معرفی و دانلود کتاب صوتی کوهیار

عکس جلد کتاب صوتی کوهیار
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوهیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوهیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوهیار

کتاب صوتی کوهیار اثر زهرا محمودیان، داستان پسرکی چهارده‌ساله به نام کوهیار را روایت می‌کند که در نبود پدرش، مرد خانه شده و از مادر و خواهر کوچکش مراقبت می‌کند. پدر کوهیار به مردی به نام مراد بدهکار بوده و حالا این پسر نوجوان تصمیم گرفته تا با دستمزدش قرض پدرش را پرداخت و شر این طلبکار مزاحم را از سر خانواده‌اش کم کند.

درباره‌ی کتاب صوتی کوهیار

کتاب صوتی کوهیار نوشته‌ی زهرا محمودیان، از جایی میان ایلات بختیاری شروع می‌شود. قصه‌ی ساده و صمیمانه‌ی این کتاب، از پسر نوجوانی به نام کوهیار می‌گوید که همراه خواهرش آستاره و مادرش سیدمریم زندگی می‌کند. کوهیار 14 سال بیشتر ندارد، اما مرام و مردانگی‌اش را از پدرش پهلوان داوود به ارث برده است. به نظر می‌رسد پدر کوهیار فوت شده ولی او همچنان منتظر برگشت پدر است. در نبود پدر، او که سن‌وسالی ندارد و هنوز بچه است باید نقش مرد خانه را بازی کند و از خواهر و مادرش مراقبت کند و نان‌آور خانه باشد. پدر به مردی به نام مراد هم بدهکار بوده و حالا کوهیار سعی دارد با دستمزد اندک کار چوپانی قرض پدر را هم پرداخت کند تا از مزاحمت‌های گاه‌وبی‌گاه مراد که برای گرفتن پولش جلوی در خانه‌شان سبز می‌شود و با مادر مظلومش بگومگو می‌کند جلوگیری کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کوهیار

گفتیم کوهیار به کار چوپانی مشغول است؛ او قبول می‌کند تا به جای دستمزدش، از صاحب گله که پیرمردی مهربان است و امسال هم کاروبار پررونقی نداشته بره‌ای را قبول کند. در راه برگشت به خانه، بره‌ی شیطان از دست کوهیار فرار می‌کند و وسط جاده می‌پرد. این می‌شود که ماشین تویوتایی که بار لباس با خودش می‌برده، با بره تصادف می‌کند. به نظر می‌رسد بره آسیبی ندیده ولی نمی‌تواند راه برود. صاحب ماشین که جوانمرد و مهربان است، به کوهیار اجازه می‌دهد تا به جای خسارتش هر چه می‌خواهد از بار ماشینش بردارد. او هم یک روسری برای مادرش، یک جفت دمپایی برای خواهرش، یک پیرهن برای پدرش و یک تیشرت ورزشی هم برای خودش برمی‌دارد تا پیشاپیش خرید عیدشان را هم کرده باشند.

در روستا زندگی به آرامی در جریان است و همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود. شخصیت اصلی کتاب کوهیار همچنان در فکر بازپرداخت قرض پدر است، برای همین هم تصمیم می‌گیرد بره را، که حالا نامش را شیطانک گذاشته، پیش خاله‌اش ببرد تا ببیند علت راه نرفتنش چیست و درمانش کند. کوهیار می‌خواهد بره را که ماده و شیرده است به کسی بفروشد و پولش را به مراد بدهد. در راهِ رفتن به خانه‌ی خاله که با شیطنت‌های کودکانه‌ی او و خواهرش و دوستش شیرزاد همراه شده، به توریستی کانادایی به نام لوسیا برخورد می‌کنند که برای عکاسی به روستایشان آمده. کوهیار که زبان انگلیسی را به خوبی بلد است، برای او نقش راهنما و مترجم را بازی می‌کند...

کتاب صوتی کوهیار اثری از زهرا محمودیان است که با تلاش نشر صوتی سماوا و انتشارات مهرک منتشر شده. این کتاب را با صدای رضا جعفرپور می‌شنوید.

کتاب صوتی کوهیار برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به رمان‌های ایرانی اجتماعی از شنیدن این داستان لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی کوهیار می‌شنویم

کوهیار به نوک دمپایی‌های آبیش خیره شده بود و حرفی نمی‌زد. دلش می‌خواست سر صحبت رو باز کنه تا از دل شیرزاد دربیاره، ولی بهونه‌ای پیدا نمی‌شد. نگاهی به جاده انداخت. فکری به ذهنش رسید و گفت: «شیرزاد، بیا نوبتی بشینیم تو فرغون و چاله‌ها رو رد کنیم.» شیرزاد از کودکی با کوهیار بزرگ شده بود و خوب می‌دونست که پیشنهاد کوهیار در واقع همون معذرت‌خواهیه. پذیرفت و گفت: «هرکی تونست همه‌ی چاله‌ها رو رد کنه برنده است. بازنده باید بقیه رو با فرغون برسونه دم خونه.» کوهیار با غرور نگاهی به شیرزاد کرد و گفت: «قبوله. تا نزدیک خونه‌ی الیاس نوبت من.» لوسیا کنار بچه‌ها ساکت بود و دلش می‌خواست فقط اون‌ها رو تماشا کنه. کوهیار و شیرزاد داشتند همون نوجوانی‌ای رو سپری می‌کردند که اون همیشه آرزوش رو داشت ولی هیچ‌وقت اون رو تجربه نکرده بود. شیرزاد داخل فرغون نشست و وسایل رو روی پاهاش گذاشت. کوهیار ماجرا رو برای لوسیا تعریف کرد. اون که از نقشه خوشش اومده بود خواست که داور باشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
22 دقیقه
یک
20 دقیقه
دو
12 دقیقه
سه
9 دقیقه
چهار
6 دقیقه
پنج
9 دقیقه
شش
22 دقیقه
هفت
11 دقیقه
هشت
4 دقیقه
نه
16 دقیقه
ده
14 دقیقه
یازده
10 دقیقه
دوازده
7 دقیقه
سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوهیار
نویسنده
راویرضا جعفرپور
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوهیار

m salimi
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
برای یکبار گوش کردن بد نیست اما منو جذب نمرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوهیار

برای دریافت کتاب صوتی کوهیار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.