معرفی و دانلود کتاب عاشقم کن

عکس جلد کتاب عاشقم کن
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عاشقم کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عاشقم کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عاشقم کن

کتاب عاشقم کن پیرامون زندگی شهید امیر حاج امینی نگاشته شده و حاصل تلاش‌های نویسنده‌ای است که ترجیح داده گم‌نام باقی بماند. این کتاب، از نمونه‌های موفق ادبیات دفاع مقدس به شمار می‌رود و رویدادهای جنگ تحمیلی را از خلال زندگی این شهید نامدار، روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب عاشقم کن

انتشارات 360 درجه، اثری تحت‌عنوان کتاب عاشقم کن منتشر کرده که با تمرکز بر زندگی و رسالت شهید امیر حاج امینی، به شرح رویدادهای جنگ ایران و عراق پرداخته. نویسنده‌ی ناشناس کتاب توضیح می‌دهد که با هدف دفاع از دین و انقلاب دینی اقدام به نگارش کتاب کرده و قصد داشته تحولی را که از آشنایی با شخصیت‌های برتر تاریخ انقلاب تجربه کرده، با خوانندگان به اشتراک بگذارد.

این کتاب به جنبه‌های فرهنگی انقلاب و افکار و باورهای رزمندگان دفاع مقدس توجه داشته و از اندیشه‌هایی پرده برداشته که برای عموم مردم ناشناخته است. نویسنده در ابتدای کتاب شرح می‌دهد که تمایلی به افشای هویتش ندارد و ترجیح می‌دهد که کتاب را بدون ذکر نام خود منتشر کند.

جدا از موضوع دلنشین و سراسر معنوی کتاب، علت نگارش آن نیز درخور توجه است. نویسنده در یک بازه‌ی زمانی یک‌ماهه، سه مرتبه شهید حاج امینی را در خواب می‌بیند و کنجکاو می‌شود تا علت آن را دریابد. پس از مشاوره با چندین نفر جهت تعبیر خواب، فردی خطاب به نویسنده می‌گوید که شهید می‌خواهد با تو سخن بگوید. در نتیجه او تصمیم می‌گیرد به مطالعه و بررسی زندگی و افکار شهید حاج امینی بپردازد و در این مسیر با او آشنا می‌شود.

نویسنده در ابتدای کنکاش‌های خود به‌کرات به بن‌بست خورده، چراکه مطلبی درباره‌ی این شهید مظلوم پیدا نمی‌کرده. گویی جامعه‌ی بشری، در حق او اجحاف کرده و او را با وجود شخصیت ارزشمندش بی‌نام‌ونشان باقی گذاشته. از او تنها دو قطعه عکس موجود است که توسط احسان رجبی گرفته شده‌‌اند و از تأثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس به‌شمار می‌روند.

شهید حاج امینی، رزمنده‌ی دفاع مقدس، در سال 1340 متولد شده بود. او سمت بی‌سیم‌چی گردان انصار را برعهده داشته و در عملیات کربلای 5 شهید شده است. نویسنده‌ی کتاب عاشقم کن، روحیات و اندیشه‌های این شهید گرانقدر را شرح داده و او را به‌عنوان نمونه‌ای والا از محافظان اندیشه‌های انقلاب، معرفی کرده. کتاب پیش‌رو برای نخستین‌بار در سال 1400 منتشر شده است.

کتاب عاشقم کن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عاشقم کن برای طرفداران ادبیات دفاع مقدس انتخاب بسیار خوبی است. همچنین مطالعه‌ی آن به افرادی که مشتاق شنیدن روایات تاریخی، به‌خصوص وقایع جنگ ایران و عراق هستند و از خواندن زندگینامه‌ لذت می‌برند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب عاشقم کن می خوانیم

یکی از مهمترین شروط شهید بودن در دنیا، دوری از حب هرآنچه در دنیاست، می‌باشد، دوری از حب جاه، دوری از حب مقام، دوری از حب مال و منال و در نهایت دل کندن از عزیزان و نزدیکان. روش و سیره زندگی هر شهیدی را که مطالعه کنید قبل از شهادت از همه این مسائل عبور کرده و گذشته، از همه چیز دل کنده و آماده و مشتاق به رفتن بوده است. توجه کنید به اتفاقی که در جنگ ایران و عراق رخ داده و شهید امیرحاج امینی هم در آن حضور داشته است.

