معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی چال چانه

عکس جلد کتاب صوتی چال چانه
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چال چانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چال چانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چال چانه

سیده زهرا تقوی در کتاب صوتی چال چانه داستانی کوتاه را درباره‌ی زن و مردی روایت می‌کند که قرار است به‌زودی صاحب فرزند شوند. اما نه مثل باقی پدر و مادرهای دنیا. آن‌ها با چالشی منحصر به فرد و موقعیتی ویژه روبه‌رو هستند...

درباره‌ی کتاب صوتی چال چانه

سیده زهرا تقوی در کتاب صوتی چال چانه داستان زوجی را تعریف می‌کنند که در انتظار به دنیا آمدن فرزندشان هستند. داستان در بیمارستان، پشت در اتاق زایمان آغاز می‌شود و خود را از رهگذر چالش‌های فرزندداری امتداد می‌دهد و ما را با تعلیقی هیجان‌انگیز مواجه می‌کند.

داستان کوتاه ژانری پرطرفدار در ادبیات جهان است که روز به روز مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کند. بسیاری از مخاطبان ترجیح می‌دهند به‌جای کتاب‌های قطور رمان‌های پرکاراکتر نویسندگان روسیه، در بحبوحه‌ی سرشلوغی‌ها و مشغله‌ها داستانی کوتاه با گره‌افکنی و شخصیت‌هایی نه‌چندان پیچیده بخواند که کمتر از نیم ساعت از آن‌ها وقت بگیرد. داستان‌ها و نمایش‌های صوتی کانون فرهنگی چوک عمدتاً در همین سبک و سیاق نوشته شده‌اند. این ناشر با آموزش و اعتماد به نویسندگان جوان و تازه‌کار، توانسته است مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه شنیدنی را در سبک‌ها و موضوعات گوناگون تهیه و منتشر کند.

کتاب صوتی چال چانه نیز یکی از همین آثار است. داستانی که شما در ابتدا موقعیتی معمولی به نظر می‌رسد اما در میانه‌ی کتاب به مخاطب خود می‌گوید که با یک اثر کلیشه‌ای درباره‌ی پدر و مادر شدن طرف نیست. شما فکر می‌کنید چالش اصلی پدر و مادر داستان بر سر چه چیزی است؟ این داستان را با صدای بهاره سرمدی، مهدی رضایی و زینت دشتی می‌شنوید.

کتاب صوتی چال چانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان کوتاه فارسی علاقه دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی چال چانه می‌شنویم

فکر کردم کاش می‌شد من هم مثل علی قدم بزنم. در یک قدمی ورودی بخش چندتا صندلی آبی‌رنگ بود. کیف دستی‌ام را انداختم روی صندلی و نشستم. انگشت‌های پای راستم چنان له و کوبیده شده بود که وقتی پاهای برهنه‌ام را روی سنگ‌های سرد کف راهرو گذاشتم بی‌اختیار ناله‌ام بلند شد. صندل‌های پاشنه ده‌سانتم مثل دومینو روی هم افتادند. علی حسابی تیپ زده بود. هردو جوری لباس پوشیده بودیم انگار مهمانی دعوتیم. و لااقل من یکی که دلیلش را نمی‌دانستم یا شاید هم نمی‌خواستم بدانم که امروز روز مهمی است. یا دلم می‌خواهد در نظر علی بهتر از او به نظر بیایم. اما آخر علی چطور؟ این همه چسان‌فسان برای چه؟

پرستاری از بخش خارج شد. همان که صبح پشت استیج پذیرش دیده بودیمش. روی جیب مانتوی سفید برش‌خورده و غالب اندام تراشیده‌اش لک خون دیده می‌شد. قبل این که خودم را جمع‌وجور کنم علی خودش را رسانده بود. شانه به شانه‌ی پرستار تا ته راهرو رفت. از دور نیم‌رخش را می‌دیدم. گرم صحبت. یکی دو بار انگار شوخی هم کرد. حال خرابم خراب‌تر شد. بعد بدرقه‌ی پرستار تا نبش راهروی اصلی بیمارستان چرخید. دست‌ها را پشت سرش قلاب کرده و لب پایینش را به دندان گرفته بود و انگار می‌خواست لبخندش را پنهان کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

