معرفی و دانلود کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی

عکس جلد کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی

کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه، حاوی مجموعه‌ای از نامه‌های خدیجه پیرایه، همسر ناظم حکمت، خطاب به این شاعر بزرگ ترک است. این اثر که توسط نازان آریسوی گردآوری و منتشر شده است، از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز به شمار می‌آید و بیش از 120 بار در ترکیه به چاپ رسیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه

کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه (Piraye'de Nazim olmak) یکی از جذاب‌ترین و لطیف‌ترین نامه‌نگاری‌های ثبت‌شده در تاریخ ادبیات جهان است. نازان آریسو (Nazan arisoy) در این کتاب، علاوه بر نامه‌های پیرایه به ناظم حکمت، اطلاعاتی از زندگی و سرگذشت آن‌ها را نیز گنجانده است. ناظم حکمت را می‌شناسیم. او را یکی از بزرگ‌ترین شاعران قرن بیستم می‌دانند، تا جایی که یونیسف، سال 2002 را به نام وی نامیده است. اما پیرایه کیست؟

زندگی خدیجه پیرایه، که در کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه بازگو شده، سراسر فراز و نشیب است. همسر اولش، نویسنده و روزنامه‌نگار بود. پس از تولد اولین فرزندشان، روزنامه‌نگاری را رها کرد و به موسیقی و سینما روی آورد اما از سفری که برای توسعه‌ی فعالیت‌های هنری‌اش به مصر داشت، هرگز بازنگشت. پیرایه، فرزند دوم خود را در نبودِ او به دنیا آورد و به ناچار نزد مادرش به استانبول برگشت. در حوالی همین سال‌ها با نزهت، عشق دوران کودکی‌اش، ازدواج کرد. آن‌ها عازم مسکو شدند اما مشکلات زناشویی‌شان بیش از آن بود که بتوانند به زندگی مشترک ادامه بدهند. به همین خاطر از نزهت هم جدا شد و بار دیگر به استانبول بازگشت.

پیرایه سپس به واسطه‌ی خواهر ناظم حکمت با او دیدار کرد. ناظم در همان اولین دیدار، شیفته‌ی پیرایه شد اما پیرایه تا مدت‌ها به خاطر شکست‌ها و دشواری‌هایی که در زندگی خود تجربه کرده بود، از پذیرش احساس ناظم، سر باز می‌زد. «تلگرافی که در شب رسید» قطعه شعری بود که ناظم حکمت را روانه‌ی زندان کرد. حکمت از زندان برای پیرایه نامه‌نوشتن را آغاز کرد. آن دو پس از آزادی ناظم، در سال 1935 با یکدیگر ازدواج کردند اما دوران سعادت‌شان بسیار کوتاه بود. ناظم حکمت در سال 1938 به اتهام تبلیغ اندیشه‌های کمونیستی و همکاری با نیروهای نظامی در براندازی حکومت، محاکمه و به پانزده سال حبس محکوم شد. آن‌ دو این بار نیز به نوشتن نامه برای یکدیگر می‌پرداختند تا آنکه ناظم، دختردایی‌اش، منور را در زندان ملاقات کرد؛ ملاقاتی که منجر به ایجاد علاقه میان ناظم و منور شد. ناظم حکمت بسیار امیدوار بود که عفو عمومی شامل حالش شده و از زندان آزاد شود. به همین خاطر طی نامه‌ای به پیرایه اعلام کرد که او را ترک می‌گوید و قصد ازدواج با منور را دارد. اما عفو نصیب ناظم نشد و منور او را ترک کرد. ناظم حکمت، که دیگر درهای امید را به روی خود بسته می‌دید، دوباره به پیرایه روی آورد و نامه‌هایی در ابراز پشیمانی و درخواست بخشش خطاب به بانوی گیسو حنایی خود نوشت. پیرایه به نامه‌های او پاسخی نمی‌داد. بستری‌شدن ناظم در پی اعتصاب غذا، پیرایه را مجاب کرد به دیدن او برود اما لحظه‌ی ملاقات، منور را در راه بیمارستان دید...

پیرایه تا پایان عمر از خیانت ناظم سخنی به کسی نگفت. این پسرش بود که نامه‌های ناظم حکمت به مادرش را در چمدانی پیدا کرد و تصمیم به انتشار آن‌ها گرفت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه

کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه را یاسمن پوری به فارسی ترجمه کرده و بهمن وخشور و مریم مقدم، خوانش آن را انجام داده‌اند. این کتاب توسط انتشارات آوای چیروک به علاقه‌مندان ادبیات جهان ارائه شده است.

کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی‌نامه و خاطرات افراد مشهور علاقه دارید و نامه‌نگاری برای شما جذاب است، کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی می‌شنویم

ما، نزهت، یلنا، پیرایه، منور و ورا همچون سیاره‌هایی در منظومه‌ات بودیم و تو همچون آفتابی بودی که از خود عشق می‌تاباندی. همه‌ی عالم، نام سیارات منظومه‌ات را می‌دانند، اما علاوه بر این اسامی، اگر ان قمرهای کوچک دور و اطرافت را هم به حساب آوریم، دیگر کسی نخواهد توانست آب پاکی بر دستانت بریزد. هر کدام از زنانی که پا به زندگی‌ات گذاشتند، نترس و شجاع بودند و هر یک خصوصیات و مزیت‌های منحصر به فردی داشتند. فرای مرزهای وجودشان و تحت فرمانروایی عشق تو، داوطلبانه اسیرت بودند. اسارتی که گاه خشنودشان می‌ساخت و گاه آنان را به ورطه‌ی نابودی می‌کشاند. چه بسیار دوستت داشتند. چه بسا انسان‌هایی که بی‌آنکه تا این حد دوست داشته شوند، از این دنیا رخت بربسته‌اند. تو اما طعم عشق را به‌وفور چشیدی و به معشوقت چشاندی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
64 دقیقه
قسمت اول
62 دقیقه
قسمت دوم
65 دقیقه
قسمت سوم
65 دقیقه
قسمت چهارم
62 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه: نامه‌ها و عاشقانه‌های بانوی گیسو حنایی
نویسنده
مترجمیاسمن پوری
راویبهمن وخشور، مریم مقدم
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه

Melika safizadeh
۱۴۰۲/۷/۱۸
کتاب خوبی بود. اطلاعات فرد اضافه می‌کنه. صداها خوب بود اما صدای اقا بهتر هم می‌تونست باشه. اما اینکه از دو صدا به جای نقش‌ها استفاده شده بو، عالی بود. در کل خوب بود و استفاده کردم و لذت بردم. به دیگران هم توصیه می‌کنم برای مطالعه این کتاب.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه

برای دریافت کتاب صوتی ناظم حکمت در قلب پیرایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.