معرفی و دانلود کتاب صوتی تلماسه

عکس جلد کتاب صوتی تلماسه
قیمت:
۱۸۵۰۰۰ ۱۲۹,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلماسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلماسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تلماسه

در مبارزه پایان‌ناپذیر انسان و طبیعت برای بقا، کدام یک برنده خواهد شد؟ کتاب صوتی تلماسه نوشته‌ی فرانک هربرت یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین آثار علمی-تخیلی سراسر دنیاست. این رمان نفس‌گیر وقایع سیاره‌ای بیابانی را روایت می‌کند که ساکنین آن درگیر جنگی طولانی برای قدرت و زنده ماندن هستند و در این راه حوادثی باورنکردنی را رقم می‌زنند. گفتنی است در سال 2021 اقتباسی سینمایی با الهام از تلماسه ساخته شد که از موردانتظارترین فیلم‌های آن سال بود.

درباره‌ی کتاب صوتی تلماسه

داستان تحسین‌شده‌ی تلماسه، اولین قسمت از مجموعه پرفروشی به همین نام است که توسط فرانک هربرت به رشته‌ی تحریر درآمده. کتاب صوتی تلماسه (Dune) ماجرای خاندان آتریدیز را به تصویر می‌کشد، آن‌ها در دنیایی ملوک‌الطوایفی، حاکمیت سیاره‌ای آباد و مرفه را برعهده دارند و به همین دلیل مورد حسادت حاکمان دیگر سیاره‌ها قرار دارند. با افزایش قدرت و محبوبیت این خانواده، امپراطور تصمیم به نابودی آن‌ها می‌گیرد پس دوک لیتو و خانواده‌اش را به سیاره‌ی آراکیس یا تلماسه می‌فرستد، سرزمینی بیابانی و خشک که وجود «ادویه» تنها دلیل اهمیت آن است.

ادویه همان ماده‌ای است که قدرت سفر در فضا را برای انسان‌ها فراهم کرده، مصرف آن به روشن‌بینی منجر می‌شود و قدرتی فراطبیعی برای افراد به همراه دارد. مجموعه این دلایل به رقابتی سهمگین برای دستیابی به ادویه منجر شده اما خاندان آتریدیز برخلاف دیگر حکمرانان، سعی دارند رابطه‌ای دوستانه با ساکنین آراکیس بسازند. همزمان با تلاش‌های مداوم دوک لیتو و دشمنی پنهان اما مداوم امپراطور، بومیانِ بادیه‌نشین می‌کوشند به پُل، فرزند لرد نزدیک شوند زیرا باور دارند او منجی آینده‌ی تلماسه و پادشاه برحق این سیاره است... .

کتاب صوتی تلماسه اولین نسخه‌ی گویا از این مجموعه جذاب است که توسط نشر صوتی آوانامه تهیه شده. سید مهیار فروتن فر ترجمه آن را برعهده داشته و راویان نام‌آشنایی مانند آرمان سلطان زاده، مریم پاک ذات و مهدی صفری در آن هنرنمایی کرده‌اند.

مجموعه کتاب تلماسه

بیابان‌های بی‌پایان، خورشیدی بی‌نهایت سوزان، طوفان‌های شنی که هر جانداری را در خود می‌بلعند و هر صحراگردی با دیدن آ‌ن‌ها،‌ صدای ناقوس مرگ را می‌شنود. آنچه خواندید توصیفی کوتاه از دنیای آراکیس است، جهانی بی‌رحم و خشک که فرانک هربرت اولین‌بار در سال 1965 با کلماتش به تصویر کشید و ادبیات علمی-تخیلی جهان را برای همیشه دگرگون کرد.

