معرفی و دانلود کتاب طول عمر: چرا پیر می‌شویم و چگونه آن را به تاخیر بیندازیم

عکس جلد کتاب طول عمر: چرا پیر می‌شویم و چگونه آن را به تاخیر بیندازیم
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طول عمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طول عمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طول عمر: چرا پیر می‌شویم و چگونه آن را به تاخیر بیندازیم

دیوید ای سینکلیر و متیو دی. لاپلانته با تکیه بر جدیدترین یافته‌های علمی و با تحقیق بر ژن‌های انسانی، نظریه‌ی خود مبنی بر قابل‌کنترل بودن پیری و مرگ را ارائه می‌دهند. این پژوهشگران برجسته در کتاب طول عمر مرگ را یک بیماری در نظر می‌گیرند که قابل‌درمان است. آن‌ها طول عمر طولانی و همراه با سلامتی را در آینده‌ای نزدیک برای انسان متصور می‌شوند. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب طول عمر

چه اتفاقی می‌افتاد اگر انسان دیگر بر اثر کهولت سن جان نمی‌باخت؟ این سؤالی است که ذهن بشر را برای قرن‌های طولانی به خود مشغول کرده و در افسانه‌ها و اسطوره‌ها نمود یافته است. همیشه در قصه‌ها و فیلم‌ها شاهد این بوده‌ایم که ابرانسان‌ها و موجودات فرازمینی از عمری طولانی برخوردارند، اما جوان ماندن و جاودانگی برای انسان زمینی همچنان در حد یک رؤیای دست‌نیافتنی باقی مانده است. این‌بار، یکی از محققان برجسته‌ی دانشگاه هاروارد، دکتر دیوید ای سینکلیر (David A. Sinclair) و متیو دی. لاپلانته (Matthew D. LaPlante)، با دیدگاهی کاملاً علمی و مستدل به سراغ این موضوع رفته و یافته‌های خود را در کتاب طول عمر (Lifespan) با مخاطب به اشتراک می‌گذارند.

معرفی و دانلود کتاب طول عمر

دکتر سینکلیر با نظریه‌ی جدید خود درباره‌ی علت پیری انسان و چگونگی متوقف کردن آن، انقلابی در علم ژنتیک به راه انداخته است. او پیری را بیماریِ قابل‌علاجی می‌داند و معتقد است در آینده‌ای نزدیک دیگر شاهد مرگ‌ومیرِ حاصل از کهولت سن نخواهیم بود. دیوید ای سینکلیر و متیو دی لاپلانته با مطالعه بر روی گیاهان و حیواناتی که عمرهای چندصدساله‌ای دارند و همین‌طور با بررسی ژن‌های انسان، به این نتایج دست یافته‌اند. این دیدگاه، مرزهای علم را جابه‌جا کرده و راه را برای پیشرفت‌های چشمگیر باز می‌کند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انسان در آینده به‌طور ژنتیکی نه‌تنها پیر نمی‌شود، بلکه می‌تواند جوان‌تر نیز بشود.

نویسندگان در کتاب طول عمر، انسان را به فعالیت‌هایی نظیر ورزش کردن، قرار گرفتن در معرض سرما و خوردنِ میزان کمترِ گوشت دعوت می‌کنند. این کتاب هم‌زمان که نقشه‌ای برای جوان و سالم ماندن ارائه می‌دهد، چشم‌اندازی جسورانه نیز برای آینده‌ی بشریت به حساب می‌آید.

کتاب طول عمر در نهایت، با اطمینان می‌گوید که وجود هیچ قانون بیولوژیکیِ محدودکننده‌ی عمر انسان به اثبات نرسیده و هیچ توجیه علمی‌ای وجود ندارد که میانگین سن انسان را در هنگام مرگ هشتاد سال تخمین بزند. دیوید ای سینکلیر عمر طولانی و همراه با سلامت را قریب‌به‌وقوع می‌داند. اگرچه زمان دست‌یابی به آن چندان مشخص نیست، اما مسیر کلی کاملاً آشکار است.

