معرفی و دانلود کتاب صوتی لبه تیغ

عکس جلد کتاب صوتی لبه تیغ
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لبه تیغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لبه تیغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لبه تیغ

کتاب صوتی لبه تیغ یکی از رمان‌های درخشان قرن بیستم است. ویلیام سامرست موآم در این اثر زیبا و شنیدنی، با بهره‌گیری از تجارب زیسته‌ی خود، داستان جوانی به نام لاری را بازگو می‌کند که چندان اعتنایی به مسائل مادی نداشته و برای یافتن معنای راستین زندگی، دست به جستجویی ژرف و طاقت‌فرسا می‌زند.

درباره کتاب صوتی لبه تیغ:

ادبیات غرب در قرن بیستم شاهد ظهور برخی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان جهان بود. این سده‌ی پرآشوب و متلاطم، با تمام وقایع تلخ و اسفبارش (در صدر آن‌ها دو جنگ جهانی خونبار) بدل به بستری استثنایی برای بروز برخی از درخشان‌ترین استعدادها و ظریف‌ترین اندیشه‌ها گشت.

شوب‌های اجتماعی از یک سو، و پوچ‌گرایی روزافزون در زندگی فردی از سویی دیگر، مضمون عمده شاهکارهای ادبی‌‌ای است که در این بازه‌ی زمانی خلق شده‌اند. یکی از این شاهکارها، بی‌تردید کتاب لبه تیغ (The Razor's Edge) است که در سال 1944 به چاپ رسید.

این رمان که به قلم توانای ویلیام سامرست موآم (William Somerset Maugham) نگاشته شده، درباره جوانی به نام لاری است که دغدغه‌ی اصلی‌اش در زندگی، یافتن پاسخی برای سوالات اساسی هستی‌ست؛ سوالاتی نظیر «معنای زندگی چیست؟»، «آیا خدایی وجود دارد؟»، «رستگاری چگونه محقق می‌شود؟»، «دلیل وجود شر و بدی در جهان چیست؟» و...

او برای یافتن پاسخ‌هایی رضایت‌بخش و قانع‌کننده به این پرسش‌ها، آرزو دارد که با فراغت و آسودگی، به سیری عمیق در جهان درون و بیرون بپردازد. اما قدم گذاشتن در این مسیر، طبعاً برای او تبعاتی در پی دارد. مهم‌ترین این تبعات، نارضایتی نامزدش ایزابل است، که بیشتر خوش دارد همسرش را در کسوت مردی محترم و برخورددار از رفاه مادی ببیند، نه جوانی شوریده و سودایی که اعتنایی به مسائل مادی ندارد. تفاوت عمیق در جهان‌بینی و روحیات لاری و ایزابل، یکی از محوری‌ترین خطوط داستانی کتاب لبه تیغ است.

به هر جهت، لاری با هر زحمتی که شده خود را از قید و بندها رها کرده و سفری را برای کشف معنای زندگی به نقاط گوناگون جهان (فرانسه، آلمان، هند و...) آغاز می‌کند. او در این مسیر افراد زیادی را ملاقات کرده و با حکمت‌های مختلفی آشنا می‌شود؛ اما آیا در نهایت، می‌تواند پاسخ تمام پرسش‌های خویش را بیابد...؟ این سوالی‌ست که هر مخاطبی، احتمالا پاسخی متفاوت برایش خواهد داشت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی لبه تیغ:

- نبوغ‌آمیز و درخشان! (Theodore Dreiser)
- این کتاب یک هدیه‌ به جهان داستان‌نویسی است. (ساندی تایمز)
- موآم این اثر را در نهایت کمال و مهارت نوشته است. (Saturday Review of Literature)
- یک اودیسه‌ی معنوی. (آمازون)

کتاب صوتی لبه تیغ مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات داستانی غرب، خصوصا علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی، از گوش سپردن به این اثر لذت خواهند برد.

