معرفی و دانلود کتاب طرز فکر کوچینگی: 8 روش برای اینکه مانند یک کوچ فکر کنید

عکس جلد کتاب طرز فکر کوچینگی: 8 روش برای اینکه مانند یک کوچ فکر کنید
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طرز فکر کوچینگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طرز فکر کوچینگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طرز فکر کوچینگی: 8 روش برای اینکه مانند یک کوچ فکر کنید

کتاب طرز فکر کوچینگی، اثری کوتاه، نوشته‌ی چد هال است که به مهارت‌های هدایت یا کوچینگ می‌پردازد. فرد برای تبدیل شدن به یک مربی یا کوچ بزرگ همواره با موانعی روبه‌رو می‌شود، اما در این بین یک مانع اصلی وجود دارد که از سایر موارد متمایز می‌شود. چگونگی عبور از این مشکل، سوژه‌ی اصلی کتاب حاضر را می‌سازد.

درباره‌ی کتاب طرز فکر کوچینگی

شاید تبدیل شدن به یک مربی و رهبر موفق استعدادی ذاتی باشد. برق اقتدار در چشمان رهبران واقعی می‌درخشد و اعتمادبه‌نفس از تمام وجودشان بیرون می‌تراود. آن‌ها همیشه در تصمیم‌گیری مطمئن هستند و حتی اگر شکست بخورند، مسئولیت پیامدهایش را با سربلندی می‌پذیرند. مخاطبان آثار چد هال (Chad Hall)، نویسنده‌ی کتاب طرز فکر کوچینگی (The Coaching Mindset) افرادی هستند که به واسطه‌ی مسئولیت‌های شغلی و اجتماعی خود باید نقش یک رهبر را ایفا کنند، حال چه یک هدایتگر بالفطره باشند یا نیازمند آموزش‌های خاص برای موفق شدن در این مسیر.

هال در کتاب طرز فکر کوچینگی به یک مانع اصلی می‌پردازد که در شکست احتمالی تمام کسانی که قصد دارند تبدیل به مربی و رهبری بزرگ شوند، نقشی اساسی ایفا می‌کند. او در طول سال‌ها تجربه‌ی خود در آموزش و تربیت افراد، به نکته‌ای طلایی رسیده و آن را در اختیار خوانندگان کتابش قرار داده.

نویسنده در کتاب طرز فکر کوچینگی به این نکته می‌پردازد که مسئله‌ی مهم در تبدیل شدن به یک رهبر موفق، این نیست که فرد چه کارهایی انجام می‌دهد، بلکه طرز تفکر او مهم‌ترین عامل در شکست یا موفقیتش به شمار می‌آید. فردی که به دنبال موفقیت‌های بزرگ است، ابتدا باید بزرگ فکر کردن را بیاموزد. بدیهی است هنگامی‌ که اصول تفکر یک رهبر و هدایت‌کننده به‌صورت بنیادین دستخوش تغییر و تحول شده و اصلاح گردد، اثرات آن در عملکرد او آشکار خواهد شد و این رویکرد نه‌تنها به موفقیت انفرادی آن رهبر می‌انجامد، بلکه تضمین‌کننده‌ی موفقیت و پیشرفت افرادی است که هدایت آن‌ها را بر عهده دارد.

چد هال در این کتاب مختصر به ارائه‌ی هشت تکنیک طلایی کوچینگ می‌پردازد و این نکته را برای خواننده روشن می‌سازد که وقتی فرد شروع به فکر کردن مانند یک کوچ یا مربی بکند، تکنیک‌های کوچینگ به‌صورت طبیعی و با فرآیندی خودجوش برایش آشکار شده و به نتایج مثبت برای گروه می‌انجامد.

کتاب طرز فکر کوچینگی در سال 2015 به انتشار رسیده و با ترجمه‌ی رامین هوائی توسط انتشارات زهره علوی در تابستان 1401 به زبان فارسی منتشر شده.

کتاب طرز فکر کوچینگی مناسب چه کسانی است؟

دوستداران کتب مربوط به مقوله‌های مدیریت، رهبری و همچنین افراد علاقه‌مند به تکنیک‌های موفقیت و رشد فردی، از خواندن اثر حاضر بهره می‌برند.

