان جرقه‌هایی را روشن کرد که در سرتاسر زندگی کودک شکوفا شوند.

کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک منبع شگفت‌انگیزی برای والدین است تا به فرزندان خود کمک کنند. والدین می‌توانند با استفاده از این کتاب ویژگی‌های فکر کردن، تمرین کردن، کنجکاو شدن و از هنر یادگیری لذت بردن را در کودکان خود تقویت کنند. اندرو فولر کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک را با روحیه‌ی سرگرم‌کننده‌ای نوشته که با تحقیقات علمی پشتیبانی می‌شود. شرطی شدن اجتماعی در مدرسه تمایل به سازگاری و تناسب را در کودکان کاهش می‌دهند و می‌تواند حس کنجکاوی کودکان را از بین ببرد. والدین و کودکان نیاز دارند باهم فکر کنند، صبحت کنند، گوش کنند و اشتباه کنند.

شرایط محیطی نقش بزرگی در شکوفایی یا کاهش نبوغ کودک دارند. با گوش دادن به کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک می‌توانیم استعدادهای درونی کودک را کشف کنیم و با توجه به نوع استعدادها، شرایط محیطی خاصی برای پرورش آن‌ها مهیا کنیم. کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودکان توسط مریم راشد به فارسی ترجمه و با صدای نازنین حاجی‌لو منتشر شده است. نسخه‌ی چاپی کتاب شکوفایی نبوغ کودک را انتشارات پندار تابان و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی جیجون منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب شکوفایی نبوغ کودک

  • کتابی برای خواندن، غوطه‌ور شدن، بازنگری کردن و تغییر نگرش به یادگیری. (جان هَتی)

کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک برای چه کسی مناسب است؟

این کتاب برای والدین، مربی‌ها و علاقه‌مندان به تعلیم و تربیت کودکان مناسب است.

با اندرو فولر بیشتر آشنا شویم

اندرو فولر روانشناس بالینی است که با بسیاری از جوامع و مدارس در استرالیا و خارج از استرالیا همکاری می‌کند. او به‌عنوان مشاور علمی تلویزیون اِی‌بی‌سی در زمینه‌ی علم مغز نوجوانان فعالیت می‌کند. فعالیت‌های دیگر اندرو فولر، همکاری به‌عنوان مشاور اصلی استراتژی ملی پیشگیری از مواد مخدر REDI، سفیر سازمان اهمیت ذهن و عضو ائتلاف ملی برخورد با قلدری است. اندرو فولر مدیر سازمان جوانان تاب‌آور استرالیا نیز هست. از کتاب‌های او می‌توان به «TRICKY KIDS»، «GUERILLA TACTICS FOR TEACHERS» و کتاب «HELP YOUR CHILD SUCCEED AT SCHOOL» اشاره کرد. کتاب شکوفایی نبوغ کودک تنها کتابی از اندرو فولر است که به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک می‌شنویم

برای شکوفایی نبوغ کودکان خود، فقط به مدرسه اکتفا نکنید: شما اولین و مهم‌ترین معلم آن‌ها هستید.

معلمان و مدارس برای کودکان، بهترین تلاش خود را می‌کنند، اما اثر آن‌ها در آن واحد بین دانش‌آموزان زیادی تقسیم می‌شود. مدارس با برنامه‌ها و بودجه‌ها محدود می‌شوند. برخی بروکراسی‌های تحصیلی می‌توانند پذیرش تحقیقات جدید بر روی چگونگی فراگیری انسان‌ها و روش‌های نوین برای به‌کارگیری دانش در کلاس‌های درس را به تاخیر بیندارند. وقتی والدین در کنار معلمان به ساخت مهارت‌ها، علایق، اشتیاق‌ها و تمرکز کودک کمک می‌کنند، شاهد صعود و بالندگی در او خواهیم بود.

کودکان فقط بین 10 تا 15 درصد از وقت خود را در مدارس می‌گذرانند. آن‌ها زمان بیش‌تری را در خواب هستند (33 درصد). مابقی این زمان (52 درصد) در خانه، بیدار، در حال بازی یا فراگیری زندگی هستند. کاری که در این زمان انجام می‌دهند، بیش‌ترین اثر را روی پیشرفت آن‌ها بر جای می‌گذارد.

