معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX
قیمت:
۴۲۰۰۰ ۳۷,۸۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX

کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX نوشته‌ی امیرحسن محمدپور، به یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزارهای انیمیشن‌سازی دنیا یعنی تری دی مکس می‌پردازد و محیط و شیوه‌ی کار با آن را آموزش می‌دهد. این راهنما پنجره‌های مختلف نرم‌افزار 3DS MAX را معرفی می‌کند، انیمیشن‌سازی سیستمیک با آن را می‌آموزد، و نحوه‌ی بازنگری و بهینه‌سازی صحنه، ایجاد پیش‌نمایش و نمایش نهایی را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX

مدل‌سازی و شبیه‌سازی سه‌بعدی یکی از مهم‌ترین تحولات گرافیک در چند دهه‌ی اخیر بوده است. این اتفاق نه‌فقط هنر که اکثر رشته‌های مهندسی را هم تحت تأثیر قرار داده. امروزه در هرجایی می‌توان نشان و ردپای این نوع مدل‌سازی را دید؛ در فیلم‌ها، بازی‌های کامپیوتری، تبلیغات، نقشه‌های ساختمانی، معماری، طراحی صنعتی و... . برای اجرا و پیاده‌سازی مدل‌های سه‌بعدی، نرم‌افزارهای متعددی در دسترس است. اما یکی از معروف‌ترین و حرفه‌ای‌ترین آن‌ها، نرم‌افزار تری دی مکس است. این ابزار به خاطر فضای کاربری مناسب و البته سادگی کار با آن، انتخاب اول بسیاری از گرافیست‌ها و مهندسان بوده و بسیاری از پروژه‌هایشان را با آن انجام می‌دهند. اما تری دی اس مکس، محدود به مدل‌سازی نیست، بلکه امکان انیمیشن کردن و متحرک‌سازی مدل‌ها را هم دارد. این قابلیت در دنیای امروز که تا حد زیادی مجازی و گرافیکی است، کاملاً کاربردی خواهد بود. به خاطر همین بسیاری تمایل دارند با این امکان تری دی مکس بیشتر آشنا شوند و آن را فرابگیرند. کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX نوشته‌ی امیرحسن محمدپور، مرجعی کامل و مناسب برای این موضوع است و دقیقاً آن را توضیح می‌دهد. این راهنما می‌کوشد پنجره‌های مرتبط با انیمیشن‌سازی مکس را معرفی کند و کار با ابزارهای اساسی آن را آموزش دهد.

تری دی مکس از اولین نرم‌افزارهای حرفه‌ای شبیه‌سازی و انیمیشن‌سازی سه‌بعدی به‌حساب می‌آید. این نرم‌افزار از دهه‌ی 1980 تا سال 2000 با نام استودیو تری دی منتشر می‌شد ولی از آن سال به تری دی مکس تغییر نام داد. این ابزار ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از دیگر محصولات مشابهش متمایز می‌کند. امکان شخصی‌سازی، خلق کاراکتر، ساخت متریال، رندر گرفتن و پیش‌نمایش، تنظیم دقیق نور و دوربین ازجمله قابلیت‌های تری دی مکس به شمار می‌روند که باعث شده‌اند مدل‌ها تا حد زیادی به واقعیت نزدیک‌تر شوند و باورپذیرتر گردند. به خاطر همین ویژگی‌ها است که از این نرم‌افزار در فیلم‌های معروفی همچون آواتار، هوگو، مد مکس، مرد عنکبوتی 3 و ترانسفورمرز استفاده شد. این نکته را باید مدنظر داشت که گرافیک و انیمیشن‌های سه‌بعدی فقط برای فیلم و نقشه‌های مهندسی نیستند، امروزه مفاهیم جدیدی همچون متاورس و واقعیت افزوده هم کاملاً به مدل‌های سه‌بعدی متکی هستند. با این تفاسیر می‌توان سه‌بعدی‌سازی و پویانمایی را مهارت‌های مهمی به حساب آورد که آینده‌ی کاری قابل‌توجهی دارند. امیرحسن محمدپور در کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX پس‌ازاینکه شیوه‌های انیمیشن‌سازی سیستمیک را آموزش داد، به بازنگری و اصلاح و بهینه‌سازی صحنه‌ها می‌پردازد و آن‌ها را مرور می‌کند. او همین‌طور به موضوع ایجاد پیش‌نمایش و نمایش نهایی هم اشاره می‌کند و نحوه‌ی اجرای آن‌ها را شرح می‌دهد.

کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی که قصد دارند مهارت انیمیشن‌سازی خود را تقویت کنند و حرفه‌ای‌تر شوند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX می‌خوانیم

دو میانبر برای تغییر طول بازه Time bar وجود دارد که استفاده زیادی دارند. اگر کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt از روی صفحه کلید نگه داشته شوند و سپس کلید چپ/راست ماوس روی Time bar کلیک شود و به سمت چپ و راست کشیده شود، Time bar از لحاظ تعداد فریم کمتر یا بیشتر می‌شود. اگر این عمل با کلیک چپ انجام شود، Time bar از سمت فریم نخست، کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌شود. اگر این عمل با کلیک راست انجام شود، Time bar از سمت فریم انتهایی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر می‌شود.

یک میانبر مشابه برای تغییر بازه وجود دارد. برای مثال یک بازۀ 100 فریمی از فریم صفر تا 100 وجود دارد و قصد بر این است که به بازه 10 - و 90 منتقل شود. برای این عمل، کافیست که دوباره کلیدهای Ctrl+Alt از روی صفحه کلید نگه داشته شوند. سپس کلید میانی ماوس بر روی Time bar کلیک شود و سپس به سمت چپ یا راست کشیده شود تا بازه فریم‌ها تغییر کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: پنجره‌های مختلف انیمیشن
پنل پیکربندی زمان
بررسی CURVE EDITOR و کنترل شتاب با انحنای خطوط زمانی
لایه‌های انیمیشن
فصل 2: بررسی پیشرفته CURVE EDITOR و BAKE کردن انیمیشن
ساخت انیمیشن LOOP
ایجاد توقف در انیمیشن
BAKE کردن انیمیشن
فصل 3: انیمیشن‌سازی سیستمیک
انیمیشن‌سازی روی مسیر
انیمیشن‌سازی با سایر CONSTRAINTها
انیمیشن‌سازی با MODIFIER
انیمیشن‌سازی با EXPRESSIONها
انیمیشن‌سازی با HELPERها
فصل 4: بازنگری و بهینه‌سازی صحنه
اصلاح کرردن GIMBAL LOCK
ایجاد GHOSTING برای اجسام
مشاهده و تغییر در MOTION PATH‌ها
بهینه‌سازی کی فریم‌ها
فصل 5: ایجاد پیش‌نمایش و نمایش نهایی
ذخیره و لودکردن انیمیشن‌ها
پیش‌نمایش REAL TIME
ایجاد نمایش نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-218-518-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۲۰۰۰ ۳۷,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی متحرک سازی در 3DS MAX و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.