معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا مجموعه داستانی برای کودکان و نوجوانان است. داستان‌های اسکار وایلد در این مجموعه شباهت بسیاری به قصه‌های پریان دارند. به همان اندازه که کودکان و نوجوانان جذب وقایع و اتفاقات عجیب این داستان‌ها می‌شوند، بزرگسالان درگیر لایه‌های عمیق‌تر قصه‌ها و ایده‌های مطرح‌شده در آن‌ها می‌شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

اسکار وایلد (Oscar Wilde)، نویسنده‌ی این کتاب، عموماً برای داستان‌هایی چون «تصویر دوریان گری» و «بادبزن خانم ویندرمیر» که برای بزرگسالان نوشته شده‌اند شناخته می‌شود. ولی او داستان‌های کوتاه و قصه‌ها و حکایت‌هایی شبیه به افسانه‌های پریان را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد (Oscar Wilde Stories for Children یا The Happy Prince and Other Tales)، مشهورترین مجموعه داستان‌های او به‌شمار می‌رود که به علت روایت ساده و نثر دلنشینش برای مخاطبین کودک و نوجوان بسیار مناسب و جذاب خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

داستان‌های این مجموعه، شامل «شاهزاده‌ی خوشبخت»، «دوستان وفادار»، «حکایت بلبل و گل سرخ»، «موشک استثنایی» و «غول خودخواه» هستند. همه‌ی این داستان‌ها در خود عنصری خیال‌انگیز دارند که جذابیت ویژه‌ای به آن‌ها بخشیده است. در داستان «شاهزاده‌ی خوشبخت»، ما با مجسمه‌ی شاهزاده‌ای مواجه می‌شویم که در طول زندگی‌اش هیچ رنج و سختی‌ای نکشیده و حال با دیدن اهالی فقیر شهر، غمگین می‌شود و می‌خواهد به هر نحوی که شده به آن‌ها کمک کند. در این مسیر، بلبلی هم هست که از مهاجرت به مناطق گرمسیر جا مانده و هم‌صحبت شاهزاده می‌شود.

در داستان دیگری از این مجموعه به نام «موشک استثنایی»، اسکار وایلد ما را با موشک آتش‌بازی‌ای آشنا می‌کند که قرار است به‌زودی در مراسم عروسی شاهزاده‌ای استفاده شود. این موشک خود را از دیگر موشک‌ها برتر می‌داند و احساس می‌کند قرار است بیشترین توجه را در مراسم به خود جذب کند. اما بیش از اندازه احساساتی می‌شود و اشک‌هایش باعث می‌شوند در مراسم مورد استفاده قرار نگیرد.

داستان‌های کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد، پیام‌های اخلاقی‌ای در خود دارند که شباهت‌شان به افسانه‌های پریان را بیشتر می‌کند.

کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا توسط نشر افق و با ترجمه‌ی طلیعه خادمیان منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی سماوا و به گویندگی ملیحه شبانیان تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا

افسانه‌ها همواره جذابیتی مسحورکننده، مخصوصاً برای خوانندگان نوجوان دارند؛ گویی با خواندنشان در زمان سفر می‌کنند و با آدم‌ها، سرزمین‌ها و ماجراهای گوناگونی آشنا می‌شوند که آن‌ها را با میراث گذشته پیوند می‌دهد. افسانه‌های مردم دنیا عنوان یک مجموعه‌ی دوازده جلدی و آموزنده است که نشر افق با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با داستان‌ها و افسانه‌های کهن به چاپ رسانده است. این کتاب‌های مصور و سرگرم‌کننده، شامل داستان‌هایی از اسکار وایلد، هانس کریستین اندرسن و بسیاری دیگر از نویسندگان بزرگ سرتاسر دنیا هستند. «208 حکایت از ازوپ»، «پسر جنگل»، «قوی سفید» و «گرگ و هفت بزغاله» برخی از کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند. این مجموعه‌ی محبوب تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

اقتباس‌های زیادی از داستان‌های این کتاب صورت گرفته است. از داستان «شاهزاده خوشبخت» در سال 1974 انیمیشن کوتاهی به همین نام با کارگردانی مایکل میلس و صداپیشگی گلینیس جونز (Glynis Johns) و کریستوفر پلامر (Christopher Plummer) ساخته شد.

«حکایت بلبل و گل سرخ» در سال 2015 توسط برندا فلچر (Brenda Fletcher) و با طراحی‌های دل کاترین بارتون (Del Kathryn Barton) در قالب انیمیشن مورد اقتباس قرار گرفت که در فستیوال نویسندگان ملبورن نمایش داده شد.

داستان «غول خودخواه» نیز انیمیشن کوتاه دیگری‌ست که در سال 1971 توسط پیتر سندر (Peter Sander) ساخته شد و حتی توانست در چهل و چهارمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت بهترین انیمیشن کوتاه شود. اما مهم‌ترین اقتباس از این داستان، فیلمی‌ست که در سال 2013 به کارگردانی کلیو بارنارد (Clio Barnard) اکران شد و در جشنواره‌ی کن همان سال جایزه‌ی سینمای اروپا (Europa Cinemas) را دریافت کرد. این فیلم تحسین منتقدین را برانگیخت و باعث شد کارگردان آن به‌عنوان یکی از چهره‌های مطرح در سینمای بریتانیا شناخته شود.

کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کودکان و نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌ها و افسانه‌های پریان و همین‌طور کسانی که به داستان‌ها و نوشته‌های اسکار وایلد علاقه‌مند هستند از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا می‌شنویم

یک روز صبح، موش آبی پیر با چشمان ریز و درخشنده و نافذ، سبیل پرپشت خاکستری و دم دراز و سیاه، از سوراخش بیرون آمد. در کناره‌ی برکه، چند اردک کوچک شنا می‌کردند که بیشتر به قناری‌های زرد شباهت داشتند و مادرشان که سفید یک‌دست پوشیده بود و پاهاش قرمز بود، سعی می‌کرد به آن‌ها یاد بدهد که چگونه با سر در آب بایستند. خانم اردک، با نگرانی می‌گفت:

- اگر روی سر ایستادن را یاد نگیرید، هرگز شناگران ماهری نخواهید شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی و مقدمه
31 دقیقه
داستان اول: شاهزاده‌ی خوشبخت
36 دقیقه
داستان دوم: دوستان وفادار
21 دقیقه
داستان سوم: حکایت بلبل و گل سرخ
38 دقیقه
داستان چهارم: موشک استثنایی
17 دقیقه
داستان پنجم: غول خودخواه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
مترجمطلیعه خادمیان
راویملیحه شبانیان
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

روژان محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۱
غمگین بود دخترم‌ غصه‌های شاد دوست داره.
mehran sarie
۱۴۰۲/۹/۱۷
بسیار لذت بخش بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب صوتی پنج قصه‌ی گزیده از اسکار وایلد: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.