20 دقیقه
چال چانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چال چانه
نویسنده
راویبهاره سرمدی، مهدی رضایی، زینت دشتی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چال چانه

Nima
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب چال چانه داستان زوج جوانی به نام مهران و سارا را روایت می کند که در انتظار به دنیا آمدن اولین فرزندشان هستند. داستان از پشت در اتاق زایمان بیمارستان آغاز می شود و ما را با چالش ها و فراز و نشیب های زندگی این زوج در دوران بارداری و پس از زایمان آشنا می کند. شخصیت پردازی:  شخصیت های داستان به و خوبی پرداخته شده اند خواننده به راحتی می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند. مهران و سارا زوجی جوان و امروزی هستند که با چالش های متعددی روبرو می شوند، اما در نهایت با عشق و صبر و حوصله بر آن ها غلبه می کنند. فضاسازی:  فضای داستان به خوبی به تصویر کشیده شده است و خواننده حس و حال زندگی یک زوج جوان در دوران بارداری و پس از زایمان را به خوبی درک می کند. موضوع:  موضوع داستان تکراری نیست و به موضوعی مهم و چالش برانگیز در جامعه ایران، یعنی فرزندآوری، می پردازد. لحن:  لحن داستان روان و صمیمی است و خواننده را به ادامه خواندن ترغیب می کند. فقدان انسجام روایی:  در برخی از قسمت های داستان، انسجام روایی به خوبی حفظ نشده است و خواننده ممکن است گیج شود. پایان باز:  داستان پایانی باز دارد که ممکن است برای برخی از خوانندگان رضایت بخش نباشد.
شکوفه امیری
۱۴۰۲/۵/۲۵
با سلام،   کتاب صوتی چال چانه اثر بانو زهرا تقوی می‌باشد. این رمان در مورد مشکلات فرزند اوری و خریداری فرزنداست. فرزندی که از اون خانواده  خریداری شده است تنگدست وسطح پایین اس، به خاطر مشکل مالی که داشتند مجبور به فروش  فرزند خود  شدند. خانم و اقایی که قیم این فرزند شده‌اند به دروغ گفتند که بچه مال انهاست تا از قضاوت و حرف‌های بی جا در امان باشند، در خانمی که راوی اصلی این داستان بوده است استرس و اضطراب بسیاری را می‌شود، در او حس کرد، ترس از فاجعه برملا شدن راز فرزندشان. چالی که روی چانه نوزاد است، بسیار شباهت به چال همسر او دارد، او به همسر خود گمان بد دارد که شاید خیانتی در کار بوده. او فرزند را دوست دارد، اما انگار نمیتواند او را بپذیرد. این داستان درد بانوانی که طعم مادر شدن را نچشیده‌اند را بازگو می‌کنند و بچه‌ای که به سرپرستی او اقدام کرده و همیشه در خانواده انها بی نشان باقی می‌ماند. هیچ نشانی از پدر و مادر خود ندارند بی هویتی که باعث تلخ شدن کام این عزیزان می‌شود. اما میتواند همیشه در رفاه و ارامش  داشته باشند. گاهی شایدبه فکر  بی هویت شدن باشی، اما  هویت تو خانواده‌ای هستند که تورا با تمام مشکلات باور کرده‌اند و تو را در کنار خودشان پذیرفتند.
علیرضا رجبیان
۱۴۰۲/۱/۳۰
نویسنده تلاش کرده مشکلات، بچه دار نشدن نسل جوان و چالشهای فرهنگی که انان مواجه میشوند را بیان کند، و تا حد زیادی در این مهم موفق بوده، ولی در مقابل، چالشهایی که انانی که رحم اجاره‌ای را فراهم میکنند و یا دلایلی که چنین میکنند را به رشته تحریر در نمی‌اورد، بنظر من باز هم مشکلات اقتصادی وتنگناهای سبب خانوادگی تن دادن برخی خانواده‌ها به چنین عملی است.
