معرفی و دانلود کتاب صوتی پدر آن دیگری

عکس جلد کتاب صوتی پدر آن دیگری
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر آن دیگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر آن دیگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پدر آن دیگری

با کتاب صوتی پدر آن دیگری اثر پرینوش صنیعی، تمام مشکلات جامعه را از دریچه دید یک کودک می‌بینید و با داستان زندگی عجیب‌‌اش آشنا می‌شوید. این کتاب درباره‌ی موضوعی روانشناختی در حوزه‌ی کودکان و خانواده است.

پدر آن دیگری، سال‌های اولیه‌ی بعد از انقلاب را شرح می‌دهد و سخت‌گیری‌هایی که آن زمان در مورد رابطه دختران و پسران اعمال می‌شد، در بخش‌هایی از کتاب بازگو و درباره‌شان نقد شده‌ است. بیشتر از دیالوگ‌ها و گفت‌وگوی بین شخصیت‌ها، روایت‌های داستان به چشم می‌خورند. پدر آن دیگری و روایت‌هایش بیشتر از اینکه کلام‌ محور باشند، پر شده‌اند از رنگ‌ها، بوها و مزه‌های مختلف. پر از احساسات گوناگون تلخ و شیرین.

کتاب حاضر روایت‌گر دوران کودکی پسری‌ست که زندگی عادی ندارد و مثل هم سن و سال‌هایش زندگی نمی‌کند. شهاب، راوی داستان، در روز تولد بیست سالگی‌اش با دیدن عکسی خاطرات دوران کودکی‌اش را مرور می‌کند و آن را برای مخاطب شرح می‌دهد. شهاب از تحقیرهای پدرش خسته شده، شهابی که از تبعیض‌های پدرش بین او و برادر بزرگش آرش رنج می‌برد. آرشی که درس‌خوان و با استعداد است و همین ویژگی‌ها باعث جلب تمام توجه پدر خانواده به آرش می‌شود، به طوری که پدر دو پسرش را با هم مقایسه می‌کند و در مقابل آرش باهوش، شهاب خنگ قرار می‌گیرد. در این بین شهاب برای دفاع از خود سکوت می‌کند. عملا اعتراض می‌کند اما اعتراض او بی‌صداست. او به اصطلاح لالی انتخابی و یا سکوت پیشگی گزینشی را برمی‌گزیند و هیچوقت با هیچ‌کسی حتی اطرافیان نزدیک و درجه یکش صحبت نمی‌کند.

پرینوش صنیعی متولد 1328 خورشیدی در محله شاپور تهران و تحصیل کرده‌ی رشته علوم تربیتی با تخصص مشاوره از دانشگاه فیلیپین است. شغل پرینوش صنیعی به عنوان مشاور تربیتی، به رمان‌هایش جلوه‌ی اجتماعی داده است. او در کتاب‌هایش گذری به اجتماع می‌زند و اینکه تلاش می‌کند دردی را بیان کند.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی پدر آن دیگری می‌شنویم:

«مادر امروز برای 20 سالگی‌ام جشن تولد مفصلی گرفته و من به دور از هیاهوی دوستان، بیست سال گذشته را مرور می‌کنم. از روزی که به خنگیم پی بردم، نسبت به این کلمه حساس شدم، وقتی به این اسم صدایم می‌کردند عصبانی می‌شدم یا جیغ می‌کشیدم، چیزی را می‌شکستم یا کسی را می‌زدم و یک خرابکاری درست و حسابی راه می‌انداختم ولی از آن لحظه که واقعیت را پذیرفتم حالت هایم عوض شد، با شنیدن این اسم عصبانی نمیشدم ولی انگار چیزی راه گلویم را می‌بست، در کنجی می‌نشستم زانوهایم را بغل می‌کردم و آرزو می‌کردم از این هم کوچک‌تر شوم آنقدر کوچک که هیچ‌کس نتواند مرا ببیند و این برای بچه چهار ساله رنج بزرگی است.»

«دخترعمویم «فرشته» مرا بخاطر خنگ بودنم خیلی دوست داشت. مرا «خنگول کوچولوی من» صدا می‌کرد و در آغوشم می‌گرفت. چقدر از بویش خوشم می‌آمد. او هم از کارهای من خوشحال می‌شد و می‌خندید، شکلات و بستنی برایم می‌خرید. من شکلات و بستنی خیلی دوست داشتم ولی از اینکه او خوشحال می‌شد، بیشتر خوشم می‌آمد. حاضر بودم هرکاری بکنم تا او بیشتر و بیشتر خوشحال شود. آن‌ها همیشه با خنده به من خنگ می‌گفتند من هم طبیعتاً فکر می‌کردم خنگ حرف خوبیست. نمی‌دانستم، مردم بخاطر چیزهای دیگر جز خوشحالی هم می‌خندند. خوب چه کنم من خنگ بودم دیگر.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
25 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
18 دقیقه
بخش پنجم
31 دقیقه
بخش ششم
20 دقیقه
بخش هفتم
26 دقیقه
بخش هشتم
30 دقیقه
بخش نهم
19 دقیقه
بخش دهم
25 دقیقه
بخش یازدهم
20 دقیقه
بخش دوازدهم
20 دقیقه
بخش سیزدهم
31 دقیقه
بخش چهاردهم
24 دقیقه
بخش پانزدهم
23 دقیقه
بخش شانزدهم
26 دقیقه
بخش هفدهم
15 دقیقه
بخش هجدهم
18 دقیقه
بخش نوزدهم
11 دقیقه
بخش بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پدر آن دیگری
نویسنده
راویرها آستانه
ناشر چاپیانتشارات روزبهان
ناشر صوتی رایان اندیش بعد هشتم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پدر آن دیگری

