معرفی و دانلود کتاب صوتی پارالاکس

عکس جلد کتاب صوتی پارالاکس
قیمت:
۳۱۵۰۰ ۲۲,۰۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پارالاکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پارالاکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پارالاکس

کتاب صوتی پارالاکس داستانی کوتاه به قلم لیرد بارون است که نخستین بار در سال 2007 به انتشار رسید و بلافاصله جایزه‌ی معتبر شرلی جکسون را برای خالق خود به ارمغان آورد. در این اثر، گام به گام با راویان متعدد داستان، در جهت حل معمایی هولناک پیش خواهید رفت...

درباره کتاب صوتی پارالاکس:

نشر سنگ در مجموعه‌ای با عنوان «پنج نویسنده، پنج داستان، پنج جایزه»، اقدام به عرضه‌ی پنج کتاب کوچک کرده است، که هر یک دربرگیرنده‌ی یک داستان کوتاه یا بلند، به قلم نویسنده‌ای جایزه‌برده اما در ایران ناشناخته‌ است؛ کتابی که پیش روی شماست، یکی از عناوین حاضر در همین مجموعه است.

اثر حاضر را لیرد بارون (Laird Barron) به رشته‌ی تحریر درآورده است؛ نویسنده‌ای تحسین‌شده با قلمی خاص که بیشتر آثارش از فضایی معمایی، تاریک و گاه نیز ترسناک برخوردارند. داستان پارالاکس (Parallax) نخستین بار در یکی از مجموعه داستان‌های مشهور او با عنوانِ توالی تکامل و داستان‌های دیگر (The Imago Sequence) به چاپ رسیده است.

فضای داستان پارالاکس همچون سایر آثار نویسنده، رازآلود و سیاه است. روایت حول محور شخصیتی نام میراندا و ماجرای مفقود شدن او سامان یافته است، با این حال، در این بین خرده اتفاقات دیگری نیز به وقوع می‌پیوندد، که فرجام آن‌ها برای مخاطب غیرقابل پیشبینی‌ست.

به طور کلی، آنچه آثار لیرد بارون و خصوصاً کتاب پارالاکس او را متمایز می‌کند، صراحت کلام نویسنده و توانایی او در کاوش در جنبه‌های شیطانی وجود انسان است. از این منظر، می‌توان ادعا کرد که داستان‌های او از سویه‌های فلسفی و روانشناختی نیز بی‌بهره نیستند.

لازم به ذکر است که داستان پارالاکس جایزه‌ی معتبر شرلی جکسون را برای لیرد بارون به ارمغان آورد. همچنین، گفتنی‌ست که کتاب The Imago Sequence نیز، پس از انتشار به عنوان نامزد دو جایزه‌ی برام استاکر و جایزه‌ی جهانی فانتزی اعلام شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی پارالاکس:

- بارون نویسنده‌ای است که با صدای خاص ادبی خود، مهیب‌ترین عناصر شیطانی را به صحنه‌ی آثارش فرامی‌خواند. (Amazon)
- اگر فکر می‌کنید هیچ نویسنده‌‌ی جدیدی به خوبی ریچارد متیسون نیست، حتماً این کتاب را بخوانید. (Stewart O'Nan)

کتاب صوتی پارالاکس مناسب چه کسانی است؟

گوش سپردن به اثر حاضر را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و دوست‌داران ژانرهای گوتیک، معمایی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

با لیرد بارون بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و شاعر آمریکایی متولد سال 1970 است. بیشتر کارهای او ذیل ژانر وحشت و جنایی قرار می‌گیرند. کودکی لیرد بارون در آلاسکا، تحت شرایطی سخت و طاقت‌فرسا سپری شد و این امر، بی‌تردید بعدها در شکل گرفتن نگرش تاریک و بدبینانه‌ی وی نسبت به زندگی تأثیری به‌سزا داشت. او در سال 1994 از آلاسکا به واشنگتون نقل مکان کرد، و کم و بیش از همان زمان کار نوشتن و سرودن را آغاز کرد. در کارنامه‌ی کاری او پنج مجموعه داستان و چهار رمان به چشم می‌خورد، که بعضاً برنده‌ی جوایزی نیز شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی پارالاکس می‌شنویم:

میراندا را در زنجیره‌ی بی‌پایان صورت‌ها می‌بینم. بعد از شش سال، تازه همه شببیه او شده‌اند که به نوعی مضحک است؛ چون من بارها فراموش کرده‌ام که او چه شکلی است. تا اینکه در یک اتوبوس به جا آوردمش. در صف بانک، در یک کافه پیاده رو، کانال اخبار روزانه، با سگ روتوایلر کنار پایش و بوم...! قلبم دیوانه‌وار می‌کوبد. دست‌هایم می‌لرزند. انگار همین دیروز ترک کردم.

شش سال گذشته و هنوز نمی‌توانم به مشروب دست بزنم. نمی‌توانم بوی بنزین را تحمل کنم. شش سال گذشته و هنوز از صدای افتادن یخ توی لیوان متنفرم. باعث می‌شود بلرزم و تصویر سنگ قبر به شکل توده‌ای یخ مینیاتوری در ذهنم احیا شود. کارم با قالب یخ، جایخی و همه‌ی اینها تمام است. گاهی اوقات تا چند هفته جرئت پا گذاشتن به آشپزخانه را ندارم. شش سال از آن شنبه می‌گذرد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
معرفی نویسنده
5 دقیقه
گزیده‌ای از مصاحبه‌ی جک کارسون با مجله خبر 6
9 دقیقه
گزیده‌ای از ساخت فراگوتیک
17 دقیقه
گزیده‌ای از روزنامه‌ی الماگوردو
12 دقیقه
گزیده‌ای از ساخت فراگوتیک
15 دقیقه
گزیده‌ای از ساخت فراگوتیک
15 دقیقه
گزیده‌ای از مجله‌ی زندان
2 دقیقه
گزیده‌ای از مصاحبه‌ی میراندا کارسون با مجله‌ی اکشن 9

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پارالاکس
نویسنده
مترجمپریسا یزدی
راویسعید چاوشی
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۱۵۰۰ ۲۲,۰۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پارالاکس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پارالاکس

برای دریافت کتاب صوتی پارالاکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.