معرفی و دانلود کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ

عکس جلد کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ
قیمت:
34500 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ

سفرنامه‌ای ناب و شنیدنی از کشوری مرموز و عجیب در آسیای شرقی... رضا امیرخانی در کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ، خاطرات و مشاهدات خود از کشور کره شمالی را به رشته تحریر درآورده که از نگاهی جدید و به دور از کلیشه‌های رایج برخوردار است.

درباره کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ

با شنیدن نام کره شمالی چه تصویری در ذهن‌تان نقش می‌بندد؟ آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید رازهای نهان این سرزمین را بدانید و از شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن باخبر شوید؟

اگر تاکنون شناختی که از این کشور داشته‌اید، محدود به توصیفات رسانه‌ها و کتاب‌هاییست که قهرمان آن‌ها از آنجا فرار کرده‌اند، بد نیست که این بار از زاویه نگاه دیگری به کره شمالی بنگرید و از منظر یک مرد ایرانی مسلمان که از قضا نویسنده متبحری نیز هست، با این کشور آسیایی آشنا شوید.

کتاب نیم دانگ پیونگ یانگ مجموعه خاطرات و تجربیات رضا امیرخانی است که در سال 1397 و در طی دو سفر به کره شمالی آن را نگاشته و ضمن برخورداری از زبانی طنازانه و سرگرم‌کننده، تلاش کرده تا موضعی انتقادی و تا حد امکان واقع نگرانه داشته باشد.

ماجرای این سفر جذاب از جایی آغاز می‌شود که امیرخانی به دعوت از دوستان خود به تیم رسانه‌ای هیات نمایندگی حزب موتلفه (ایران) می‌پیوندد و برای اولین بار پا به این سرزمین ناشناخته می‌گذارد. او که کتاب خود را در سه فصل نگاشته، در هر بخش روایتی متفاوت و با اطلاعات و جزئیات گوناگون ارائه می‌دهد.

امیرخانی در فصل اول کتاب نیم دانگ پیونگ یانگ که «کیم چی» نام دارد، مشاهدات خود از قوانین و حال و هوای پایتخت این کشور را تعریف می‌کند. در این فصل به خاطر محدودیت‌ها و هماهنگی تیم ایرانی و کره شمالی، امیرخانی نمی‌تواند روایت دلبخواه خود را بنویسد و جزئیات بیشتر و باکیفیت‌تری را اضافه کند.

در فصل دوم با نام «قاشق چی»، در ایران نوشته شده و نویسنده تلاش کرده تا برداشت‌ها و تجربیات خود را به دور از هرگونه احساسات خام و اولیه بنویسد. اما فصل سوم کتاب با نام «چیطولی» روایت متفاوت‌تر و جذاب‌تری دارد. چراکه امیرخانی پس از سفر اول خود تلاش می‌کند تا بار دیگر به کشور سفر کند و به دور محدودیت‌ها بر روی سبک زندگی شهروندان کره شمالی و مناسبات اجتماعی آن‌ها تمرکز کند و اطلاعات ناب‌تری را ارائه دهد. او در این مسیر موفق می‌شود و برای بار دوم همراه با دو نفر از دوستانش به این کشور دیکتاتوری و منزوی می‌رود.

در آخر باید گفت که رضا امیرخانی تلاش کرده تا شباهت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میان ایران و کره شمالی را پیدا کند و برای مخاطبان خود شرح دهد و همچنین تصویری از مردم این کشور ارائه دهد که به حقیقت نزدیک‌تر باشد.

کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی‌که به سفرنامه‌ها و شناخت فرهنگ و سیاست کشور کره شمالی علاقه‌مند هستند، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

رضا امیرخانی را بیشتر بشناسیم

رضا امیرخانی متولد سال 1352 در تهران است. او با فعالیت‌هایی در زمینه‌ی نویسندگی و نقد ادبی، یکی از چهره‌های شناخته‌شده در فضای ادبیات معاصر ایران است. او مدتی رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن قلم ایران بود.

سفرنامه‌ی «داستان سیستان: ده روز با رهبر»، داستان‌های «ارمیا»، «منِ او»، «نفحات نفت» و «اَزبه» تعدادی از آثار او هستند.

