معرفی و دانلود کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی: جستجوی خوشی و هدفمندی در زندگی روزمره

عکس جلد کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی: جستجوی خوشی و هدفمندی در زندگی روزمره
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی: جستجوی خوشی و هدفمندی در زندگی روزمره

پل دولان،‌ نویسنده‌ی کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی، در کتاب خود ایده‌ی جدیدی را در زمینه‌ی شاد بودن به مخاطب ارائه می‌دهد که عبارت است از برنامه‌ریزی و عمل به کارهایی که باعث خوشحالی و معنادار شدن زندگی می‌شوند. به عقیده‌ی نویسنده شادی و خوشبختی در زندگی در واقع از میزان توجه ما به امور شادی‌آور و عدم توجه‌مان به مسائل منفی نشأت می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی

انسان در طول تاریخ دو اشتباه بزرگ در زمینه‌ی شادکامی در زندگی انجام داده است. اولین اشتباه دست‌کم گرفتن نقش شادی است که منجر شده تا بسیاری از این عامل مهم تعادل‌بخش در زندگی چشم بپوشند؛ اما در میان افرادی که شادی در زندگی برای آن‌ها مهم است نیز یک اشتباه رایج دیگر دیده می‌شود. این دسته از افراد نقش لذت‌جویی در رسیدن به شادکامی را بسیار مهم می‌دانند و تلاش می‌کنند تا فقط کارهایی را انجام دهند که برایشان لذت بیشتری را به دنبال دارد.

آیا لذت‌طلبی به‌تنهایی کافی به نظر می‌رسد؟ تحقیقات علمی گسترده عامل دومی را نیز در کنار لذت‌جویی برای رسیدن به شادکامی معرفی می‌کنند. داشتن هدف و عزم در زندگی، عامل مهم دیگر در رسیدن به شادکامی است. کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی (Happiness By Design) با تمرکز بر اصل لذت‌جویی و هدف زندگی رویکردی جدید را برای رسیدن به شادکامی ارائه می‌دهد. در این کتاب مطالعه می‌کنیم که اگر ما آن‌طور که باید و شاید شادکامی را تجربه نمی‌کنیم به این دلیل است که توجه‌مان را به‌درستی به آن موارد معطوف نکرده‌ایم. به‌عبارتی دقیق‌تر، در زندگی مدرن کنونی عوامل بسیاری باعث شادی افراد می‌شوند که اهمیت آن‌ها به درستی در نظر گرفته نشده است.

اجازه دهید منظورمان را با مثالی که خودِ نویسنده از آن در کتابش بهره می‌گیرد، روشن‌تر سازیم. خرید خانه را در نظر بگیرید. این اتفاق عموماً مایه‌ی دلگرمی‌ست و برای بسیاری تبدیل به یکی از اهداف اصلی زندگی شده است؛ به‌شکلی که بیشترین توجه خود را معطوف به آن می‌کنند. این در حالی‌ست که مسائل دیگری نیز در زندگی وجود دارند که می‌توانند به همین اندازه ما را خوشنود سازند، اما ما توجه چندانی به آن‌ها نمی‌کنیم. مثلاً اختصاص دادن زمانی برای بازی و تفریح با فرزندان که شاید از جنبه‌ی اقتصادی به اندازه‌ی خریدن خانه مهم نباشد، بدون شک تأثیر زیادی در شادی فرد خواهد داشت. همینطور عوامل منفی موجود در زندگی، مثلاً داشتن یک عیب فیزیکی و غیره نیز در همین معادله جای می‌گیرند.

معرفی و دانلود کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی

مهم‌ترین آموزه‌ی پل دولان در کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی آن است که هر کدام از عوامل مؤثر بر شادکامیِ فرد، اعم از مثبت یا منفی، فقط زمانی می‌توانند تأثیر زیادی بگذارند که موردتوجه فرد قرار بگیرند. به این شکل است که افراد با توجه متناسب به همه‌ی عوامل شادی‌آفرین و عدم توجه به مسائل منفی می‌توانند در شادترین حالت خود قرار بگیرد.

کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی راهنمایی عملی برای رسیدن به تعادل در زندگی است. این کتاب با ترجمه‌ی بهنام شهائی و توسط انتشارات ترجمان علوم انسانی چاپ و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی

  • یک یادآوری بزرگ برای درگیر نشدن با تفکر بیش‌از‌حد و تمرکز بر آنچه نشاط بیشتری وارد زندگی ما می‌کند. (الیور برکمن، روزنامه‌ی گاردین)

  • عناوین کمی از کتاب‌ها هستند که می‌تواند در چشم‌به‌هم‌زدنی زندگی شما را تغییر دهند؛ کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی یکی از آن‌ها است. (جنی راسل، ساندی تایمز)

  • یکی از بهترین‌ها، به‌روز و قدرتمند. اگر به‌دنبال کتابی برای شادی بیشتر هستید، این کتاب بهترین انتخاب برای شما است. (نسیم نیکولاس طالب، نویسنده‌ی کتاب قوی سیاه)

  • کتابی جسورانه با موضوعی نو. مطالب کتاب آن اتفاقی است که همه‌ی ما برای عزیزانمان آرزومندیم؛ یعنی زندگی پر از فعالیت شادمانه و هدفمند. (دانیل کانمن، نویسنده‌ی و برنده‌ی نوبل اقتصاد)

  • کتاب دولان به معنای واقعی شادی را به مخاطب هدیه می‌‎دهد. او از گرایش‌هایی فلسفی و معنوی که همه‌جا در بوق و کرنا می‌شوند استفاده نکرده و روشی کاملاً علمی را ارائه می‌دهد. (روآن پلینگ، تلگراف)

کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی مناسب چه کسانی است؟

کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی در واقع یک تحقیق علمی در باب شادی و نحوه‌ی رسیدن به آن است. کتابی که خواندن آن به همه توصیه می‌شود و می‌تواند تأثیرات شگرفی در زندگی بسیاری از ما داشته باشد.

با پل دولان بیشتر آشنا شویم

پل دولان (Paul Dolan) استاد کرسی علوم رفتاری در مدرسه‌ی علوم اقتصادی و سیاسی لندن است. او تحقیقات گسترده‌ای درباره‌‌ی شیوه‌ی اندازه‌گیری شادی و دلایل شکل‌گیری آن انجام داده است. جالب است بدانید او اولین فردی است که از خانواده خود موفق به ورود به دانشگاه شده است.

از پل دولان کتاب دیگری با عنوان «رهایی از افسانه‌ی زندگی بی عیب و نقص» توسط مرتضی براتی به فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات لگا به انتشار رسیده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی

  • شادکام که باشید، زندگی بر وفق مرادتان می‌گذرد.
  • ما باید از وقتمان طوری استفاده کنیم که بیشترین خوشی و هدفمندی در طولانی‌ترین مدت ممکن حاصل شود.
  • اینکه چه احساسی داشته باشید برحسب دو عامل تعیین می‌شود: اینکه چه چیز برایتان اتفاق می‌افتد و اینکه چه جور آدمی هستید.
  • احتمال اینکه از انجام‌ندادنِ چیزی افسوس بخوریم بیش از احتمالِ پشیمانی از انجامش است، به‌ویژه اگر فرصتی برای تغییری بزرگ در زندگی در اختیارمان قرار گیرد.

در بخشی از کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی می‌خوانیم

اقتصاددان‌ها معتقدند که اگر خروجی تولید در بالاترین سطح خود نباشد، معلوم می‌شود از منابع تولیدی به نحو احسن استفاده نمی‌شود. اگر خروجی هر کاری در بالاترین سطح خود نیست، با افزایش کارایی فرایند تولید (یعنی تخصیص بهترِ نفرات و ماشین‌آلات) می‌توان خروجی بیشتری تولید کرد. باید بدانید که واسطۀ تبدیل ورودی‌ها به خروجی‌ها عبارت است از «فرایند تولید»: ورودی‌ها مستقیماً به خروجی متصل نمی‌شوند. اگر نفرات و ماشین‌آلات بیشتری داشته باشید، می‌توانید خروجی بیشتری تولید کنید. اما اگر منابعِ بیشتر را چنان بد استفاده کنید که اثری روی خروجی نگذارند، ممکن است نتوانید خروجی بیشتری تولید کنید. تولید هر چیزی اساساً به کارایی فرایند تولید بستگی دارد.

