معرفی و دانلود کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول

عکس جلد کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول
قیمت:
99000 تومان - 10.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول

قصه‌های بالینی ما را به خوابی خوش دعوت می‌کنند. اما زنی زندگی‌بخش و آزاده به‌نام شهرزاد در کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول نوشته‌ی عبداللطیف طسوجی قصه‌ها، افسانه‌ها و حکایات سرزمین‌های خاورمیانه را برای شهریار روایت می‌کند تا او را از خواب جهل و استبداد بیدار کند. این کتاب جزو لیست برترین کتاب‌های تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ است.

درباره‌ی کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول

آمیزه‌ای غنی از افسانه‌ها و حکایات ایران، عراق و هند را که زنی به‌نام شهرزاد به‌شیوایی بیان می‌کند، در کتاب صوتی هزار و یک شب (صد شب اول) می‌شنوید. این اثر درخشان ادبیات پارسی توسط نشر صوتی آوانامه تولید شده است و در هر قسمت، راوی قصه‌ی چند شب پیاپی را روایت می‌کند.

درباره‌ی هزارویک شب

بهرام بیضایی بر این عقیده است که ریشه‌ها و بن‌مایه‌های این کتاب را می‌بایست در فرهنگ و ادبیات کهن ایرانی جست‌وجو کرد. کتاب هزارویک شب (One Thousand and One Nights) اصالتی هندی و سانسکریت دارد و گفته شده است که نخستین نسخه‌ی آن پیش از دوران هخامنشیان به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب سپس از سانسکریت به فارسی باستانی ترجمه شده، در دوران هارون‌الرشید از پهلوی به عربی و در سال 1295، از خلال سفری طول‌ودراز در سرزمین‌ها و زبان‌های مختلف، عبداللطیف طسوجی هزار افسان را که به زبان عربی با نام «الف لیله» و یا «الف خرافه» ترجمه شده بود- به فارسی بازگرداند.

داستان‌های شهرزاد از تنوعی غنی برخوردارند. درون‌مایه‌ها از ادبیات بومی سرزمین‌های گوناگون خاورمیانه گرفته شده‌اند و شاکله و ریختار داستان‌ها بیانگر تبحر پدیدآورنده‌ی اثر و تسلط او به انواع شیوه‌های روایی است. بعضی داستان‌ها بلندند و بعضی کوتاه. بعضی ساختاری خطی دارند و بعضی ساختاری پیچیده. اما بیش از هر چیز، نگارنده در این اثر به طرز شگفت‌انگیزی از قالب روایی داستان در داستان برای کشش و جذبه‌ی بیشتر اثر خود بهره گرفته است.

دو برادر به نام‌های شاه‌زمان و شهریار (شهرباز) بر دو سرزمین پادشاهی می‌کنند. هردوی آن‌ها از سوی زنان خود مورد خیانت قرار گرفته و برای دفع عذاب این رنج، هر یک راهی منحصربه‌فرد را در پیش می‌گیرند. شاه‌زمان ردای شاهی را از تن به‌در می‌کند و رهسپار دیار خود می‌شود. و شهریار تصمیم می‌گیرد به‌گونه‌ای زیرکانه آن اتفاق شوم را بازتولید کند؛ با این تفاوت که این بار خود او مهره‌ی تعیین‌کننده‌ی بازی باشد. او هر شب زنی را به عقد خود درمی‌آورد و پس از کام گرفتن از او دستور قتلش را صادر می‌کند. و به این ترتیب گویی هر شب همسر خائن خود را در کالبد زنان بی‌گناه دیگر احضار می‌کند و از او انتقامی خونین می‌گیرد.