انتشارات مازیار این کتاب را با ترجمه‌ی ابراهیم یگانه روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب طول عمر

  • کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب علم و فناوری در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب طول عمر

  • کتابی درخشان و جذاب. (وال‌استریت ژورنال)
  • تحقیقات دیوید ای سینکلیر در زمینه‌ی کاهش روند پیری و حتی معکوس کردن برخی از جنبه‌های آن، می‌تواند منجر به مهم‌ترین پیشرفت‌های پزشکی از زمان کشف آنتی‌بیوتیک‌ها شود. (Sydney Morning Herald)
  • سینکلیر در کتاب طول عمر اساسی‌ترین سوال‌ها را درباره‌ی پیری مطرح می‌کند. این اثر سزاوار مطالعه‌ای ژرف و دقیق است. (سیدهارتا موخرجی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)
  • اگر تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که آیا می‌شود زندگی سالمی به عمر صد سال داشت، پس باید کتاب طول عمر را بخوانید. کتاب دیوید ای سینکلیر مثل رمانی جذاب، شما را با استراتژی‌های علمی همراه می‌کند و نظریات مهمی در باب افزایش طول عمر ارائه می‌دهد. (مارک هایمن، پزشک و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)

کتاب طول عمر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث پزشکیِ پیرامون طول عمر و پیری علاقه‌مندید و مایلید از نظریات جدید علمی درباره‌ی جوان ماندن مطلع شوید، این کتاب مخصوص شماست.

در بخشی از کتاب طول عمر: چرا پیر می‌شویم و چگونه آن را به تاخیر بیندازیم می‌خوانیم

احتمالاً به مانند خیلی از چیزهای دیگر زندگی که باید تغییر دهید، عوض‌کردن سبک زندگی بهترین کاری است که باید انجام ‌شود و آن هنگامی می‌باشد که هنوز جوان هستید، چون ساختن چربی قهوه‌ای با بالا رفتن سن سخت‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید خودتان را در معرض سرما قرار دهید، کلید آن میانه‌روی است. به مانند روزه‌داری، بیشترین سود را کسانی می‌برند که این کار را انجام می‌دهند ولی از آن فراتر نمی‌روند. پایین‌رفتن دمای بدن برای سلامتی خوب نیست و همین‌طور سرمازدگی. ولی مورمور ‌شدن پوست، دندان قروچه و لرزش بازوها چیزهای خطرناکی نیستند -این‌ها صرفاً نشانه‌هایی است از این‌که شما دیگر در شهر گرمسیری خودتان نیستید. هنگامی که این شرایط را تجربه می‌کنیم، اغلب کفایت می‌کند که ژن‌های مربوط به عمر طولانی دچار استرس شوند، استرسی که آن‌ها نیاز دارند تا چربی سالم اضافه سفارش‌ دهند.