کاش باز هم دولتمردان ما با تدبیرهای مناسب دست همه مردم بخصوص افراد نیازمند جامعه، بیماران و نیازمندان را بگیرد تا همگان احساس ارامش و اسایش و رفاه نسبی بنمایند.
A.asgari
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
داستان در باره‌ی زنی بود که بچه دار نمیشدن و یه بچه رو به فرزندی قبول میکنن
ولی وقتی همه میگن چقدر شکل شوهرته چال چانه ش مثله شوهرته قیافش کپی شوهرته یکم شک تو دلش میشینه میگه نکنه واقعا بچه از شوهرم باشه
و میره در خونه زنه ولی بازم جرئت جلو رفتن و پرسیدن و نداره
برمیگرده و دختری که به فرزندی
قبول کرده رو انتخاب میکنه
و دیگه پیگیره داستان بچه نمیشه
و چقدر دردناکه سرگذشت زنانی که بچه دار نمیشن و طعم مادر شدن و نمیکشن
داستان بدی نبودخوب بود مرسی از کتابراه
Mozhgan
۱۴۰۲/۶/۷
امروزه همه جای دنیا رحم اجاره میکنند و بچه دار میشوند و خیلی هم خوبه. ولی زنی که بچه دار نمیشه میتونه بهترین مادر دنیا باشه ودر این داستان زن بازم راه درستو انتخاب کرد هرچند ظنی که به شوهرش پیدا کرده بود افکارش رو بهم ریخته بود ولی سرانجام راه درستو انتخاب کرد و خوشحالی خودش و بچه رو انتخاب کرد چون حتی یه درصد اگه درمورد شوهرش اشتباه قضاوت کرده بود تا آخر عمر خودشو سرزنش میکردواگه واقعیت هم این بود که همسرش پدر بچه است باز هم خودش دل شکسته میشد. امیدوارم که پدر بچه همسرش نباشد.
پروانه اکبری_نویسنده
۱۴۰۲/۷/۳۰
نگرانی‌های یه زن در مورد نازا بودن و شک و شبهه‌ای که در بچه دار شدن بوجود اومده بود، تونستم شخصیت اصلی رو درک کنم، از طرفی میگفتم کاش مونده بود و میپرسید مادر بچه کیه، ولی اگه چیزایی میفهمید که زندگیشو تحت شعاع قرار میداد، همه چی کن فیکون میشد، مث زن دوم داشتن شوهرش، یا رابطه نامشروع با اون زن ک ب منجر بارداری شده بود، یا اینکه مادر بچه، زن فاسدیه، همه و همه باعث خرابیه روحیه و انرژی منفی میشد، از طرفی خوب شد که رفت و نموند و چیزی نفهمید، گاهی ندونستن بهتر از دونستنه
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۲/۲/۴
کتاب صوتی چال چانه داستان زن و مردی را روایت میکند که در حال پدر و مادر شدن هستند اما از طریق خرید نوزادی از خانواده‌ای فقیر. با تولد فرزند موضوعی زن را ازار میدهد و ان وجود چالی در چانه کودک است مانند همسرش! در ادامه به شک و تردیدهای زن و تصمیمش میپردازد. نام کتاب نیز از همین چال گونه کودک که شده ماجراساز است برگرفته شده. متاسفانه گویندگی افتضاح است و صدای گوینده خسته‌ترین و بی حال‌ترین صدایی است که تا به حال شنیده شده! اما داستان روایت و فضاسازی نسبتا خوبی دارد.
مینا4054
۱۴۰۳/۱/۱۲
زایش نقطه مثبت زن بودن است ودرد زایش این پدیده طبیعی که تولدی در پی دارد سرانجام و هدف تولد هست اما زنانی که این شانس را ندارند آسیبهای روحی وروانی شدیدی را تجربه می‌کننداین درد دو طرفه هست هم زنی که نمی‌زاید وهم زنی که رحمش را اجاره داده اولی از اینکه کامل نیست وغرور طن بودنش آسیب شدید‌ی پیدا کرده می‌نالد ودوی از اینکه بچه‌ای که نه ما حمل کرده است و حالا بودن اینکه حق تصاحبش داشته باشد باید چشم از او بپوشد
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۶/۲۲