همچنین بسیاری از کتاب‌های او برنده‌ی جوایز متعددی شدند، از جمله: کتاب من او که در دومین جشنواره‌ی مهر مورد تقدیر قرار گرفت، کتاب نفحات نفت که اثر شایسته‌ی تقدیر دهمین دوره‌ی جایزه‌ی جلال آل احمد شد و کتاب ره‌ش که جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای او به ارمغان آورد.

در بخشی از کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ می‌شنویم

امروز شاید برای من مهم‌ترین روز سفر باشد. قرار است داخل کره شمالی سفر کنیم. از پیونگ یانگ تا پیسونگ. یعنی مرز مشترک با کره جنوبی و البته به تعبیر اینجایی یعنی مرز با دشمن یا مرز با کشور اشغال شده توسط دشمن. با پرچم سفید، پرچم بدون رنگ، پرچم خالی.

صبحانه را زودتر می‌خوریم. چشم می‌اندازم؛ نه خبری از تاجر آمریکایی‌ست و نه خبر از دو خبرنگار اسرائیلی. سوئیلین می‌خندد و می‌گوید: «دنبال رفقایی؟»

می‌گویم: «حالا یک جا قوانین جمهوری اسلامی گذاشت از شما جلو بزنیم، اگه گذاشتین؟!»

ناراحتم از اینکه از هیچکدام نشانه‌ای نگرفتم. شاید بعدتر به درد نوشتن می‌خوردند. سیدمجتبی می‌خندد و از همسایه یهودی‌مان می‌گوید که دیروز ذکر خیرش صحبت ما را گرم کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
12 دقیقه
الطریق ثم الرفیق
3 دقیقه
کیم چی - جمعه 18 خرداد 97، 8 ژوئن 2018
38 دقیقه
شنبه 19 خرداد 97، 9 ژوئن 2018
38 دقیقه
یکشنیه 20 خرداد 97، 10 ژوئن 2018
22 دقیقه
دوشنبه 21 خرداد 97، 11 ژوئن 2018
47 دقیقه
سه شنبه 22 خرداد 97، 12 ژوئن 2018
46 دقیقه
چهارشنبه 23 خرداد 97، 13 ژوئن 2018
36 دقیقه
پنجشنبه 24 خرداد 97، 14 ژوئن 2018
34 دقیقه
جمعه 25 خرداد 97، 15 ژوئن 2018
25 دقیقه
شنبه 26 خرداد 97، 16 ژوئن 2018
34 دقیقه
قاشق چی
29 دقیقه
چیطولی - دوشنبه 1 بهمن 97، 21 ژانویه 2019
43 دقیقه
سه شنبه 2 بهمن 97، 22 ژانویه 2019
36 دقیقه
چهارشنبه 3 بهمن 97، 23 ژانویه 2019
61 دقیقه
پنجشنبه 4 بهمن 97، 24 ژانویه 2019
42 دقیقه
جمعه 5 بهمن 97، 25 ژانویه 2019
31 دقیقه
شنبه 6 بهمن 97، 26 ژانویه 2019

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ
نویسنده
راویمحسن حکیم معانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی
34500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ

Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۹/۲۸
سلام دوستان و کتاب خوان هار عزیز کتاب خواندم هرچند علاقه به سفر نامه ندارم ولی چون بحث از کره بود نتونستم بگذرم هرچند رایگان بودن کتاب هم بی تاثیر نبود نحوه بیان و سبک نگارش دوست نداشتم ولی منتظر کتابی بودم که وجه جانبدارانه از کره ارائه بده. و به نوعی. وجه. سیاه کره شمالی سفید نشون هرچند به نحوی و واضح مستقیمی که من از نویسنده‌های حکومتی سراغ داشتم به سراغ توجیه وضع اسف بار کره نرفته بود ولی به زبان بی زبانی و با ایما اشاره و استعاره باز تمام انحرافات و مشکلات ایران و کره شمالی افتاد رو دوش دژمن کذایی و همیشگی که اگر تحریم نمی‌کردند چنین میشد و چنان... بقول حکایت یکی از پیامبران و شیطان که قرار بود شیطان ده حکمت به پیامبر بگه ۹ کاش گفت تا رسید به دهمی پیامبر گفت دیگه کافی شیاط پرسید چرا گفت تو ۹ تا نصیحت خوب به من دادی تا اعتماد کنم و قرار تو دهمی زهر ات بریزی ذهن من و مسموم کنی دقیقا حکایت کتاب بود از غرض ورزی‌های ریز و کتاب بگذریم در کل اطلاعات مفیدی به علاقه مندان کره شمالی به مردم داد هرچند بسیاری از ایرادات مقدس پنداری رهبر کره شمالی که در کتاب بهش انتقاد شد در بدنه نظام ما هم هست که همون قدر که برای گروه ایرانی مضحک و مسخره بود تقدس انگاری رهبر و انقلاب و حاکمیت ما هم برای بقیه مرد دنیا مسخره و مضحک هست باشید درس بگیریم
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۹/۲۸
نویسنده به خوبی مشاهدات خودش رو از کره شمالی بیان کرده و از بخش‌هایی که هوشمندانه میخواست در مورد نمایشی بودن آنچه به آن‌ها ارایه میشد مچ بگیرد خوشم آمد. اما در ظاهر خواسته بی‌طرفانه بنویسه اما با مقصر دانستن تحریم‌ها، فاجعه‌هایی که در کشور کره شمالی رخ میده رو توجیه می‌کنه. آیا تحریم باعث شده که و پیرزن پیرمردهایی که وقت بازنشسته شدنشان هست با وسایل و شیوه ابتدایی که مطمینا به مفاصلشون فشار میاد چمن زنی کنند.
البته چیزی که در این کتاب و کتابهایی که در مورد کره شمالی مشترک هست محرومیت شدید مردم کره شمالی از حق انتخاب هست که وجه اصلی انسان بودنه که باعث افول شدید خلاقیت، هنر و ادبیات در این کشور شده. در واقع گویی مردم کره شمالی دارن در کتاب ۱۹۸۴ جرج اورول زندگی میکنن.
درجایی دوست نویسنده اشاره میکند که چشم پزشکان استرالیایی که برای درمان به کره آمده‌اند جاسوس هستن، این نوع قضاوت برای من بسیار عجیب بود، چطور آن‌ها که هزاران نفر رو درمان میکردن جاسوس بودن اما شمایی که قصدتان ساخت مستند بودجاسوس نبودین؟؟!!!
صدای راوی مناسب هست اما نمی‌تواند لحن شوخ نویسنده رو در گویندگی‌اش داشته باشد.
به هر حال کتاب به خاطر داستانی بودن و همینطور لحن شوخ نویسنده جذاب هست. کتاب رو به دوستداران سفرنامه و علاقمندان به سیاست توصیه میکنم
Atamalek Hashemi
۱۴۰۲/۹/۳۰