در سوی دیگر این ترموستات چه چیزی رخ می‌دهد؟ در تصویر این موضوع، شفافیت اندکی کمتر است ولی ما راهنمایی‌هایی هم از سوی دوست خودمان S. cerevisiae در دست داریم. از طریق کارهایی که در آزمایشگاه من انجام ‌دادیم، می‌دانیم افزایش دمای مخمّر -از 30 درجه به 37 درجه‌ی سانتیگراد، درست زیر آن محدود دمایی که این ارگانیسم‌های تک‌یاخته‌ای می‌توانند تحمل کنند- ژن‌های PNC1 را فعال می‌سازد و تولید NAD را توسط آن‌ها تقویت می‌کند، طوری که پروتئین‌های Sir2 آن‌ها می‌توانند بسیار بهتر کار کنند. چیزی که شگفت‌انگیز می‌باشد، این نیست که این یاخته‌های تحت استرسِ دمایی، به میزان 30 درصد بیشتر زنده می‌مانند، بلکه این است که مکانیسم مربوطه همانی است که با محدودیت کالری برانگیخته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: دعاهای مادربزرگ
بخش 1: آنچه می‌دانیم (گذشته)
1: زنده باد... پریموردیوم
برای هر چیزی دلیلی وجود دارد
حالت بحران
زمانی برای هر هدف
2: پیانیست دیوانه
مخمّر باغِ بهشتی
رسیتال پیانو توسط اپی‌ژنوم
چرخه‌ی بقاء ناشی از سن است
میوه‌ی ‌همان درخت
چشم‌انداز حیات ما
معکوس‌کردن پیری
3: اپیدمی کور
قانون مرگ‌ومیر انسان
نسیم پیام‌آور مرگ
سیستم پزشکی تک‌ بُعدی
مبارزه‌ای باشکوه
بخش 2: چه چیزی را فرا بگیریم (اکنون)
4: و اکنون، عمر طولانی
سریع برو
غذای دوره‌ای
اسیدهای آمینه
با ورزش‌ عرق خود را درآورید
در خط مقدم سرما
چشم‌انداز را به ‌هم نزنیم
5: قرص بهتری برای خوردن
بزرگترین تخم‌مرغ عید پاک جهان
پاداش‌هایی برای سرزندگی طولانی‌مدت
جمع‌بندی
زمین بارور
زندگی با پدر
هرچیزی ممکن است
6: گام های بزرگی رو به جلو
راهنمای اتواستاپ‌زن
واکسنی برای آینده
برنامه‌ریزی مجدد/ به‌روز انجام ‌دهید
7: عصر نوآوری
شناخت خودمان
مسیر درست
برای بدترین وضعیت آماده باشید
حرکت سریع‌تر
عصر جدید واکسیناسیون
پیوند اعضاء
فقط تصور کنید
بخش 3: به کجا می‌رویم؟ (آینده)
8: نمای آنچه که در پیش داریم
بیایید کمی ریاضی کار کنیم
هشداری درباره صدساله‌ها
سیاستمدار صدساله
عدم امنیت اجتماعی
شکاف‌های جامعه‌ی آمریکا به‌طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد
برای پیمودن راه خودمان
گونه‌ا‌ی بدون محدودیت
مردم، مردم باشکوه
مسابقه‌ای طولانی
آزادکردن جمعیت
بزرگ‌تر از همه‌ی این‌ها
9: راهی به سوی جلو
برای رویارویی با سالخوردگی، هم‌اکنون سرمایه‌گذاری عمومی انجام ‌دهید
زمان آن است که برای کسب حقوق درمانی خود پافشاری‌ کنید
ما باید به‌موقع تصمیم بگیریم
همراه با نوآوری باید به مصرف هم توجه‌ کنیم
در روش کارمان نیاز به بازاندیشی داریم
باید برای دیدن مادربزرگِ مادربزرگمان آماده ‌باشیم
نتیجه گیری
فراتر از باور
کاری که من انجام می‌دهم
پیاده‌روی در بوته‌زار
نمایه
در تحسین کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طول عمر: چرا پیر می‌شویم و چگونه آن را به تاخیر بیندازیم
نویسنده،
مترجمابراهیم یگانه
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-7061-32-1
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طول عمر

