معرفی و دانلود کتاب صوتی نفر هفتم

عکس جلد کتاب صوتی نفر هفتم
قیمت:
45500 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نفر هفتم

کتاب صوتی نفر هفتم نوشته‌ی هاروکی موراکامی مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه و هیجان‌انگیز است که از اتفاقات سوررئال تا رویدادهای معمولی را شامل می‌شوند. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه‌آوا تولید شده است.

داستان‌های کتاب نفر هفتم (The Seventh Man) نشان‌‌دهنده‌ی توانایی کم نظیر موراکامی (Haruki Murakami) در تبدیل گونه‌های مختلف زندگی انسان‌ها به قصه‌هایی رویاگونه، فراموش نشدنی و بی‌نهایت جذاب هستند. شاید بتوان دلیل موفقیت موراکامی را در جسارتش در نوشتن داستان‌هایی متفاوت دانست.

در این مجموعه هشت داستان گنجانده شده است که از کتابی به نام کتاب بید کور، زن خفته (Blind willow sleeping woman) برگرفته شده است.‬ عنوان‌های این کتاب عبارتنداز «خلیج هانالی»، «خرچنگ‌ها»، «یک روز مناسب برای کانگوروها»، «نفر هفتم»، «آینه»، «دختر تولد»، «ظهور و سقوط کیک‌های شارپی» و «حشره شب‌تاب».

در داستان‌های نفر هفتم، میمونی مجرم، مردی یخ فروش و... رویاهایی وجود دارند که به ما هویت می‌بخشند و آرزوهایمان، به چشم می‌خورند. شخصیت‌های موراکامی چه در ملاقاتی تصادفی در ایتالیا باشند و چه در تبعیدی عاشقانه در یونان، با فقدان‌های بزرگ، افکار ضد و نقیض، درخشش یک کرم شبتاب و فاصله‌هایی رنج آور مواجه می‌شوند.

«نفر هفتم» روایتی فردی است که زندگی‌اش از دوران کودکی تحت تاثیر طوفانی قرار گرفت که نتیجه‌اش کشته شدن هم‌بازی‌اش بود. در این داستان، کودکی به کنار ساحل دریا می‌رود تا با صمیمی‌ترین دوستش بازی کند و در همان زمان موج‌های عظیمی به سمت ساحل می‌آید و دوست او را ناپدید می‌کند. این حادثه پسربچه را به مرز جنون می‌کشد و تمام زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این رنج روحی تا سن چهل سالگی همراه او می‌ماند زیرا او همیشه با خود می‌اندیشد که می‌توانست دوستش را نجات دهد و تنها به دلیل خودخواهی‌اش سبب شده او برای همیشه از دنیا برود. او که در همان دوران زادگاهش را ترک کرده، تا سال‌ها بدان جا باز نمی‌گردد اما بازگشتش به خانه بعد از سال‌ها خاطراتی را زنده می‌کند و او می‌تواند توان مواجهه با ترس‌هایش را بیابد.

در داستان «دختر تولد» موراکامی همانطور که مخاطب را جذب روایت جذاب خود می‌کند، لحظات پرتنشی را نیز برای او می‌سازد و در پایان داستان گفتن این‌که موضوع اصلی داستان چه بوده است،‌ کار دشواری به نظر می‌رسد. البته این امر را می‌توان ویژگی مشترک بسیاری از داستان‌های موراکامی دانست.

آثار این نویسنده اغلب در سبک ادبی سوررئالیسم دسته‌بندی می‌شوند؛ داستان‌هایش با شخصیت‌هایی خیال‌پرداز و زبانی روان، مخاطب را به راحتی وارد دنیای عجیب افراد مختلف می‌کند. همین ویژگی‌های موراکامی است که او را از سایر نویسندگان ژاپن که اغلب داستان‌هایشان را به سبک سنتی می‌نویسند متمایز می‌سازد.