مجموعه کتاب تلماسه (Dune Series) وقایعی حماسی-فلسفی را با رنگ‌وبوی علم روایت می‌کند. ماجراهای این رمان در دنیایی خیالی و آینده‌ای دور می‌گذرد که انسان به‌واسطه‌ی ماده‌ای «ادویه» نام، قدرت سفر فضایی را پیدا کرده است. این جهان ملوک‌الواطیفی توسط شخص امپراطور نظارت می‌شود که حاکم هر سیاره را تعیین می‌کند و ما از طریق خاندان آتریدیز به آن پا می‌گذاریم. دوک لیتو به همراه بانویش جسیکا و پسرش پُل، ساکن سیاره‌ی کالادان هستند که سرزمین سبز و طبیعت بخشنده‌اش مایه‌ی حسادت دیگر حاکمان است. آن‌ها زندگی آرامی را می‌گذرانند اما امپراطور که از قدرت و محبوبیت آتریدیزها احساس خطر می‌کند فرمانروایی سیاره‌ی آراکیس یا تلماسه را به آن‌ها می‌سپارد.

این دستور به معنی صدور حکم مرگ است چون آراکیس مرگبار، مدت‌هاست که رنگ باران به خود ندیده. مردم بادیه‌نشین آن در چادرها و مغاک‌ها زندگی می‌کنند، هیچ کشت و زراعتی در آن امکان‌پذیر نیست و ساکنینش به نامهربانی با غریبه‌ها معروفند. دشت‌های بیابانی این سیاره لقب تَلماسه را برایش به ارمغان آورده (تل‌هایی متعدد از شن و ماسه) اما همین طبیعت خشک، باارزش‌ترین ماده جهان را در خود جای داده: ادویه.

ادویه یا اسپایس که در زبان فارسی به شکل‌های مختلفی ترجمه شده چیزی است که امکان سفر میان فضایی را برای پادشاهان فراهم کرده. مصرف آن به‌شدت اعتیادآور اما الهام‌بخش است و بعضی از روحانیون بالامرتبه با نوشیدن یا خوردن آن می‌توانند آینده را مشاهده کنند. اما این مایه‌ی ثروت و قدرت برای ساکنان آراکیس چه به همراه داشته؟ هیچ! آن‌ها به بردگانی تبدیل شده‌اند که جز خدمت به حاکم و همکاری در یافتن منابع ادویه اجازه‌ی هیچ کاری ندارند. سنت‌های قبیله‌ای‌شان باعث شده اهالی دیگر سیاره‌ها این مردم را اقوامی بدوی و وحشی ببینند تا اینکه خاندان آتریدیز وارد آراکیس می‌شوند.

دوک لیتوی خردمند، خیرخواهانه می‌کوشد رابطه‌ای دوستانه با مردم بادیه‌نشین برقرار کند. در فراز و نشیب ایجاد این پیوند و اتحاد، زمزمه‌هایی عجیب به گوش می‌رسد. ساکنین آراکیس یا تلماسه معتقدند روزی یک منجی به اسم مؤدِب یا لسان‌الغیب متولد می‌شود که آن‌ها را از خفت و بردگی نجات می‌دهد و این فرد کسی نیست جز پُل، وارث خاندان آتریدیز... . توجهات آشکار مردم به پُل همزمان با اوج‌گیری نقشه‌های خصمانه علیه دوک لیتو وقایعی فاجعه‌بار را رقم می‌زند. خانواده‌ی کوچک آن‌ها از هم می‌پاشد و داستان تلماسه در این نقطه از کاخ‌های باشکوه حاکمان به بیابان‌های سوزان منتقل می‌شود. چه آینده‌ای در انتظار آتریدیزهاست؟ آیا رویاهای نوع‌دوستانه‌ی دوک برای دوستی با بادیه‌نشین‌ها تماما برباد رفته؟ آیا پُل واقعا قهرمانی است که مردم آراکیس انتظارش را می‌کشند؟ فرانک هربرت در مجموعه کتاب حیرت‌برانگیز تلماسه ماجراهای آتریدیزها و سیاره‌ی آراکیس را به سبکی زیبا و نفس‌گیر برای ما روایت می‌کند.

در انتها باید گفت که تلماسه مجموعه‌ای طولانی است که فرانک هربرت شخصا هفت جلد آن را تالیف کرد. پس از درگذشت او فرزند ارشدش داستان را در خطوط زمانی متفاوت گسترش داد و تا امروز بیش از پانزده کتاب در ادامه‌ی آن منتشر کرده است. تاکنون دو جلد «تلماسه» و «مسیحای تلماسه» از این مجموعه به فارسی برگردانده شده که توسط انتشارات کتابسرای تندیس و با ترجمه‌ی سید مهیار فروتن فر چاپ شده‌اند.

