معرفی و دانلود کتاب رازهای ازدواج موفق

عکس جلد کتاب رازهای ازدواج موفق
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای ازدواج موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای ازدواج موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای ازدواج موفق

رسیدن به هر موفقیتی رازهایی دارد و امر مهم ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. کتاب رازهای ازدواج موفق که با تألیف مشترک علیرضا عرب‌بیگی، علی بیجاد و زهرا هاشمی به رشته‌ی تحریر درآمده، این مقوله را مورد موشکافی قرار می‌دهد و خواننده را از سِرهای یک پیوند سالم بین زوجین آگاه می‌سازد.

درباره‌ی کتاب رازهای ازدواج موفق

با توجه به آمار رو‌به‌افزایش طلاق در دهه‌های اخیر و لزوم اجتناب از آسیب‌هایی که بر اجتماع تحمیل می‌کند، رسیدن به آمادگی لازم برای ازدواج و برخورداری از دانش کافی قبل از اقدام به پیوند زناشویی، امری بسیار مهم به نظر می‌رسد. کتاب رازهای ازدواج موفق اثری تألیفی با نگارش مشترک علیرضا عرب‌بیگی، علی بیجاد و زهرا هاشمی است که در سی‌و‌نه فصل و بخش‌های متعدد، نکات ریز و درشت ازدواج را از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد و خواننده را با ابعاد گوناگون رسیدن به آمادگی لازم جهت زندگی مشترک آشنا می‌سازد.

بلوغ ازدواج جنبه‌های متفاوتی دارد و فقط شامل بلوغ جنسی و روانی نمی‌شود، بلکه زوجین باید به بالندگی اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی و بسیاری موارد دیگر رسیده باشند تا آماده‌ی ازدواج شوند. کتاب رازهای ازدواج موفق، پس از بررسی این نکات، به روش‌های رسیدن به شناخت کافی از طرف مقابل پرداخته و اولویت‌های این امر را مد‌ِّنظر قرار می‌دهد. معیارهای انتخاب همسر یکی از نکات کلیدی برای ایجاد پیوندی موفق می‌باشد که شامل جنبه‌های اصلی و فرعی متعددی است. وجود تناسب و علاقه‌ی دو‌طرفه از جمله موارد مهم در این زمینه به شمار می‌آیند.

کتاب رازهای ازدواج موفق شامل پرسش‌هایی کلیدی برای سنجش صداقت و سلامت عاطفی زوج‌هاست که بی‌تردید در آداب جلسات خواستگاری مفید واقع می‌شوند. نکات مهمی که در خواستگاری باید به آن‌ها توجه شود و سؤالاتی که پرسیدن آن‌ها الزامی است، در چندین گفتار ذکر شده و افرادی که به‌هیچ‌وجه مناسب ازدواج نیستند، در فصل‌های بعدی معرفی می‌شوند. تردیدی نیست که به طور مثال ازدواج با فردی معتاد، تنبل، بیمار روانی یا مواردی از این دست آخر و عاقبتی ندارد و نه‌تنها مشکلی از فرد حل نمی‌کند، بلکه مصائب او را صدچندان می‌نماید. این کتاب حاوی توصیه‌هایی برای دختران و پسران است و افرادی را که هرگز نباید با آن‌ها ازدواج کنند، با شرح جزئیات به ایشان معرفی می‌نماید.

بسیاری از افراد حتی با وجود آگاهی از مشکلات و اختلافاتی که ممکن است در آینده با خانواده‌ی طرف مقابل داشته باشند، این مسئله را نادیده گرفته و بر این باورند که قرار است با همسرشان زندگی کنند، نه خانواده‌ی‌ او. این اولین گام اشتباه در پیوند زناشویی است که بدون شک منجر به اختلافات شدید و حتی جدایی می‌شود. نقش خانواده و تأثیرات متعددی که اطرافیان بر ازدواج و رابطه‌ی جوانان می‌گذارند، در چندین گفتار ذکر شده و این نکته به خواننده گوشزد می‌شود که هرگز نباید تأثیر خانواده‌ی همسر بر پیوند ازدواج را نادیده بگیرد.

بی‌تردید اقدام به ازدواج شامل در نظر گرفتن مسائل ریز و درشت زیادی می‌شود که در فصل‌های متعدد و بخش‌های گوناگون کتاب راز ازدواج موفق، به تفصیل به آن‌ها پرداخته شده است. نحوه‌ی مدیریت منازعات و مشکلات قبل از ازدواج، انجام تحقیقات صحیح، ازدواج فامیلی، دلایل عدم تمایل جوانان به ازدواج، تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی، دلایل منجر به پشیمان شدن خواستگار و بسیاری نکات مهم دیگر، فصل‌های پایانی کتاب را رقم زده‌اند.

کتاب رازهای ازدواج موفق توسط انتشارات وانیا به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب رازهای ازدواج موفق برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب رازهای ازدواج موفق به جوانانی که قصد ازدواج دارند و افراد علاقه‌مند به کتاب‌های روان‌شناسی در حوزه‌ی روابط و انتخاب همسر توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب رازهای ازدواج موفق می‌خوانیم

کادونخر است!

یکی از بارزترین نشانه‌هایی که افراد خسیس در دوران نامزدی از خودشان نشان می‌دهند، خساست در نوع کادو خریدنشان است. فرد مورد نظر تا جای ممکن از هدیه خریدن طفره می‌رود اما اگر هدیه‌ای هم بخرد هدیه‌اش کم‌ارزش و نامرسوم است ضمن اینکه اغلب چیزهایی می‌خرد که یک عمر کار کند و ماندگاری‌اش بالا باشد. با این اوصاف اگر به خسیس بودن نامزدتان شک دارید و می‌خواهید بفهمید خسیس هست یا نه باید بیشتر از دوستان و نزدیکانش پرس‌وجو کنید و با خودش درباره خرید کردن یا مسافرت کردن صحبت کنید و روی عقایدش دقیق شوید.