با ویلیام سامرست موآم بیشتر آشنا شویم:

سامرست موآم داستان‌نویس بزرگ انگلیسی بود که با آثارش تأثیری ژرف بر بسیاری از نویسندگان پس از خود گذاشت. او در سال 874 به دنیا آمد و در سال 1965 حیات را بدرود گفت. او اگرچه بریتانیایی بود، در پاریس دیده به چهان گشود، زیرا پدرش در آن زمان کارمند کنسولگری انگلستان در فرانسه بود. به طور کلی، سامرست موآم به نقاط مختلفی از جهان سفر کرد، و تجارب گوناگونی را که در زندگی کسب کرد، به بهترین شکل در داستان‌هایش منعکس نمود. موآم صاحبِ سبکی ادبی و زیبا بود، اما هرگز در زمره‌ی نویسندگان دشوارنویسی چون فاکنر و جویس قرار نمی‌گیرد. تم فلسفی در داستان‌های سامرست موآم بسیار پررنگ بوده، و نگاه عمیقاً انسان‌دوستانه‌ی او در غالب کارهایش نمایان است. لازم به ذکر است که از سامرست موآم به عنوان یکی از پردرآمدترین نویسندگان دوران خود یاد می‌شود. برخی از مهم‌ترین آثار او که به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند، عبارتند از: حاصل عمر، وفای زن، مقام رسمی، خوشی‌های زندگی، لبه‌ی تیغ.

در بخشی از کتاب صوتی لبه تیغ می‌شنویم:

به سال 1919 رهسپار خاور دور بودم و به دلایلی که با این داستان هیچ‌گونه بستگی‌ای ندارد، دو سه هفته‌ای در شیکاگو ماندم. اتفاقا چندی پیش کتابی نوشته بودم که با استقبالی گرم روبه‌رو شده بود و چون نامم هنوز بر سر زبان‌ها بود، به محض ورود، گروهی خبرنگار با من مصاحبه کردند و نامم در روزنامه‌ها منعکس شد. صبح روز بعد، تلفن اتاقم زنگ زد. گوشی را برداشتم. «من الیوت تمپلتون‌ام». «الیوت؟ مگر تو در پاریس نبودی»؟ «اومدم خواهرم رو ببینم. می‌خواستیم امروز ناهار رو با ما بخوری». «با کمال میل». وقت معین کرد و نشانی منزل خواهرش را به من داد. پانزده سال بود الیوت تمپلتون را می‌شناختم. وی اکنون پنجاه و هفت، هشت سال داشت؛ مردی بلندقد و باوقار بود، و چهره‌ای دلپذیر و مویی مجعد داشت. موهایش اندکی خاکستری شده بود و به چهره‌ی او جلوه‌ای خاص می‌داد. همیشه با دقت و ذوق تمام لباس می‌پوشید... آن‌ها که از او خوششان نمی‌آمد می‌گفتند دلال است، اما او از این اهانت سخت برمی‌آشفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
11 دقیقه
بخش نخست: یک
12 دقیقه
بخش نخست: دو
6 دقیقه
بخش نخست: سه
10 دقیقه
بخش نخست: چهار
31 دقیقه
بخش نخست: پنج
26 دقیقه
بخش نخست: شش
11 دقیقه
بخش نخست: هفت
21 دقیقه
بخش نخست: هشت
33 دقیقه
بخش نخست: نه
5 دقیقه
بخش دوم: یک
5 دقیقه
بخش دوم: دو
19 دقیقه
بخش دوم: سه
35 دقیقه
بخش دوم: چهار
11 دقیقه
بخش دوم: پنج
12 دقیقه
بخش دوم: شش
31 دقیقه
بخش دوم: هفت
25 دقیقه
بخش سوم: یک
29 دقیقه
بخش سوم: دو
21 دقیقه
بخش سوم: سه
12 دقیقه
بخش سوم: چهار
23 دقیقه
بخش سوم: پنج
19 دقیقه
بخش چهارم: یک
3 دقیقه
بخش چهارم: دو
15 دقیقه
بخش چهارم: سه
22 دقیقه
بخش چهارم: چهار
13 دقیقه
بخش چهارم: پنج
25 دقیقه
بخش چهارم: شش
17 دقیقه
بخش چهارم: هفت
11 دقیقه
بخش چهارم: هشت
19 دقیقه
بخش چهارم: نه
8 دقیقه
بخش پنجم: یک
28 دقیقه
بخش پنجم: دو
9 دقیقه
بخش پنجم: سه
23 دقیقه
بخش پنجم: چهار
11 دقیقه
بخش پنجم: پنج
21 دقیقه
بخش پنجم: شش
22 دقیقه
بخش پنجم: هفت
14 دقیقه
بخش پنجم: هشت
11 دقیقه
بخش پنجم: نه
1 دقیقه
بخش ششم: یک
4 دقیقه
بخش ششم: دو
33 دقیقه
بخش ششم: سه
5 دقیقه
بخش ششم: چهار
6 دقیقه
بخش ششم: پنج
28 دقیقه
بخش ششم: شش
4 دقیقه
بخش ششم: هفت
42 دقیقه
بخش ششم: هشت
4 دقیقه
بخش هفتم: یک
25 دقیقه
بخش هفتم: دو
24 دقیقه
بخش هفتم: سه
4 دقیقه
بخش هفتم: چهار
14 دقیقه
بخش هفتم: پنج
6 دقیقه
بخش هفتم: شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لبه تیغ
نویسنده
مترجممهرداد نبیلی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لبه تیغ

