معرفی و دانلود کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر

عکس جلد کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر

کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر دربردانده‌ی مجموعه‌ای از نامه‌های جبران خلیل جبران به یار و محبوب‌اش ماری هکسل است که توسط پائولو کوئیلو گردآوری‌ و بازنویسی‌ شده‌ است.

نامه‌های عاشقانه یک پیامبر (Beloved Prophet) یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های پائولو کوئیلیو است که در آن درونی‌ترین افکار جبران به ثبت رسیده است و فضای آن درام و البته رئال است زیرا آنچه را که مخاطب می‌شنود قصه دوستی و گاه عاشقی دو شخصیت اصلی بوده که بر پایه واقعیت بنا گشته است.

هدف پائولو کوئیلیو (Paulo Coelho) در این کتاب کشف مردی است که در پس کتاب نهفته است. در این نامه‌ها، جبران جهانی از درد و شعف را به نمایش می‌گذارد که الهام‌بخش کتاب زیبایش پیامبر بود. ادراک ما از زندگی تحت تاثیر معیارها و شرایط پیرامونی ماست. چالش بزرگ، یافتن خویشتن اصیلمان، از راه پرسیدن و جستجوی پاسخ است. آثار جبران به بسیاری از این جستجوگران خویشتن کمک کرده است.

جبران (Kahlil Gibran) در سال 1904 با ماری که مدیر یک مدرسه‌ی آمریکایی بوده و در حمایت از یتیمان مستعد فعالیت می‌کرد، آشنا می‌شود که در روند زندگی جبران نقش فوق‌العاده و بسزایی داشته است. این آشنایی آغازگر یک دوستی همیشگی است که گاه به مرز عشق کشیده می‌شود و هرگز به ازدواج ختم نمی‌شود.

در این کتاب صوتی جبران خلیل جبران یک مسیحی است به‌ کرات مخاطب جملاتی از انجیل می‌شنود. نامه‌ها به ترتیب طبقه‌بندی و تاریخ‌گذاری شده‌اند و در پس این نامه‌های پی‌درپی، داستان یک زندگی و دوری دو دوست یا معشوق از یکدیگر روایت می‌شود. کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر را می‌توان یک مستند دانست که بن‌مایه‌ای درام دارد. چون این کتاب چند سال بعد از نگارش به چاپ رسید به همین دلیل بسیار برای ماری هکسل ارزشمند است.

نامه‌هایی که در این کتاب صوتی می‌شنوید دو جانبه است، جبران در جواب هکسل و هکسل در جواب جبران نامه نوشته است. تم نگارشی تمام نوشته‌های جبران خلیل جبران به‌ گونه‌ای گرایش به مذهب و عرفان دارد اما می‌توان گفت کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، بیشتر سمت‌وسوی عاشقانه دارد.

در کتاب نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، مخاطب به دنبال یک داستان پرپیچ‌وخم نیست بلکه از همان ابتدا نویسنده با سبک نگارش مخصوص به خود او را مجاب نموده تا پای تمامی درد و دل‌های بی‌حاشیه وی بنشیند. معجزه قلم جبران خلیل جبران این است که هیچ‌گاه در محدودیت نمی‌ماند. آنچه نگارش او را جهانی کرده، دید وسیع و همه‌جانبه و به‌ دور از تعلقات مذهبی وی است. منتقدان آشنایی ماری هکسل و جبران خلیل جبران را سبب تاثیری شگرف در نوشته‌های وی می‌دانند، درواقع نوعی منبع الهام بخشی برای وی بوده است. سپاس و تقدیر جبران در نامه‌هایش از ماری هکسل حاکی بر این امر است که از وجود وی بسیار راضی بوده و رابطه بین آن‌ها عادی نبوده است.