اقتباس سینمایی از کتاب تلماسه

دیوید لینچ، کارگردان شهیر هالیوود اولین اقتباس از این مجموعه را انجام داد. فیلم او در سال 1984 اکران شد که نتیجه‌ای فاجعه‌بار داشت و نتوانست توجه منتقدان و تماشاگران را به دست آورد. بعد از آن در سال 2003 سریالی تلویزیونی به اسم فرزندان تلماسه براساس مجموعه کتاب ساخته شد. اما آخرین اقتباس در سال 2021 معروف‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها بود که اثر فرانک هربرت را به شهرتی حتی فراتر از قبل رساند. بازیگرانی نام آشنا مانند تیموتی شالامی، اسکار ایزاک، ربکا فرگوسن، خاویر باردم و جیسون موموآ در تلماسه نقش‌آفرینی کردند.

اکران موفقیت‌آمیز این فیلم سینمایی به عقد قرارداد برای ساخت قسمت بعدی منجر شد که وقایع نیمه دوم کتاب تلماسه را به تصویر می‌کشد.

جوایز و افتخارات کتاب تلماسه

  • پرفروش‌ترین رمان علمی تخیلی تاریخ
  • فروش بیش از بیست میلیون نسخه در جهان
  • برنده جایزه‌ی Nebula برای بهترین رمان 1965
  • برنده‌ی جایزه‌ی هوگو برای بهترین رمان 1966
  • برنده جایزه Seiun برای بهترین رمان خارجی در 1974

نکوداشت‌های کتاب تلماسه

  • شاهکار ادبیات علمی-تخیلی مدرن. (شیکاگو تریبون)
  • قدرتمند، متقاعدکننده و مبتکرانه. (Robert A. Heinlein)
  • یکی از شگفت‌انگیزترین داستان‌های علمی-تخیلی! (واشنگتن پست)
  • هر روز که می‌گذرد تلماسه به جایگاهی رفیع‌تر و باارزش‌تر ارتقا می‌یابد. (نیویورکر)
  • اثری کم‌نظیر. احتمالا تنها ارباب حلقه‌ها قدرت مقایسه با این کتاب را دارد! (آرتور سی. کلارک)
  • نبوغی که هربرت با درهم آمیختن بوم‌شناسی، مذهب، سیاست و فلسفه به ما نشان داد یکی از دستاوردهای ادبیات علمی-تخیلی را به دنیا عرضه کرد. این میراث را باید ستود. (Louisville Times)

کتاب صوتی تلماسه مناسب چه کسانی است؟

اگر به جهان‌های فانتزی علاقه دارید و مشتاقانه آثار علمی-تخیلی را دنبال می‌کنید، توصیه می‌کنیم این اثر را از دست ندهید!

با فرانک هربرت بیشتر آشنا شویم

این نویسنده، روزنامه‌نگار و سردبیر آمریکایی در سال 1920 به دنیا آمد. فرانک هربرت (Frank Herbert) به دلیل پیچیدگی و گستردگی مفاهیم مطرح شده در داستان‌هایش شهرت دارد و یکی از محبوب‌ترین نویسندگان ژانر علمی-تخیلی است. او در مجموعه کتاب معروفش «تلماسه» به موضوعاتی مانند بقا و تکامل انسان، درهم‌آمیختگی دین و سیاست، مردم‌شناسی، نژادپرستی و قدرت می‌پردازد.

در بخشی از کتاب صوتی تلماسه می‌شنویم

«من قادرم هر چیزی را به همان شکل که واقعا هست ببینم. این توانایی همیشه مایه‌ی غرورم بوده... و بلای جانم؛ هیچ رایمندی نمی‌تواند حتی یک لحظه از تحلیل داده‌هایی که در اختیارش است دست بردارد.» صورت پیر و چرمین حوات در گرگ‌ومیش بامداد آرام و خونسرد می‌نمود. لبان رنگین از عصاره‌ی سافواَش به دو خط باریک و کشیده می‌مانست که خطوط چین‌وچروک،‌ مانند شعاع‌های نور از آن متصاعد می‌شد. پیشروی حوات،‌ مردی رداپوش در سکوت روی زمین نشسته بود. از ظاهرش برمی‌آمد که حرف‌های حوا او را تحت تاثیر قرار نداده است.