افشار حبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کتابی پیشرو، جالب، کاملا علمی و قابل استفاده برای عموم. هنگامی که می‌شنویم علّت مرگ عزیزانمان را «پیری» اعلام می‌کنند، هنگامی که با بالارفتن سن نگران می‌شویم؛ اگر پژوهشگری با تحقیقات‌ علمی و ایده‌ی دستکاری‌ استادانه در ژن‌ها و نیز ارائه‌ی رژیم‌های غذایی ویژه اعلام ‌کند که پیری «درمان‌پذیر» است و با می‌توانیم داشتن سنّی بسیار بالاتر از روال کنونی، در عین حال تندرست هم باشیم، چه آینده نوید بخشی می‌تواند در انتظارمان باشد؟ در این کتاب مطالبی ارائه شده است که با پیاده‌ سازی آن، انقلابی بس شگرف در تاریخ علم پزشکی و البته در زندگی بشر رخ خواهد داد. این کتاب که توسط یکی از پژوهشگران برجسته‌ی دانشگاه هاروارد، دکتر سینکلیر نوشته ‌شده، با بیانی مستدل و علمی و با بهره‌گیری از ساختار ژن‌های مخمّر و ژن‌های خود انسان و با بررسی برخی از جانوران و گیاهانی که عمری بسیار طولانی چند صد ساله دارند، معتقد است که سن انسان را می‌توان بسیار افزایش داد؛ و این‌که، پیری در واقع یک بیماری به ‌شمار می‌آید و بنابراین مثل سایر بیماری‌ها می‌توان آن را نیز درمان کرد. مولف این کتاب و همکارانش، 4 سال پس از تألیف کتاب، همچنان با جدّیت به پژوهش در این زمینه مشغول هستند که تحقیقات آن‌ها را می‌توان در صفحات اجتماعی مولف دنبال کرد. و سخن آخر، برای محدودیت عمر انسان، هیچ‌ قانون بیولوژیکی وجود ندارد!
امیر شیری
۱۴۰۳/۱/۲۹
بر اساس تحقیق جدیدی که در نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا ارائه شد، داشتن عادت های سالم و ساده غذایی تا میانسالی برای انسان بسیار سودمند است. متخصصان داده های جمع آوری شده از ۷۰۰ هزار کهنه سرباز را بررسی کردند و دریافتند که امید به زندگی در آن ها با توجه به عادات غذایی سالمی که انتخاب کرده اند، می تغییر کند. به باور آن ها، این عادت ها طول عمر مردان را تا ۲۴ سال و طول عمر زنان را تا ۲۱ سال افزایش می دهد. بنابر گزارش ایندیپندنت، «شوان ماین تی. نگوین»، متخصص علوم بهداشت در بخش امور کهنه سربازان و همچنین دانشجوی پزشکی دانشکده «کارل الینویز» در این باره گفت: «وقتی دیدیم با اجرای دو، سه یا همه این هشت اصل در شیوه زندگی چه تغییری حاصل می شود، واقعا شگفت زده شدیم. نتایج تحقیق نشان می دهد انتخاب شیوه زندگی سالم هم برای سلامت شخصی و هم سلامت عمومی بسیار مفید است. هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است. حتی با یک تغییر کوچک در دهه ۴۰، ۵۰ یا ۶۰ زندگی هم می توانید نتایج مطلوبی به دست آورید.»
نیلوفر
۱۴۰۳/۱/۲
سینکلیر در این کتاب با تکیه بر یافته‌های علمی، به بررسی علل پیری و راه‌های مقابله با آن می‌پردازد. او معتقد است که پیری یک بیماری است و می‌توان با مداخلات علمی، آن را به تاخیر انداخت و یا حتی معکوس کرد. کتاب طول عمر به دو بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، سینکلیر به بررسی علل پیری از دیدگاه علمی او در می‌پردازد. این بخش به توضیحاتی در مورد ژنتیک، سلول‌ها و مولکول‌هایی می‌پردازد که در فرآیند پیری نقش دارند. در بخش دوم کتاب، سینکلیر به راه‌های مقابله با پیری می‌پردازد. او در این بخش، رژیم غذایی، ورزش، داروها و سایر مداخلاتی را که می‌توانند به افزایش طول عمر و سلامتی کمک کنند، معرفی می‌کند. کتاب طول عمر به دلیل لحن ساده و روان، ارائه اطلاعات علمی دقیق و به روز و امیدواری که به خواننده می‌دهد، کتاب ارزشمندی است. 🟢نکات مثبت: لحن ساده و روانارائه اطلاعات علمی دقیق و به روزارائه راهکارهای عملی برای افزایش طول عمر و سلامت دیدگاه امیدوارانه به آینده🛑نکات منفی: پیچیدگی برخی از مباحث علمی برای خوانندگان غیرمتخصصتمرکز بیش از حد بر یافته‌های علمی و عدم توجه به سایر جنبه‌های پیریقیمت نسبتاً بالا
SHOKA
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