داستان برایم جالب بود. قصه‌ی زن و مرد جوانی که نوزادی را از زنی که بخاطر داشتن دو فرزند و زندانی بودن شوهرش این بچه را نمی‌خواسته، به فرزندی میگیرند ولی بخاطر شباهت زیاد نوزاد به شوهر، زن به او بدگمان میشود و..... بعد از شنیدن ماجرای داستان مشتاقانه منتظر بودم ببینم پایان داستان چه میشودو باید غیره بگویم پایانش برایم منتظره بود و نویسنده با دیدی مثبت داستان را تمام کرد. با آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای نویسنده
مانا
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
داستان خانم ناباروری بود که یک بچه را به فرزندی قبول کرده بودند و به همه گفته بودند از طریق رحم اجاره‌ای صاحب فرزند شده‌اند اما چون همه میکفتند بچه کاملا شبیه پدر هست به شک افتاده بود که شاید این بچه واقعی همسرش باشدتا دم خانه زن هم میرود ولی بعد پشیمان میشود صدای راوی زن مناسب بود اما صدای راوی مرد اصلا جالب نبود و خیلی بی احساس حرف میزد. ممنون
فائقه
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
داستان کوتاهی در مورد خانومی که بچه دار نمیشه و بچه‌ای رو به فرزندخوندگی قبول کرده و به همه گفته که توسط رحم اجاره‌ای باردار شده در حالی که خودش به دلیل شباهت کودک به همسرش مشکوک هست و در نهایت تصمیم میگیره که کنجکاوی رو کنار بزاره و به فکر آینده بچه باشه کتاب خوبی بود با موضوع اجتماعی خانوادگی مورد پسند همه میتونه باشه و صدای راوی هم خوب بود
نگین
۱۴۰۲/۶/۱۸
اینکه از کارش پشیمون شد و بر گشت به نظرم بهترین کاری بود که یک آدم میتونه انجام بده گاهی اوقات یک شک کوچیک زندگی انسان‌ها رو نابود میکنه ودیگه نمی‌تونن مثل قبل زنذگی کنند اما اگه از کنارش رد بشی وباور کنی که قابل تغییر نیست وفقط خودت رو عذاب میدهی واقعا خوب میشه تشابه چال چانه هر کسی رو به شک می‌اندازد ولی باور آدم‌ها مهمه نه تشابه.
محمدحسن عزیزی
۱۴۰۲/۲/۳
درود بر شما
موضوع کتاب خیلی جذاب و قابل بحث هستش و ممکن واسه خیلیا پیش بیاد. راوی جزئیات رو خیلی خوب بیان میکنه که خواننده خودش رو در لوکیشن داستان حس میکنه اما جزئیات بیشتر وقت داستان رو گرفته و موضوع اصلی حدود پنج شش دقیقه آخر پررنگ میشه و جای دفاع برای شوهره کم داره و امتیاز برتر داستان جایگزینی عشق محبت به جای نفرت و شک هست
پریناز ظریفیان
۱۴۰۲/۲/۲۸
این کتاب رو برای اسمش انتخاب کردم، چون دخترم چال چانه داره، ولی از شنیدنش بغض کردم، چون حالات یک زن رو کاملا خوب به تصویر کشیده بود، نگرانی‌ها واضطراب ودغدغه‌ها.. مسئله بارداری برای خانمها مهم هست ونظرات دیگران وبینش‌ها اون رو حاشیه دار می‌کنه ومتاسفانه دخالت‌های دیگران در زندگی‌ها بدتر وبدتر..
کتابخانه
۱۴۰۲/۲/۲۸
داستان کوتاه بود راوی داستان از لحاظ لحن و گویندگی متوسط.... و ماجرای داستان سر نازایی یک خانوم و ماجرای به فرزندی گرفتن یه بچه و شک و شبهه‌هایی که سرما جرای گرفتن این بچه نسبت به شوهرش براش ایجاد شد..
موضوع داستان قابل بحث است ولی خود داستان برای من جذابیت وقلم گیرایی نداشت.
مشاهده همه نظرات 81

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چال چانه

برای دریافت کتاب صوتی چال چانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.