معرفی و دانلود کتاب عشق؛ ممنوع: شخصیت‌هایی که نباید با آن‌ها ازدواج کنید!

عکس جلد کتاب عشق؛ ممنوع: شخصیت‌هایی که نباید با آن‌ها ازدواج کنید!
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق؛ ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق؛ ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق؛ ممنوع: شخصیت‌هایی که نباید با آن‌ها ازدواج کنید!

ازدواج با چه کسانی ممنوع است؟ کتاب عشق؛ ممنوع که توسط علیرضا عرب‌بیگی و علی بیجاد تألیف شده، اثری در حوزه‌ی روان‌شناسی و روابط است که به شرح انواع عشق، تیپ‌های شخصیتی و مشکلات ایجاد رابطه با افراد سمی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب عشق؛ ممنوع

گفته می‌شود عشق بنیادی‌ترین نیاز روانی انسان است که حتی قبل از تولد و به‌واسطه‌ی عشق مادر به نوزادی که هنوز متولد نشده، آن را تجربه می‌کنیم. این نیاز تا هنگام مرگ با آدمی همراه است و اگر فرد در طول زندگی خود نتواند عشق را در سطوح گوناگون آن به‌درستی ابراز نماید، تبدیل به فردی سرخورده و خشمگین می‌شود. کتاب عشق؛ ممنوع تألیف مشترک علیرضا عرب‌بیگی و علی بیجاد، دربرگیرنده‌ی بیست‌وشش فصل است که به گونه‌های مختلف عشق می‌پردازد و تفاوت آن را با هوس مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مسئله‌ی فراگیر خیانت موضوع دیگری است که در این کتاب به آن پرداخته شده و دلایل روانی این پدیده از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.

کتاب عشق؛ ممنوع در چند فصل به معرفی و شرح تیپ‌های گوناگون شخصیتی می‌پردازد و بر اساس برونگرا بودن، شهودی یا احساسی و ادراکی بودن، آن‌ها را به دسته‌‌‌های متعددی تقسیم می‌کند. هرکدام از این تیپ‌ها شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارند؛ در نتیجه نیازهای عاطفی و جنسی آن‌ها نیز به نوبه‌ی خود متفاوت است. نویسندگان ابتدا به شرح تیپ‌های آرمانگرا، تجربه‌گرا، خردگرا و پشتیبان می‌پردازند و پس از بررسی نیازهای عاطفی آن‌ها، ایشان را از نظر میزان وفاداری نسبت به عشق مورد ارزیابی قرار می‌دهند. دیگر موضوعی که مرتبط با تیپ‌های شخصیتی در این کتاب به آن پرداخته شده، واکنش افراد گروه‌های مختلف به احساس طردشدگی و تفاوت آن‌ها در عاشق شدن است. شاید بسیاری گمان کنند که اگر با فردی هم‌تیپ خود رابطه داشته باشند، نتیجه بسیار بهتر خواهد بود؛ به همین خاطر بخشی برای توضیح این امر در نظر گرفته شده و در پی آن، موضوع عشق‌های سَمّی و خطرناک مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در موضوع عشق و روابط عاطفی، افراد بسیاری نیز هستند که دچار اختلال اروتومانیا یا توهم عاشقی هستند؛ درحالی‌که نمی‌دانند آنچه را که عشق تصور می‌کنند، اوهامی بیش نیست. عوامل زیادی ممکن است به این پدیده منجر شود که ازجمله می‌توان به اختلال دل‌بستگی، وسواس، کمبودها، گدایی عشق، وابستگی به اذیت و آزارهای طرف مقابل و دیگر موارد اشاره کرد که در کتاب عشق؛ ممنوع مورد واکاوی قرار گرفته‌اند.

یکی از مسائلی که شاید افراد زیادی آن را تجربه کرده باشند، جذب شدن به اشخاص دچار اختلالات روانی است. عوامل متعددی در بروز چنین مشکلی نقش دارند که فریب خوردن، موردِنیاز معشوق بودن، حس بی‌‎ارزشی و عدم لیاقت و موارد دیگر ازجمله‌ آن‌ها هستند. کتاب عشق؛ ممنوع پس از بررسی و شرح این عوامل به مسئله‌ی بدبینیِ افراد شکاک می‌پردازد و علائم پارانویا را برای خواننده شرح می‌دهد. افراد منزوی و ضدِّ اجتماع دیگر تیپ‌هایی هستند که مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. علائم و دلایل بروز این اختلالات در چنین افرادی بازنگری شده و مشکلات زندگی با ایشان شرح داده می‌شوند.