به همان سیاق، نوعی فرایند تولید وجود دارد که درآمد، سلامتی و چیزهای دیگر را به شادکامی تبدیل می‌کند. اما فرایند تولید شادکامی چیست؟ اگر شادکامی را جریان خوشی و هدفمندی در گذر زمان بدانید، یکی از پاسخ‌ها می‌تواند این باشد که از وقتتان چطور استفاده می‌کنید. شما درآمد، سلامتی و چیزهای دیگر را می‌گیرید و در فعالیت‌های مختلف به شادکامی مبدل می‌کنید. اما وقت که صرفاً بابت انجام‌دادن خرج نمی‌شود؛ فکرکردن هم وقت می‌بَرَد. درواقع، بخش زیادی از وقتمان بابت توجه به محرک‌هایی صرف می‌شود که چندان به آنچه انجام می‌دهیم ربط ندارند. به‌عنوان مثال، موقعی که این بندِ دشوار را می‌نوشتم، چند بار حواسم پرت شد؛ حواسم رفته بود به اینکه آیا باز هم قهوه بنوشم یا نه. و حدس می‌زنم که موقع خواندنِ این بند حواس شما هم به جاهای دیگری رفته باشد.

پس فرایند تولید شادکامی عبارت است از نحوۀ تخصیص توجه. ورودی‌های شادکامی انبوهی از محرک‌ها هستند که برای جلب توجهتان با هم رقابت دارند. در ادامه این محرک‌ها، به‌واسطۀ توجهی که می‌کنید، به شادکامی تبدیل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
یادداشتی برای خوانندگان
دست‌گرمی
مقدمه: شادکامی به زبان اَلکن
بخش اول: صورت‌بندی مفهومی شادکامی
 [1]: منظور از شادکامی چیست؟
شادکامی به‌عنوان ارزشیابی
شادکامی به‌عنوان احساسات
اصل خوشی-هدفمندی
اصل خوشی-هدفمندی در طول عمر
 [2]: از شادکامی چه می‌دانیم؟
روش نمونه‌برداری از تجربه
روش آلمانی بازسازی روز
رویدادهای آمریکایی
شواهد دیگری دربارۀ شادکامی
سنجه‌ها اهمیت دارند
 [3]: چه چیزی باعث شادکامی می‌شود؟
فرایند تولید شادکامی
زیر و زِبر مغز
سَرریزی‌های رفتار
جابه‌جایی‌های توجه
توجه به شادکامی
 [4]: چرا بیش از این‌ها شادکام نیستیم؟
تمایلات اشتباه
پیش‌بینی‌های اشتباه
باورهای اشتباه
تخصیص مجدد توجه
بخش دوم: پیاده‌سازی شادکامی
 [5]: تصمیم‌گیری دربارۀ شادکامی
به بازخورد خودتان توجه کنید
به بازخورد دیگران توجه کنید
خیلی به خودتان سخت نگیرید
شادکامی بیشتر با تصمیم‌گیری
 [6]: طراحی شادکامی
پیش‌زمینه‌سازی
گزینه‌های پیش‌فرض
قول‌وقرارها
هنجارهای اجتماعی
طراحی عادت‌ها
شادکامی بیشتر با طراحی
 [7]: انجام‌دادن برای شادکامی
به کارهایی که انجام می‌دهید توجه کنید
به کسانی که کارها را با آن‌ها انجام می‌دهید توجه کنید
مواظب باشید حواستان پرت نشود
شادکامی بیشتر با انجام‌دادن
 [8]: تصمیم بگیرید، طراحی کنید، انجام دهید
کمتر اهمال‌کاری کنید
بیشتر توزیع کنید
تولید کارآمد شادکامی
نتیجه‌گیری
قدردانی
پی‌نوشت‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی: جستجوی خوشی و هدفمندی در زندگی روزمره
نویسنده
مترجمبهنام شهائی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-5734-14-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی

Navid Mobasser
۱۴۰۳/۱/۱
نظریه‌ای جدید راجب شادکامی مطرح میکند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی

برای دریافت کتاب طرح و نقشه‌ای برای شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.