معرفی و دانلود کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

عکس جلد کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد
قیمت:
۹۶۰۰۰ 67200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد، نوشته حمید حسام، شرح زندگی سردار شهید علی خوش‌لفظ و روایتی عینی از یک واقعه‌ی تاریخی است که موجب شد سرنوشت خیل وسیعی از مردمان ایران تغییر کند.

وقتی مهتاب گم شد از دیاری چون جزیرۀ مجنون سخن می‌گوید؛ که جایی برای دیوانه‌هاست. دیوانه‌هایی که عاشق‌اند. عاشقانی که می‌خواهند از راه میان‌بر به خدا برسند.  این کتاب، روایت خاطرات علی  خوش لفظ در قالب تاریخ شفاهی است؛ واقعی، صادقانه، متکی بر اسناد و بی‌نیاز از نازک‌اندیشی خیال، حتی در آن شبِ شوکرانی.

وقتی مهتاب گم شد قصه نیست. داستان‌پردازی و اسطوره‌سازی هم نیست، بلکه واقعیتی است شبیه اساطیر. واقعیت زندگی و رزم مردی که «خود واقعی‌اش» را در «شبی که مهتاب گم شد»، پیدا کرد.

علی خوش لفظ یک قهرمان ملی است. این را زخم‌های نشمرده‌ای که از او «علی خوش زخم» ساخته گواهی می‌دهد. علی خوش زخم، نیازی به مدال ملی شجاعت ندارد. بچۀ بازیگوش محلۀ «شتر گلوی همدان» که روزگاری از دیوار راست‌بالا می‌رفت، پس از یازده بار مجروحیت با تیر و ترکش و موج و شیمیایی، حالا نمی‌تواند روی تخت بیمارستان بنشیند. تیر کالیبر تانک در آوردگاه شلمچه و کربلای 5، پس از 26 سال، همسایۀ نخاع اوست.

سردار شهید علی خوش لفظ پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت و صبر در برابر دوری یاران و دوستان، 29 آذر ماه سال 1396 آسمانی شد و به کاروان عظیم شهدا پیوست. او به تعبیر هم‌رزمانش «علی خوش رفیق» بود.

در کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد می‌شنویم:

شنیدن خاطرات علی خوش لفظ، طی شش ماه، از سیمای آن عاقل دیوانه نما، رمزگشایی کرد و تازه فهمیدم که او چقدر راهِ عبور به عمق خطوط دشمن را برای ترسیم مسیر رزمندگان در شب حمله، خوب می‌شناخته. از سرپل ذهاب تا دژ اسطوره‌ای کوشک در عملیات رمضان و از عمق کردستان عراق در عملیات والفجر 2 تا کوه طلسم شدۀ گیسکه در عملیات مسلم بن عقیل و سومار و از مهران و چنگوله تا جزیرۀ مجنون؛ همان جزیره‌ای که از او عاقل دیوانه نما ساخت. آنجا که از آفت بلدچیِ پرآوازه گریخت تا خودِ واقعی‌اش را پیدا کند. آن خودی که تکه‌ای از آن، وسط میدان مین در سومار، روی خاک مانده بود.

پارۀ تن او علی محمدی بود که او را به آبراه گمنامی دلالت کرد و از آنجا سر تیم زبدۀ اطلاعات عملیات، رانندۀ تانکر آب شد. او در جزیرۀ مجنون «سلوک سقایی» داشت. به همه آب می‌رساند اما خودش تشنۀ آب بود؛ آبی که او را به سرچشمۀ بقا برساند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
یا رفیقَ مَن لا رَفیقَ لَه- قسمت اول
27 دقیقه
قسمت دوم
28 دقیقه
قسمت سوم
29 دقیقه
قسمت چهارم
27 دقیقه
قسمت پنجم
28 دقیقه
قسمت ششم
27 دقیقه
قسمت هفتم
30 دقیقه
قسمت هشتم
28 دقیقه
قسمت نهم
28 دقیقه
قسمت دهم
29 دقیقه
قسمت یازدهم
29 دقیقه
قسمت دوازدهم
28 دقیقه
قسمت سیزدهم
28 دقیقه
قسمت چهاردهم
27 دقیقه
قسمت پانزدهم
28 دقیقه
قسمت شانزدهم
30 دقیقه
قسمت هفدهم
30 دقیقه
قسمت هجدهم
28 دقیقه
قسمت نوزدهم
26 دقیقه
قسمت بیستم
29 دقیقه
قسمت بیست و یکم
27 دقیقه
قسمت بیست و دوم
27 دقیقه
قسمت بیست و سوم
27 دقیقه
قسمت بیست و جهارم
26 دقیقه
قسمت بیست و پنجم
28 دقیقه
قسمت بیست و ششم
27 دقیقه
قسمت بیست و هفتم
28 دقیقه
قسمت بیست و هشتم
28 دقیقه
قسمت بیست و هشتم
27 دقیقه
قسمت بیست و نهم
30 دقیقه
قسمت سی ام
30 دقیقه
قسمت سی ام
29 دقیقه
قسمت سی و یکم
26 دقیقه
قسمت سی و دوم
23 دقیقه
قسمت سی و سوم - پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد
نویسنده
راویجواد پیشگر
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۹۶۰۰۰ 67200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

