معرفی و دانلود کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر

عکس جلد کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر

کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر معروف‌ترین و محبوب‌ترین اثر نویسنده و نمایشنامه نویس ایرلندی اسکار وایلد، شامل نه داستان کوتاه است که با زبانی زیبا و غیرمستقیم، صفت بخشندگی، ایثار و دوست داشتن را تحسین و از وضع اجتماعی ناعادلانه یعنی وجود طبقات بسیار مرفّه و بسیار فقیر انتقاد می‌کند.

شاهزاده خوشبخت (The happy prince and other stories) داستانی است روان که در آن اسکار وایلد (Oscar Wilde) از دیدار پرنده‌ا‌ی زیبا با تندیسی مشهور با عنوان شاهزاده خوشبخت نوشته است. ولی این شاهزاده هیچ‌وقت در واقعیت مزه خوشبختی را نچشیده است. مجسمه این شاهزاده در میدان اصلی شهر گمارده و به یاقوت سرخ و بدنه‌ای از جنس طلا آراسته شده است. به همین سبب است که مردم این مجسمه را اسطوره خوشبختی می‌دانند.

فقط پرستویی که گاهی اوقات برای استراحت بر روی آن می‌نشیند متوجه گریه‌های شاهزاده می‌شود. پرنده و مجسمه با واقعیت‌های زندگی مردم عادی رو به رو می‌شوند و به یاری آن‌ها می‌شتابند. برای همین به مرور زمان یاقوت‌ها و سنگ‌های قیمتی شاهزاده به وسیله‌ی پرنده به مردم مستمند و فقیر داده می‌شود.

اسکار وایلد از شاعران و نویسندگانی است که همه اعضای خانواده‌اش از چهره‌های شناخته شده ادب و هنر زمان خود بودند. آنچه قصه‌های این کتاب را از دیگر افسانه‌ها متمایز می‌کند زاویه دید تحلیلی و پنجه در افکندن با پرسش‌های انسان امروز است که وایلد آن را به درستی به تصویر کشیده است.

کتاب حاضر اولین بار در مجموعه‌ای با همین نام منتشر شد؛ داستانی که به دفعات مورد اقتباس‌های گوناگون قرار گرفت و بر مبنای آن چندین نمایش رادیویی و انیمیشن ساخته شد و همچنین قصه بارها با صدای افراد متفاوت ضبط و به بازار راه یافت.

در بخشی از کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر می‌خوانیم:

هر بار که جوان ماهیگیر به دریا مى‌رفت، دختر دریا را صدا مى‌زد. دخترک به سطح آب مى‌آمد و برایش آواز مى‌خواند. در این هنگام ماهیان عظیم‌الجثه به دور و بر او شنا مى‌کردند و مرغان دریایى در اطراف سرش به پرواز در مى‌آمدند.

و دخترک آوازهایى بسیار عجیب و متنوع مى‌خواند، زیرا او مى‌دانست ساکنین دریا از چه آهنگ‌هایى لذت مى‌برند و موضوع‌هایى از این قبیل انتخاب مى‌کرد: «گله‌هاى خود را از غارى به غار دیگر مى‌برند در حالى که نوزادان گله را بر دوش خود حمل مى‌کنند یا حیوانات ریش سبز و سینه پشمالو که هنگام عبور سلطان، در بوق‌هاى پیچاپیچ مى‌دمند، قصر سلطان یکپارچه از عنبر ساخته شده و بامش از زمرد شفاف صیقلى شده و تخته سنگى از مرجان بر بام قصر مى‌درخشد.»

دختر دریا آوازهاى دیگرى نیز مى‌خواند: «بالن»هاى بزرگ از دریاهاى شمالى سرازیر مى‌شوند و قطعات یخ به لباس‌هایشان آویخته دارند، دخترکان دریا که چنین داستان‌هاى عجیب و شورانگیز تعریف مى‌کنند ممکن است باعث غرق ماهیگیران بشوند و کسبه و ماهیگیران مجبورند گوش‌هاى خود را با موم محکم ببندند تا صدایشان را نشنوند چه در غیر این صورت از شنیدن آواز دخترکان دریا آنچنان از خود بیخود مى‌شوند که دور نیست خود را در اقیانوس افکنده و غرق گردند. دخترکان دریا روى کف‌هاى سفید دریا دراز کشیده و آغوش خود را به سوى ملوانان مى‌گشایند تا ایشان را در بغل بگیرند و شیرهاى دریایى براى دفاع از دختران، خم شده و در کمین نشسته‌اند...»

در تمام مدتى که دختر دریا آواز مى‌خواند، ماهى‌هاى مختلف کوچک و بزرگ، از اعماق دریا به سطح آب مى‌آمدند تا صداى دلپذیر او را بشنوند و چون ماهیگیر تور خود را به دریا مى‌انداخت و آن‌ها را صید مى‌کرد. و وقتى قایقش مالامال از ماهى مى‌شد، دختر دریا در آب فرو مى‌رفت و در حین فرو رفتن باز لبخند مى‌زد.

با وجود این، هرگز دلش نمى‌خواست به جوان ماهیگیر نزدیک شده و تا حدى که دستش به بدن او برسد، جلو رود. گاهى اوقات ماهیگیر او را صدا مى‌زد و به او التماس مى‌کرد که نزدیک‌تر آید، ولى دختر دریا به این کار رغبت نداشت. از این رو هر وقت که ماهیگیر درصدد گرفتن او برمى‌آمد، دخترک در آب غوطه مى‌خورد و تمام روز از نظرش ناپدید مى‌شد.

فهرست مطالب کتاب

ماهیگیر و روح او
زاده ستارگان
پادشاه جوان
جشن تولد شاهزاده خانم
دوست صمیمى
شاهزاده شادکام
بلبل و گل
غول خودخواه
در زندان ردینگ
از اعماق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر
نویسنده
مترجمرضا عقیلی، مسعود فرزاد
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-964-2575-73-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر

برای دریافت کتاب شاهزاده خوشبخت و داستان‌هاى دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.