موراکامی درباره رمان و داستان کوتاه در مقدمه نسخه انگلیسی کتاب نوشته‌ است: «اگر بخواهم درباره نوشتن رمان و داستان کوتاه ساده سخن بگویم، خواهم گفت نوشتنِ رمان یک چالش و نوشتن داستان کوتاه یک لذت است. اگر نوشتن رمان مثل کاشتن یک جنگل باشد، نوشتن داستان کوتاه به کاشتن یک باغچه می‌ماند. این دو یکدیگر را کامل می‌کنند و منظره‌ای حقیقی به‌وجود می‌آورند که برای من خیلی با ارزش است. در این چشم‌انداز شاخ و برگ‌های درختان، سایه‌های دلپذیری روی زمین می‌اندازد و وزش باد برگ‌های طلایی‌رنگ درخشان را تکان می‌دهد و در همان حال غنچه‌ها در باغ‌ها ظاهر می‌شوند و گلبرگ‌های رنگارنگ، پروانه‌ها و زنبورها را به طرف خود می‌کشانند و ما را به یاد تغییر نامحسوس، از فصلی به فصل دیگر می‌اندازند»

او که در هر دو زمینه داستان‌کوتاه و رمان نویسنده موفقی است می‌گوید: «من اساسا رمان نویسم. اما خیلی‌ها می‌گویند داستان‌های کوتاه‌ام را به رمان‌هایم ترجیح می‌دهم. این حرف نه تنها ناراحتم نمی‌کند بلکه از شنیدنش خوشحالم.»

هاروکی موراکامی از مشهورترین نویسندگان امروز ژاپن است که آثارش به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن‌ها به فروش رفته است. داستان‌های او اغلب نهیلیستی و سوررئالیستی و دارای تم تنهایی و از خودبیگانگی است.

در قسمتی از کتاب صوتی نفر هفتم می‌شنویم:

گفتم: «آره. اما ببین، من هیچ‌وقت یه زرافه رو در حال بچه به دنیا آوردن، یا حتی وال‌ها رو در حال شنا ندیدم. پس چرا بچه کانگورو این‌قدر باید مهم باشه؟»
«واسه این‌که یه بچه کانگوروئه، همین.»
تسلیم شدم و شروع کردم به ورق زدن روزنامه. هیچ‌وقت نتوانسته‌ام دخترها را در بحث مغلوب کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
بخش اول
27 دقیقه
بخش دوم
15 دقیقه
بخش سوم
9 دقیقه
بخش چهارم
22 دقیقه
بخش پنجم
21 دقیقه
بخش ششم
15 دقیقه
بخش هفتم
33 دقیقه
بخش هشتم
11 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
33 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نفر هفتم
نویسنده
مترجممحمود مرادی
راویبهناز بستاندوست
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
45500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نفر هفتم