Sahar S
۱۳۹۸/۱۲/۲۶
این کتاب فوق العاده و جذاب و روانی بود و پر از ماجراهایی که یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتاد... انگار دستتو میگیره و همراه میکنه با یه نوجوان پرانرژی و به تدریج شاهد بزرگ شدن و عوض شدن اون میشی و شریک ۸ سال جنگیدن با همه خنده‌ها و گریه هایش.... حداقل به نظر من بعد از این همه اتفاقی که برای یه نفر از افتاده شاید اون به بعد نفس بکشه ولی زندگی نمیتونه بکنه و شبی رو بدون به یاد آوردن اون روزا نمیتونه بخوابه پس به پاس تمام از جان گذشتگی شهدا رواست که در موردشون بیشتر بخونیم تا حقی که بر گردن ما دارن رو بیشتر درک کنیم به علاوه این که این کتاب به لحاظ نگارش هم بسیار قوی و جذاب است. با تشکر از آقایان حمید حسام و پیشگر و ان شاء الله خداوند روح آقای خوش لفظ را قرین رحمت خود قرار دهد
رضا زهیری
۱۳۹۹/۲/۱
درود خدا بر علی خوش لفظ. کلیت کتاب صوتی بسیار خوب بود. اما نقاط ضعیفی داشت، فایل‌ها باید در قالب فصل‌ها تقسیم می‌شد. نکته بعد اشکال در بعضی فایل‌ها بود که باید دقت بیشتری در جهت رفع انها صورت بگیرد. و دو نکته بسیارمهم کتاب که علی آقا به نقل از شهید چیت سازان مطرح می‌کند در این کتاب صوتی شنیده عبور نمی‌شود. از سیم خوار دار نفس و اشک که به عنوان راهکار دستیابی به شهادت مطرح می‌شود. اگر کسی شنیده قسمت فایل را به ما معرفی کند لطفا
هاجر عباسی
۱۳۹۹/۱/۲۵
خوندن خاطرات وزندگینامه شهدا بیشترین سرگرمی من در این کتابخونه هاست وخیلی برام لذت بخشه وقتی میبینم این کشور عزیزمون چه جوونهایی داشته و صد البته الان هم داره وداریم میبینیم توی بیمارستانها تو عملیات جهادی برا نابودی این ویروس منحوس چه میکنن دست مریزاد جوونا خدا حفظتون کنه وشهداتون رو با شهدای کربلا محشور کنه ان شاءالله
zinat .m3
۱۳۹۷/۷/۱۹
خواب دیدم نامه‌ای برایم آوردن، نوشته نامه آنقدر ریز بود که نتونستم بخونم فقط دیدم اسم کسی که این نامه رو برام نوشت بزرگ دیده شد محمد علی محمدی. بیدار که شدم سرچ کردم وبا این شهید وکتاب وقتی مهتاب من گم شد آشنا شدم. خواندن این کتاب رو مخصوصا صوتی‌اش رو به همگان مخصوصا کسانی که عاشق راه شهدا هستن توصیه میکنم
A.R BEHROUJ
۱۳۹۶/۱۱/۵
با سلام. کتاب‌های متفاوتی از دفاع مقدس مطالعه کردم. اما به نظرم این یه سند تاریخی.
یه جاهایی قاه قاه می‌خندی، یه جاهایی هم گریه می‌افتی. نسخه صوتی هم که خیلی خوبه با صداهایی که همزمان با صدای گوینده پخش می‌شه مثل آقای آهنگران انگار حس می‌کنی واقعا اون لحظه اون جا بودی.
حسین مجرد
۱۴۰۱/۶/۳۰
درود بررزمندگان وجانبازان عزیز. کتابی واقعا عالیست.. من که شرمنده این عزیزان هستم باجانفشانی امنیت رو برای ما آوردن وکاری ازما برنمی‌آید که برای آن‌ها انجام دهم. انشالله سردمداران هم شرمنده این عزیزان باشن قدراین عزیزان رو بدونن. چون که بیشترین دردرو این عزیزان میکشین. بایاداوری خاطراتشون.... یادشهدا بخیر
