معرفی و دانلود کتاب عشق چگونه زایل می‌شود

عکس جلد کتاب عشق چگونه زایل می‌شود
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق چگونه زایل می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق چگونه زایل می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق چگونه زایل می‌شود

کتاب عشق چگونه زایل می‌شود مجموعه‌ای متشکل از هفت داستان کوتاه خواندنی از لئو تولستوی، ادیب و داستان‌نویس نامدار اهل روسیه است. در این قصه‌های درخشان که به قلم سعید نفیسی به زبان فارسی برگردانده شده‌اند، با زوایایی از اندیشه‌ی تولستوی آشنا می‌شویم که در رمان‌های مشهور او کمتر به آن‌ها برخورده‌ایم. مذهب، مرگ و اخلاقیات، درونمایه‌های اصلی داستان‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

درباره‌ی کتاب عشق چگونه زایل می‌شود

اگر در توصیف لئو تولستوی (Leo Tolstoy) بگوییم که او یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات روسیه بوده، بی‌شک حق مطلب را ادا نکرده و چنان‌که باید و شاید به ارج و اهمیت و عظمت تولستوی کبیر اشاره نکرده‌ایم . لئو تولستوی، دست‌کم میان هم‌وطنان خود، چیزی بیشتر از صرفاً یک نویسنده‌ی بزرگ بود. او را مردی با سجایای اخلاقی فوق‌العاده می‌دانند که شخصیت کاریزماتیک و زندگی زاهدانه، دراماتیک و پرفرازونشیبش، کمتر از آثار ادبی درخشانی که خلق کرده، توجه‌برانگیز و متأثرکننده نیست.

در کتاب عشق چگونه زایل می‌شود مخاطب هفت داستان کوتاه از تولستوی خواهید بود که هرکدام گوشه‌ای از جهان‌بینی ژرف نویسنده را بازتاب می‌دهند.

چنان‌که می‌دانیم، شهرت لئو تولستوی در مقام نویسنده، عمدتاً مرهون دو رمان مشهور او با عناوین جنگ و صلح (War and Peace) و آنا کارنینا (Anna Karenina) است. در بزرگی این دو شاهکار ادبی، جای کوچک‌ترین تردیدی نیست. و نیز در این واقعیت مسلم تردیدی نیست که اگر لئو تولستوی در طول زندگی تنها و تنها همین دو اثر را نوشته بود و هرگز آثاری نظیر اعتراف، رستاخیز، سونات کرویتسر و ... را نمی‌نوشت، باز هم جا داشت که او را یکی از نوابغ بی‌همتای عالم ادبیات -هم‌ردیف بزرگانی چون ویلیام شکسپیر، هومر و گوته- بدانیم. با این همه، واقعیت این است که تولستوی جز دو اثر نامبرده، انبوهی آثار داستانی و غیرداستی دیگر نیز به رشته‌ی تحریر درآورده که جا دارد به آن‌ها نیز توجه کنیم.

معرفی و دانلود کتاب عشق چگونه زایل می‌شود

برخی از داستان‌هایی که در کتاب عشق چگونه زایل می‌شود می‌خوانیم، بیشتر از آن‌که داستان کوتاه در معنای متعارف و آشنای کلمه باشند، تأملاتی فلسفی‌اند که در قالب قصه عرضه شده‌اند. مخاطبینی که با قلم لئو تولستوی آشنایی دارند، می‌دانند که آنچه آثار این نویسنده را از نوشته‌های بسیاری از داستان‌نویسان هم‌عصر خود متمایز می‌کند، نه مهارت وی در داستان‌سرایی و یا تسلطش بر فنون روایت، بلکه اندیشه‌ی عمیق و نگاه ممتازش به زندگی است. اندیشه و نگاهی که به خوبی در هفت داستان کتاب عشق چگونه زایل می‌شود نمایان است.