سرزمینی مرموز که رازهای بسیار دارد. رازهایی که حکومت مانع از افشای آن می‌شود. هر از گاه که یکی از این رازها فاش می‌شود، اخبارش تعجب و حیرت می‌آفریند و خواننده را مشتاق اطلاعات بیشتر درباره‌ی این سرزمین عجایب می‌کند. این سرزمین کره‌ی شمالی است. "نیم دانگ پیونگ یانگ" نوشته‌ی رضا امیرخانی، به این پاسخ پرسش‌ها دهد و اخباری موثق بدست دهد. اطلاعاتی که به صورت تجربی، طی دو سفر اخیرش به پیونگ یانگ، کسب کرده است. کتاب مشتمل بر سه فصل است «کیم چی»، «قاشق چی» و «چیطولی». رضا امیر خانی در خرداد سال 1397 در قالب گروهی از طرف ایران به پیونگ یانگ سفر کرد که تجربیاتش از زندگی، قوانین، و حال وهوای این شهر در فصل اول یعنی کیم چی آمده است. فصل دوم را بعد از بازگشتش به ایران نوشته و سعی کرده است این کار را با دوری از هیجانات و احساسات اولیه انجام دهد. فصل سوم نیز حاصل سفر دوم او به پیونگ یانگ بوده است و به دلیل کسب موافقت مقامات کره شمالی برای ارتباط نزدیکتر با مردم، از جزئیات بیشتری برخوردار است. «نیم دانگ پیونگ یانگ» کتابی است خواندنی با قلمی روان و شیوا درباره‌ی کشوری منزوی و گرفتار در بند تحریم‌های جهانی.
امیرحسین
۱۴۰۳/۱/۶
با شنیدن نام کره شمالی کمتر کسی است که حس کنجکاوی اش تحریک نشود و مجموعه بزرگی از سوالات و مجهولات در برابرش قد علم نکند. حتی پرده آهنین شوروی سابق نیز در برابر پرده های فولادین مخفی کاری حکومت کره شمالی، حرفی برای گفتن ندارد. مردم کره شمالی در قرنطینه ای سنگین و نفوذ ناپذیر محبوسند. نه آنان از خود جهان پیرامون و آنچه در آن می گذرد خبری دارند، نه جهانیان می دانند در این کشور مرموز و ناشناخته چه می گذرد. کتابها، مقالات و گزارش های معدودی که در این زمینه وجود دارند، برآورنده عطش محققان و کسانی که می خواهند در مورد این کشور و آنچه در آن می گذرد اطلاعاتی به دست آورند نیستند. کتابها و سرگذشت نامه هایی از کسانی که به نحوی موفق به ورود به این دژ نفوذ ناپذیر شده اند یا از آن گریخته اند منتشر شده که هر یک گوشه ای از واقعیات را نشان می هند. بسیاری از این کتاب ها توسط کسانی نوشته شده که به غرب گریخته اند و یا تمایلات غربی داشته اند. بنابراین شائبه جهت دار بودن به آن ها وارد شده است. اما کتاب توسط نویسنده ایرانی و نزدیک به حکومت نوشته شده است. او در جریان سفر رسمی در یک هیات بلند پایه فرهنگی سیاسی به آن کشور سفر کرده و به اطلاعات و مکانهایی دسترسی داشته که بعید است حتی بسیاری از شهروندان کره شمالی به آن دست یافته باشند. بنابراین صرف نظر از گرایش و نگاه نویسنده، می توان اطلاعات مفید و دست اولی از آن کشور به دست آورد که توسط نویسنده ای از یک کشور دوست نوشته شده. هر چند که دلایل ذکر شده برای بسیاری از کاستی ها، همان شعارهای آشنای داخلی خودمان است. اگر کنابهای دیگری در این زمینه مطالعه کرده اید، خواندن این کتاب نیز برای افزایش آگاهی شما از این کشور ناشناخته خالی از لطف نیست.
L.M
۱۴۰۳/۱/۲
توی توضیحات گفته بودن "رضا امیرخانی در کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ، خاطرات و مشاهدات خود از کشور کره شمالی را به رشته تحریر درآورده که از نگاهی جدید و به دور از کلیشه‌های رایج برخوردار است. "به نظرم بیشتر منظورش مشروع نشون دادن اون حجم از دیکتاتوری و ظلمی بود که به مردم کره شمالی رواج داده بودن. باب شده جدیدا وضعیت ایران با کره شمالی مقایسه میشه و نویسنده هم سعی کرده بود با گفتن اینکه تحریم‌های خارجی و هزاران حرف این مدلی دیگه مدل مثلا بدون قضاوتی از شرایط زندگی اون مردم نشون بده! برید کتابهایی رو بخونید که افرادی اونو نوشتن که مستقیما اهل کره شمالی بودن و فرار کردن، اون وقت میفهمید واقعا چه خبره. تازه همونایی که فرار کردن هم همشون وضعیت خوبی نسبت به توده مردم داشتن که تونستن فرار کنن پس دیگه تصور اینکه برا مردم عادی زندگی تو اون کشور چطوریه رو خودتون حدس بزنید. و به نظرم چیزی که در این کتاب و کتابهایی که در مورد کره شمالی مشترک هست محرومیت شدید مردم کره شمالی از حق انتخابه. حتی انتخابات تنها یک کاندید داره و رای دادن هم اجباریه آخه این چه انتخاباتیه؟! هر چقدر هم که مانور بیشتر روی قضاوت نکردن توی کتاب داده شد به نظرم بیشتر بهش جنبه تبلیغاتی داد