با چد هال بیشتر آشنا شویم

دکتر چد هال دانش‌آموخته‌ی دانشگاه الهیات پرینستون و دانشکده‌ی علوم دینی غرب (Western Seminary) است . وی از سال 2002 به تربیت رهبران و مدیران مشغول بوده و بنیان‌گذار و مدیر یک مؤسسه‌ی آموزشی با رویکردی مذهبی است تا از طریق آن بتواند تکنیک‌های کوچینگ را به مسیحیان سرتاسر جهان آموزش دهد. او قبل از تأسیس این آموزشگاه در انستیتوی SAS به‌عنوان کوچ داخلی به کار مشغول بود و همچنین بیش از یک دهه مسئولیت واحد کوچینگ در دانشکده‌ی علوم دینی غرب را بر عهده داشت.

چد هال نوشتن را از سال 2000 آغاز کرده تا از طریق نوشته‌های خود به رشد دیگران و پرورش رهبران کمک کند. اغلب نوشته‌های او حول محور کوچینگ یا هدایت، رهبری و پیشرفت فردی هستند.

در بخشی از کتاب طرز فکر کوچینگی می‌خوانیم

از زمانی که در مهد کودک بودید، به خاطر باهوش بودن (یا حداقل فریب دادن معلمان که فکر می‌کردند باهوش هستید) پاداش دریافت کرده‌اید. یک قانون نانوشته اما فراگیر در زندگی این است که باهوش بودن بهتر از احمق بودن است و اغلب این‌طور است. اما در کوچینگ، بیش از حد باهوش بودن می‌تواند واقعاً احمقانه باشد. بگذارید توضیح بدهم:

وقتی فکر می‌کنید بالاترین ارزشی که برای مراجع خود به ارمغان می‌آورید، هوش، درخشش شما، توانایی‌های فوق‌العاده شما در حل مسئله، خلاقیت شما یا هر چیز دیگری است، مانع روند کوچینگی می‌شوید. این به این دلیل است که کوچینگ به معنای به نمایش گذاشتن عقل، درخشش، توانایی عالی در حل مسئله و خلاقیت مراجع شماست. کوچینگ فرصتی است برای درخشش مراجع، نه برای درخشش شما.

به همین دلیل است که من اغلب به کوچ‌های جدید توصیه می‌کنم که یک قرص خنگ‌کننده بخورند. دست از تلاش برای باهوش بودن بردارید. تلاش برای حل چالش مراجع را متوقف کنید. تلاش برای کشف همه چیز را متوقف کنید. سعی نکنید چالش مراجع را به تجربه خودتان یا کتابی که خوانده‌اید یا کلاسی که شرکت کرده‌اید یا بینشی که دارید مرتبط کنید. اما حقیقت این است که متوقف کردن این فعالیت‌های به ظاهر هوشمندانه سخت است.

یک مشکل واقعی برای ما به عنوان کوچ این است که مغز انسان یک ماشین تطبیق الگوی باورنکردنی است. وقتی چیز جدیدی می‌بینیم، سعی می‌کنیم آن را به چیزی آشنا، چیزی که قبلاً با آن برخورد کرده‌ایم، وصل کنیم، چیزی که برای آن دسته‌بندی و شاید حتی راه‌حلی داریم.

فهرست مطالب کتاب

اشتباهی که از کوچ‌های خوب سر می‌زند
یک: یک قرص خنگ‌کننده بخورید
دو: به سینما بروید
سه: سادگی را در آغوش بگیرید
چهار: قانون اول پیشرفت را دنبال کنید
پنج: کنجکاو شوید
شش: راهنمایی بخواهید
هفت: از جنبه تاریک همدلی اجتناب کنید
هشت: مانند یک بچه مدادرنگی به دست فکر کنید
قبل از اتمام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طرز فکر کوچینگی: 8 روش برای اینکه مانند یک کوچ فکر کنید
نویسنده
مترجمرامین هوائی
ناشر چاپیانتشارات زهره علوی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-5861-65-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طرز فکر کوچینگی

رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۳
خیلی پر بار نیست اما به مایندست و ذهنیت یک کوچ اشاره میکنه که جز صلاحیت هاشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب طرز فکر کوچینگی

برای دریافت کتاب طرز فکر کوچینگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.