معرفی و دانلود کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم

عکس جلد کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم

کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم نوشته‌ی احمدرضا آذر، داستان کوتاهی از یک کلاس درس است که در آن بچه‌ها در مورد ترسشان از آمپول با معلمشان حرف می‌زنند. این کتاب آموزنده به کودکان کمک می‌کند تا با یاد گرفتن درباره‌ی فواید آمپول، ترسشان را نسبت به آن از بین ببرند.

درباره‌ی کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم

ترس از آمپول و بی‌قراری و مخالفت نسبت به آن، پدیده‌ای رایج در میان کودکان است. بچه‌ها معمولاً در هنگام مریضی، از زدن آمپول طفره می‌روند و تلاش می‌کنند به هر طریقی که شده، از آمپول زدن فرار کنند. گریه کردن و غر زدن و بهانه‌گیری بچه‌ها زمانی که می‌فهمند دکتر برایشان آمپول تجویز کرده، پدر و مادرها را کلافه می‌کند، اما والدین نمی‌دانند که خودشان مسبب این بدرفتاری‌ها در کودکشان هستند. بسیاری از والدین سعی می‌کنند تا با وعده‌ی جایزه و پاداش، کودکشان را راضی به انجام این کار کنند که خود نوعی باج دادن و تربیت غلط است. بدتر از آن، برخی دیگر از والدین از آمپول به عنوان یک تهدید و تنبیه خیالی در برابر کارهای بد بچه‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را مطیع و مودب نگه دارند. با انجام چنین کارهایی، نمی‌توان از کودک انتظار داشت که با آمپول، به عنوان یک روش درمانی معمولی مثل دیگر روش‌ها برخورد کند. این رفتار والدین خود به ترس بچه دامن می‌زند.

به جای استفاده از تنبیه و یا تشویق، بهتر است با کودکان در رابطه با واقعیت تزریق آمپول و علت ضروری بودنش صحبت کرد تا بچه از راهی منطقی، با ترسش روبه‌رو شود. کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم نوشته‌ی احمدرضا آذر داستانی با همین سبک و سیاق دارد که می‌تواند در کم کردن ترس کودکتان از آمپول، بسیار موثر واقع شود.

آنچه در این کتاب می‌شنویم، ماجرای یک کلاس درس است. یکی از بچه‌ها مریض شده و نیاز دارد که آمپول بزند، اما از این موضوع نگران است و به شدت می‌ترسد. معلم تصمیم می‌گیرد تا با یک گفت‌وگوی دسته‌جمعی، بچه‌ها را مجاب کند که آمپول ترس ندارد. او از اینکه ترس ما از آمپول، بزرگ‌تر و بیشتر از درد واقعی آمپول است حرف می‌زند و علت دردناک بودن آمپول را هم توضیح می‌دهد. سپس راه‌هایی برای بالا بردن آرامش در زمان آمپول زدن به بچه‌ها یاد می‌دهد تا بتوانند آرامششان را حفظ کرده و ترسشان را مدیریت کنند.

کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم اثری از احمدرضا آذر است که توسط نشر صوتی سرو یاسین منتشر شده.

درباره‌ی مجموعه‌ی گفت‌وگوهای با کودکان

این مجموعه از داستان‌هایی آموزشی تشکیل شده که هر کودکی باید با آن‌ها آشنا باشد و این قصه‌ها به خوبی و با زبانی ساده مفاهیم گوناگون را به آن‌ها انتقال می‌دهند. احمدرضا آذر نویسنده‌ی مجموعه‌ی گفتگوهایی با کودکان است و در نوشته‌های خود به موضوعات مختلفی مانند روش درست برخورد با دیگران و همچنین کنار آمدن با احساسات درونی می‌پردازد.

کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 3 تا 8 ساله می‌توانند با شنیدن این کتاب، به ترسشان بر آمپول غلبه کنند.

در بخشی از کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم می‌شنویم

حنانه: «یعنی اگه نترسیم راحته؟»

آقای معلم: «اول اینکه نترسیم، دوم خودمون رو راحت بگیریم. وقتی ما می‌ترسیم خودمون رو سفت می‌گیریم.»

آقای معلم ماهیچه‌ی دستش را محکم کرد و از بچه‌ها خواست آن را لمس کنند و گفت: «آدم به محض اینکه از یه چیزی می‌ترسه، ماهیچه‌ها و بدنش رو سفت می‌گیره. پس اول نترسیم دوم چی؟»

چندتا از بچه‌ها گفتند: «خودمون رو راحت بگیریم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
سخنی با والدین
13 دقیقه
من از آمپول نمی‌ترسم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم
نویسنده
راویمریم رحیمی، شهرزاد عبدحق، نگین خواجه نصیر، آسیه گرجی، صنم صالحی، بهرام سروری نژاد
ناشر صوتیانتشارات سرو یاسین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم

برای دریافت کتاب صوتی من از آمپول نمی‌ترسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.