معرفی و دانلود کتاب صوتی مغازه خودکشی

عکس جلد کتاب صوتی مغازه خودکشی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغازه خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغازه خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغازه خودکشی

کتاب صوتی مغازه خودکشی اثری پرمخاطب و پرفروش از ژان تولی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، نقاش و نویسنده‌ی نام‌آشنای فرانسوی است. تولی در این کتابِ آخرالزمانی راوی ماجراهای شهری است که مردمِ آن به دلیل شرایط اقلیمی، روزگار را به سختی می‌گذرانند و دیگر امید و دلیلی برای زندگی ندارند. در این میان پسر کوچکی تلاش می‌کند امیدواری را به جامعه و خانواده بازگرداند...

درباره‌ی کتاب صوتی مغازه خودکشی

ژان تولی (Jean Teulé) در کمدیِ سیاه و تحسین‌شده‌ی مغازه خودکشی (The Suicide Shop) از نگاه ویژه‌ی خود به ستایش زندگی پرداخته است. او در این کتاب راوی جامعه‌ای گرفتار تیره‌روزی و تاریکی است که مردمِ غم‌زده و ناامید آن دلیلی برای زندگی نمی‌بینند. انسان مدت‌هاست منابع طبیعی را به کلی نابود کرده است. هوا آن‌قدر آلوده است که نه پرنده‌ای در آسمان پر می‌زند و نه گلی از زمین می‌روید. دیگر شادی و لبخند به خاطره‌ای دور تبدیل شده و خودکشی از رایج‌ترین و عادی‌ترین اتفاقات روزمره به شمار می‌آید. مردم این حق را برای خود قائل شده‌اند که پایان زندگی‌شان را خودشان رقم بزنند. آن‌ها به مغازه‌ی خودکشی می‌آیند تا شیوه‌‌ی مرگ و ابزارش را انتخاب کنند. در این مغازه هر نوع ابزار و وسیله‌ای که ممکن است برای خودکشی به درد بخورد پیدا می‌شود: از سموم گوناگون گرفته تا طناب‌های دار، سلاح‌های سرد و گرم، و ویروس‌های کشنده و...

«آیا در زندگی شکست خورده‌اید؟ لااقل در مرگ‌تان موفق باشید.» این شعار مغازه خودکشی است؛ مغازه‌ای که مفتخر است که بهترین خدمات را برای مرگ در اختیار متقاضیان می‌گذارد. مالکان این مغازه به آن‌هایی که قصد خودکشی دارند حتی خدمات مشاوره نیز ارائه می‌دهند و انواع و اقسام راه‌‌ها را به آنان پیشنهاد می‌کنند. این خانواده دو فرزند دارند: مرلین و ونسان که نامِ آن‌ها را از روی شخصیت‌های معروفی که خودکشی کرده‌اند، یعنی مرلین مونرو و ونسان ونگوگ، برداشته‌اند. ونسان مدام ابزار خودکشی متفاوتی اختراع می‌کند و مراجعه به مغازه و استقبال از آن ادوات جدید خودکشی هر روز بیشتر از قبل می‌شود تا اینکه آلن به دنیا می‌آید. اسم او را از روی شخصیت دانشمند و ریاضی‌دان مشهور، آلن تورینگ برداشتند. تورینگ اواخر عمر به افسردگی دچار شد و با سیب آغشته به سیانور به زندگی‌اش پایان داد. آلنِ کوچک اما برخلاف هم‌نامِ ریاضی‌دانش، نه‌تنها افسرده نیست و به خودکشی فکر نمی‌کند که سرشار از نشاط و شور زندگی است. او به قوانین مغازه باور ندارد و رفتارش رفته‌رفته در حال تأثیرگذاشتن بر مشتریان مغازه و اطرافیانش است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مغازه خودکشی

