معرفی و دانلود کتاب صوتی بانو گوزن

عکس جلد کتاب صوتی بانو گوزن
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانو گوزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بانو گوزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بانو گوزن

کتاب صوتی بانو گوزن نوشته‌ی مریم حسینیان، قصه‌ی زنی زخم‌خورده و تنها را روایت می‌کند که با خبر شنیدن باردار شدنش تمام زندگی‌اش زیر و رو می‌شود و برای فرار از موقعیت سختی که در آن گرفتار آمده، به رویاها و افکار درونی‌اش پناه می‌برد. گفتنی‌ست گویندگی این اثر برعهده هنرمند محبوب کشورمان، سحر دولتشاهی است.

درباره کتاب صوتی بانو گوزن:

ماجرای این رمان از جایی آغاز می‌شود که طاطا یا همان طاهره به عنوان شخصیت اصلی داستان، زنی‌ست بلندپرواز، جسور و البته تنها که با همسرش زندگی ساده و معمولی‌ای دارند. او در یک شرکت منشی است اما دوست دارد که کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند و در یک کارگاه هنری، کارهای دستی‌اش را به مردم بفروشد. سرانجام با وجود مخالفت‌های همسرش نخستین گام‌های پیشرفت کارگاهش را برمی‌دارد اما ناگهان متوجه باردار بودن خود می‌شود.

این اتفاق ضربه‌ای سخت به طاطا وارد می‌کند. این زن که گذشته‌ی چندان خوبی نداشت، در زندگی فعلی‌اش خواهان فرزندی نبود و تنها خواسته‌اش این بود که بر روی هدفش تمرکز کند اما پس از آنکه دکتر تجویز می‌کند که باید به صورت استراحت مطلق در خانه بماند، همه‌چیز برایش غیرقابل تحمل می‌شود. در اینجاست که شما وارد ذهن طاطا می‌شوید و همراه با خیالات او به اتفاقات شوم گذشته سر می‌زنید و از تنش، زخم و خشم درونی زنی آگاه می‌شوید که نمی‌تواند با آن‌ها کنار بیاید و حتی در خیالاتش با گوزنی ملاقات می‌کند که می‌تواند به او دلگرمی دهد و به خاطرش از تمام آدم‌های اطرافش انتقام بگیرد.

رمان بانو گوزن روایتی زنانه دارد که به خوبی توانسته لایه‌های روح و ذهن شخصیت اصلی‌اش را بشکافد و از دل آن به مرور احساسات و تجربیات او بپردازد. همچنین در جای جای داستان غافل‌گیری‌های گوناگون وجود دارد و بسیاری از کلیشه‌های رایج را برهم می‌زند.

کتاب صوتی بانو گوزن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های روانشناسانه با رنگ و بوی اجتماعی باشید، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با مریم حسینیان بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده مشهدی در سال 1354 متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی خاک‌شناسی از دانشگاه فردوسی مشهد گذراند و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه مشهد پرداخت. مریم حسینیان طی سال‌های زیادی با مطبوعات مشهد و شهرهای دیگر همکاری کرد و پس از آن به حرفه نویسندگی مشغول شد.

حسینیان به جز نویسندگی به عنوان کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یکی از فعالان انجمن ادبیات داستانی فعالیت می‌کند. حسینیان اولین اثر خود را به نام «حتی امروز هم دیر است» در سال 1379 به انتشار رساند. همچنین او برای نوشتن رمان محبوب «بهار برایم کاموا بیاور»توانست نامزد نهایی آخرین دوره جایزه گلشیری شود.

از آثار دیگر این نویسنده توانا می‌توان به «ماریا انگشت»، «ما اینجا داریم می‌میریم»، «مجموعه داستان بوی تن آهو» و «مجموعه کارگاه داستان نویسی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بانو گوزن می‌شنویم:

سعی می‌کنم شبیه حامله‌ها باشم. تونیک بلندی را با شلوار بافتنی می‌پوشم و دگمه‌های پالتوم را باز می‌گذارم. رژ قرمز می‌زنم و فقط پشت چشمم خط باریکی می‌کشم. آهسته قدم برمی‌دارم و تکیه می‌دهم به امیرعلی که کیف کرده از آویزان شدن من به بازویش. می‌پرسد دلم می‌خواهد با آسانسور برویم طبقه پایین؟ سری تکان می‌دهم. با پله‌برقی بهتر است؛ باید همه پاساژ بفهمند من بچه‌ای در شکم دارم، بیشتر از همه پرویز.