دو مرد زیر تاق‌نمایی صخره‌ای مشرف به دشتی وسیع و پست پناه گرفته بودند. سپیده‌ی صبح رفته‌رفته بر ردیف ناموزون صخره‌های دیگر سوی دشت دامن می‌گسترد و بر همه‌چیز رنگ اخرایی می‌پاشید. ولی زیر تاق‌نما سرد بود؛ سرمایی گزنده و خشک که از شب برجا مانده بود. کمی پیش از طلوع خورشید،‌ بادی گرم وزیدن گرفته و هوا را کمابیش ملایم کرده بود، ولی حالا اثری از آن گرمای مطبوع به جا نمانده بود. حوات هر از گاه می‌توانست صدای به هم خوردن دندان‌های اندک نفرات به جامانده از گردانش را از پشت سرش بشنود.

مرد رداپوش، حره‌مردی بود که با پدیدار شدن اولین شعاع‌های فلق نزدشان آمده بود. هنگام عبور از دشت چنان نرم روی شن‌ها می‌سرید که به زحمت می‌شد او را از پس‌زمینه‌ی تلماسه‌ها تمیز داد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل اول
33 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل دوم
25 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل سوم
36 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل چهارم
14 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل پنجم
21 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل ششم
39 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل هفتم
29 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل هشتم
14 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل نهم
27 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل دهم
18 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل یازدهم
52 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل دوازدهم
18 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل سیزدهم
11 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل چهاردهم
74 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل پانزدهم
32 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل شانزدهم- قسمت اول
44 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل شانزدهم- قسمت دوم
41 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل هفدهم
17 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل هجدهم
40 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل نوزدهم
10 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل بیستم
48 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل بیست‌ویکم
50 دقیقه
کتاب اول: تلماسه- فصل بیست‌ودوم
18 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل اول
43 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل دوم
45 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل سوم
45 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل چهارم
51 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل پنجم
21 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل ششم
33 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل هفتم
27 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل هشتم
41 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل نهم
32 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل دهم
19 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل یازدهم- قسمت اول
34 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل یازدهم- قسمت دوم
24 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل دوازدهم- قسمت اول
27 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل دوازدهم- قسمت دوم
37 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل سیزدهم- قسمت اول
39 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل سیزدهم- قسمت دوم
35 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل چهاردهم
59 دقیقه
کتاب دوم: مودب- فصل پانزدهم
36 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل اول
30 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل دوم
26 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل سوم- قسمت اول
24 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل سوم- قسمت دوم
36 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل چهارم
29 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل پنجم
58 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل ششم
21 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل هفتم- قسمت اول
27 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل هفتم- قسمت دوم
39 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل هشتم
31 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل نهم
41 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل دهم
26 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل یازدهم- قسمت اول
38 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل یازدهم- قسمت دوم
31 دقیقه
کتاب سوم: پیشگو- فصل یازدهم- قسمت سوم
33 دقیقه
پیوست 1: تلماسه از نگاه بوم‌شناسی
32 دقیقه
پیوست 2: تلماسه از نگاه مذهب
10 دقیقه
پیوست 3: گزارشی از اهداف و انگیزه‌های تشکیلات بنه‌جسریت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تلماسه
نویسنده
مترجمسید مهیار فروتن فر
راویآرمان سلطان زاده، مریم پاک ذات، مهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۸۵۰۰۰ ۱۲۹,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تلماسه