محمدعلی کاویانی
۱۴۰۱/۵/۲۱
بسیاری از دوستانی که کتاب رو خوندن خیلی ازش تمجید کرده بودن. به نظر من پرداختن به جزئیّات توصیف، بسیار در سطح بالاییه و از طرفی کاملاً غیر ضروری و در برخی موارد بی ارتباط هستش. اهداف داستان‌ها خوب هستن ولی عالی نیستن. در کل بد نیست اگر کسی با قلم نویسنده آشنا نیست یک بار کارهاشو مرور کنه، چون شاید مورد پسندش قرار بگیره و با سلیقش جور در بیاد، در غیر اینصورت هم مثل بنده متوجّه میشه که سلیقش کمی با این نوشته‌ها فاصله داره و به این زودی‌ها دنبال کتاب‌های دیگه‌ی نویسنده نمیره.
regen
۱۴۰۱/۶/۹
اصلا نمی‌تونم در مورد آثار هاروکی موراکامی نظر قطعاً مثبت یا قطعاً منفی بدم. ولی چیزی که کاملا مطمئنم اینه که با هیچ کدوم از نوشته هاش ارتباط برقرار نمی‌کنم. درواقع درکی از نوشته هاش ندارم. فکر می‌کنم وقتم رو تلف کردم چرا که احساس می‌کنم با نوشته‌ای پوچ سر و کار داشتم که عمق نداره. از جایی که شروع میشه تا پایان نوشته هاش ادم رو به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسونه.
علیرضا عروه
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بجز یک داستان که من متوجه نشدم بقیه عمیق و پرمعنی بودند. پشت ظاهر ساده و روزمره روایت‌ها تفکر و اندیشه بود و در همه ان‌ها عنصر غالب مواجه با مرگ‌ بود و تاثیر ان را بر روی راوی تصویر می‌کرد. صدای گوینده غالبا خوب بود ولی در بعضی از داستان‌ها سرزنده تر و چالاک تر روایت می‌کرد و داستان را شنیدنی تر می‌ساخت. ‌ من از همه عوامل محترم تولید سپاسگزارم.
Nasim Fiuzat
۱۴۰۰/۳/۲۳
نپسندیدم چون ترجمه افتضاحه. به نظرم مترجم بسیار بی‌سواد هستن چون به طور مثال مثال در داستان اول عطر شنل شماره پنج رو که عطر بسیار معروف و گرونیه، کانال پنج ترجمه کرده چون شنل نوشتارش شبیه کانال است (فقط شبیه و نه دقیقا همون دیکته). اینجور نمونه‌ها در متن کم نیستن و لذت شنیدن داستان رو از بین می‌برند.
کاربر KIA
۱۳۹۷/۶/۱۴
هاروکی ماروکامی را باید خوب بشناسی بعد کتابهاشو بخونی. یک سبک جالبی می‌نویسه. من بعد خوندن کتاب کافکا در کرانه به تواناییش پی بردم که قطعا یک داستان کوتاه نمیتونه این قدرت را نشون بده البته به نظر من.
خوندن کتاب را توصیه می‌کنم.
کامیار صفایی پور
۱۳۹۸/۹/۱۰
یادتون باشه چند تا داستان کوتاه!لذا هیچوقت انتظار دریافت اون احساس ژرفی رو که از آثار دیگه مثل کافکا در ساحل یا کشتن شوالیه دلیر رو‌ نداشته باشین اما اگر طرفدار موراکامی هستین از دست ندین.
pop_ khz
۱۳۹۷/۶/۱۲
🌟🌟🌟🌟🌟
عالی. بهتراز این نمیشه. فقط میخوای بخوابی اینم گوش کنی. احساس می‌کنی یکی داره برات قصه میگه.
واقعا مچکرم. مخصوصا از گوینده. صدای زیبا و دلنشینی داره.
🌟🌟🌟🌟🌟
mohammad reza talebi
۱۳۹۸/۶/۱۱
من 4 ستاره دادم دادم چون بعضی داستانا در مقابل بعضی دیگه نسبتا کسل کننده و گنگن ولی در کل فضای جالبی توی هر داستان ترسیم میشه مخصوصا داستانی سورئالیسم
مهسا پیما
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
من عاشق قلم هاروکی موراکامی هستم خیلی سلیقه‌ای هست سبک نوشتاریش اگه علاقه مند به دنیای سورئال و عجیب و غریب هستید حتما کاراشو پیشنهاد می‌کنم
Amir
۱۴۰۲/۵/۲۳
صدا و اجرای بانو بهناز بستاندوست به قدری فوق العادست که زیبایی یک اثر رو چند برابر میکنه و اگه اثر یا ترجمه عیبی داشته باشه اون رو میپوشونه
زهره حسین پور
۱۳۹۷/۶/۳۱
نویسنده روایتی سادا و دلنشین از زندگی ادمهای بسبار معمولی جامعه دارد
در کل به عقیده من تمام کتابهای دنیا رو باید دو بار خوند
بهنام نوروزی
۱۳۹۷/۱۲/۴
داستانهایی که شاید در نگاه اول بی‌سر و ته به نظر بیاد اما پر از محتواست. ممنون عالی بود.
سانار فرخ پور
۱۳۹۷/۶/۳۱
بهناز بستان دوست از گویندگان خوب آدیو بوک هستن واقعن. هنوز فصل دومم، اما موراکامی هم جزء خوبهاست.
محمدرضا ذاکری
۱۳۹۸/۱۲/۴
جفنگتمام داستانهاش یه مشت خاطره بی‌محتوا و بی‌معنیکنابهایی مثل کیمیاگر، جاناتان مرغ دریایی،. . . . . . اینها ارزش گوش دادن یا خوندن رو داره
Sedigheh Madadi
۱۳۹۷/۷/۲۱
دستان هاش رو زیاد دوس نداشتم کلا سبک مورد علاقه‌ی من نبود دستان‌ها راجع به روح و...
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نفر هفتم

برای دریافت کتاب صوتی نفر هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.