دو روز است که دارم خودم را لوس می‌کنم و کارگاه را بهانه کرده‌ام تا بیشتر امیرعلی را ببینم. ورق را کاملا برگردانده‌ام. شرایط را برایش توضیح داده‌ام. چه فرقی می‌کند که توی خانه دراز بکشم یا توی کارگاه؟ مهم این است که روحیه‌ام بهتر خواهد بود و دلم باز می‌شود که دو قدم راه بروم و کنار امیرعلی در گالری بنشینم و شیر بخورم به خاطر رشد بچه و تنها که نباشم، دلم سیگار هم نمی‌خواهد. آنقدر برایش لوس حرف زده‌ام و سرم را روی شانه‌اش گذاشته‌ام و دستش را گرفته‌ام بی‌هوا که کاملا رام شده و دائما قربان صورت ماهم می‌رود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
یکم
18 دقیقه
دوم
15 دقیقه
سوم
16 دقیقه
چهارم
18 دقیقه
پنجم
17 دقیقه
ششم
19 دقیقه
هفتم
24 دقیقه
هشتم
22 دقیقه
نهم
22 دقیقه
دهم
22 دقیقه
یازدهم
22 دقیقه
دوازدهم
25 دقیقه
سیزدهم
24 دقیقه
چهاردهم
21 دقیقه
پانزدهم
23 دقیقه
شانزدهم
25 دقیقه
هفدهم
21 دقیقه
هجدهم
22 دقیقه
نوزدهم
25 دقیقه
بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بانو گوزن
نویسنده
راویسحر دولتشاهی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بانو گوزن