جبران خلیل جبران، نابغه مشهور لبنانی، موفق‌ترین نویسنده و هنرمند معاصر عرب، نه تنها از پیشگامان ادبیات نوین عربی است، بلکه در جهان امروز و در ایران نیز بسیار پرآوازه و اثرگذار بوده است. مهم‌ترین و مشهورترین کتاب جبران «پیامبر» است.

در بخشی از کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر می‌شنویم:

اگر بتوانم در قلب یک انسان، گوشه‌ای تازه را به او بنمایانم، بیهوده نزیسته‌ام. موضوع خود زندگی است، نه شعف یا درد یا شادی یا ناشادی.‌ نفرت به همان اندازه دوست‌ داشتن خوب است، یک دشمن می‌تواند به خوبی یک دوست باشد. برای خود زندگی کن. زندگی‌ات را بزی. سپس به راستی دوست انسان خواهی شد. من نیازمند آنم که بگذارم چیزهایی که باید، رخ بدهند، پس باید برای حوادث غیر مترقبه آماده بود. برای من هر روزی که می‌گذرد تفاوت دارد، و وقتی هشتاد سالم بشود، همچنان منتظر تجربه‌هایی خواهم بود که درون و بیرونم را دگرگون کند. وقتی پیری فرا می‌رسد، دیگر به کارهایی که کرده‌ام نخواهم اندیشید، دیگر گذشته است. می‌خواهم از هر لحظه زندگی که برایم باقی مانده، استفاده کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
بخش اول
12 دقیقه
بخش دوم
10 دقیقه
بخش سوم
12 دقیقه
بخش چهارم
9 دقیقه
بخش پنجم
10 دقیقه
بخش ششم
10 دقیقه
بخش هفتم
12 دقیقه
بخش هشتم
9 دقیقه
بخش نهم
11 دقیقه
بخش دهم
11 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر
نویسنده
مترجمآرش حجازی
راویپیام دهکردی، شهین نجف زاده، سونا امینی
ناشر چاپیانتشارات کاروان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 پائولو کوئیلو، جبران خلیل جبران، آرش حجازی و پیام دهکردی!! مگه چهارضلعی بهترین از این هم داریم که یه اثر بی نظیر بتونن خلق کنن!؟
من واقعا لذت بردم. صحبت در مورد عشق و تنهایی و عرفان به زبان ساده و روان، البته از اعماق جان! به نظر من جبران خلیل یکی از عاشق‌ترین مردهای جهان هست که میشه ازش نام و
برد. چقدر عشق‌های دیگه درکنار حس این مرد، میتونن ساده ‌و تکراری به چشم بیان! به نظر من منشا زایشگاه عشق ماری در دل خلیل، عشق‌اش به روح خودش و خدا بود! اون از یه عشق آسمانی به عشق زمینیش رسید و دریغا که مثل عشق‌های اساطیری دیگه مثل رومئو، خسرو و… وصالی نداشت! (البته شاید یکی از دلایل جاودانه شدن عشقشون هم همین باشه!)
البته که همه‌ی ما میتونیم طرز فکر خلیل و ماری رو برای خودمون شخصی سازی و در زندگی مشترکمون تجویز کنیم، تا به قول خلیل با یه عشق دریایی و یخ زده که دیگه تحرکی نداره، دچار روزمرگی نشیم و زناشویی هامون فقط به نهار و شام‌های توی آشپزخونه‌ها تبدیل نشه. عشق از قلب و ایمان میاد، ایمان به وجود خدا و قلبی پر از یکرنگی دربرابر خود و معشوق می‌تونه انسان رو در پیدا کردن موضوع رسالت فردی رستگار کنه… امروز رو ذهنم درگیر این کتابه، اما فردا حتما کتاب پیامبر جبران رو شروع میکنم. مرسی کتابراه برای این حجم از آرامشی که بهمون هدیه کردی…