کاربر a
۱۳۹۶/۱۱/۹
سلام و رحمت خدا بر این شهید عزیز که در هنگام زندگی نیز شهید زنده نامیده شد و درنگ سالها پس از دفاع مقدس، پاداش عظیم صابران را به او هدیه کرد. به روان پاک او درود میفرستم. (امام خامنه‌ای مدظله)
خواندن این کتاب را به همگان توصیه می‌کنم🌹🌹🌹🌹
زهرا زارعیان
۱۳۹۶/۱۰/۱۸
این کتاب عالی است زیباترین کتابی است که تاکنون خوانده‌ام ایکاش همه میتوانستند آن را بخوانند تا بدانند چه جوانان پاک، شجاع و بی‌ریا واز جان گذشته و... که گاهی باور آن برای ما انسان‌های خاکی و دنیادوست سخت است خوشا بحال انان
مقتدا پاشایی
۱۳۹۸/۹/۱۳
یکی از بهترین کتابهای دفاع مقدس است
من دوبار گوش دادم و ارزش بارها گوش دادن و مرور کردن خاطرات این انسانهای وارسته و کم نظیر در تاریخ را دارد.
روح همه شهدا شاد و یادشان گرامی 🙏 🙏 🙏
صدای دلنشین و گیرای جناب پیشگر ارزش این اثر جاودان را دو چندان کرده ❤️❤️❤️
مسعود تراب پور
۱۳۹۹/۱/۱۷
ویژگی کتاب این است که علاوه بر روایت دقیق از جزئیات عملیات‌هایی که خود شهید خوش لفظ در آن‌ها حضور داشته، بدون آلایش و صادقانه حالات خود را نیز بیان کرده است و خواننده یا شنونده این کتاب، درس‌های زیادی می‌تواند بگیرد. طوبی له
سید روح الله نورالدینی
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
صداگذاری و برنامه عالیه، مثل یک سریال واقعی.
انشاا... قدر این نظام و این خاکو ک هر وجبش با خون شهدا بدست اومدرو بدونیم؛ نمیدونیم اون دنیا چطور میتونیم با این عزیزان (شهدا) رودررو بشیم؟!
یاسر عزیزی
۱۴۰۱/۵/۲۴
با سلام درود برشهدا وشما عزیزیان
این کتاب کاملا ساده وبی آلایش نوشته شده «صوتی» من شنونده یا خواننده کاملامجذوب خودش میکند.
این کتاب خیلی زیبا بود. امیدوارم بیشتر کتاب صوتی بگذارید.
مریم صالحی
۱۳۹۹/۹/۱۶
بسیار عالی به همه جزئیات پرداخته شده. به راحتی خواننده میتونه خودش رو در فضای جبهه و جنگ تصور کنه. بهترین کتابی بود که در مورد جنگ خوندم. انشالله این شهید بزرگوار در قیامت شفیع ما باشد.
Saied Socer
۱۳۹۹/۲/۱۴
کتاب به شدت گیرا، گوینده و موسیقی و افکت کم نظیر و توصیه به هر میهن پرست که یک بار این اثر رو مطالعه کنه و متوجه رشادتها و غیور مردیهای جوانان این سرزمین باشه کاش میشد قطره‌ای از پاکی این عزیزان را داشت
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۶/۲۲
اولا ممنون از کتابراه. صدای راوی بسیار گرم و دلنشین. داستان خیلی جذاب. انقدر کشش داشت که ادم خودش تو اون صحنه‌ها تصور می‌کنه و خیلی محو داستان می‌شه. در کل عالی بود. مطالعش توصیه می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 67

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد

برای دریافت کتاب صوتی وقتی مهتاب گم شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.