hamed vahedi
۱۴۰۰/۱۰/۲
متن کتاب از نظر روان شناختی، بسیار فنی بود و در عین حال قابل درک برای افراد غیرفنی. نگاهی موشکافانه و در عین حال دور از ایده آل سازی.
علارغم زیبا بودن آهنگ‌های متن، اما انتخاب موسیقی به گونه‌ای بود که به نظرم همخوانی با هیجان موجود در متن نداشت و حتا در برخی موارد آزار دهنده می‌شد. مسترینگ نیز به
مشکل داشت. گونه‌ای که گاهی صدای گوینده در ابتدا یا انتهای تراک، زیر صدای آهنگ، گم می‌شد. صدای گوینده زیباست ولی در کل کتاب دارای نوعی اضطراب مدام بود. به طوری که در مواردی که حتا ساختار و بافتار اضطرابی نبود، همچنان لحن گوینده کمافی السابق بود. در کل از محتوای کتاب بسیار راضی، از گویندگی راضی و از موسیقی ناراضی بودم.
فریده حیدری
۱۳۹۸/۴/۲۴
این کتاب عالی من ۱۰ سال پیش خوندمش و به کسایی ک قصد بچه دار شدن شدیدا توصیه میکنم که مطلاعش کنند
از خانوم پرینوش صنیعی کتاب سهم من رو هم مطالعه کردم که عالی بود
اما به نظرم پدر آن دیگیری خیلی تاثیر گذار بود برام
زینب عزیزی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بسیار عالی متن روان و پرکشش داستان آدم رو دنبال خودش می‌کشاند بعضی قسمتها واقعا قابل لمسه و به شدت به کسانی که قصد بچه‌دار شدن (مخصوصا بچه دوم یا سوم) دارند توصیه میکنم این کتاب رو بخونند
Eti Atshani
۱۴۰۱/۳/۱۴
موضوع داستان که پدری چنین بی توجه را ترسیم کند زیبا بود هرچند نگارش کتاب ساده و بدون آرایه‌های ادبی خاصی بود که ولی قصه ایی اموزنده و جذاب داشت، سپاس از زحمات همه شما
منیر تیموری
۱۳۹۹/۷/۹
خسته نباشیدخدمت نویسنده عزیز من نسخه چاپی کتاب و خوندم وفیلمشم دیدم عالیه مخصوصا برای والدین واقعا خسته نباشید
عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۲/۲۶
کتاب خوب وآموزنده‌ای هست شنیدنش پیشنهاد میکنم مخصوصا برا کسای که بچه کوچیک دارن. ★★★★☆۴از۵ستاره
Soha Shahrasebi
۱۴۰۳/۱/۳۰
هم کتاب و هم فیلمی که از روی این کتاب ساخته شده بسیار قشنگ تمام احساسات و عواطف ادم رو به هیجان میاره
زاها م
۱۳۹۹/۲/۲۷
چقدر این کتاب خوب بود و زاویه دید جدیدی به دنیای بچه‌ها بود، راوی هم که عالیهههه
ناهیده رحیمی
۱۳۹۸/۶/۲۲
عالی بود تا آخر کتاب در هر فرصتی سراغش میرفتم
از گروه موسیقی و خانم آستانه هم سپاسگزارم
armin m
۱۳۹۸/۲/۵
شنیدن کتاب‌های صوتی خیلی خوبه
هم لذت بخشه هم صرفه‌جویی در وقته
در ضمن کتاب هم عالی بود
زهراصفری
۱۴۰۲/۹/۱۱
این کتاب برای پدرومادرها میتونه خیلی مفید باشه. خوندن اون رو به همه پدر ومادرها توصیه میکنم.
Rahmat Rajabi
۱۳۹۹/۱/۵
این کتاب تو تربیت پسرم خیلی به من کمک میکنه.... ممنونم
Minoo Gh
۱۳۹۸/۸/۱۶
حقیقتا فیلم این کتاب درسی به من یاد نداد ولی زیبا بود و هم باهاش خندیدم و هم بغض کردم!
Elham Mohajeri
۱۴۰۰/۸/۲۰
بسیار عالی بود کاملاً مشخص هست که نویسنده خود روانشناس هستش👌🏾👌🏾
Banafshe S
۱۳۹۹/۱/۱۲
بکی از بهترین کتاب‌های که خوندم عالیه واقعا
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پدر آن دیگری

برای دریافت کتاب صوتی پدر آن دیگری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.