کتاب صوتی مغازه خودکشی هجوی تمام‌عیار درباره‌ی مرگ و امید به زندگی است. ژان تولی که کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس نیز هست، در این کتاب توانسته با مهارتی کم‌نظیر تصاویری غنی از مبارزه برای زندگی در تیره‌ترین و ناامیدانه‌ترین شرایط را به تصویر بکشد. جهانی را در ذهن بیاورید که قدم‌به‌قدم به‌سوی نابودی پیش می‌رود. زندگی هر روز دشوارتر از روز قبل می‌شود و خبرهای ناراحت‌کننده هر لحظه به گوش می‌رسند. نقطه‌ای در جهان نیست که گرفتار رویدادی هولناک و مهلک نباشد. در این میانه از انسان چه برمی‌آید؟ آیا شور و عشق و امید را در خود می‌پروراند تا زندگی را دوباره از سر بگیرد و دنیا را از ویرانی نجات دهد یا صورت مسئله را پاک می‌کند و دست به نابودی خودش می‌زند؟ در چنین شرایطی هستند افرادی که زندگی را انتخاب می‌کنند و آن را زیبا و ارزشمند می‌دانند و آرزومندانه و امیدوارانه پیش می‌روند. این همان پیام اصلی داستان است: زندگی زیباست، با تمامی مشکلاتی که در آن وجود دارد، با وجود تمامی چالش‌هایی که هر روز و هر لحظه با آن دست به گریبانیم. زندگی ارزشمند است و ارزش آزمودن و زیستن دارد.

کتاب صوتی مغازه خودکشی درباره‌ی پادآرمان‌شهری بی‌نام است که زندگی اندک‌اندک در حال رخت بربستن از آن است و مرگ، به مهم‌ترین و پررونق‌ترین کسب‌وکار مردمِ آن بدل شده است؛ فانتزی سیاهِ فلسفی‌ای که زندگی و مرگ را به مبارزه‌ای تن‌به‌تن با یکدیگر فراخوانده است. پایان‌بندی این کتاب نیز یکی از چالش‌برانگیزترین پایان‌هایی‌ست که می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را به خود مشغول سازد؛ پایانی که هنرمندی خالقش را نشان می‌دهد چرا که می‌توان از آن برداشت‌های متفاوت داشت و از زاویه‌های متفاوتی به آن نگریست.

کتاب مغازه خودکشی که برای نخستین‌بار در سال 2006 در فرانسه به انتشار رسید، از نگاه بسیاری منتقدان از جمله آثاری است که پیش از مرگ می‌بایست خوانده شود. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت انتشارات یوشیتا، با ترجمه‌ی معصومه تاجمیری و خوانش سحر بیرانوند می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب مغازه خودکشی

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های ایران
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های اروپا و آمریکا
  • حضور در فهرست هزارویک کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید
  • ترجمه به بیش از بیست زبان دنیا

نکوداشت‌های کتاب مغازه خودکشی

  • مغازه خودکشی اثری لذت‌بخش و تأمل‌برانگیز است. (Vulpes Libris)
  • مغازه خودکشی مغازه‌ای سرشار از زندگی‌ست. (Le Figaro)
  • کتاب مغازه خودکشی اثری نوآور، بدیع و به‌شیوه‌ی غافل‌گیرکننده‌ای گزنده است؛ اثری که می‌توان آن را یک کلاسیک جاودانه دانست. (The Truth about Books)
  • کتاب مغازه خودکشی یک افسانه‌ی کمیکِ ملایم است. (The Financial Times)
  • ژان تولی دنیای جنون‌آمیز کتاب مغازه خودکشی را با طنزی قابل‌قبول آمیخته است و روایت خود را با ستایش زندگی به پایان می‌رساند. (Le Monde)
  • کتاب مغازه خودکشی اثری فوق‌العاده است که می‌توان اطمینان داشت به مرجعی کلاسیک تبدیل خواهد شد. (Meandmybigmouth)

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب مغازه خودکشی

در طول سال‌های پس از انتشار کتاب مغازه خودکشی، آثار بسیاری با اقتباس از این اثر در کشورهای مختلف جهان تولید و عرضه شده‌اند. از معروف‌ترین و پرمخاطب‌ترین اقتباس‌ها می‌توان به انیمیشنِ موزیکالی اشاره کرد که در سال 2012 به کارگردانی پاتریس لوکنت، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان نام‌آشنای فرانسوی، ساخته شد. صداپیشگیِ شخصیت‌های این انیمیشن را بازیگرانی مانند برنارد آلن و ایزابل اسپید به عهده داشتند. به خاطر داشته باشید که مشاهده‌ی این انیمیشن برای کودکان توصیه نشده است.