ن ب
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
در اینکه این کتاب یک شاهکار است شکی نیست، یک تراژدی قرون وسطایی و هملت مآبانه که در هشت هزار سال اینده اتفاق می‌افتد، البته میتوان ایراداتی به ان گرفت از جهت غیر واقع گرایانه بودن و غیر قابل باور بودن عقب ماندگی بشر در هست هزار سال اینده، بشری که پا به سیارات دیگر نهاده اما با امکانات بدوی زندگی در میکند، اینکه سال ده هزار هنوز این مقامها و شیوه حکومت وحود داشته باشد ساده لوحانه ست بهتر بود اشاره‌ای به زمان و مکان خاصی نمیکرد، نفش کمرنگ و سنتی زن که بیشتر نقش ماشین بقای مثل دارد!
کلا داستان فضایی گوتیک دارد و انگار نه که در اینده دور هستیم!
بیشتر در مورد ترجمه میخوام صحبت کنم، گرچه کاملا مشهود است که ترجمه این اثر ادبی با اصطلاحات سنگین کار هر کسی نیست و خودش شاهکاری محسوب میشود اما نقاط ضعفی هم به زعم بنده دارد، از طرفی با افراط در ترجمه مواجه هستیم، ترجمه اسامی که نیازی شاید به ترجمه نبوده یا میشد بهتر ترجمه کرد، در عبارت حره مرد شاید نیازی به ترجمه نیود یا دست کم نباید از «مرد» در ترکیب استفاده میشد، man در ترکیب حره مرد در انگلیسی به معنی مردم هست نه مرد، و ترجمه کردنش به مرد درست نیست و وقتی واژه حره مرد برای زن بکار برده میشود برای خواننده ایرانی شبهه ایجاد میشود، در ترجمه زیاده روی شده، مثلا خدیو، حره مرد، عباراتی مثل ایات قرانی یا دعاهای عربی اسلامی، کلمه ثقیل مودب بر وزن مفعِل ظاهرا به معنای ادب کننده،، اصرار در ترجمه بعضی اسامی که نیازی نبوده اما از انطرف بکار بردن ترکیب ch برای خانه بومی‌ها، در ترجمه اشعار هم به زیبایی ظاهری شعر و قافیه توجه شده اما دریافت معنایی چندانی از شعر نخواهید داشت، شاید حدود پنجاه درصد. گرچه ترجمه شعرسخت ا
Mehdi Nik
۱۴۰۱/۱۲/۶
تلماسه داستانی است که روابط پیچیده و درهم تنیده مناسبات انسانی، سیاسی، اجتماعی و دینی را در بستری خیال‌پردازانه از پیشرفت‌های تکنولوژی قابل تصور در آینده دور و نزدیک، به تصویر می‌کشد. جای جای متن سرشار از ارجاعات و الگوهای کهن تاریخی و مذهبی است که برای خواننده تداعی‌های آشنای جغرافیا و تاریخ منطقه ما را می‌سازد.
شخصیت‌پردازی‌های روایت در این کتاب صوتی (غیر از پل، دوک لیتو، استیلگار، گرنی، آیداهو) متاسفانه به‌ویژه روای اصلی چندان دقیق و گویا و متناسب با شخصیت در حالات و موقعیت‌های متنوع داستان نیست.
اشتباهات تکراری تلفظ چندین واژه و عبارت (جرگه، رویه، بخل، صباح‌الخیر) که گاه معنی کلمه را عوض می‌کند هم کمی آزارنده است.
با این‌حال کتابی جذاب است و روایتی دلنشین دارد که اگر همه راوی‌ها مانند آقای سلطانزاده دقت و تسلط کافی داشتند جذابیتش دو چندان می‌شد.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سلام و وقت بخیر کتاب تل ماسه علارغم این که تم تخیلی و فانتزی داره ولی بیانگر مفاهیم فلسفی و عرفانی اجتماعی سیاسی هست و روش فرهنگ سازی و ایجاد اعتقادات مذهبی و سنتی خاصی رو در جوامع سنتی و جهان سوم رو توضیح میده اراکیس به صورت تمصیلی از خاورمیانه و عراق هست که بخاطر بهره کشی و استفاده از منابع انرژی منطقه و چگونگی کنترل و استفاده از اعتقادات مردم این جوامع تا در راستای سود قدرتهای جهانی قرار بگیره. ‌...
