معرفی و دانلود کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته

عکس جلد کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته

کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته نوشته‌ی مصطفی یوسفی رامندی، بر زبان برنامه‌نویسی تحت وب پی‌اچ‌پی متمرکز شده و می‌کوشد نحوه‌ی طراحی سایت را به کمک آن و به صورت گام‌به‌گام آموزش دهد. این راهنما قواعد پایه، متغیرها، عملگرها و آرایه‌های PHP را معرفی می‌کند، ساختارها، متغیرهای درونی و توابع این زبان را توضیح می‌دهد و کار با پایگاه داده MySQL را به مخاطبان می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته

با گسترش اینترنت و فراگیر شدن این فضا، نوعی شیوه‌ی برنامه‌نویسی شکل گرفت که به برنامه‌نویسی تحت وب معروف بود. این گونه از برنامه‌نویسی، برای ساخت برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و صفحات وابسته‌ی وب به کار می‌رفت. یکی از زبان‌هایی که در این نوع برنامه‌نویسی به‌شدت رواج دارد، پی‌اچ‌پی است. PHP زبان اسکریپت‌نویسی سمت سرور و متن‌باز است که عموماً برای پردازش مورد استفاده قرار می‌گیرد. برآورد شده که تقریباً 80 درصد صفحات وب از این زبان برنامه‌نویسی بهره می‌برند. سایت‌هایی مثل فیس‌بوک، ویکی‌پدیا، یاهو یا سرویس مدیریت محتوایی مثل وردپرس از مهم‌ترین و معروف‌ترین نمونه‌هایی هستند که از پی‌اچ‌پی استفاده کرده‌اند.

این مسأله نشان‌دهنده‌ی قدرت، انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های زیاد این زبان است. بیشتر طراحان سایت برای بخش‌های پشت سایت یا اصطلاحاً بک‌اند، استفاده از پی‌اچ‌پی را ترجیح می‌دهند و معتقدند قدرت پردازشگری آن به‌مراتب از نمونه‌های دیگر بیشتر است. به همین خاطر آشنایی و یادگیری آن برای برنامه‌نویسان تحت وب و طراحان سایت کاملاً ضروری است. یکی از کتاب مهم در زمینه‌ی آموزش آن، کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته نوشته‌ی مصطفی یوسفی رامندی است. این کتاب جلد دوم از مجموعه‌ای است که تلاش دارد طراحی سایت را به مخاطبان بیاموزد. نویسنده در جلد اول به مبانی این فرآیند پرداخته و زبان‌‎هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت را آموزش داده است. در جلد پیش رو، او کوشیده روی بخش پردازشی و پایگاه داده سایت متمرکز شود. در همین چارچوب، او زبان پی‌اچ‌پی را معرفی می‌کند و شیوه‌ی کار با آن و پایگاه داده‌ی MySQL را می‌آموزد.

زبان پی‌اچ‌پی اولین بار در اواسط دهه‌ی 1990 ابداع و توسعه داده شد. حدوداً ده سال بعد با افزوده شدن خاصیت شی‌ءگرایی، تحول بزرگی در آن به وجود آمد. در طول این سال‌ها این زبان تکامل زیادی پیدا کرده و نسبت به نسخه‌های اولیه‌اش بسیار قدرتمندتر شده است. گرچه PHP تنها زبان بک‌اند نیست ولی ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر رقبایش مثل JSP متمایز کرده و به انتخاب اول دولوپرها تبدیل می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این زبان قدرت پردازش و سرعت آن است. سادگی دیگر مزیت آن به شمار می‌رود. درواقع هرکسی، حتی کسی که با دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا نیست، می‌تواند این زبان را به‌راحتی فرابگیرد. از سوی دیگر انجمن‌های قوی هم در سرتاسر دنیا از آن پشتیبانی می‌کنند و به مشکلات برنامه‌نویسان پاسخ می‌دهند. مصطفی یوسفی رامندی در کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته، در ابتدا محیط و قواعد پایه‌ای این زبان را معرفی می‌کند. او در ادامه متغیرها، عملگرها و آرایه‌های PHP را به مخاطبان آموزش می‌دهد و آن‌ها را با ساختارها، متغیرهای درونی و توابع این زبان آشنا می‌کند. در پایان نیز به سراغ یکی از پایگاه داده‌های معروف و معتبر، یعنی MySQL می‌رود و چگونگی کار با آن را آموزش می‌دهد.

کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر ساخته است.

کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه و استفاده از این کتاب به برنامه‌نویسان وب و طراحان سایت پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با PHP و نصب XAMPP
فصل دوم: قواعد پایه
فصل سوم: متغیرها در PHP
فصل چهارم: عملگرها
فصل پنجم: آرایه‌ها در PHP
فصل ششم: ساختارهای کنترل
فصل هفتم: توابع در PHP
فصل هشتم: متغیرهای درونی
فصل نهم: کار با فایل‌ها در PHP
فصل دهم: پایگاه داده MYSQL

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی صفحات وب پیشرفته
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-600-124-814-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته

برای دریافت کتاب طراحی صفحات وب پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.