معرفی و دانلود کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای

برای دانلود قانونی کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای

کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای یک اثر آموزشی در جهت ارتقای دانش تئوری و عملی شماست که کمکتان می‌کند در کار خود بهترین باشید و مهارت‌های خود را به‌عنوان یک مربی متخصص به‌روز کنید. این اثر تألیف راد مک دونالد، دنیلا گوود و آدام جانگزما است که در این زمینه افرادی باتجربه و حرفه‌ای هستند.

درباره‌ی کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای

شاید از خود بپرسید چه مهارت‌هایی لازم است تا از یک مربی معمولی تبدیل به فردی حرفه‌ای و پرطرفدار در زمینه‌ی تناسب اندام تبدیل شوید. امروزه مربیگری خصوصی یک شغل رو به رشد است که اگر اشتیاق کافی برای آموختن داشته باشید، خیلی زود مراجعان شما خواهند فهمید در این کار قابل اطمینان و حرفه‌ای عمل می‌کنید. در این زمینه استانداردها و گواهی‌های تخصصی‌ای وجود دارد که می‌تواند نشان بدهد شما تا چه حد در کارتان متخصص‌اید. کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای (Foundations of Professional Personal Training)، نوشته‌ی راد مک دونالد (Rod MacDonald)، دنیلا گوود (Daniela Goode) و آدام جانگزما (Adam Jongsma) طبق استانداردهای کانادا در این زمینه تألیف شده و ترجمه‌ی آن براساس ویرایش دوم نسخه‌ی انگلیسی در اختیار شما قرار دارد.

این اثر به شما کمک می‌کند با بهره از یک‌سری از روش‌ها و آگاهی از آناتومی بدن، اصول سلامت و روش‌های ارزیابی و برنامه‌ریزی ورزشی تبدیل به یک مربی پردرآمد و کارآزموده شوید. یک مربی خصوصی فردی است که می‌خواهد به یک فرد دیگر کمک کند تا به بیشترین سطح تندرستی و تناسب اندام برسد. بنابراین لازم است بدانید با تغییرات جهان مدرن تکنیک‌های کار شما نیز تغییر می‌کند و این انعطاف‌پذیری در یادگیری شیوه‌های نوین علمی ضامن موفقیت بلندمدت شماست.

در نهایت، برای جلب نظر مشتریانتان باید مهارت‌های گفت‌وگو با آن‌ها را بیاموزید و با دانستن اهداف هر فرد به او انگیزه ببخشید تا افراد تحت آموزش شما نسبت به تداوم در مسیر ورزشی خود پایبند شوند. چراکه موفقیت شما به میزان رضایت مشتریانتان و توانایی پرسشگری و درک وضعیت و جایگاه آن‌ها بستگی دارد. این اثر را فاطمه مسعودی مقدم، منا عادل و پریسا فخارزاده ترجمه کرده‌اند و نشر مبانی آن را در دسترس عموم علاقمندان قرار داده است.

کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای مناسب چه کسانی است؟

این اثر برای مربیان ورزشی‌ مبتدی و حرفه‌ای که می‌خواهند عملکردی براساس استانداردهای جهانی داشته باشند و در زمینه‌ی ورزشی مورد نظر خود پردرآمد باشند، توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای بیشتر آشنا شویم

راد مک دونالد در زمینه سلامتی و خود بهبودی، 30 سال تجربه دارد و به‌عنوان بنیانگذار «Indestructible Human»، مدل مربی‌محور به سازمان‌ها‌ی مختلف ارائه می‌دهد. او همچنین مدیرعامل فدراسیون مربیان است و در طی این سال‌ها آگاهی زیادی نسبت به نیازهای مربیان، مشتری‌ها و صنعت آموزش مربیان پیدا کرده. مک دونالد نویسنده‌ی کتاب پرفروش «اصول مربیگری شخصی حرفه‌ای» است که منبعی قابل اعتماد برای بیشتر متخصصان آمادگی جسمانی در کانادا به‌شمار می‌رود. از مک‌دونالد تاکنون صدها مقاله در مجلات معتبر منتشر شده است.