روند داستان نسبتا کند پیش می‌ره و اتفاقات هیجان انگیز چنان در داستان گنجانده شده که در خدمت هدف نویسنده بود نه صرفا سرگرمی و جذاب تر شدن کتاب. نویسنده بسیار حرفه‌ای داستان پردازی کرده مترجم ترجمه روانی داشت ولی در ترجمه برخی کلمات زیاده روی کرده مثلا (خدیو) (حره مرد) یا حره مرد زن!! بسیاری کلمات شاید از اصل کلمه استفاده میشد یا معادل بهتری و روانتری انتخاب میشد.
اجرای گوینده‌ها بسیار روان و دلنشین بود و از شنیدن کتابی چنین قوی با اجرای هنرمندانه لذت بردم سپاسگزارم
رها
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب رو خیلی دوست داشتم. کتاب در مورد رخدادهایی هست که بصورت فراواقعی و شاید در آینده پیش بیاد.
نویسنده با توضیحات کامل همراه با جزئیات اما نه خسته کننده تصاویر درستی از محیط و افراد در ذهن خواننده شکل داده.
ترجمه کتاب مشکلاتی داشت. استفاده از اسامی و واژه‌های عربی برای قومی که به قول مادر
روحانی از نوادگان مصری‌ها بودند اصلا قابل تحمل نبود.
اجرای حرفه‌ای جناب صفری و جناب سلطان زاده که بار اصلی روایت کتاب رو به عهده داشتن داستان رو جذاب تر کرده بوده. آنچنان که در پایان گوش دادن به کتاب تصور می‌کنید فیلمی مهیج و پر از کشش و جذابیت رو دیدید.
با تشکر از همه عزیزان برای تهیه این کتاب صوتی.
سیامک محمدی
۱۴۰۲/۴/۱۲
اگر قرار بود مانند نمایشنامه رادیویی اجرا شود این تکرارهای اعصاب خرد کن... آن گفت این گفت فلانی گفت را حذف میکردید،، وقتی دونفر مثل پل و مادرش باهم حرف میزنند دیگر لازم نیست هی تکرار گنید پل گفت... مادرش گفت پل گفت مادرش گفت..... شنوندگان خودشان متوجه میشوند.....
و اگر کتاب را روخوانی میکنید دیگر
نیاز به تغییر صدا و صدای پس زمینه نیست.....
تاره متوجه شدم چدا این دلیتان زیلا دوبار به تصویر درآمده ولی شکست خورده.... کار سختی است ساخت تصورر ذهنی از این کتاب....
مهرداد قربانی
۱۴۰۲/۱۰/۶
معرکه بود معرکه. با وجود اینکه عده‌ای سطح جذابیتش رو با ارباب حلقه‌ها و هری پاتر مقایسه میکنن حقیقت داره گرچه سوژه‌ی داستان و مضمون و محتواش متفاوته. از نظر عده‌ای این بهترین رمان تاریخه ولی من برابر با اون دو موردی که گفتم و همچنین آوای یخ و آتش (بازی تاج و تخت) قرارش میدم. من قسمت اول فیلم رو ولی دیده بودم واقعاً کتاب صوتیش هم خیلی جذاب بود. موزیک و صدای گویندگان عالی بود مخصوصأ صدای گوینده‌ی اصلی. به ویژه وقتی با هندزفری گوش میدی صدای گوینده‌ی اصلی بسیار لذت بخش تر میشه.
Bbj Jbj
۱۴۰۲/۲/۱۵
داستانی تخیلی و نمادین با بن مایه ضد نظام سرمایه داری است. نویسنده با الهام از مناسبات پیچیده خاورمیانه و غرب و نقش مهم نفت و گاز در سرنوشت ملل خاورمیانه این داستان را به زیبایی نگاشته است. حتی اسامی عربی و عبری موجود در کتاب معمولا نمادین بوده و به سرزمین، عقیده یا قوم خاصی اشاره دارند. در کل گوش دادن کتاب را بسیار توصیه می‌کنم. گویندگی کتاب در حد شاهکار هست و واقعا شنیدن ان لذت بخش بود.
پریناز امینی
۱۴۰۳/۱/۱۹
