معرفی و دانلود کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار

عکس جلد کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار
قیمت:
43000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار

کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار نوشته علی اکبر شیروانی، مواجهه اولیه مسافران ایرانی آن دوره را با شهر پاریس روایت می‌کند.

شما گاهی با شهری رفیق و گاهی نسبت به شهری بی‌تفاوتید و گاهی حتی خصومت و دشمنی دارید. شهرها شبیه آدم‌ها هستند، تکلیف رابطه فرد با عدم‌ها مشخص است می‌داند چرا با یکی دوستی و با دیگری عناد دارد چرا با یکی راحت و با دیگری سخت کنار می‌آید. اما شما با چه معیاری شهری را دوست دارید یا دوست ندارید؟ معماری، فضای کوچه و بازار، سبک زندگی مردم، آداب و رسوم، سوغات و کالاها؟

روح شهر کلاف پیچیده‌ای از عناصر دیدنی و نادیدنی‌اش است. همه شهرها با مجموعه‌ای از عناصرشان شکل می‌گیرند. تبریز بدون ائل گلی، مشهد بدون حرم شریف رضوی، اصفهان بدون میدان نقش جهان، یزد بدون میدان امیرچخماق، شیراز بدون حافظیه، اهواز بدون پل کارون و ... چگونه جاهایی بودند؟ ساکنان شهر روح مکان را درک می‌کنند یا مسافرانش؟ به نظر می‌رسد پاسخی قطعی برای هیچ کدام از این سوال‌ها وجود ندارد.

روح شهر مثل روح آدم‌ها بالا و پایین زیاد دارد. روز و شب، سرما و گرما، پاییز و بهار و وضعیت‌های دیگر دست به دست هم می‌دهند که شما نسبت به شهری قضاوت داشته باشید. دوستش بدارید یا متنفر باشید. به دیگران توصیه کنید به آن جا سفر کنند یا نکنند. شهر برای هر قضاوتگری به نوعی جلوه می‌کند و وجهی از خودش را نمایان می‌کند. شهر برای ساکنان یک طور ظاهر می‌شود و برای مسافران یک طور دیگر.

ساکنانی هستند که مکان‌های تاریخی و سیاحتی شهرشان را ندیده‌اند اما چنان صحبت می‌کنند که گویی هیچ‌کس چون آنان شهر را نمی‌شناسد و مسافرانی هستند که با سفری چند روزه لایه‌های ناپیدای مکان را کشف می‌کنند. تصویری که مسافران از شهر می‌دهند همیشه وجه رویاگونه و خیال‌انگیزتری دارد.

بیش از ده قرن از عمر سفرنامه‌نویسی ایرانی می‌گذرد. با نگاهی به تاریخ کتابت در ایران درمی‌یابیم که در دوره قاجار سفرنامه‌نویسی به اوج خود تا آن زمان رسید. آنچه از دوران پیش از قاجار به جا مانده گرچه برای فهم تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن دوران بسیار راهگشا است اما به دلیل محدود بودنش تصویری چند لایه و پازل‌گونه از موضوعی خاص به دست نمی‌دهد.

مزیت سفرنامه‌های دوره قاجار ارائه تصویر تو در تو و کاملی از زندگی و فکر مسافران است. چند خصوصیت خاص موجب رونق سفرنامه‌نویسی در دوران قاجار شد. مهم‌ترین ویژگی بهبود شرایط حمل و نقل است، با وجود اتومبیل و قطار سفر رفتن آسان و زمان سفر کوتاه شد. از آنجایی که دوره قاجار با دوره استعمار غرب هم‌زمان شد، با سفر تاجران و سیاستمداران غربی به کشورهای شرقی، پای مردم این کشورها نیز به غرب باز شد. این‌گونه سفرنامه‌نویسی به طور جدی و با شکلی جدید از آن دوران شکل گرفت.

شنیدن کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به سفرنامه‌خوانی علاقه‌مندید این اثر تجربه لذت‌بخش و نویی را به شما ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد می‌شنویم:

داخل شهر پاریس شدم که این شهر دارالسرور شهرهای فرنگستان است و پایتخت دولت جمهوری فرانسه است که آوازه نکویی و آبادی آن عالم‌گیر است و تمام خلق آدم آرزوی دیدن این شهر قشنگ مرغوب غم‌زدا را دارند. زمین از هر جهت بر تمام پایتخت‌های آباد دنیا شرف و افتخار دارد. مردمانش همه با علم و باتربیت‌ترین ملل بیدار روی زمین می‌باشند.

دولت جمهوری فرانسه دارای 42 میلیون نفوس باتربیت و اهل علم و صنعت است. عده نفوس پایتخت آن که پاریس است غریب به چهار میلیون می‌شود. هر کسی که در دنیا آمده باشد و پاریس را ندیده باشد مثل این است که هیچ در دنیا از عدم به وجود نیامده است. می‌توان آن را بهشت روی زمین گفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
اطلس گل‌دار زرد نیم‌رنگ - بخش اول
27 دقیقه
اطلس گل‌دار زرد نیم‌رنگ - بخش دوم
37 دقیقه
پانوراما یعنی دورنما - بخش اول
50 دقیقه
پانوراما یعنی دورنما - بخش دوم
27 دقیقه
شهره در دل‌فریبی و غارت‌گری
28 دقیقه
خانه‌ی نمره‌ی دوازدهم - بخش اول
28 دقیقه
خانه‌ی نمره‌ی دوازدهم - بخش دوم
43 دقیقه
خانه‌ی نمره‌ی دوازدهم - بخش سوم
19 دقیقه
جاهای خیلی تماشایی
26 دقیقه
خونابه‌ی لطیف و درختان موزون
35 دقیقه
حوری‌ها با لباس‌های بسیار لطیف
25 دقیقه
یک دسته موزیکانچی - بخش اول
23 دقیقه
یک دسته موزیکانچی - بخش دوم
33 دقیقه
استخوان‌های مرده‌های مقدسین - بخش اول
40 دقیقه
استخوان‌های مرده‌های مقدسین - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار
نویسنده
راویمهبد قناعت پیشه، میلاد فتوحی، شاهین علایی نژاد، محمد امرایی، حافظ کاظم زاده، محمدرضا قلمبر
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی
43000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار

مرتضی کوثری
۱۳۹۹/۱/۲۲
نوع ادای کلمات و لحن آقایی که سه بخش " خانه نمره دوازدهم " را میخونه اونقدر بد و زنندس که کلا بیخیال گوش دادن فایل شدم و رفتم کتابشو خریدم. و کلی هم اشتباه دارن تو خوندنشون
Debora
۱۴۰۰/۱/۲۰
کتاب خیلی قشنگی بود. صدای گوینده خیلی جذاب بود و کتابو شیرین‌تر میکرد.
حامد عظیمی
۱۳۹۹/۹/۲۰
بی نظیر است، بسیار لذت بردم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار

برای دریافت کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد: پاریس به روایت مسافران دوره قاجار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.