سلام خدمت تمامی کتابخوان‌های عزیز برنامه کتابراه. این کتاب را تا آخر مطالعه کردم و مطالب مفیدی را اموختم. در کتاب نکات بسیار مهمی در رابطه با طول عمر ذکر شده است. طول عمر و مدت زمانی که هر انسان عمر می‌کند در گذشته بسیار بیشتر از این زمان بوده است. طبق تحقیقاتی که در این رابطه انجام داده ام، در در گذشته آمار فوت شدگان هر روز ۶۷ نفر بود ولی اکنون این آمار به ۱۳۲ نفر رسیده است. و این نشان دهنده کوتاه شدن طول عمر انسان است. در این کتاب نکات و راهکار مفید و مهمی برای داشتن طول عمر بیشتر ذکر شده است. تغذیه، نوع آب و هوا، مکان زندگی، بیماری‌ها و.. همگی روی طول عمر انسان تاثیر گذار است. این کتاب این عوامل رو مورد بررسی قرار داده است.
نکته جالبی که من به تازگی اون رو فهمیدم این است که در چینی حدود 75 درصد از افراد زندگی و عمر بیشتری نسبت به سایر کشور‌ها داشته‌اند. و دلیل ان هم ایکیگای بوده است. این کلمه‌ی کلمه چینی است و به معنی امید داشتن به زندگی است. ایکیگای دلیل و امید افرادی بوده است که عمر طولانی داشته‌اند. حتی یک نویسنده نیز کتاب نیز به نام ایکیگای نوشته است و درباره این موضوع صحبت میکند. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو هم بخونید. این کتاب در همین برنامه کتابراه نیز موجود میباشد و میتونید دانلود کنید و بخونید. ممنون از کتابراه بخاطر این کتاب‌های مفید.
Amirali shahbazi
۱۴۰۳/۱/۳
نویسنده با تکیه بر جدیدترین یافته‌های علمی و با تحقیق بر ژنهای انسانی نظریه‌ی خود مبنی بر قابل کنترل بودن پیری و مرگ را ارائه میدهد. در کتاب طول عمر مرگ را یک بیماری در نظر گرفته شده است که قابل درمان است. نویسنده طول عمر طولانی و همراه با سلامتی را در آینده‌ای نزدیک برای انسان متصور می‌شود. پیری و نویسنده را بیماری قابل درمان میداند معتقد است در آینده‌ای نزدیک دیگر شاهد مرگ و میر حاصل از پیری سن نخواهیم بود. در کتاب طول عمر به فعالیت‌هایی نظیر ورزش کردن قرار گرفتن در معرض سرما و خوردن میزان کمتر گوشت دعوت می‌شود. در کل کتابی جالب و علمی بود. اگر به مباحث پزشکی پیرامون طول عمر و پیری علاقه مندید و مایلید از نظریات جدید علمی درباره‌ی جوان ماندن مطلع شوید این کتاب را به شما پیشنهاد میکنم.
وحید
۱۴۰۳/۱/۸
باسلام خدمت کتابراهی‌های عزیز این کتاب با توجه به تحقیقات و یافته‌های علمی این نویسنده بزرگ که در مورد نحوه ساختار بدن و نحوه سالم ماندن بدن و نحوه زندگی سالم با تغذیه مناسب باعث میشه عمر انسان بیشتر بشه جذابیت خوبی داره و نویسنده برخی جاها رو روان تشریح کرده ولی بعض قسمت‌ها بسیار سنگین هست که از و کلمات تخصصی استفاده شده که موقع خوندن باید یه سرچ تو گوگل زدکه اینجا مترجم باید نقش مهمی ایجاد کنه داخل پرانتز این توضیحات رو بیاره که به نظر من خیلی ضعیف عمل کردهدر کل اگه این توضیحات و نوشته‌های کتاب رو درست انجام بدیمبدن سالم خواهیم داشت که به نفع خود شخص هست و میشه بدون دوا درمان و هرگونه عارضه جسمی که تو دنیا وجود دارهزندگی کرددر کل این کتاب رو پیشنهاد میکنم
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
این کتاب واسه من بیشتر جنبه نوستالژی داره، البته نگرش عاطفی و علمی این کتاب در محوریت داستان نقش بسزایی داره و همین مورد نظر من به این کتاب جلو میبره، محوریت بیشتر عاطفی در نظر میشه دانست و کمک بسزایی در درک مطلب داشت، به شخصاً من با این کتاب اونس گرفتم و در مورد مطالب آن هم داستان‌های عاشقانه کمی خانوادگی مادربزرگ در نمک قابل تقدیر میتوان دانست، نگاه اول به جنگ‌ی محوریت داره تا درک آن میشه درنگاه آینده دید، بشخصه این کتاب دوست داشتم از لحاظ زیست شناسی قابل تقدیر میباشد، اما گام به گام بردن جلو قابل رشد میدانم، در آخر تشکر میکنم از کتابراه بابت این کتاب تشکر کتابراه
hadis N