اشخاص متظاهر، خودشیفته، دوری‌گزین، وابسته، وسواسی، افسرده، دوقطبی و مهاجم، دیگر تیپ‌هایی هستند که دلایل اختلال و مشکلات ناشی از داشتن رابطه با آن‌ها در کتاب عشق؛ ممنوع بیان شده است. فصل آخر کتاب به تله‌های عاشقی و شیوه‌ی رهایی از آن‌ها می‌پردازد تا خواننده با روش‌های خلاص شدن از دام‌هایی که بنا به هر دلیلی در آن‌ها گرفتار شده آشنا شود.

کتاب عشق؛ ممنوع توسط انتشارات وانیا به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب عشق؛ ممنوع برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی، خصوصاً حوزه‌ی مربوط به عشق و روابط عاطفی، مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب عشق؛ ممنوع: شخصیت‌هایی که نباید با آن‌ها ازدواج کنید! می‌خوانیم

شکست عشقی و جنون عشق

در برخی از مواقع شکست عشقی و افکار بعد از آن برای لحظه‌ای سبب زایل شدن عقل فرد و دچار شدن به جنون آنی می‌شود به همین دلیل فرد به انتقامجویی روی می‌آورد و رفتار بی‌رحمانه و شومی از خود بروز می‌دهد که سبب آسیب بر جسم و روان دیگری می‌شود. رابطه عشقی یک طرفه و یا انصراف یکی از طرفین از ادامه رابطه دوستی یا نامزدی سبب بروز غضب و انتقام جویی ناجوانمردانه می‌شود.

شخصیت‌های رشد نایافته

در آسیب شناسی این پدیده، این افراد ویژگی‌های شخصیتی مشترکی با هم دارند؛ آن‌ها از نظر اخلاقی رشد نایافته اند، آن‌ها دارای شخصیت‌های خام و ضعیف و ناپخته‌ای هستند که به خود متکی نبوده و اعتماد به نفس کافی ندارند و شکست عشقی و طرد شدن از طرف عشقشان را به معنای از دست دادن کل زندگی می‌دانند.

این افراد دارای ویژگی‌هایی مانند انعطاف‌ناپذیری، لجاجت، سلطه‌گری افراطی، خودخواهی و انحصارطلبی هستند که این خصلت‌ها در آن‌ها سبب می‌شود غیر از خودشان به کسی فکر نکنند و دنیا را همیشه مطابق میلشان بخواهند به همین دلیل توان کنار آمدن با ناکامی‌ها را ندارند و در صورت نه شنیدن از عشق خود در کمال قساوت و بی‌رحمی نقشه انتقام برای او می‌کشند.

این افراد مبتلا به اختلالات شخصیت هستند و تعدادی از آن‌ها سابقه رفتارهای ضداجتماعی در زندگی‌شان دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: عشق
فصل اول: پیوند عشق
فصل دوم: چند نوع عشق داریم؟
فصل سوم: عشق یا هوس؟
فصل چهارم: چرا یک مرد خیانت میکند؟
بخش دوم: روابط عاطفی و تیپ‌های شخصیتی
فصل ششم: تیپ‌های شخصیتی و رابطه جنسی
فصل هفتم: وفاداری تیپ‌های شخصیتی
فصل هشتم: تیپ‌های شخصیتی و احساس طرد شدگی
فصل نهم: عاشق شدن تیپ‌های شخصیتی
فصل دهم: شباهت یا تفاوت تیپ شخصیتی، کدام بهتر است؟
بخش سوم: عشق‌های سمی و خطرناک
فصل یازدهم: توهم عاشقی
فصل دوازدهم: علت جذب شدن به افراد دچار اختلال شخصیت
فصل سیزدهم: عاشق بدبین و شکاک
فصل چهاردهم: عاشق گوشه‌گیر و منزوی
فصل پانزدهم: عاشق اسکیزوتایپال
فصل شانزدهم: عاشق ضد اجتماعی
فصل هفدهم: عاشق مرزی
فصل هجدهم: عاشق هیستریونیک
فصل نوزدهم: عاشق خودشیفته
فصل بیستم: عاشق اجتنابی
فصل بیست‌ویکم: عاشق وابسته
فصل بیست‌ودوم: عاشق وسواسی
فصل بیست‌وسوم: عاشق افسرده
فصل بیست‌وچهارم: عاشق دو قطبی
فصل بیست‌وپنجم: عاشق پرخاشگر منفعل
فصل بیست‌وششم: تله‌های عاشقی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق؛ ممنوع: شخصیت‌هایی که نباید با آن‌ها ازدواج کنید!
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-6266-65-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق؛ ممنوع

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عشق؛ ممنوع

برای دریافت کتاب عشق؛ ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.