معرفی و دانلود کتاب صوتی مسیحای تلماسه

عکس جلد کتاب صوتی مسیحای تلماسه
قیمت:
۱۰۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسیحای تلماسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مسیحای تلماسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مسیحای تلماسه

کتاب صوتی مسیحای تلماسه دومین جلد از مجموعه کتاب‌های تلماسه، از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار علمی-تخیلی جهان اثر فرانک هربرت است. هربرت در این کتاب روایت پائول آتریدس را ادامه می‌دهد؛ مردی که فرمانروایی بلامنازع و دارای قدرتی غیرقابل‌تصور است و هم‌زمان مورد پرستش هوادارانِ تندرو و فدایی‌اش و هدف نفرت و انتقام‌جویی مخالفانش قرار دارد و اکنون می‌بایست با توطئه‌های متعددی که او و خاندانش را احاطه کرده، روبه‌رو شود.

درباره‌ی کتاب صوتی مسیحای تلماسه

کتاب صوتی مسیحای تلماسه (Dune Messiah) رمان علمی-تخیلیِ پرمخاطبی از فرانک هربرت (Frank Herbert) نویسنده‌ی آمریکایی و خالقِ محبوب مجموعه‌ کتاب‌های تلماسه است. مسیحای تلماسه که دومین جلد از این مجموعه و دنباله‌ای برای کتاب تلماسه به شمار می‌آید، نخستین‌بار در سال 1969 توسط مجله‌ی علمی-تخیلی کهکشان سریال‌گونه و در پنج قسمت به انتشار رسید و سپس در قالب یک کتاب کامل چاپ و منتشر شد.

فرانک هربرت در کتاب صوتی مسیحای تلماسه داستان پائول آتریدس را ادامه می‌دهد؛ مردی که توانست مودب را مسیحی کند و همه‌جا از وی به‌عنوان فرمانروای فرمانروایان جهان نام برده می‌شود. پائول آتریدس اکنون قدرتی در اختیار دارد که با هیچ قدرت و نفوذی در جهان برابر نیست و شاید اندکی بیش از آن‌چه است که می‌باید باشد. او رفته‌رفته به نمادی مذهبی تبدیل شده و مورد ستایش و حتی پرستش افراطی‌های پیرامونش است. با وجود این، به‌دلیل مصلحت‌نااندیشی‌ها و نابخردی‌هایی که در هنگامه‌ی جابه‌جایی‌های سیاسی برای تصاحب تاج‌وتخت انجام داده، مورد انزجار بسیاری قرار گرفته است و توطئه‌های دسیسه‌چینان او را احاطه کرده‌اند. حالا نه‌تنها برای حفظ اعتبار و اقبالی که اندک‌اندک کاسته می‌شود که برای بقای خاندانش باید مبارزه کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مسیحای تلماسه

فرانک هربرت روزنامه‌نگار، عکاس و اقلیم‌شناسی برجسته است اما اغلب او را به‌واسطه‌ی خلق رمان‌های علمی-تخیلی و به‌ویژه مجموعه‌ی تلماسه می‌شناسند. پژوهش و نگارش تلماسه شش سال از او زمان گرفت. شگفت این‌که این اثر عظیم توسط حدود بیست ناشر غیرقابل‌چاپ تشخیص داده شد تا آنکه ناشری خرده‌پا در فیلادلفیا پذیرفت آن را به چاپ برساند. بلافاصله پس از انتشار اما اقبال عموم مردم و منتقدان سبب شد تا نویسنده دست به کار شود و با تمرکز بر محور داستان، شخصیت‌ها و موقعیت‌های جدید خلق کند و جلدهای دیگری در ادامه‌ی آن کتاب به نگارش درآورد و با این کار خود، آثاری ماندگار و تحولی بنیادین در ژانر علمی-تخیلی ایجاد نماید.