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کتاب خسته کننده ای است برای کسانی که به خواندن مطالب پزشکی علاقه‌ای ندارند. کل کتاب پر است از مطالب تخصصی.، هر چند ساده و قابل فهمند اما به درد نمی‌خورد. کل کتاب از صفحه ۳۱۵ به بعد کاری که من انجام می‌دهم خلاصه شده و به نظر من همین مقدار کل کتاب را ساده بیان کرده که برای پیر نشدن باید کم خورد، ورزش کرد، نگرانی و استرس نداشت و.... به نظر من که مکمل NMN هم لازم نیست. مگر بزرگان اسلام کار شاقی انجام داده‌اند و اکثرا هم صاحب عمر بوده‌اند. به نظر من نگران چیزی نباش، به اندازه بخور، به اندازه بخواب، ورزش کن و به تفریح و امور معنوی بپرداز و صاحب عمر شو.
mitra.mh. 46
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب در نوع خودش بسیار خوب، با استدلال‌های علمی به مقوله‌ی افزایش سن بر اساس رعایت کردن یک سری پروتکل‌ها پرداخته است اما سوال من اینجاست زندگی که نهایتش مرگ است حالا چه صد سال چه بیش از صد سال در کمال عافیت زنده بمانی چه فایده‌ای برای ما و زنده بودن ما چه فایده‌ای برای کل بشریت دارد؟ اگر میخواستیم گلی به سر بشریت بزنیم در همان مدت کم عمر هم میتوانیم نشان بدهیم چنده مرده حلاج هستم مثل برخی از دانشمندان، مشاهیر، نقاشان و غیره در غیر این صورت همون اگر وجودمان مضر به حال کره‌ی زمین است همون عمر بیست سال هم زیاد است. کیفیت عمر مهمه نه کمیت آن
محمد فراهانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اوایل کتاب شاید‌ کمی تخصصی به نظر بیاد ولی بسیار شفاف وساده توضیح داده شده که فهمش بسیار آسان شده. در کل واقعا کتاب جالب و سودمندی و چه قدر خوبه که جوانان این کتاب رو بخوانند و از همین دوران جوانی خود یاد بگیرند که روش زندگی سالمی داشته باشند. حتی ما والدین نیز با خوندن این کتاب می‌توانم روش زندگی سالمی رو در درپیش رو بگیریم تا شاید زمینه‌ای بشه که فرزندانمان هم در این مسیر سالم زیستی قرار بگیرند
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۲
در این کتاب طول، رازی را برایمان بازگو می‌کند که همه می‌خواهند آن را بدانند: چگونه بیشتر عمر کنیم و دیرتر پیر شویم. نویسنده ما را متقاعد می‌کند که نه تنها زندگی بیش از صد سال امکان‌پذیر است، بلکه حتماً روزی فرا می‌رسد که انسان بتواند این‌گونه عمر کند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان بر پیری غلبه کرد، باید حتماً کتاب طول عمر را بخوانید.
ریحانه رحمانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خیلی عالی بود و متشکر از نویسنده
تصاویر و نکات جالب و یک جور دستورالعمل برای طول عمر بیشتر در غالب زندگی روز مره داشت و هر کاری هم باز میشه گفت که به گروه‌های خیلی وسیع تر مرتبط میشه برای مثال استفاده از مکمل‌ها برای طولانی مدت عمر که کار اشتباهی است و ممکنه تاثیرات منفی داشته باشه و...... من که از کتاب بسیار فراوان لذت بردم
Ali Mirzaei
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام یکی می‌گفت تا حالا کسی از گرسنگی نمرده ولی از پرخوری تا دلت بخواهد طول عمر، به خوردن کم غذا و البته غذاهای طبیعی نه غذاهای فرآوری شده که به شدت سرطان زا هستند، بستگی دارد رعایت یک سری مسائل به کند شدن روند پیری کمک می کند تغذیه طبیعی، تحرک، تعقل، توانگری مالی، مطالعه پیوسته، روزه داری برخی از عوامل مهم کند شدن روند پیری هستند
محمد فروهر
۱۴۰۳/۱/۳
فکر نکنم دوست داشته باشم تا آخر بخونمش! خیلی داستان‌گونه پیش رفته. اما یک خاطره جالب تعریف کنم: بچه که بودم فکر میکردم مرگ فقط متعلق به آدم بزرگ‌هاست (یعنی کسانی که پیر هستند) و برای همین دوست نداشتم بزرگ بشم. تا این که یک روز از خواهرم پرسیدم و گفت نه همه می‌میرند! و مرگ ربطی به سن و سال و پیر شدن نداره
amb bbz
۱۴۰۳/۱/۳
راهکار هایی برای کاهش روند پیری ارائه کرده کتاب پیری و بعنوان بیماری قابل درمان در نظر گرفته که درمانش در دهه های آینده ارائه خواهد شد و صفحه ای معرفی کرده که آخرین نتایج علمی در این زمینه اونجا ارائه شدهدر کل آمارهای علمی زیادی در رابطه با اثبات قابل درمان بودن پیری ارائه شده که بنظر ضروری نبوده
مشاهده همه نظرات 83

راهنمای مطالعه کتاب طول عمر

برای دریافت کتاب طول عمر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.