معرفی و دانلود کتاب صوتی روزنامه فروش

عکس جلد کتاب صوتی روزنامه فروش
قیمت:
۶۴۵۰۰ 45150 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزنامه فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روزنامه فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روزنامه فروش

کتاب صوتی روزنامه فروش نوشته‌ی وینس واتر، درباره پسر نوجوانی به نام ویکتور است که به خاطر داشتن لکنت زبان، دوستان زیادی ندارد و نمی‌تواند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کند اما با بروز اتفاقی، مجبور می‌شود به مدت یک ماه روزنامه‌‌های اهالی محله را به در خانه‌شان ببرد و فروشنده‌ای حرفه‌ای و دلسوز شود. این رمان موفق شد برنده جایزه نشان نیوبری و نامزد جایزه مگنولیا شود.

درباره کتاب صوتی روزنامه فروش:

ویکتور ولمر سوم پسری یازده ساله است که در سال 1959 در شهر ممفیس ایالت تنسی زندگی می‌کند. او از کودکی دچار لکنت زبان بوده و حتی نام خودش را نیز به سختی بیان می‌کند؛ با اینکه از دانش خوبی برخوردار است و می‌تواند از کلمات و جملات خوبی هنگام صحبت کردن استفاده کند با این حال به خاطر شرایط خاصش در جمع خجالت‌زده و ساکت است.

اما ویکتور در توپ بازی و مسابقات ورزشی حرف اول را در میان همسن و سال‌های خود می‌زند. حتی دوستی صمیمی به نام آرتور دارد که ویکتور برای آنکه راحت‌تر صدایش کند، به او «رت» می‌گوید. سرانجام یک روز توپ بیسبال به سرعت به صورت رت می‌خورد و زخمی و خونین می‌شود. این حادثه ویکتور را به شدت ناراحت می‌کند و برای آنکه به رفیقش کمکی کرده باشد، قبول می‌کند که به مدت یک ماه به جای او روزنامه فروش باشد و هر روز صبح روزنامه‌های مردم را به در خانه‌شان برساند.

ویکتور می‌داند که چالش سختی پیش‌رو دارد و باید مدام با مشتریان حرف بزند و ارتباط برقرار کند. هرچند روزنامه فروش کوچک داستان درگیر مشکلات مختلفی هم می‌شود و باید با زورگوهای محله، دزدها و مشتریان بدقلق کنار بیاید.

رمان روزنامه فروش (Paperboy) اولین بار در سال 2013 منتشر شد و تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. وینس واتر نویسنده کتاب، این داستان را برگرفته از زندگی خودش می‌داند؛ چرا که خود او نیز از کودکی تا به امروز درگیر لکنت زبان بوده و دچار سختی‌‌ها و رنج‌های فراوانی شده است اما با این خصیصه خاص خود کنار آمده و حتی گمان می‌کند این امر به او یک قدرت درونی خاص می‌بخشد.

آقای واتر که سال‌ها در صنعت نشر و مطبوعات فعالیت کرده، این رمان را برای کودکان و نوجوانانی نوشته که لکنت زبان دارند و برای ارتباط گرفتن با دیگران دچار سختی‌های متفاوتی هستند. او تلاش کرده تا شرایط این افراد را به کسانی که لکنت ندارند، توضیح بدهد و نشان دهد که بعضی از ناتوانی‌های جسمی نباید باعث تنها و منزوی شدن شود.

همچنین معلمان، والدین و مربیان می‌توانند با کمک کتاب روزنامه فروش، فرزندان خود را با این کم‌توانی آشنا سازند و به آموزش و یادگیری هرچه بیشتر آن‌ها کمک کنند.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی روزنامه فروش:

- برنده جایزه Newbery Honor در سال 2014
- برنده جایزه‌ انجمن کتابداران آمریکا
- برنده جایزه‌ مرکز کتاب کودک ویسکانسین
-برنده جایزه‌ بنیاد لکنت زبان امریکا
- کتاب تحسین شده ALA-ALSC
- نامزد جایزه مگنولیا (2016)
- منتخب ABC New Voices
- بهترین کتاب سال کالج Bank Street
- منتخب انجمن کتابخانه جونیور
- کتابی برجسته برای معلمان، کودکان و بزرگسالان به انتخاب انجمن بین‌المللی سوادآموزی

نکوداشت‌های کتاب صوتی روزنامه فروش:

- روایت جذاب اول شخص! (واشنگتن پست)
- یک داستان به یاد ماندنی. ( Publishers Weekly)
- یک داستان جذاب و صمیمانه. (Kirkus Reviews)
- واتر شخصیت اصلی را به عنوان یک فرد کم‌توان به تصویر می‌کشد که به خوبی می‌‌توان با دنیای دشوار افراد دارای لکنت زبان احساس همدردی کرد. (School Library Journal)
- کتاب روزنامه فروش نگاهی نافذ به رمز و راز و سرخوردگی‌های روزمره افراد دارای لکنت زبان دارد. مردم در هر سنی از این داستان مثبت و جهانی قدردانی خواهند کرد. (جین فریزر، رئیس بنیاد لکنت آمریکا)

کتاب صوتی روزنامه فروش برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان مخاطبان اصلی این رمان دوست داشتنی هستند؛ با این حال کودکان و بزرگسالان نیز می‌توانند از شنیدن آن لذت ببرند.