نشانه دیگر اینکه وقتی با فرد خسیس به گردش می‌روید یا در رفت و آمدهای دوران نامزدی هستید، او معمولاً کم‌هزینه‌ترین محل‌ها را انتخاب می‌کند و سعی دارد قانعتان کند که این صرفه‌جویی لازم است. اگر بخواهید نوشیدنی بخورید خیلی سخت به کافی‌شاپ رفتن راضی می‌شود و فکر می‌کند همان کنار خیابان می‌شود سروته قصه را هم آورد. او رستوران‌ها را نمی‌شناسد و توجیهات عقلانی زیادی را برایتان ردیف می‌کند تا خسیس بودنش را توجیه کند.

روابط اجتماعی؟ نفرمایید...

فرد خسیس از آنجا که بدون محاسبه هزینه‌ها قدم از قدم برنمی‌دارد، رفت و آمدهای فامیلی و خانوادگی را دوست ندارد. این افراد دوستان محدودی دارند و از همان دوستان محدود هم ترجیحاً با تلفن احوال‌پرسی کرده و میلی به رفت و آمد با آنان ندارند بنابراین اگر شما دارای روابط اجتماعی زیاد و خواستار یک زندگی با روابط گسترده فامیلی و دوستانه هستید با هیچ معجزه‌ای نمی‌توانید در کنار فرد خسیس دوام بیاورید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بلوغ ازدواج
فصل دوم: شناخت کافی از دیگران
فصل سوم: معیارهای انتخاب
فصل چهارم: ازدواج و تحصیلات
فصل پنجم: آداب جلسات خواستگاری
فصل ششم: سوالات جلسه خواستگاری
فصل هفتم: شرایط ازدواج باهم سن و سال
فصل هشتم: ازدواج با این افراد ممنوع
فصل نهم: کدام خواستگار را انتخاب کنم
فصل دهم: با خودش ازدواج میکنم نه خانواده‌اش
فصل یازدهم: خانواده همسر و دوران عقد
فصل دوازدهم: خواستگاری مجدد
فصل سیزدهم: پاسخ منفی به خواستگار
فصل چهاردهم: گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر
فصل پانزدهم: انواع خواستگاری
فصل شانزدهم: هر جا که میرم جواب منفی میگیرم
فصل هفدهم: جذب مرد مورد علاقه برای ازدواج
فصل هجدهم: مدت آشنایی قبل از ازدواج
فصل نوزدهم: دخالت خانواده‌ها و دعواها
فصل بیستم: تفاوت سنی در ازدواج
فصل بیست‌ویکم: دخترم ایرادگیره برای ازدواج
فصل بیست‌ودوم: ظاهرش رو دوست ندارم
فصل بیست‌وسوم: اختلاف عقاید و تغییر همسر
فصل بیست‌وچهارم: ویژگی‌های نیمه‌گمشده شما
فصل بیست‌وپنج: پیشنهاد ازدواج دختر به پسر
فصل بیست‌وششم: انصراف از ازدواج
فصل بیست‌وهفتم: ازدواج فامیلی، بله و خیر
فصل بیست‌وهشتم: تحقیق قبل از ازدواج
فصل بیست‌ونهم: باورهای اشتباه ازدواج
فصل سی‌ام: مقابله با استرس در خواستگاری
فصل سی‌ویکم: آماده نبودن جهیزیه
فصل سی‌ودوم: خواستگاری و تعهد
فصل سی‌وسوم: تفاوتهای روانی مرد و زن
فصل سی‌وچهارم: حد و حدود ابراز علاقه
فصل سی‌وپنجم: تشخیص خواستگار وابسته
فصل سی‌وششم: رابطه دوستی چرا به ازدواج ختم نمیشود
فصل سی‌وهفتم: تشخیص سلامت روان نامزد
فصل سی‌وهشتم: اختلاف طبقاتی در ازدواج
فصل سی‌ونهم: پشیمان شدن خواستگار
فصل چهل: ازدواج با شخص مهرطلب
فصل چهل‌ویکم: مشاوره قبل از ازدواج چرا؟
فصل چهل‌ودوم: ازدواج با مرد خسیس
فصل چهل‌وسوم: مردان چه زنانی را برای ازدواج انتخاب میکنند؟
فصل چهل‌وچهارم: ازدواج نوبتی؟
فصل چهل‌وپنجم: تأثیر روابط قبلی روی ازدواج
فصل چهل‌وششم: از زمان ازدواج من گذشته
فصل چهل‌وهفتم: حفظ حریم شخصی در ازدواج
فصل چهل‌وهشتم: پشیمانی بعد از ازدواج
فصل چهل‌ونهم: تازه عروس و داماد
فصل پنجاه: ازدواج در ضرب‌المثل‌های جهان
فصل پنجاه‌ویکم: چرا ازدواج؟
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای ازدواج موفق
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات507
زبانفارسی
شابک978-622-6266-71-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای ازدواج موفق

پروین جوانمردی
۱۴۰۲/۲/۱۹
بسیار عالی
به نظرم هر جوونی که در شرف ازدواج میتونه با خوندنه این کتاب یه انتخاب درست داشته باشه و آیندشو بسازه، چون واقعا اطلاعاتش جامع و کامل هست
از کتابراه هم ممنونم که این کتابها رو در اختیارمون میزاره تا بتونیم خیلی راحت بهش دسترسی داشته باشیم و مطالعه‌اش کنیم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رازهای ازدواج موفق

برای دریافت کتاب رازهای ازدواج موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.