ژیلا شجاعی
۱۴۰۱/۱۰/۸
داستان پیشرو رو حتما یه نویسنده از خیال خود نوشته و به طبع تخیلات قوی‌ای دارد برای ساخت یک همچین شخصیتی. داستان زن تنهایی که نه از کارش و نه از همسر و شریک زندگیش راضی است و نه از اینکه ناخواسته باردار شده. او هیچ حسی به جنین داخل شکمش هم ندارد. حتی با اینکه می‌داند سیگار برای او سم است مرتب سیگار می‌کشد و همچنین روابط غلط با دیگر مردان غریبه پیرامونش از جمله پرویز و رئیس شرکت دارد که برای راه افتادن کارش سعی می‌کند از ظرافت‌های زنانش برای پیشبرد اهدافش استفاده کند. و اینکه در گذشته حتی راضی به مرگ پدری بوده که به سختی نان خانواده را تهیه می‌کرده و حتی می‌خواسته با مرگ پدرش، دیه او را بگیرد تا مادر دیگر به خانه مردم برای کلفتی نرود چرا که نمی‌تواند مادرش را اینگونه بپذیرد. هیچ حس انسان دوستی نسبت به مادرش که صبح تا شب خانه مردم کار می‌کرده و همچنین برادرانش ندارد و اینکه باعث مرگ پدرش بوده وقتی که ماسک اکسیژن را از صورت پدرش برمی دارد و داروها رو به او نمی‌دهد. در قسمت نهم به بعد دیگر در یک رویا فرو می‌رود و همش یه گوزن را در منزلش می‌بیند که صبح تا شب در کنآر اوست دقیقا مثل بعضی فیلم‌های بی سر و ته است که از اول تا آخر هیچ چیز مفیدی دستگیرت نمی‌شود. فقط اتفاقاتی پیرامون یک زن تنها که با بارداری زندگی‌اش دگرگون می‌شود و در آرزوی افتتاح کارگاه سفالگریش خودش را به آب و آتش می‌زند که آخر هم معلوم نمی‌شود که چه بر سر کارگاهش می‌آید و آخر هم این داستان به کجا کشیده می‌شود خدا می‌داند.
اما الحق که با صدای گوینده عزیز سحر دولتشاهی نازنین از خوانشش لذت بردم که اگر صدای ایشان نبود شاید تا قسمت نهم بیشتر گوش نمی‌دادم. تشکر از کتابراه🌺
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۲/۱۷
کتاب ترکیب غریبیست از رئال و فانتزی و به شدت خواندنی. دنیای زنی تنها که گذشته تلخی دارد و پر از حسرت است حسرتهایی که در ناخودآگاه از هسته هلویی شکوفا می‌شود و شکل گورن به خود می‌گیرد. طاهره راوی این داستان خیال و واقع را در هم می‌تند.
طاهره یک انسان خاکستریست. گاهی با ترحم و گاهی با خشم دنبالش و
می‌کنی باور می‌کنی که هروقت همه چیز خوب پیش می‌رود، چیزی برای بد شدن پیدا می‌شود. طاهره‌ای که مادرش خدمتکار خانه‌هاست، پدرش بساط دستفروشی دارد و رنج کودکی‌اش و حسرت‌هایش را روایت می‌کند.
خشم سرکش و ناخوداگاه طاهره در یک گوزن رشد می‌کند و وجوه انسانی و علقه‌های خانوادگی‌اش در درختانی که صدایش می‌کنند و ادم‌هایی که درختند و خودش، وقتی خود را درخت می‌داند.
‌داستان را دوست داشتم بخاطر درهم تنیدگی معضلات اجتماعی و ویژگی‌های روان‌شناختی.
چون تک بعدی نیست و چون ادمها خاکستری‌اند و ادم‌های سفیدی هم هستند که تقدیس می‌شوند.
‌داستان روایت رنج است و تنهایی. روایت حسرت است و جنگ همیشه با تقدیر. خواندن یا شنیدنش را توصیه می‌کنم. راوی کتاب صوتی‌اش سحر دولتشاهیست و صدایش روی راوی خوش نشسته است.
مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
بانو گوزن- مریم حسنیان
به جرات می‌تونم بگم یکی از قوی‌ترین رمان‌های ایرانی که به عمرم خوندم این کتاب بوده، یک فضای امروزی مدرن با یک فانتزی کاملا قابل باور که در آخر داستان به طرز فوق العاده‌ای شگفت زده تون می‌کنه.
من نمی‌دونم خانم حسینیان کتاب دیگه‌ای هم دارند یا خیر یا این که این چندمین کتاب و
ایشون بوده ولی بعد از این کتاب اگر بخوام رمان ایرانی به کسی معرفی کنم حتمااااااااااااااااااا این کتاب از گزینه‌های اصلیم خواهد بود.
توضیح بیشتری دوست ندارم بدم که باعث شه داستان اسپویل شه فقط همین قدر بگم که انتخاب خانم سحر دولتشاهی برای اجرای این کتاب بی نظیر بود.
مخصوصا اجرای لهجه مشهدی لحن شخصیت اصلی واقعا فضا را جذاب می‌کرد.
ممنون از کتابراه عزیز
آن شرلی
۱۴۰۲/۱/۸
کار بسیار ضعیفی بود. نمی‌دونم از کجا باید شروع کرد ولی مثلا از نظر محتوی و مفهوم؛ آدمهایی با این درجه از فقر چطور هم جوجه افتاده گوشه یخچالشون هم پیتزا؟ از نظر نگارشی؛ مثلا عبارت "از آن‌ها که باید دستت را قطع کنی تا بویش برود. " از لحاظ اصول اولیه نویسندگی، خیلی ناشیانه است چون اصطلاحات یا شوخی‌های عامیانه یا باید به شکل نقل قول در داستان بکار بره یا معادل ادبیش. از نظر خوانش؛ چند جا کلمات خارجی درست تلفظ نشدند. مثلا "شارژ" درسته نه "شارش". روی هم رفته کار واقعا ضعیفی بود.