وینس واتر را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده آمریکایی‌ست که در ایالت تنسی به دنیا آمده و تمام عمر خود را در صنعت روزنامه و مطبوعات و چاپ و انتشارات گذرانده است. وینس واتر (Vince Vawter) به خاطر نوشتن رمان روزنامه فروش به شهرت رسید و توانست جوایز ادبی فراوانی را از آن خود کند.

در بخشی از کتاب صوتی روزنامه فروش می‌شنویم:

آن روز دوشنبه سومین هفته روزنامه فروشی‌ام بود و خانم ورتینگتون روی تاب ایوانش نشسته بود. امیدوار بودم با او هم مثل آقای اسپیدو گفت‌وگوی بزرگسالانه‌ای داشته باشم اما تا از پله‌های ایوانش بالا رفتم تا روزنامه را دستش بدهم، با یک «متشکرم» ساده مرا از سر باز کرد. البته لبخندی هم زد؛ لبخندی غمگین. رفتارش شبیه رفتار آدم‌های عادی و هشیار بود اما معلوم بود که ذهنش درگیر است. یک راست به جلو نگاه می‌کرد، مثل موقعی که کسی نگاه می‌کند ولی واقعا چیزی نمی‌بیند چون فکرش جای دیگری‌ست.

«برای ژوئیه خنکه!» سر راه خانه‌شان این سه کلمه را چندین بار تکرار کرده بودم تا اگر او را دیدم بگویم. صدایم به قدری آهسته بود که فکر نمی‌کردم شنیده باشد اما خانم ورتینگتون کمی برگشت و سرش را تکان داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
فصل اول
15 دقیقه
فصل دوم
28 دقیقه
فصل سوم
23 دقیقه
فصل چهارم
20 دقیقه
فصل پنجم
12 دقیقه
فصل ششم
18 دقیقه
فصل هفتم
30 دقیقه
فصل هشتم
19 دقیقه
فصل نهم
9 دقیقه
فصل دهم
12 دقیقه
فصل یازدهم
14 دقیقه
فصل دوازدهم
9 دقیقه
فصل سیزدهم
7 دقیقه
فصل چهاردهم
9 دقیقه
فصل پانزدهم
12 دقیقه
فصل شانزدهم
20 دقیقه
فصل هفدهم
9 دقیقه
فصل هجدهم
14 دقیقه
فصل نوزدهم
13 دقیقه
فصل بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روزنامه فروش
نویسنده
مترجمپروین علی پور
راویایوب آقاخانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۶۴۵۰۰ 45150 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روزنامه فروش

مریم دولت ابادی
۱۴۰۱/۱۱/۴
موضوع کتاب بسیار جالب و متفاوت هست، مشکلات پسری که لکنت زبان داره و چقدر درگیر این مشکل هست، راوی بسیار خوب صحبت میکنه جای شخصیت‌ها، پیشنهاد میکنم گوش کنید این کتاب رو، اصلا خسته کننده نیست
کامیاب محمدی
۱۴۰۱/۷/۲
بهترین رومانی که تا آلان خوندم
چون نویسنده کتاب خودش روزنامه نگاره به بهترین شکل وقایع رو تحلیل میکنه و سیر وقایع خیلی هیجان انگیز و جذابه
Leila Esmaeelzade
۱۴۰۰/۷/۷
من کتاب رو علیرعم اینکه بیشتر برای نوجوانان مناسب بود پسندیدم.. پر از شکل گیری روابط انسانی و پختگی که در انتهای این مسر پیش میاد.
Omid Ghasemkhani
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
فوق العادست داستان جوری تورو همراه میکنه ک انگار خودتی ک لکنت زبان داری
جنت جباری
۱۴۰۰/۹/۱۶
کتاب خوبی هست مخصوصا پسر ۹ساله‌ام ارتباط خوبی باهاش برقرار کرد
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۵/۲۵
خیلی شیرین و دوست داشتنی بود، البته صدای استاد هم لطف آن را دوچندان کرده است.
رها احمدیان
۱۴۰۰/۵/۲۱
این کتاب بهترین کتاب صوتی است من عاشق این کتاب شدم: -): -): -): -): -)
pasha
۱۴۰۱/۱۰/۷
مگه داریم از این کتاب بهتر
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روزنامه فروش

برای دریافت کتاب صوتی روزنامه فروش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.