هربرت در کتاب صوتی مسیحای تلماسه، همانند دیگر آثار این مجموعه، فلسفه، روان‌شناسی و بوم‌شناسی را در روایتی مهیج و جذاب درهم‌آمیخته است. او در نگارش رویدادهای این کتاب از دانش‌نامه‌ها، لغت‌نامه‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، رویدادهای واقعی و نقل‌قول‌های مشاهیر استفاده کرده و اثری به تحریر درآورده که به زعم بسیاری هم‌سنگ با «ارباب حلقه‌ها»، شاهکار بی‌بدیل جی. آر. آر. تالکین است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مسیحای تلماسه

کتاب صوتی مسیحای تلماسه را به کوشش آوانامه و در همکاری با انتشارات کتاب‌سرای تندیس، با ترجمه‌ی سید مهیار فروتن فر و خوانش مهدی صفری، آرمان سلطان‌ زاده، مریم پاک ذات و سلمان ظاهری می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب تلماسه

خورشید طلایی و لهیب سوزانی که از انوار آن برمی‌خیزد، بیابان‌های خشک که انتهای آن دیده نمی‌شود، طوفان‌های شنی که به جاندار و گیاه و انسان رحم نمی‌کند و هنگامی که وزیدن آغاز می‌نماید، گویی در گوش هر ذی‌حیاتی ناقوس شوم مرگ را به صدا در می‌آورد. این واژه‌ها تجسم جهانی هستند که در کتاب‌های تلماسه به شیواترین و ملموس‌ترین زبانِ ممکن، ترسیم شده‌ است؛ جهانی که فرانک هربرت نخستین‌بار در سال 1965 آن را در معرض مخاطبانش قرار داد و ادبیات علمی-تخیلی جهان را برای همیشه دگرگون ساخت.

در مجموعه کتاب‌های تلماسه (Dune Series) شنوای رویدادهایی حماسی و فلسفی هستید که در بستر علم و تخیل و اوهام رخ می‌دهند: زمانی بسیار دور در آینده است و انسان توانسته به یاری ماده‌ای به نام ادویه، به توانایی سفر در فضا دست پیدا کند. اما در جهانِ ملوک‌الطوایفی که از آن سفرها و سکنی‌گزیدن‌های انسان‌ها در گستره‌ی جهان پدید آمده، امپراتوری حکمفرمایی می‌کند که حکام هر سیاره را خودش انتخاب می‌نماید و بر همه‌چیز و همه‌کس سلطه‌ای بی‌چون‌وچرا دارد. خاندان آتریدیز متشکل از دوک لیتو، همسرش بانو جسیکا و پسرشان پل، ساکن سیاره‌ی کالادان هستند که به‌واسطه‌ی طبیعت بخشنده و آبادانی‌اش، موجب رشک دیگر حاکمان است. امپراتور به محض آن‌که از قدرت‌گرفتن و محبوبیت روزافزون آنان باخبر می‌شود، این خاندان را به فرمانروایی سیاره‌ی آراکیس یا تلماسه منصوب می‌نماید؛ سیاره‌ای که مدت‌هاست روی باران به خود ندیده و مردم تهی‌دست و نامهربان و سرکشِ آن، در چادرها و مغاک‌ها روزگار می‌گذرانند. کشت‌وزرع در آن امکان‌ناپذیر است و دشت‌های بی‌پایانِ آن مملو از تل‌های متعدد شن و ماسه‌اند و از روست که به تلماسه مشهور است.

در طبیعت خشک تلماسه، ادویه (یا اسپایس)، باارزش‌ترین ماده‌ی جهان یافت می‌شود. این ماده امکان سفر میان فضایی را برای شاهان فراهم می‌کند و روحانیان بالامرتبه و بزرگان با مصرف آن می‌توانند آینده را ببینند. اما این ثروت عظیم نه‌تنها هیچ‌گونه رفاه و آسایشی برای ساکنان آراکیس به همراه نداشته بلکه از آنان بردگان و خادمانی در مقابل زورگویان ساخته که جز یافتن منابع ادویه و تقدیم دودستیِ آن به دیگران، کاری از دستشان برنمی‌آید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مسیحای تلماسه

دوک لیتوی خردمند و مدبر، هوشمندانه تلاش می‌کند با این مردم از درِ صلح و دوستی وارد شود. در میان مردم بادیه‌نشین از دیرباز این باور وجود داشته که رهایی آنان از بردگی و ظلم و ستم به دست یک منجی روی می‌دهد و از نگاه آنان، این منجی کسی نیست جز پل، فرزند دوک لیتو و وارث خاندان آتریدیز. اقبال مردم به پل تقارنی عجیب و باورنکردنی با دسیسه‌چینی‌های دشمنان این خاندان دارد و به رخدادهایی ماجراجویانه و هیجان‌انگیز می‌انجامد.