یاسمین خلفی
۱۴۰۲/۱۱/۵
البته که رضا امیرخانی هرچی بنویسید است خواندنی و جذاب است و ارزش وقت گذاشتن دارد و همچنین در اتباط با گوینده بسیار عالی و شنیدنی بود اصلا انگار شنونده را به بقیه ماجرا دعوت میکنید از کتاب راه هم‌بسیار ممنون که این کتاب را در اختیار شنوندگان قرار داده با این حال نظر من راجب به این کتاب در مقایسه با دیگر کتابهایی که از کره شمالی خواندم قلمی بسیار ملایم تر و شبیه به سفرنامه دارد! یعنی اینکه طبیعتا تفاوت دارد قلم انسان خاورمیانه با قلم انسان غربی! بهرحال نوع نظام سیاسی و فرهنگی که انسان در ان زندگی میکند تفاوت دارد و این تفاوت در دیدگاه فردی و حتی غیرفردی اثر دارد مثلا نویسنده ما میگوید مغازه مخصوص افراد خارجی و دیپلمات‌ها یا حتی اشاره چندانی نمیکند ولی تاکید دارد که جنسشان خریدار چندانی ندارد اما نویسند غربی میگوید مغازه دلار فروشی یعنی مردم توان خرید اقلام دلاری ندارند! یا اینکه نویسنده میگوید تا شاه عبدلعظیم هم دنگی میروند اما نویسنده غربی میگوید ما هزینه گردش‌هایی ک برایمان تدارک دیده‌اند هم پرداخت میکردیم (انگار بزور از جیبش میکَنند) جاهایی نویسنده از ارتباط گیری با انسان کرهدشمالی و مصاحبه هایش مشاهداتش را بیان می‌کند نویسنده غربی میگوید آن‌ها براحتی دروغ میگویند و برای اینکار حتی تعلیم دیده‌اند. خلاصه که انسان تحت تاثیر نظام خود برتر بین همه را از بالا به پایین نگاه میکند و انسان خاورمیانه نه تنها چنین مدعایی ندارد بلکه همین مسائل را بی قضاوت و به نرمی بیان‌ میکند و شاید هم یک جورایی طنزانه اینها را عادی سازی میکند و یا از کنار انها میگذرد و یا شایدهم به نرمی غیر مستقیم مسائل را بیان میکند..
مانا
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ به روایت اقای محسن حکیم به نظر من فوق العاده بود رضا امیرخانی نویسنده جوان و معروف ایرانی دو سفر خود را به زیبایی به کره شمالی را به رشته تحریر در اورده بودند قبل از بیان هر چیز باید بگویم از جسارت فوق العاده اقای امیر خانی در کره شمالی با ان دیکتاتوری گاهی به وحشت و و می‌افتادم این یکی از جذابیت‌های این سفرنامه بود ایشان سفرنامه‌شان را با چاشنی طنز همراه کرده بودند زوایای مختلفی از زندگی مردم کره شمالی را با تمام محدودیت‌ها به ما نشان دادند نکته جالب که ایشان به ان اشاره کردند وجود تحریم‌ها بود که باعث به وجود امدن این سبک زندگی در کره شمالی شده بود با توجه به این که ما هم دچار تحریم‌های شدیدی هستیم بعضی عزیزان زندگی ما را با مردم کره شمالی برابر دانسته بودند که کمال بی انصافی هست و ما فقط در تحریم‌ها مشابه انها هستیم به هر حال ایشان بی طرفانه در دو سفر دولتی و شخصی درباره زندگی و سیاست کره شمالی صحبت کرده بودند که به نظر من خیلی جالب بود. ممنون
