معرفی و دانلود کتاب صوتی پروانه در چراغانی: بر اساس زندگی شهید حسین خرازی

عکس جلد کتاب صوتی پروانه در چراغانی: بر اساس زندگی شهید حسین خرازی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پروانه در چراغانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پروانه در چراغانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پروانه در چراغانی: بر اساس زندگی شهید حسین خرازی

کتاب صوتی پروانه در چراغانی نوشته‌ی مرجان فولادوند، یکی از عناوینِ متعلق به مجموعه‌ی «قصه‌ی فرماندهان» است. نویسنده در این اثر داستان زندگی شهید حسین خرازی را برای مخاطبین نوجوان روایت می‌کند. حسین خرازی یکی از فرماندهان زمان جنگ تحمیلی بود که فرماندهی لشکر 14 امام حسین را برعهده داشت و سرانجام در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

درباره‌ی کتاب صوتی پروانه در چراغانی

کتاب پروانه در چراغانی که توسط نویسنده‌ی توانای حوزه‌ی کودک و نوجوان، مرجان فولادوند، نوشته شده، داستان‌هایی از مقاطع مختلف زندگی شهید حسین خرازی و خاطرات متعددی از او را برای نوجوانان علاقه‌مند به شناختن شهدای جنگ تحمیلی روایت می‌کند. اکثر این داستان‌ها، مربوط به حضور این شهید در جبهه‌های جنگ با عراق و همینطور در کردستان هستند. به طور کلی نویسنده به دوران کودکی و نوجوانی شهید حسین خرازی توجه کمتری داشته است.

شهید حسین خرازی در سال 1336 در اصفهان متولد شد. او دیپلم خود را از دبیرستان ادب اخذ کرد و پس از آن برای گذراندن خدمت وظیفه عمومی به مشهد اعزام شد. در همان زمان، ارتش شاهنشاهی ایران، شهید خرازی را برای کمک به شاه عمان در جلوگیری از پیشروی نیروهای کمونیست به عمان فرستاد. این شهید که حضورش در این سفر را گناه می‌دانست و باور داشت عملیات ظفار (نامی که به عملیات‌های نظامی برای مقابله با چریک‌های جدایی‌طلب چپ‌گرا در عمان داده شده بود)، جنگی حرام است، نمازهایش در عمان را نه به‌طور شکسته، که کامل می‌خواند. در سال 1357، به‌دنبال دستور روح‌الله خمینی مبنی بر فرار سربازان از خدمت وظیفه عمومی، از سربازی فرار و با تشکل‌های انقلابی رابطه برقرار کرد.

با وقوع انقلاب اسلامی شهید حسین خرازی برای مقابله و مبارزه با ضدانقلاب، با کمیته‌ی انقلاب اسلامی همکاری نمود. پس از شروع ناآرامی‌های کردستان، شهید خرازی به کردستان رفت و در مقام فرمانده‌ی گردان ضربت، به بازپس‌گیری شهرهای سنندج، دیوان‌دره، سقز، بانه، مریوان و سردشت کمک فراوانی کرد. شروع جنگ تحمیلی، باعث شد او به منطقه جنگی جنوب اعزام شود و به‌سمت فرمانده‌ی اولین خط دفاعی در جاده آبادان به اهواز منصوب شود. این خط علی‌رغم نداشتن تجهیزات جنگی کافی توانست 9 ماه در برابر هجوم ارتش عراق مقاومت کند.

از دیگر عملیات‌هایی که شهید حسین خرازی در آن‌ها نقش فرماندهی را برعهده داشت می‌توان به عملیات‌های فتح‌المبین، عملیات بیت‌المقدس و والفجر 8 اشاره کرد که برخی از داستان‌های کتاب پروانه در چراغانی نیز به آن‌ها اختصاص یافته‌اند. این کتاب، به حضور فعال این شهید در عملیات کربلای 5 نیز می‌پردازد؛ عملیاتی که شدیدترین نبرد در طول جنگ تحمیلی محسوب می‌شود و تلفات زیادی را به نیروهای ایرانی وارد کرد.

کتاب پروانه در چراغانی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی سماوا، به گویندگی علی عبدل پور اصل تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قصه‌ی فرماندهان

انتشارات سوره مهر، مجموعه‌ای 28 جلدی به نام «قصه‌ی فرماندهان» تهیه و تدوین کرده است که در آن داستان زندگی فرماندهان شهید به قلم نویسندگان فعال حوزه‌ی دفاع مقدس به رشته‌ی تحریر در آمده است. از میان عناوین این مجموعه می‌توان به کتاب‌های «پرواز سفید»، «بچه محله جلالی» و «مهاجر کوچک» اشاره کرد.

کتاب صوتی پروانه در چراغانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید روایتی از رشادت‌ها و شجاعت‌های شهدا و فرماندهان جنگ تحمیلی بشنوید، شنیدن کتاب صوتی پروانه در چراغانی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پروانه در چراغانی: بر اساس زندگی شهید حسین خرازی می‌شنویم

مرد که ته‌رنگ نارنجی حنا میان ریش‌های کوتاه سفید و مشکی‌اش دیده می‌شد، شب‌کلاه ابریشمی سیاهش را برداشت و دستمال چهارخانه‌ی سفید و آبی‌اش را محکم روی سر و گردن عرق‌کرده‌اش کشید و از روی شانه‌ی راست جوان به نفر بعد نگاه کرد و گفت:

- شما اخوی.

اما جوان که بلندقد بود با صورت مهتابی و موهای روشن خرمایی‌رنگ، کنار نرفت. کج ایستاد و گفت:

- جواب من رو ندادید حاج آقا.

مرد گفت:

- جواب نداره. اینجا که مغازه نیست لباساش نمره داشته باشه. اصلاً شما لباس گرفتی که بری جنگ، خلعت دومادی که نخواستی.

آن که پشت سر ایستاده بود با خنده گفت:

- خلعت شهادته انشالله.

جوان با دلخوری برگشت و به او خیره شد. دوباره به پیرمرد گفت:

- من با اینا نمی‌رم.

و دست‌هایش را با آستین‌های آویزان بالا آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
به‌جایِ زندگی‌نامه
11 دقیقه
تا رهایی
16 دقیقه
فرودگاه
11 دقیقه
اعزام
8 دقیقه
مَرد
8 دقیقه
دژبان
15 دقیقه
پروانه در چراغانی
11 دقیقه
مثل یک خواب
15 دقیقه
اطلسی‌ها در آفتاب
12 دقیقه
بغض ابری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پروانه در چراغانی: بر اساس زندگی شهید حسین خرازی
نویسنده
راویعلی عبدل پور اصل
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پروانه در چراغانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پروانه در چراغانی

برای دریافت کتاب صوتی پروانه در چراغانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.