کتاب‌های تلماسه مجموعه‌ای به‌نسبت گسترده، متشکل از چندین مجلد است. هفت جلد نخست این مجموعه توسط فرانک هربرت نوشته شده است. پس از درگذشت او، برایان، فرزند ارشدش راه پدر را ادامه داد و تلاش کرد این‌بار، داستان‌هایی با خطوط زمانی متفاوت و راویانی مختلف خلق کند و تا به امروز، پانزده جلد در ادامه‌ی آثار اولیه به انتشار رسانده است. «تلماسه» و «مسیحای تلماسه» تنها آثاری هستند که تاکنون از این مجموعه به فارسی برگردانده شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب مسیحای تلماسه

  • مسیحای تلماسه درخشان‌تر و شگرف‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. (Galaxy Magazine)
  • مسیحای تلماسه ادامه‌ی تکمیل‌کننده و شگفت‌انگیزی برای تلماسه به شمار می‌آید. (Challenging Destiny)
  • از نظر من جز ارباب حلقه‌ها، اثری نمی‌تواند قابل مقایسه با مسیحای تلماسه باشد. (آرتور سی کلارک، نویسنده و مخترع انگلیسی)
  • فرانک هربرت در ترسیم جامعه‌ای بیگانه و عمیق از هر نویسنده‌ای در این حوزه موفق‌تر بوده است. (The Washington Post Book World)
  • کتاب مسیحای تلماسه یکی از بناهای اعجاب‌انگیز در داستان‌نویسی مدرنِ علمی تخیلی به شمار می‌آید. (Chicago Tribune)
  • کتاب مسیحای تلماسه اثری قدرتمند، باورپذیر و خلاقانه است. (رابرت هینلین، نویسنده‌ی آمریکایی کتاب سیاره سرخ)
  • خلق جهانی مملو از پیچیدگی‌های زیست-محیطی، مذهبی، سیاسی و فلسفی یکی از دستاوردهای مهم و برتر داستانِ فرانک هربرت است. (Louisville Times)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب مسیحای تلماسه

با اقتباس از مسیحای تلماسه و دنباله‌ای که فرانک هربرت به نام فرزندان تلماسه برای آن نوشته است، در سال 2003 مینی‌سریالی توسط سای فای به نام فرزندان تلماسه‌ی فرانک هربرت ساخته شد که قسمت اول از این سریال، به داستان مسیحای تلماسه اختصاص دارد و قسمت‌های دوم و سوم، راوی ماجراهای رمان فرزندان تلماسه هستند.

با اقتباس از کتاب‌های مجموعه‌ی تلماسه تاکنون دو فیلم به کارگردانی دنی ویلنوو کارگردان کانادایی و بازی بازیگران مشهوری مانند تیموتی شالامی، زندایا، ربکا فرگوسن، جاش برولین و... ساخته و اکران شده‌اند. پس از موفقیت چشمگیر این دو فیلم، که هر دو برگرفته از جلد اول این مجموعه هستند، دنی ویلنوو اعلام کرده که قصد دارد سه‌گانه‌ای برگرفته از این مجموعه بسازد که مسیحای تلماسه نیز بخشی از آن خواهد بود. گفتنی‌ است این فیلم بنا بر اخبار منتشره، در حال ساخت است.

کتاب صوتی مسیحای تلماسه برای چه کسانی مناسب است؟

به تمام علاقه‌مندانِ آثار فانتزی و حماسی و همین‌طور طرفداران داستان‌های علمی-تخیلی شنیدن کتاب مسیحای تلماسه را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مسیحای تلماسه می‌شنویم