م مسعودی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بعد از کتاب دختری با هفت اسم که سرگذشت یک دختر از کره شمالی را شرح داده بود و البته در خلال حکایاتش بسیار از فضای حاکم بر کره شمالی و اخلاق و رفتار مرسوم در جامعه را توضیح می‌داد با کنجکاوی و علاقه زیادی این کتاب را دریافت کردم و انصافا باید از نویسنده تشکر کنم که با ظرافت و هشیاری و چیرگی لازم خود برای سانسوری ذهنیتی که از قبل از فضای حاکم بر کره شمالی داشتم کامل و روشن‌تر کرد.
بسیار تعجب آور است که در زمان کنونی و گستره جهانی که امروز شاهدش هستیم حکومتی شبیه به فراعنه در زمان مصر هنوز در گوشه‌ای از جهان وجود دارد و بسیار خودن را مدیون کسانی می‌دانم که اجازه ندادند جامعه ما به این سمت برود.
تاسف می‌خورم از این که جوانان ما (جوانان نخبه غالبا) امروز مجبورند برای زندگی عالمانه‌تر و به دور از تبعیض مهاجرت می‌کنند و شاید اگر مانند بسیاری دیگر پس از کسب دانش و مهارت در ایران عزیز خودمان و برای اعتلای آن بکوشند آینده روشن‌تر باشد
در هر صورت به لطف خدا هنوز بسیارند کسانی که دغدغه وطن دارند و با عبرت از سرنوشت کشورهای این چنینی نمی‌گذارند افول کنیم. کتاب (سفرنامه) بسیار جالبی بود و خواندن (شنیدن) امثال این کتاب‌ها بسیار برای جهان‌بینی و دیدگاه مفید ما از جهان کمک می‌کند. هر چه تشکر کنم از دست‌اندرکاران کتابراه برای انتخاب در همه زمینه‌ها برای ارتقا و اعتلای فرهنگ سرزمینمان را، باز هم کم است و این کتاب را خصوصا توصیه می‌کنم زیرا کمک می‌کند به تصمیم‌گیری برای آینده سرزمین خودمان که به شدت مراقب باشیم و اسیر روزمرگی‌ها نشویم. به هوش باشیم و موثر ان‌شاءالله
پونه
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خوشم اومد، هم از قلم قوی و هم لحن طنزآلود کتاب، مطالب جدیدی در مورد کره شمالی یا «جمهوری دموکراتیک خلق کره» فهمیدم که قبلا نمی‌دونستم، قسمت آخرش بیشتر دوست داشتم.
چیزی که فهمیدم اینه (برداشت من هست و ممکنه نادرست باشه)
کره شمالی توسط یک گروه قدرتمند اداره میشه، که به دنبال استقلال کشور از مردم
آمریکا هستند، اون جا یا به مرور عادت کردن یا اینطور بزرگ شدن یا قانون اونجا اینطوره یا... به هر حال به شدت مبادی آداب و متعهد به کشورشون هستند، به علت بی اطلاعی از جاهای دیگه جهان تصور می‌کنند وضعشان خوبه، با خارجی‌ها در صورتی ارتباط می‌گیرند که مترجم همراه‌شان باشد و گرنه به آن‌ها توصیه می‌کنند به هتل برگردند، تاثیر تحریم ظالمانه باعث آسیب به سلامتی مردم و مادر و نوزادان شده و کمبود دارو وجود داره.
آن‌ها (مردم) به ندرت می‌خندند، شاید از وضعیت زندگی‌شان باشد و به خاطر آن دچار افسردگی باشند. شاید هم نه. به هر حال حکومت یا حزب به مردم رسیدگی می‌کند، و همه چیز زیر نظر حزب است، فردیت وجود ندارد، نیازهای اولیه مردم همگی توسط حزب تامین می‌شوند، مردم برای اینکه حق قانونی خود را مطالبه کنند مشکلی ندارند و به نظرم از عزت نفس بالایی هم برخوردارند.
و یک نکته مهم اینکه تلویزیون شان برنامه‌های سرگرمی‌ چندانی ندارد. و برای رهبران کبیر احترام بسیاری قائلند.
سارینا نتاج
۱۴۰۲/۱۰/۸
کتاب جالبی بود و هنونطور که خودشون در کتاب فرمودند مثل تمام کتاب‌های دیگر که درباره این کشور نوشته شده است کلیشه‌ای نبوده و فضایی تاریک نساخته بودند اگر چه در بطن داستان میتوانستیم شاهد وضعیت دیکتاتوری و فضای بسته این کشور باشیم