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
زهرا
۱۴۰۲/۲/۳
کتاب دلنشین و قابل تامل و غمگینی بود، مروری بر اعماق عشق، خیلی با مطالب کتاب همزادپنداری کردم چون هم اهل شعرم هم هنر، مروری بر افکار من بود انگار، جبران خلیل جبران یک نابغه بود در تفسیر و تلمیح و تلفیق کلمات و زندگی، صدای گوینده دلنشین بود به خصوص آخر کتاب، اما کمی با موسیقی متن نتونستم ارتباط بگیرم،
niusha rahmatolahi
۱۴۰۱/۷/۲۶
کتاب فوق العاده عمیق.... کاملا معنی عشق به معنی دقیق و درست کلمه رو این کتاب توصیف میکنه..... مخصوصا اون قسمتش که جبران خلیل جبران برای ماری مینویسه: تنها زمانی معنی چیزی را میفهمم که انرا برای تو باز میگویم... بینظیره کتاب بی نظیر، با صدای گوینده‌ی فوق العاده عالی
شفق کوهنژاد
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
جبران خلیل جبران عالیه. من یک جوری دلبسته کتاب‌ها و دیدگاه جبران خلیل جبران هستم. این کتاب برام خیلی جالب بود چون شخصیت خود نویسنده برام حس خوشایندی داشت. تجربه هایی که داشت برام آشنا بودن و حس عالی داشتم از خوندنش.
شیما ش
۱۳۹۹/۷/۲۳
بسیار ارامش بخش و معنوی!
اموزنده و زیبا!
قابل لمس و دلنشین
علی الخصوص صدای راوی بسیار محترم و با احساس
ممنون از کتابراه برای این قبیل کتابها
فاطمه م
۱۳۹۸/۹/۱۷
امیدوارم آقای دهکردی کتاب‌های صوتی بیشتری منتشر کنن، ازتون ممنون آقای دهکردی عزیز
Mohsen Khorasani zadeh
۱۳۹۹/۹/۱۸
بسیار عالی، آموزنده، دلنشین، عارفانه، عاشقانه، تمام دنیا خلاصه میشه به این مطالب،، ممنون آقای دهکردی با صدای دلنشین و زیبایتان. ❤️
Saeede Pdk
۱۳۹۷/۹/۱۹
فوق العاده اس از صبح که خریدمش تا حالا ۷ پارتشو گوش دادم یه کتاب عالی که با صدای خوب و لحن درست فوق العاده شده
جعفر رضایی
۱۴۰۱/۲/۱۳
از هیچ کتابی به اندازه این کتاب یاد نگرفتم
بسیار عمیق بسیار آموزنده
و چه کرده آقای پیام دهکردی در خوانش این کتاب
بی نظیر از هر نظر
لیلا صادقی
۱۳۹۹/۱/۵
آرامش صدای دلنشین گوینده درکنار داستان جذاب واقعا این کتاب صوتی رو محشر کرده حتما گوش کنین واقعا عالیه
Bahare Tayaran
۱۴۰۱/۱۰/۸
خوانش بی نظیر و آرامش بخش و کاملا مسلط به موضوع
سه بار کتاب را گوش دادم و هر بار چیز جدیدی یافتم
ممنون از کتابراه
شادی رسولی
۱۴۰۱/۴/۲۱
خواندن این کتاب و در راه من قرار گرفتن اتفاقی آن قطعا موهبتی از سمت پروردگارم بوده است خدایا سپاسگذارم
نجمه کریمی
۱۳۹۹/۲/۱۶
تنها این صداست که لایق این کتابه، ممنون از آقای دهکردی محترم
ریحانه امینی
۱۳۹۹/۱/۱۷
عالیییی واقعا نمیشه کلمه‌ی دیگه یی به کار برد مثل بقیه‌ی کتابای کوییلیو
علیرضا سپهریان
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
من با این کتاب زندگی کردم اینقدر که خوب بود
از این گوینده بیشتر کتاب بزارید ممنون
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر

برای دریافت کتاب صوتی نامه‌های عاشقانه یک پیامبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.