خطرناک‌ترین بازی در جهان حکومت‌کردن بر پایه و اساس پیشگویی‌ست. ما نه خود را آن‌قدر خردمند می‌دانیم که بخواهیم درگیر این بازی شویم و نه آن‌قدر شجاع. نهایت جرأت و جسارت ما در نزدیک‌شدن به مرز حکومت، همین تمهیداتی‌ست که برای رتق‌و‌فتق امور کم‌اهمیت تدوین کرده و با جزئیات کامل در این دفترچه شرح داده‌ایم. بگذارید برای توضیح موضوع به زبان ساده‌تر تعریفی را از بنه‌ جسریت به عاریت بگیریم و سیارات و جهان‌های مختلف را به شکل حوضچه‌های ژن در نظر آوریم که منبع آموزه‌ها و آموزگارانند و منبع هر آنچه ممکن‌الوجود است. هدف ما، نه حکمرانی بر این حوضچه‌ها بلکه چشیدن از آن‌ها و درس‌آموختن از آن‌ها و آزادشدن از هر قیدوبندی‌ست که وابستگی و حکومت به ما تحمیل می‌کند. بخش‌هایی از اورژی، ابزار حکومت‌داری، فصل سوم: دفترچه‌ی راهنمای سکان‌داران.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
14 دقیقه
مقدمه - بخش‌هایی از گفت‌وگوی صورت‌گرفته در سلول زندانی اعدامی، برانسوی ایکسی
17 دقیقه
فصل یکم
49 دقیقه
فصل دوم
49 دقیقه
فصل سوم
44 دقیقه
فصل چهارم
44 دقیقه
فصل پنجم
35 دقیقه
فصل ششم
24 دقیقه
فصل هفتم
35 دقیقه
فصل هشتم
42 دقیقه
فصل نهم
36 دقیقه
فصل دهم
27 دقیقه
فصل یازدهم
39 دقیقه
فصل دوازدهم
18 دقیقه
فصل سیزدهم
18 دقیقه
فصل چهاردهم
22 دقیقه
فصل پانزدهم
34 دقیقه
فصل شانزدهم
38 دقیقه
فصل هفدهم
21 دقیقه
فصل هجدهم
51 دقیقه
فصل نوزدهم
28 دقیقه
فصل بیستم
37 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
24 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
56 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
25 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
3 دقیقه
مؤخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مسیحای تلماسه
نویسنده
مترجمسید مهیار فروتن فر
راویمهدی صفری، آرمان سلطان زاده، مریم پاک ذات، سلمان ظاهری
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مسیحای تلماسه

A B
۱۴۰۳/۲/۱۴
ارزش این اثر، بیش از پنج ستاره است... نمی‌دانم نویسنده چطور در آن برهه از زمان توانسته به چنین درک و شناختی از تمدن‌های باستانی، فرهنگ‌های مختلف، مکاتب عرفانی و فلسفه‌ی شرق، نمادشناسی و اخترشناسی دست یابد! این داستان علمی تخیلی نیست! بخشی از حقایقِ اعصار دور است... نویسنده و مترجم، هر دو قلم گیرایی دارند و البته هنر و باریک بینی مترجم محترم، قابل تحسین است. خوشبختانه ترجمه‌ی هر دو جلد کتاب، توسط یک شخص صورت گرفته و نظم و پیوستگی داستان به خوبی حفظ شده است. نحوه‌ی روایت داستان، موسیقی و اجرای حرفه‌ای گویندگان محترم نیز باعث جذابیت بیشتر در نسخه صوتی اثر فوق شده است. با سپاس فراوان از کتابراه، ناشران و همه‌ی دست اندرکاران
Sara Maleki
۱۴۰۳/۲/۲۰
بی صبرانه منتظر کاور شدن جلد فرزندان تلماسه هستم! کتاب طوریه که با هربار گوش دادنش بینش جدیدی نسبت به دنیای داستان پیدا میکنی و همیشه مفاهیم عمیق تری هست که بتونی ازش یاد بگیری! کم پیدا میشه کتابی با این حجم از پیچیدگی و مفاهیم فلسفی جذابیت و کشش داستانی خودش رو حفظ کنه و تا لحظه‌ی آخر تشنه و کنجکاو نگهت داره و خسته کننده و بی معنی نشه! واقعا شاهکاره!
رضا اکبری
۱۴۰۳/۲/۲۵
واقعا نمیشه باور کرد که نویسنده تو اون سال که این کتاب رو نوشته چه تخیل و ذهنیتی داشته. باور نکردنی این داستان بهترین تخیلی تاریخ به نظر من
Sheyda bavarhazh
۱۴۰۳/۲/۱۸
هنوز نشنیدم چون مشغول شنیدن جلد اول رمان هستم اما هم داستان هم صدا پیشگان باعث شد بی درنگ این جلد رو نیز تهیه کنم
ن ب
۱۴۰۳/۲/۱۸
فقط اینو بگم که اصلا فکر نکنید با کیفیتی روایتی مثل جلد اول طرفید، جنبه داستانی اینجا کم میشه و جنبه فلسفی بیشتر
محسن جباربیگی
۱۴۰۳/۲/۲۲
این کتاب رو دوست نداشتم خیلی گیج کننده بود حتی نتونستم تا انتها گوش بدم
ارمین ایل قاردانی
۱۴۰۳/۲/۲۰
عالی و جذاب. رمان خیلی عمیق و عبرت اموزی بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مسیحای تلماسه

برای دریافت کتاب صوتی مسیحای تلماسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.