انسان‌هایی که نبوغ کودکان را با قدرت بیش‌تری شکوفا می‌سازند، کسانی هستند که با آن‌ها بازی کرده، با آن‌ها وقت گذرانده و آن‌ها را بیش از همه دوست دارند، یعنی خود شما.

بخش اعظم فراگیری آینده‌ی کودک نیز در مدرسه رخ نمی‌دهد. تخمین زده شده است که اکثر مشاغلی که در سال 2030 وجود دارند، هنوز به وجود نیامده‌اند. دانش هر سه سال یک‌بار، دو برابر می‌شود. تخمین زده شده است که پنجاه سال پیش، یک فارغ‌التحصیل دوره‌ی راهنمایی، با حدود 75 درصد از اطلاعاتی که به درد زندگی‌اش می‌خورد، مدرسه را ترک می‌کرد. برخلاف آن، امروزه فارغ‌التحصیل دوره‌ی راهنمایی، فقط دارای 2 درصد از اطلاعات مفید برای ادامه‌ی زندگی است!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
16 دقیقه
مقدمه
25 دقیقه
فصل ۱ - پرورش نبوغ
24 دقیقه
فصل ۱ - عالی بودن در مدرسه
13 دقیقه
فصل ۲ - مغز نابغه
19 دقیقه
فصل ۲ - والدین و معلمان
8 دقیقه
فصل ۳ - شناسایی نبوغ فرزندتان ۱
9 دقیقه
فصل ۳ - شناسایی نبوغ فرزندتان ۲
21 دقیقه
فصل ۴ - تقویت مهارت‌های تمرکزی
25 دقیقه
فصل ۴ - جاسوسان
21 دقیقه
فصل ۴ - چگونه می‌توانیم به منشی‌های اجتماعی کمک کنیم؟
28 دقیقه
فصل ۵ - تشویق به تفکر موثر
21 دقیقه
فصل ۵ - اشتباه کردن
19 دقیقه
فصل ۵ - تفکر استنتاجی و استقرائی
10 دقیقه
فصل ۶ - آموزش برنامه‌ریزی به کودک
12 دقیقه
فصل ۶ - نمودارها و نقشه‌ها
11 دقیقه
فصل ۶ - آموزش به کودکان برای به تعویق انداختن لذت‌جویی
12 دقیقه
فصل ۷ - توسعه هنر تصمیم‌گیری
14 دقیقه
فصل ۷ - انتخاب‌ها
15 دقیقه
فصل ۸ - انگیزش، پشتکار و عزم
20 دقیقه
فصل ۸ - به کودکان کمک کنید تا از یک سیستم برای حفظ انگیزه در مدرسه بهره ببرند
19 دقیقه
فصل ۹ - ساخت ذهنیت من می‌توانم
12 دقیقه
فصل ۹ - چگونه از نابودی نبوغ فرزندتان توسط رکس جلوگیری کنید؟
25 دقیقه
فصل ۱۰ - تخیل، خلاقیت و حل مسئله
26 دقیقه
فصل ۱۰ - شناسایی الگو
12 دقیقه
فصل ۱۱ - سازماندهی اطلاعات
16 دقیقه
فصل ۱۱ - گروه‌بندی و طبقه‌بندی
28 دقیقه
فصل ۱۲ - بهبود حافظه و یادگیری
21 دقیقه
فصل ۱۲ - روش سفر
13 دقیقه
فصل ۱۳ - تمرین برای پیشرفت
18 دقیقه
فصل ۱۳ - ادغان و یکی در میان آنجام دادن کارها
12 دقیقه
فصل ۱۴ - قدرتمندسازی مغز نابغه
16 دقیقه
فصل ۱۴ - غذاهایی که شادی، تمرکز و انگیزه را افزایش می‌ٔهند
9 دقیقه
فصل ۱۵ - پایه‌گذاری مراسم و برنامه‌های منظم خانوداگی
8 دقیقه
فصل ۱۵ - ساعت یک وقت ناهار
11 دقیقه
فصل ۱۶ - نابغه در عمل
12 دقیقه
فصل ۱۶ - سمچ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک
نویسنده
مترجممریم راشد
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک

پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۱۰/۸
کتاب فوق العاده خوبیه به عنوان یک معلم که کار با کودک انجام میدم و خوشحالم قبل از بارداری گوش میدم این کتاب رو صدای گوینده هم عالی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک

برای دریافت کتاب صوتی شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.