شب‌ها یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و زنان سرزمین به‌نوبت به کام مرگ کشیده می‌شوند. تا این که در شهر زنی نمی‌ماند جز «شهرزاد». وقتی او را به قصر می‌آورند تنها یک درخواست دارد؛ این که بگذارند برای آخرین بار، به‌رسم هر شب، پیش از خواب قصه‌ای برای خواهرش «دنیازاد» تعریف کند. دنیازاد به قصر فراخوانده می‌شود و شهرزاد با تعریف کردن آخرین قصه، خود را برای مرگ آماده می‌کند. اما شهریار مجذوب قصه‌گویی او می‌شود و دستور قتل را یک شب عقب می‌اندازد. فردا و پس‌فردا و پسان‌فردا هم به همین ترتیب سپری می‌شوند. هزار شب، هزار قصه، هزار پله به سوی قتلگاه. اما آیا شهرزاد در حال بالا رفتن از این پلکان است یا پایین آمدن از آن‌ها؟ آیا دست آخر در شب هزارویکم شهریار دستور قتل شهرزاد را صادر می‌کند؟

نکوداشت‌های کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول

  • شرحی کامل و نزدیک به واقعیت از دنیای خاورمیانه. (Barnes & Noble)
  • در زمره‌ی محبوب‌ترین آثار ادبیات شرق و غرب. (Amazon)
  • اثری کلاسیک که میراثی برای دنیاست. (TASCHEN Books)

با عبداللطیف طسوجی بیشتر آشنا شویم

عبداللطیف طسوجی، نویسنده و مترجم مشهور، در زمانه‌ی حکومت فتحعلی شاه قاجار می‌زیست. او در سال 1259 به دستور شاهزاده بهمن میرزا و با همراهی محمدعلی خان اصفهانی، ترجمه‌ی نسخه‌ی عربی هزارویک شب را آغاز کرد. عبداللطیف کار ترجمه‌ی متن عربی و محمدعلی خان منظوم کردن اشعار کتاب را بر عهده داشتند. در نهایت پس از دو سال این کتاب در سال 1261 به فارسی برگردانده شد و در تبریز به‌شیوه‌ی چاپ سنگی منتشر گشت.

کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به تمامی دوستداران داستان‌های کهن فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول می‌شنویم

دختران گفتند: «ای خلیفه! ما طرفه حدیثی داریم و آن این است که این دو سگ صاحب‌خانه، خواهران پدری من‌اند و من مهتر خواهرانم. وقتی پدر ما بمرد، پنج هزار دینار زر به میراث گذاشت. خواهران من، جهیز گرفته هرکدام به شوهر رفتند. پس از چندی شوهر نقدینه‌ی ایشان بستندند و کالا خریده به بازرگانی برفتند. چهار سال به غربت اندر به سر بردند و سرمایه تلف کردند. شوهران از ایشان دست برداشته برفتند. و ایشان به صورت دریوزگان پیش من آمدند. از بس که بی‌سامان بودند من ایشان را نشناختم. چون نیک نظر کردم بشناختم و از حالت ایشان بازپرسیدم. گفتند: قصه‌ی ما بازگفتن سودی ندارد. شرنوش تاین بوده است. من ایشان را به گرمابه فرستاده، جامه بپوشاندم و ایشان را به بزرگی برگزیدم. گفتم: من مال زیاد دارم. همه‌ی مال از آن من و شماست. پس همه روزه بر نیکی ایشان می‌افزودم تا سالی بر این بگذشت. ایشان از مال من مالی اندوخته، گفتند که ما را شوهر باید. گفتم: مرد خوب به جهان نایاب است. دیگر بار شوهر کردن سودی ندارد. ایشان سخن نپذیرفت.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
حکایت شهرباز و برادرش شاه‌زمان
34 دقیقه
شب اول تا پنجم
40 دقیقه
شب ششم تا دهم
41 دقیقه
شب یازدهم تا پانزدهم
34 دقیقه
شب شانزدهم تا بیستم
37 دقیقه
شب بیست‌ویکم تا بیست‌‌و‌پنجم
33 دقیقه
شب بیست‌و‌ششم تا سی‌ام
36 دقیقه
شب سی‌ویکم تا سی‌و‌پنجم
39 دقیقه
شب سی‌و‌ششم تا چهلم
39 دقیقه
شب چهل‌و‌یکم تا چهل‌و‌پنجم
46 دقیقه
شب چهل‌و‌ششم تا پنجاهم
41 دقیقه
شب پنجاه‌ویکم تا پنجاه‌وپنجم
40 دقیقه
شب پنجاه‌وششم تا شصتم
34 دقیقه
شب شصت‌ویکم تاشصت‌وپنجم
34 دقیقه
شب شصت‌وششم تا هفتادم
35 دقیقه
شب هفتاد‌ویکم تا هفتادوپنجم
36 دقیقه
شب هفتادوششم تا هشتادم
34 دقیقه
شب هشتادویکم تا هشتادوپنجم
36 دقیقه
شب هشتادوششم تا نودم
33 دقیقه
شب نود‌ویکم تا نود‌و‌‌پنجم
34 دقیقه
شب نود‌وششم تا صدم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول
نویسنده
راویمهرناز محافل
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه صوتی
99000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول

هاجر امیری
۱۴۰۲/۱/۲
برای کتابخوان‌های حرفه‌ای مفیده، برای کسی که وقت کمی برای کتاب داره احتمالا سخت باشه تا آخر گوش بده، در مجموع قطعا زحمت زیادی کشیده شده برای آماده سازی این کتاب صوتی جای تشکر ویژه داره
گیتی قاسمی
۱۴۰۱/۱۱/۹
خیلی این کتاب صوتی را دوست داشتم و حتما جلدهای بعدی را هم میخرم
فقط باید دقت کرد و پشت سر هم گوش داد و گرنه داستان را گم می‌کنی و نمیدونی کی داشت تعریف می‌کرد😅
مریم نوری
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب‌های قدیمی که آیین و فرهنگ ایران و خاورمیانه رو تو دلش داره خیلی برای من با ارزش هستند چون کشوری که فرهنگش رو از دست بده پوچ و بدون هویت میشه
Sara Ghorani
۱۴۰۱/۸/۱۹
چه خوانش زیبا و شیوایی،
مدت‌ها بود که تمایل داشتم کتاب هزار و یک شب رو تهیه کنم، اما قیمت کتابش زیاد بود، الان خوشحالم که دارم صوتیشو گوش میدم. لذت میبرم...
علیرضا مفتاح
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
این نسخه، در مقایسه با نسخه‌های صوتی دیگر هزار و یک شب که در کتابراه هست، خوانش بسیار بهتری داشت. موقع خواب گوش می‌کنم. بسیار لذت بخش هست.
FARIDSARVAR95@GMAIL.COM
۱۴۰۲/۷/۵
با درود. هزارو یک شب بسیار عالی خواندنش رو به همه توصیه میکنم. مخصوصا بااجراع زیبای آقای طسوجی و خانم محافل. بسیار زیبا و عالی
ساسان
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
با سلام کتاب خوبی هست نثر روانی داره داستان‌های خوبی توش هست خیلی پند آموز و خیلی از داستاها هیجانی هست گوینده بسیار توانا و شیوا هست
هانیه فراقیان
۱۴۰۲/۵/۳۰
دوبار گوشش دادم و قشنگ بود به نظرم بیشتر موقع خواب باید گوش داد من چند شب اول با این کتاب خوابم میبرد
ضیافت فتحی سقزچی
۱۴۰۲/۱/۲
کتابی که هر ایرانی باید بخونه باور کنید نیاز به هیچ مخدری نیست کافیه فقط این کتاب رو بخونید و توهم بزنید.
Masoud Soltani
۱۴۰۲/۴/۲۳
خیلی عالی بود و سرگرم کننده، هرشب بخشی از داستان رو باید گوش کنم و بخوابم خیلی لذت بردم
علی محمدبیگی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
من برای زمان خواب و بیکاری از این کتاب لذتها بردم
توصیه میکنم به همه افراد خواندن این کتاب را
محمد طاها علی زاده
۱۴۰۲/۸/۲۱
سلام؛ برخی کلمات در حین پخش توسط سرکار خانم محافل؛ شیوا و زیبا بیان نمیشه...
mohsen f
۱۴۰۲/۱/۶
صدا عالیه، کتاب هم تعریف کردن لازم ندارد، بسیار توصیه میکنم
اکبرناطقی
۱۴۰۲/۸/۲۰
واقعا لذت بردم، عالی بود واقعا زحمت کشیدید. متشکرم
مریم جنگی
۱۴۰۲/۷/۷
به نظرم بیش از حد خیالی نوشته شده و بیش از حد توهمی هست
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول

برای دریافت کتاب صوتی هزار و یک شب - صد شب اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.