Ali Najmi
۱۴۰۲/۶/۹
تعریف کتاب رو‌شنیده بودم ولی فصلهای نخست کمی خسته کننده بود بعدش چنان مجذوب شدم که نمیتونستم کنار بگذارم، قلم خیلی خوب سامرست موام محتوا و‌شرح قصه رو بسیار جذاب کرده، بنظرم لبه تیغ صرفا داستان نبود بلکه شخصیت‌های داستان و‌زندگی اونها هرکدام یک موضوع مفصلی برای اندیشیدن و تفکر هست، شخصیت خوب لاری، و تبختر و‌کبر الیوت در عین پاکدلی، شخصیت خاص صوفی مک دونالد، جذبه هوش و در عین حال شیطنت و غرور ایزابل و نوع زندگیش و رابطه‌اش با گری شوهرش و دلبستگی قلبی ایزابل به لاری و … هرکدام به تفکیک‌بسیار عالی و قابل تامل بود…. عااالی
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۶/۶
اولش زیاد جذبم نکرد ولی بعدا فهمیدم ماجرا از چه قراره و جذابیت خودشو نشون داد واقعا گویندگی و داستان هردو بی نظیر بودن.
بعد از پایان کتاب دوباره برگشتم بخش یک که درباره الیوت تمپرتون توضیحات داده بود رو گوش کردم، چون اولش نمی‌فهمیدم چیز خاصی که درباره وی داره حرف میزنه، وقتی وارد داستان شد، شخصیت الیوت قابل فهم شد.
پوریا پاکشیر
۱۴۰۱/۶/۱۱
گویندگی داستان چنان قوی هست که پیوسته شما رو در دنیای داستان نگه می‌داره. انتخاب کلمات در ترجمه نشون میده که مترجمش بسیار براش وقت گذاشته و از پس بسیاری از ظرایف ترجمه به خوبی براومده. اگه داستان‌های بلند رو دوست دارید به احتمال زیاد از شنیدن این داستان پشیمون نمیشید.
M R
۱۴۰۰/۷/۷
داستان قشنگ و سرگرم کننده ست، هرچند بعضی جاها از کلمات و عبارات سنگین و پیچیده استفاده شده اما احتمالا برای وفاداری به متن اصلی بوده، فراز و نشیبی زندگی قهرمانان در طی کتاب بسیار جداب و آموزنده ست و روابط بین اونها هم جای تامل داره. در کل کتاب آموزنده و دلچسبی بود.
Mosi Phonix
۱۴۰۱/۲/۸
این کتاب همه چیز رو باهم داشت. هم زیبا و جذاب بود، هم نگاه فلسفی و نقادانه به جریانات مطرح شده داشت، هم اینکه باعث افزایش دانش من در مورد ادیان دیگه شد. ضمن اینکه سامرست موآم نویسنده مورد علاقه منه، دیگه از این کامل تر نمیشد. مرسی از کتابراه.
شیدا .
۱۴۰۰/۸/۲
خوانشی دلپذیر با صدایی رسا و گوش نواز که در شأن محتوا بود،
و محتوایی روشن گر و دغدغه آفرین و تا حدودی مشوق برای آنان که جانشان تمنای قدم نهادن بر لبه‌ی تیغ را دارد
ای خوش آن قماربازی که بباخت هرچه بودش
و نماند هیچش الا هوس قمار دیگر
سپاس از کتابراه🙏