از نکات مثبت این کتاب میتوان به طنز نویسی و مهارت نویسنده اشاره دیگر
کرد
از نکات مثبت آن همانطور که در ابتدا گفتم غیر کلیشه‌ای بودن آن است
دیگر اینکه به دلیل نپرداختن به جزئیات اضافی این کتاب خسته کننده نبود بلکه بسیار سرگرم کننده بود و هر فصل جذابیت‌های خاص خود را داشته است
نکته مثب دیگر آنکه فصل‌ها به خوبی قسمت بندی شده بود و ذکر تاریخ ایده‌ای جالب بود که اگر چه به نظر من در سفرنامه نویسی واجب از اما کمتر سفرنامه نویسی تاریخ دقیق را بیان میکند و معمولا از ماه و سال در میانه و یا تیتر استفاده میشود اما نویسنده در این کتاب روز را نیز ذکر کرده است
از نکات منفی این کتاب میتوان به نحوه نگارش و نحوه خوانش در بعضی از قسمت‌ها اشاره کرد؛ متاسفانه من نسخه متنی آن را ندیده‌ام بنابراین نمیتوانم بگویم مشکل از خواننده بود و یا نویسنده اما برخی قسمت‌ها به صورت رباتیک به گوش میرسید مانند نحوه صحبت کردن کامپیوتر یا دقیق تر نحوه فارسی خوانی گوگل ترنسلیت😄
در کل کتاب خوبی بود و ارزش خواندن را داشت
در آخر نیز مثل همیشه از مجموعه کتابراه و همه کسانی که برای تولید این کتاب صورتی زحمت کشیدند و همینطور نویسنده محترم کمال تشکر را دارم
مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۱۰/۲
رضا امیر خانی در این کتاب سفرنامه‌ای از سفر به کشور کره شمالی را بیان می‌کند. در این کتاب که که سال ۹۷ در کره شمالی را توصیف می‌کند با ظرافت به محدودیت‌های موجود برای مردم کره شمالی و خصوصیات فرهنگی مردم این کشور می‌پردازد.
رضا امیر خانی در این کتاب با ظرافت خاصی بیان می‌کند که در یک حکومت تمامیت
خواه همه چیز در نظر مردم به صورت عالی نمایش داده می‌شود در حالی که در واقعیت این چنین نیست. از نظر نویسنده وقتی که شاخصی برای مقایسه نباشد می‌توان بدترین شرایط را بهترین جلوه داد. رضا امیر خانی متولد ۱۳۵۲در تهران است. او دوران دبیرستان خود را در مدرسه استعداد‌های درخشان علامه حلی تهران گذراند. او با کمک استعداد درخشان خود در سال ۱۳۷۰ وارد دانشگاه شریف شد و مهندسی مکانیک خود را گرفت. در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ گواهینامه خلبانی شد تا جوانترین خلبان ایرانی باشد.
ایشان آثار بسیار فاخری دارد از جمله:
من او
رهش
جانشینان کابلستان
سر لوحه ها
و...
فرح حقیقی
۱۴۰۲/۹/۲۸
شیوه نگارش جناب امیرخانی تا حدودی شبیه قلم مرحوم جلال آل احمد است، روان، صمیمی، رک و صریح (نه به اندازه مرحوم آل احمد) وبا چاشنی طنز. قبلا با "کتاب فرار از اردوگاه ۱۴" با شیوه زندگی در اردوگاههای کار کره شمالی آشنا شده بودم، در این کتاب تا حدودی با زندگی مردم عادی کره شمالی آشنا می‌شوید و فضای رعب و وحشت ناشی از تک حزبی و تک صدائی حاکم بر مردم را حس میکنید، صدای راوی هم خوب بود فقط یک اشتباه لفظی بارها تکرار میشه، تکیه کلام یکی از همکاران جناب امیرخانی در طول سفر جمله ترکی "دستهاتون درد نکنه" است که به اشتباه برای تلفظ ترکی "دستهاتون "سه بار از حرف لام استفاده میشه بار اول با اعراب ساکن و بار دوم و سوم از اعراب فتحه استفاده میشه و این الللریز اشتباهه، اللریز درسته یعنی دوبار لام تلفظ میشه بار اول با اعراب ساکن و بار دوم با اعراب فتحه، بنظرم چنین اشتباهی که بارها هم تکرار میشه بدجوری تو ذوق شنونده‌ای که ترکی بلده میزنه. این کتاب رو تو جشنواره یلدا از کتابراه عزیز دریافت نمودم و اولین آشنایی من با نوشته‌های آقای امیرخانی است و البته باب سلیقه من، انشالله بعد از این کتابهای بیشتری از ایشون را خواهم شنید ممنون از کتابراه عزیز
