معرفی و دانلود کتاب طراحی تمرینات مقاومتی: از علم تا کاربرد

عکس جلد کتاب طراحی تمرینات مقاومتی: از علم تا کاربرد
قیمت:
۹۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی تمرینات مقاومتی: از علم تا کاربرد

کتاب طراحی تمرینات مقاومتی نوشته‌ی محمد فشی و آرزو اسکندری، به بررسی یکی از پرطرفدارترین اجزاء آمادگی جسمانی یعنی تمرینات مقاومتی یا قدرتی می‌پردازد. این کتاب راهنمای بسیار مناسبی برای دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی و مربیان است. همچنین برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند حرکات مقاومتی را به صورت اصولی و علمی بررسی کنند، منبع قابل اعتمادی می‌باشد.

درباره‌ی کتاب طراحی تمرینات مقاومتی

چنانچه یک ورزشکار حرفه‌ای یا مبتدی هستید، در هر صورت تمرینات مقاومتی بخش مهمی از برنامه‌ی ورزشی شما به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر نیز طرفداران حرکات قدرتی بیشتر شده‌اند و مربیان در پی طراحی تمرینات جدید و به‌روز، به منابع بیشتری جهت بالا بردن سطح دانش خود نیاز پیدا کرده‌اند. تمرینات مقاومتی فواید و مزیت‌های بسیار زیادی دارند که از آن جمله می‌توان به بهبود نحوه‌ی عملکرد عضلات، افزایش متابولیسم بدن، سوزاندن و کاهش چربی‌ها، کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی و مزمن، تناسب اندام و افزایش اعتماد‌به‌نفس و افزایش توانایی جسمی اشاره کرد. در کتاب طراحی تمرینات مقاومتی نیازهای مربیان برای تنظیم یک برنامه‌ی مناسب از تمرینات مقاومتی بررسی و از سه گام اصلی فیزیولوژی، ارزیابی و آشنایی با حرکات تا کاربرد برنامه‌نویسی برای این تمرینات استفاده شده تا اطلاعات مفیدی در اختیار دانشجویان، ورزشکاران و مربیان قرار گیرد.

معرفی و دانلود کتاب طراحی تمرینات مقاومتی

از شواهد موجود این‌طور برمی‌آید که اولین بار شخصی به نام توماس الویت در سال 1561، اصول تمرینی‌ای را نوشت که تقرییاً تمام تمرینات مقاومتی امروزی بر پایه‌ی همان اصول هستند. در دهه‌ی 1860، شخص دیگری به نام نکلارن، تمریناتی جدید با دمبل و هالتر را برای ارتش آمریکا طراحی کرد. امروز، ما شاهد انواع تمرینات مقاومتی مدرن هستیم. اما به کدام دسته از تمرینات ورزشی، قدرتی و مقاومتی گفته می‌شود و هدف از انجام آن‌ها چیست؟ در پاسخ به سؤال اول، محمد فشی و آرزو اسکندری در کتاب طراحی تمرینات مقاومتی توضیح می‌دهند که بعضی از حرکات به‌شکل خاص توسط عضلات اسکلتی شما انجام می‌شوند و آن‌ها را در برابر مقاومت خارجی منقبض می‌کنند، به این حرکات اصطلاحاً تمرین مقاومتی گفته می‌شود. برای مثال می‌توان به وزنه‌برداری، که هدف اصلی‌اش افزایش حجم و قدرت عضله‌هاست، اشاره کرد. این نوع از حرکات، افزایش ضربان قلب و تنفس شما را در پی دارند و مثل پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری میزان استقامت و قدرت بدنی‌تان را نیز بالا می‌برند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف از انجام این نوع تمرینات، ایجاد پارگی‌های بسیار ریز و میکروسکوپی در فیبرهای عضلانی ورزشکار است. این پارگی‌ها بعدتر توسط بدن ترمیم شده و عضلات را قوی‌تر می‌کنند. فرایند مذکور کاتابولیسم نامیده می‌شود و بعد از آن طی فرایند دیگری به نام آنابولیسم، شاهد رشد عضلات ورزشکار خواهیم بود.

کتاب طراحی تمرینات مقاومتی را انتشارات حتمی منتشر کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

کتاب طراحی تمرینات مقاومتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کلیه‌ی دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی، مربیان و ورزشکاران مناسب است.

در بخشی از کتاب طراحی تمرینات مقاومتی: از علم تا کاربرد می‌خوانیم

اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری برای ارزیابی سطح مقطع عرضی عضله نشان داد که مردان و زنان پاسخ‌های هیپروتروفیک مشابهی را نسبت به تمرین مقاومتی تجربه می‌کنند. مردان به این دلیل به افزایش مطلق بیشتری در اندازه عضله نایل می‌شوند که دارای توده کلی ابتدایی عضلانی بزرگ تر ولی فاقد تفاوت در بزرگ‌شدگی عضلانی (بر پایه درصدی) در مقایسه با زنان دارای وضعیت تمرینی مشابه هستند.

مقایسه‌های دیگر بین بدن‌سازان مرد و زن مشاهدات بالا را اثبات کرد. داده‌های محدود حاصل از مطالعات کوتاه مدت نشان دهنده این است که زنان می‌توانند از تمرین مقاومتی معمول استفاده کرده مشابه مردان بدون توسعه کلی عضلات بزرگ (یعنی افزایش مطلق بیشتری در محیط عضله) و بر پایه درصد مشابه از اندازه و بازده قدرتی عضله بهره بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: اصول تمرینات مقاومتی
فصل 2: بیوانرژی تمرینات مقاومتی
فصل 3: قدرت و شرایط بیومکانیکی
فصل 4: سازگاری‌‫های فیزیولوژیک تمرینات مقاومتی ‬
فصل 5: ارزیابی قدرت عضلانی
فصل 6: ارزیابی ترکیب بدن
فصل 7: برنامه‌ریزی تمرینات مقاومتی
فصل 8: انواع سیستم‌های تمرینی مقاومتی
فصل 9: برنامه‌نویسی کاربردی تمرینات مقاومتی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی تمرینات مقاومتی: از علم تا کاربرد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-600-355414-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی تمرینات مقاومتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی تمرینات مقاومتی

برای دریافت کتاب طراحی تمرینات مقاومتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.