مهرى اعظمى
۱۴۰۲/۹/۲۴
دو سوم ابتدایى کتاب بسیار عالى بود با شخصیت اصلى خیلى خوب همزادپندارى میکردم و در قصه غرق بودم، ولى یک سوم انتهاى کتاب خیلى تفره میره و هى بدون دلیل کش پیدا میکنه و این حوصله سر بر بود. راوى هم عالى بودن
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۴/۲۳
یک داستان زیبا و طولانی با روایت آقای قناعت پیشه هنرمند.
اول داستان جذاب نیست و هر لحظه آدم میخواد شنیدن کتاب رو رها کنه اما با جلو رفتن داستان و صدای جذاب و هنرمندانه راوی غرق در داستان میشین
سارا بنیس
۱۴۰۲/۱/۱
چه قدر این کتاب همه چیز بود، هر آنچه که یه کتاب باید باشه.. قطعا ما بخشی از خودمون رو در یکی از شخصیت‌ها و شاید تکه تکه در شخصیت‌های مختلف پیدا میکنیم
چه قدر تمام و کمال
لذت بخش
و بدون پشیمانی.
Bbj Jbj
۱۴۰۱/۴/۷
داستان بسیار جذاب و زیبا و تا حدودی عاشقانه که در لابلای داستان سبک زندگی عجیب و پر طمطراق اشراف در اروپای قرن نوزدهم رو به تصویر میکشه. صدای راوی محترم دلنشین بود و ترجمه هم بسیار خوب بود.
صدیقه فتحی
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
رمان جالبی هست و خوانش فوق العاده زیبا و دل نشین
ولی در مورد لاری به عنوان کسی که پای در راه طریقت گذاشته ولی همچنان مشروب میخورد که شدیدا سطح انرژی را شدیدا کاهش می‌دهد برایم کمی تعجب برانگیز بود
نسرین محمودیان
۱۴۰۲/۱/۲۸
علیرغم ترجمه‌ای که کمی نامتعارف بود و میشد راحت تر و عامیانه تر ترجمه کرد ولی راوی چون بسیار مسلط بود و خوانش جذابی داشت داستان به نظرم بسیار جذاب تر شد ممنون از همه عوامل
کرامت
۱۴۰۲/۱۰/۲
بسیار خوب، به پیشنهاد جناب مصطفی ملکیان این کتاب را مطالعه کردم (البته پیشنهاد همگانی، نه شخصی) نسخه صوتی کتاب بیشتر و بهتر قابل ارتباط گرفتن است
محمد فرهمند
۱۴۰۱/۵/۹
توصیفات اشیا، مکان‌ها و خصوصیات جسمی و اخلاقی انسان‌ها در این کتاب شگفت آور است
خیلی زیاد شیفته شخصیت لاری شدم کاش می‌تونستم مثل لاری باشم
بابک چرخچی محمدیه
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتاب قشنگ شیرین هر چی به وسط کتاب می‌رسی پر کشش تر میشه
و البته ناگفته نمونه که آقای قناعت پیشه جذابیتش رو چند برابر کرده
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لبه تیغ

برای دریافت کتاب صوتی لبه تیغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.