کتاب صوتی مغازه خودکشی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی مغازه خودکشی را به تمام علاقه‌مندان کمدی‌های سیاه، آثار فانتزی، طرفدارانِ ادبیات فرانسه و همین‌طور دوست‌داران آثاری با پایان‌بندی‌های غیرمنتظره پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی می‌شنویم

توجه مشتری به آلن جلب شد و به طرفش رفت: «تو این گوشه چه کار می‌کنی؟»

آلن سرش را با آن حجم از موهای فر طلایی‌اش به طرف خانم بالا آورد. یک نقاشی در دست داشت که در آن چسب زخم بزرگی روی دهان بچه چسبانده شده بود. روی دیوار صورتی، با ماژیک، یک نفر پوزخندی شیطانی کشیده بود که زبانش را درآورده بود، گوشه‌ی لب‌ها به طرف پایین کشیده و مانند آدم‌های زشت و بدذات شده بود.

مادرش در حالی که بطری سم شن مرد را بسته‌بندی می‌کرد به خانم توضیح داد: «کار ونسان، برادر بزرگ‌ترشه. اون خیلی از این شکلک‌ها می‌کشه. خیلی از اون زبونی که بیرونه خوشم نمی‌آد ولی باز هم خیلی بهتر از قهقهه زدن و اینه که می‌گه زندگی باحال و هیجان‌انگیزه.»

مشتری چسب‌زخم را برداشت. در زیر آن شکلک اخم‌آلود و دهانی که چسب خورده بود، به‌وضوح کودکی که می‌خندد مشخص بود. لوکریس بسته را تحویل مشتری داد: «جریمه شده. تو مدرسه ازش سؤال کردن که چه کسایی خودکشی می‌کنند، اون هم گفته آدم‌هایی که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
46 دقیقه
قسمت اول: فصل‌های اول تا پنجم
42 دقیقه
قسمت دوم: فصل‌های ششم تا یازدهم
50 دقیقه
قسمت سوم: فصل‌های دوازدهم تا هفدهم
46 دقیقه
قسمت چهارم: فصل‌های هجدهم تا بیست‌وچهارم
39 دقیقه
قسمت پنجم: فصل‌های بیست‌وپنجم تا سی‌ویکم
36 دقیقه
قسمت ششم: فصل‌های سی‌ودوم تا سی‌وچهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغازه خودکشی
نویسنده
مترجممعصومه تاجمیری
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغازه خودکشی

حسین سلیمی
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب خود کشی کتابیه که میخواد این حس رو بده که اگر به چیزهای خوب فکر کنی اتفاقهایی خوب در زندگی شما رخ خواهد داد فقط اینکه چرا این داستان به گونه ای دور از انتظار تمام شد متعجبم مغازه خودکشی خیلی زود تبدیل به مغازه امید شد و شکل جدید به خود گرفت
لیلی حسنزاده
۱۴۰۳/۱/۲۲
اگه ناامید هستید توصیه میکنم نخوانید. تا چند خط آخر کتاب عالی پیش رفت ولی آخرش. کلا رفتم تو فاز افسردگی خوانش نسبتا خوبی داشت. شخصیت ها تفکیک شده بودن و احساسات به خوبی از لحن مشخص بود.
NazaninL
۱۴۰۳/۲/۶
خیلی دوسش داشتم یه جورایی ادمو از ناامیدی میکشه بیرون:)
روشا معصومی
۱۴۰۳/۱/۷
بسیار کتاب فانتزی و در عین حال آموزنده‌ای بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغازه خودکشی

برای دریافت کتاب صوتی مغازه خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.