زهرا عاشق حسینی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
یک سری اتفاقات در کودکی هست که تا آخر عمر زندگی ما رو تحت الشعاع قرار میده. تا وقتی آدم به گذشته برنگرده و اون اتفاقات رو هضم نکنه نمیتونه در زمان حال و آینده زندگی خودش رو از عواقب اتفاقات کودکی در امان نگه داره. تنها رمانی بود که از کتاب روانشناسی چیزی کم نداشت و کلی حرف در قالب داستان واسه زدن داشت. با صدای زیبای خانم دولت شاهی. مرسی واقعا بابت این کتاب ارزشمند. دوباره از نو میخوام بشنومش
Farah rostami
۱۴۰۰/۹/۲۴
داستان جالبی داره، تهش باز بود:) اینو گفتم برای کسایی که دوست دارن آخر داستان به یه جای مشخص برسه. بنظر تخیلی میاد ولی هستن آدمایی مثل قهرمان داستان که واقعا صداهایی میشنون و چیزهایی میبینن که دیگران نمی‌تونن بشنون و ببینن. سرگرم کننده بود و خیلی زیبا احساسات طاهره رو از بچگی تا بزرگسالی بیان کرده.
در آخر صدای سحر دولتشاهی رو دوست دارم، خیلی خوب بود ولی گاهی بنظرم بعضی جاها سریع خونده میشد.
شاپرک پورنقاشیان
۱۴۰۲/۹/۲۳
داستان زن جوانی با حسرت‌ها و کمبودهای از کودکی تا به امروز خاطرات تلخ بیش از روزهای خوش سایه انداخته روی روان زن
انسان چقدر می‌تواند تحمل کند می‌باید برای تاب آوردن درختی یا گوزنی باشد که نازش را بخرد و درددل را شنوا باشد
خیلی خوب نوشته‌اند خانم حسینیان خیلی عالی خوانده‌اند خانم دولت شاهی
پایان باز داستان هم شما را به انتهای خوش امیدوار می‌کند
نازی حیدری
۱۴۰۱/۲/۲۴
یک کتاب فوق العاده، ترکیبی زیبا از ریاللیسم و سورئالیسم و در کنار آن نگاهی روانشناسانه و همه این ترکیب جذاب در غالب متنی روان و همه فهم، داستانی که ساعتها شما را به فکر وادار می‌کند و این داستان زیبا با صدای فوق العاده خانم سحر دولتشاهی عزیز زیبایی‌اش صد چندان شده، خواندن این داستان را به شدت توصیه می‌کنم
گیتی
۱۴۰۲/۴/۸
صدای جذاب سحر دولتشاهی عزیز کتاب خوبی اما آخرش نامشخص (بازه) نویسنده قوه تخیل قوی دارد درمورد زنی که از زندگیش راضی نیس حتی به فرزند داخل شکمش احساس نداره و خطر سقط جنین با سیگار کشیدن براش بی اهمیت و رابطه‌اش با رئیس شرکت برای راه انداختن کارش.. وقتی چشم هات می‌بندی میتونی به تصویر بکشی
Shiva Shishi
۱۴۰۱/۱/۱۲
کتاب خیلی قشنگی بود با صدای زیبای خانم دولتشاهی من همیشه اعتقاد دارم که انسانها یا خوشبخت به دنیا می‌ایند یا بدبخت و هیچ تلاشی این نتیجه را عوض نمیکند. با خولندن این کتاب توانایی خودم را در نوشتن کشف کردم و چند روزیست که شروع کردم به نوشتن.
فرانک بابایی
۱۴۰۱/۱/۱۱
مطمینا اگه این کتاب رو بجای شنیدن با صدای خانم دولت شاهی، خودم مطالعه میکردم، برام خیلی جذاب و دلنشین نبود و نمی‌تونستم با متن کتاب و روایت داستان ارتباط خوبی ‌‌‌‌برقرار کنم، در کل داستانی معمولی و متوسط بود که ارزش شنیده شدن رو‌ داره
لی لی مهروند
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کتاب بانو گوزن تلفیق رئال و فانتزی ست
کتاب سبک روانشناسی داره که در بستر یک داستان تعریف میشه
مشکلات شخصیت اصلی داستان زیاده و زمینه داستان در بستر تاریکی و غم هست
ولی داستان به خوبی نوشته شده و سحر دولتشاهی هم خوب روایت کرده
Ali Javanmardi
۱۴۰۰/۱۱/۷
با تشکر از خانم دولتشاهی و صدای خوب و گرمشون.
داستان بیشتر مواقع جالب بود و خوب پیش میرفت ولی آثار سانسور از داستان نویس زیاد نمایان بود و در آخر هم مثل فیلمهای آقای فرهادی عزیز، نتیجه گیری و پایان بندی به عهده خود شخص گذاشته شده …
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۹/۸
وقتی در تنهایی و عدم امنیت به سر میبری ناخودآگاه یک وجود حمایت‌گر متصور میشی، اما تا زمانی از حمایتش برخورداری که خود باعث عدم امنیت دیگری نشوی،،، دلم میخواست همچنان به صدای سحر دولتشاهی نازنین گوش بدم،،، خیلی لذت بردم
فاطمه حیدری
۱۴۰۰/۹/۱
با صدای سحر دولتشاهی عالی بود
به نظرم تمام رمان‌ها باید با صدای ایشون باشه، هم روان و سلیس هست و هم خسته کننده نیست
و اما کتاب، جالب بود با یه ژانر متفاوت و جذاب که ادمو با خودش میکشونه تو داستان..
مشاهده همه نظرات 85

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بانو گوزن

برای دریافت کتاب صوتی بانو گوزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.