سلام و درود فراوان به کتابراه عزیزم واقعا لذت بردم از این کتاب صوتی اجرا بینظیر بود. با قاطعیت می‌توانم بگویم این کتاب شاهکاری است در ژانر فانتزی من همه کتاب‌های ویچر خواندم و به علاوه بیشتر کتاب‌های معروف و غیر معروف دنیای فانتزی ولی این کتاب تو را در دنیای خودش غرق می‌کند حتما پیشنهاد میدم گوش دهید. فقط لطفا جلدهای دیگرش هم بگذارید ممنونم
رضا ارشدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
بعد از دیدن قسمت اول فیلم با این داستان اشنا شدم. بسیار داستان زیبا و جذابی بود، ولی فکر میکنم با فیلم کمی تفاوت داشت. داخل کتاب خیلی نکات ریز و جالبی با توضیح کامل داشت. نگاه نویسنده به اینده از نظر تکنولوژی با چیزی که همیشه بوده متفاوت بود ولی از نظر ذهنی افراد رشد زیادی کرده بودند. در کل خیلی خوب بود.
عسل
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتابی یی نهایت جذاب با موضوعی متفاوت، در سیاره‌ای به غیر از زمین، سیاره‌ای که مردمانش آب را که به سختی به دست می‌آورند چون طلا نگهداری می‌کنند، آنقدری که حتی ریختن اشک چشم هم اسراف است، و خدا نکند آینده‌ی زمین چنین شود. ‌ پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب جذاب رو از دست ندید گویندگان و موزیک متن، داستان، همگی عالی بودند
وحید شریفی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
واقعا از جمله کتابهای فانتزی جذاب و داستانی کشنده است
صدا بسیار خوب و جذاب
داستان کشش جالبی دارد
مرگ و زندگی و لسان الغیب و یجورایی اعتقادات دینی و سیاست و فرمانروایی امپراطوری و جادوگری خفیف در طی داستان تجربه میکنید
در این داستان در گذشته زمین از بین رفته و در سیاره‌های دیگر حیات وجود دارد
Mahboubeh
۱۴۰۲/۴/۱۸
تلماسه واقعا عالیه.
درسته که متن بسیار سنگینی داره ولی با ذهن و روح و روان انسان بازی میکنه.
مترجم واقعا کارش رو استادانه انجام داده و ازشون تشکر میکنم.
پیشنهاد می‌کنم حتما تلماسه رو بخونید اگر به رمان‌های فانتزی، علمی و تخیلی علاقه دارین.
ممنون از کتابراه عزیز
مهدی آریایی
۱۴۰۲/۳/۲
یک فانتزی علمی تخیلی بی‌نظیر و به حق جز شاهکارهای این ژانر... چند تا ایراد منطقی بهش وارده مثلا اینکه چرا انسانهای چند هزار سال دیگه که بین سیارات سفر می‌کنند هنوز با خنجر مبارزه می‌کنند؟!! ولی جذابیت روایی داستان اینقدر بالاست که آدم می‌تونه این اشکالات رو نادیده بگیره
مجید گلشنی راد
۱۴۰۲/۲/۱۸
نمیتونم بگم بهترین کتاب حماسی بود که شنیدمش
چون در واقع خیلی کتاب مونده که بخونم
ولی از شنیدنش لذت بردم
از این همه تخیل، من رو میبرد تو دنیای خودش
پیشنهادش میکنم حتما
صداگذاری شخصیت‌ها خیلی خوب بود
به قول یه نقدی، نیک و شر تو این کتاب مشخصن
کی بدش میاد نیک بر شر پیروز شه...
شیدا شیرازی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
کتاب فوق العادست از خوندنش پشیمان نمیشید کتاب صوتی هم یک تجربه عالی بود انگار هر قسمت داشتیم با کارکترهای داستان اون لحظات رو زندگی میکردیم ممنون میشم که کتاب دوم رو با هم با صدای دلنشین گویندگان عزیز مهدی صفری، آرمان سلطان زاده و مریم پاک ذات رو تهیه کنید
مشاهده همه نظرات 54

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تلماسه

برای دریافت کتاب صوتی تلماسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.