جمعی از سربازان گردان انصار الرسول (ص) وقتی که به درجه نهایی می‌رسند و آماده برای دیدار معبود هستند، طی جلسه‌ای عهدنامه‌ای تنظیم و متعهد می‌شوند که هرکس شهید شد، باقی افراد را شفاعت کند.

بخشی از متن این عهد نامه:

"در صورت شهادت در روز حساب و کتاب و روز محشر به اذن الله و به اذن رسوله و به اذن ائمه المعصومین (س) شفاعت کلیه برادران امضا کننده را نموده و بر این شهادت خداوند بزرگ را گواه می‌گیریم. ضمناً حتماً سلام ما را خدمت بی‌بی دو عالم خانم فاطمه زهرا (س) و مولا اباعبدالله الحسین برسانید." توجه کنید به حال و هوای این چند خط کوتاه، گواهی می‌دهد که باید توسل کرد به یکی از ائمه، توجه بچه‌های این گروهان به حضرت زهرا (س) بوده، به مقام بلند شهداء برای شفاعت گواهی می‌دهند، آماده شهادت هستند، اینجا هیچ فیلم و سریالی را روایت نمی‌کنیم، روایت عده‌ای عاشق است که معبود را شناخته و عالم والا را درک کرده‌اند و برای رفتن از این دنیا لحظه شماری، توسل و زاری می‌کنند.

نمی‌توان مدعی بود که در طلب شهادت هستم و اما از ائمه اطهار غافل، از مجالس روضه دور، نمی‌توان رسید مگر با شناخت زندگی آنان، چگونه شد که حسین از خود گذشت و به معبود رسید، چگونه شد که فاطمه، فاطمه شد، چگونه علی با همه حقش سال‌ها سکوت کرد و درنهایت مظلومانه از این دنیا رخت بست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شهید امیر حاج امینی
کتاب بدون نویسنده
دیدار با امیر
اسیرانی به نام انسان
مختصری از زندگینامه
دوری از تکبر و غرور
دست‌ نوشته‌ای از شهید
روایت روز عاشق شدن امیر
خدایا عاشقم کن.......
شرط شهید شدن، شهید بودن است
توسل به ائمه، دل‌کندن از دنیا و اشتیاق به رفتن
آنکس که باید ببیند، می‌بیند...!
حساسیت به سرنوشت یتیم
متواضع و دور از غرور
حرکت بر مدار انسانیت
توجه به حق خدا – نماز اول وقت
خبر از شهادتش دارد
دل نوشته‌هایم برای امیر
دل نوشته 1
دل نوشته 2
دل نوشته 3
دل نوشته 4
دل نوشته 5
دل نوشته 6
دل نوشته 7
دل نوشته 8
دل نوشته 9
دل نوشته 10
دل نوشته 11

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عاشقم کن
ناشر چاپیانتشارات سیصد و شصت درجه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-622-7418-52-1
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عاشقم کن

ستاره
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
مطالب خوب و درستی در مورد خصوصیات و فضایلی که یک فرد را آماده‌ی شهادت می‌کند قبل از آنکه شهید بشود، در این کتاب توسط نویسنده گفته شد. این خصلت‌ها از جمله اخلاص و محبت به ایتام و پیروی از ائمه معصومین علیهم السلام و غیره در اغلب شهدای دفاع مقدس و پس از آن در شهدای مدافع حرم و امنیت وطنمان دیده و شنیده شده است. هدیه به روح این شهید و همه‌ی شهدای اسلام صلوات و درود می‌فرستیم.
اسداله شجاعی فرد
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
مفید و قشنگ مطالب تقریبا کامل بود ولی میشد هنوز بیشتر مطلب جمع آوری کرد و در معرفی شهید مینوشت
امیر حسینی
۱۴۰۲/۳/۱۷
خلاصه و معرفی خوبی نداشت، فکر می‌کردم در مورد زندگینامه و شخصیت شهید هست، اما چیز دیگری بود
فاطمه سجادی
۱۴۰۲/۲/۲۰
فکر میکردم کتاب درباره‌ی زندگی شهید هست. ولی اینطور نبود مطالب خیلی کمی در رابطه با ایشون بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب عاشقم کن

برای دریافت کتاب عاشقم کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.