مریم کاوه نژاد
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
در کل با شنیدن این کتاب متوجه میشید که نه تنها چیز زیادی درباره کره شمالی نمی‌دونید بلکه با قواعد سخت گیرانه دولت قرار هم نیست بیشتر از نیم دونگ پیونگ یانگ به شما اطلاعاتی برسه! نثر روان و طنزگونه نویسنده اما خوب می‌تونه شمارو سرگرم کنه و در دل همین داستان‌ها و اتفاقات به شما بگه چه قدر نظام حاکم و بر کره شمالی بسته هست. چیزی که منو به فکر فرو برد این بود که مردم از ترس هیچ صحبتی با غریبه‌ها نمیکردن یا این واقعا جز اعتقاداتشان بود؟! یعنی فرهنگ نوع زندگی باعث شده بود این قدر نسبت به خارجی‌ها گوشه گیر و نسبت به مواضع دولت قانع و آرام باشند. البته می‌دونم که در حزب کمونیست کسی کوچک‌ترین خطا و سرپیچی بکنه همه چیزش رو از دست میده. از جمله کار و درآمد و خونه. واقعا این کتاب طنز تلخی بود از افتخار و غرور واهی کشوری که در عقب ماندگی به سر میبرد و مردمش را در کشور خودشان زندانی کرده است.
س م
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ببینید شخصی با رانت امکان سفر به کشوری ممنوعه رو پیدا میکنه. اگر ورود به این کشور محدود به یک سری افراد خاص نبود ایا این اثر خواندنی بود؟ هرگز. قطعا نویسنده‌های بهتری هستند که از قلم گیرا‌تر و منسجم‌تری برخوردارند. ولی همچنان کتاب به دلیل وجود دیکتاتوری بی مثال کره‌ی شمالی عجیب و خواندنی‌است. اما و متن پر است از شوخی‌های سطح پایین شبیه به شوخی‌هایی که معلم‌های پرورشی در مدارس، حتما متوجه منظورم میشید یا شوخی‌هایی که سیاسیون مورد استفاده قرار می‌دهند تا خود را همرنگ مردم نشان دهند. مثل همین شوخی اخیر سخن‌گوی دولت با استفاده از جوک‌ها اصطلاح‌های وایرال شده‌ در شبکه‌های اجتماعی تا مثلا بگوید من از جنس مردمم و از میان مردم می‌آیم. نویسنده جایی شروع میکند به مقایسه‌ی کره‌ی شمالی و ایران، این بخش خنده‌دار است. شدت داشتن رانت را در این بخش متوجه می‌شوید.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۹/۲۷
از آقای رضا امیرخانی عناوین کتاب زیاد دیده بودم، کتاب‌هایی ترندشده، ارمیا، رهش و.... اما نه می‌شناسمش نه از ایشان مطلبی خوانده یا شنیده بودم، البته فکر کنم!؟
این گزارش سفر و سفرنامه باهم بود، نه کامل این نه کامل آن، البته نیز فکر کنم!؟
اما از دست نگارش و طنز و روانی نویسنده، رضا امیرخانی، لذت و
بردم ساده و روان بود. همگان می‌توانند این کتاب نیم دانگ پیونگ‌یانگ را متوجه شوند و بخوانند.
کتاب آموزشی و آگاهی دهنده از کشور کره شمالی، با حکومتی بسته، به روایت مسافرانی که بنا به هر دلیلی در این کشور اقامت کردند و مهمان بادعوت شده‌اند.
من از کشور کره کتاب نوشتم و برام جالب بود که از کره شمالی نیز خواندم رها از ایده و فکری نگارنده، موضوع نوشتن قلم نویسنده، خیلی شبیه فیلمی که از کره سال‌های قبل دیدم بود؛ البته کره همین‌قدر اجازه قبل‌تر هم به مسافرانش نمی‌داد.
مشاهده همه نظرات 160

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ

برای دریافت کتاب صوتی نیم دانگ پیونگ یانگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.