آدام جانگزما دارای کارشناسی ارشد علوم توانبخشی از دانشگاه تورنتو و لیسانس رشته حرکت‌شناسی و تربیت‌بدنی از دانشگاه ویلفرید لائوریر است. او در حال حاضر مدیر برنامه و متخصص حرکت‌شناسی در یک مرکز ورزشی است و یک مربی آزمایشگاه نیمه‌وقت در زمینه‌ی آمادگی جسمانی و ارتقاء سلامت محسوب می‌شود. او تاکنون دوره‌ها و جلسات کنفرانس زیادی را در سراسر آمریکای شمالی برگزار کرده که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

دنیلا گوود متخصص آمادگی جسمانی و سلامت است. او با ارائه‌ی برنامه‌های آمادگی جسمانی در سراسر کانادا، ایالات متحده و اروپا، برای افراد بسیاری تجربیاتی لذت‌بخش رقم زده. دنیلا گوود تاکنون به عنوان یک متخصص حرکت‌شناسی، مربی شخصی، مربی آمادگی جسمانی و مربی ماساژ تای فعالیت کرده و برنامه‌هایی هدفمند و سرگرم‌کننده به مشتریانش ارائه داده است.

در بخشی از کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای می‌خوانیم

به هنگام طراحی برنامه برای مشتری باید در نظر بگیرید که آیا بهتر است مشتریان با یک رویکرد تمرینی قطعه‌بندی یا یکپارچه سروکار داشته باشند. قطعه‌بندی به جداسازی اجزای قلبی، مقاومتی و انعطاف‌پذیری تمرین از یکدیگر برای اکثر بخش‌ها اشاره می‌کند. این رویکرد به طور قراردادی به مربیان خصوصی آموزش داده می‌شود و هنوز رایج‌ترین روش برای تهیه یک برنامه‌ی تمرینی است. رویکردی که تمرینات قلبی تنفسی، مقاومتی و انعطاف‌پذیری یک برنامه را بدون تمایز آشکار بین اجزا که به عنوان یکپارچه‌سازی شناخته می‌شود، با هم ترکیب می‌کند. اگرچه یک رویکرد قطعه‌بندی‌شده اکثر گواهینامه‌ی تخصصی تمرینات شخصی حرفه‌ی تناسب اندام کانادا را تشکیل می‌دهد، تمرینات یکپارچه اغلب با گروه‌های کوچک یا بزرگ از مشتریان و در بسیاری از کلاس‌های گروهی تناسب اندام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به هر حال، برنامه‌ی ایده‌آل برای مشتری شما ترکیبی پیشرو از هر دو روش برای طراحی برنامه است. برنامه‌های قطعه‌بندی‌شده در ابتدا امن‌تر خواهند بود، و در نهایت ایجاد یکپارچگی بیشتر منجر به بهبود انتقال کارکردی و مزیت بیشتر مشتریان خواهد شد. در هر صورت، باید اهمیت شخصی‌سازی را به یاد داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که در حال طراحی و اصلاح برنامه برای یک مشتری خاص هستید. بعد از اینکه مفهوم قطعه‌بندی و یکپارچه‌سازی را درک و اجرا کردید، باید برنامه خود را در قالب یک چارچوب زمانی طولانی‌تر، یک ماه، یا حتی بیشتر برنامه‌ریزی کنید. این مفهوم به عنوان زمان‌بندی شناخته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آغاز مسیر
فصل اول: شناخت خود و مشتری
فصل دوم: اصول سلامت بهینه
بخش دوم شناخت بدن
فصل سوم: انرژی زیستی
فصل چهارم: مفاهیم دستگاه قلبی عروقی
فصل پنجم: آناتومی اسکلتی
فصل ششم: آناتومی عضلانی
فصل هفتم: مفاهیم انعطاف‌پذیری و تحریک‌پذیری
فصل هشتم: توالی‌های اساسی حرکت
بخش سوم: غربالگری و ارزیابی
فصل نهم: ارزیابی و غربالگری غیرفعال
فصل دهم: ارزیابی پویا
بخش چهارم: طراحی و ارائه‌ی تمرین
فصل یازدهم: اصول طراحی برنامه
فصل دوازدهم: طراحی برنامه تمرینی
فصل سیزدهم: ارائه‌ی برنامه تمرینی
فصل چهاردهم: شناخت آسیب و راهبرد‌های پیشگیری از آن
فصل پانزدهم: کسب و کار مربی خصوصی
پیوست الف: فعالیت‌ها
پیوست ب: حرکات کششی
پیوست ج: استانداردهای تناسب اندام برای سلامتی و عملکرد
فهرست واژگان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای
نویسنده، ،
مترجمفاطمه مسعودی مقدم، منا عادل، پریسا فخارزاده
ناشر چاپیانتشارات مبانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات393
زبانفارسی
شابک978-622-6882-04-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
150000 ت - 15.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای

برای دریافت کتاب اصول مربیگری خصوصی حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.