اگر کتاب مرگ ایوان ایلیچ -رمان کوتاهی که به زعم بسیاری یکی از سه شاهکار کارنامه‌ی ادبی تولستوی است- را خوانده باشید، می‌دانید که تولستوی اساساً نویسنده‌ای مرگ‌اندیش بوده. به این معنا که در آثار -و طبیعتاً، در زندگی خود- همواره مرگ را موضوعی خطیر برای تأمل تشخیص داده است. بیشتر داستان‌های کتاب پیش رو، به نحوی آدمی را به ژرف‌اندیشی در باب مرگ سوق می‌دهند. از جمله داستان نیکالای بالکین، که قصه‌ی پیرمردی حدوداً نودساله است که روزهای عمر خود را در انتظار سر رسیدن فرشته‌ی مرگ سپری می‌کند.

لئو تولستوی انسان مؤمن و باورمندی بود و اعتقادی خلل‌ناپذیر به خداوند داشت. با این همه، در برهه‌های گوناگونی از زندگی خود با شک و شبهه در باورهای خویش دست‌به‌گریبان شد و حتی در ایام جوانی، مدتی ایمان خود به مسیحیت را به طور کامل از دست داد. رد و نشان این کلنجارهای فکری که مسبب تلاطم‌های روحی بسیاری در تولستوی بودند، در اغلب داستان‌های وی پیدا و هویداست. در این مورد نیز کتاب عشق زایل می‌شود گواهی روشن و مثالی عالی است.

داستان‌های کتاب عشق چگونه زایل می‌شود توسط مرحوم سعید نفیسی (Saeed Nafisi) به زبان فارسی برگردانده شده‌اند. سعید نفیسی در پیشگفتار کتاب، به اختصار زندگی و روحیات تولستوی را برای خواننده‌ی ناآشنا مرور می‌کند و دلایل شهرت فراگیر او در عالم ادب را برمی‌شمارد.

کتاب پیش رو توسط انتشارات ارس به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب عشق چگونه زایل می‌شود مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات روسیه و دوست‌داران ادبیات کلاسیک مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب عشق چگونه زایل می‌شود می‌خوانیم

تازه اختیار را به‌دست گرفته بود. از پنج هفته پیش شغل تزاری را انجام می‌داد، به گزارش‌ها گوش می‌داد، سفیران با مستخدمان عالی‌رتبه را می‌پذیرفت و لشکریان را سان می‌دید. احساس خستگی می‌کرد و همچنان که مسافر از پا درآمده از گرما آب و راحت میل دارد، آرزوی روزی را می‌کرد که پذیرایی نداشته باشد، نطق نداشته باشد، رژه نداشته باشد؛ چند ساعت آزادی و زندگی ساده انسانی که بتواند نزدیک زن جوانش بگذراند، که با هوش و زیبا بود و تنها یک ماه پیش او را گرفته بود.

روز احیا بود و تزار جوان ترتیبی داده بود که اول شب آزاد باشد شب گذشته تا دیروقت کار کرده بود تا کارهای وزارت‌خانه‌ها را صورت بدهد. پیش‌ازظهر در مراسم دینی حاضر شده بود، سپس بلافاصله در یک جشن نظامی و پس‌ازآن چند شرف‌یابی سپس گزارش چهار وزیر را شنید و برخی تصمیمات را تصویب کرد. وزیر دارایی تعرفه‌ی جدید حقوق گمرکی را که می‌بایست چند میلیون بیشتر عایدی بدهد به تصویب او رساند. همان وزیر فرمانی با امضای او رسانده بود که انحصار الکل را به بعضی از ولایات کشور و نیز حتی فروش مشروب‌های الکلی را در ده‌های بزرگ آن‌ها می‌داد و این هم بر درآمد دولت می‌افزود. سرانجام اجازه‌ی یک استقراض جدید طلا را داد که برای تبدیل پول لازم بود وزیر دادگستری کار پیچیده‌ای درباره‌ی ارث بارن‌های شاتن‌شنایا آیین‌نامه راجع به اجرای قانون ولگردی را به اطلاع او رساند. با وزیر داخله موافقت خود را با بخشنامه درباره‌ی مالیات‌های وصول‌نشده اظهار کرد، فرمانی را درباره‌ی اقداماتی که در مقابل فرق مختلف مذهبی باید کرد و فرمان دیگری درباره‌ی اقدامات لازم برای تأمین امنیت دولت امضا کرد. سرانجام وزیر جنگ آمد و از او خواست انتصاب سرلشکر فرماندهی را و آیین‌نامه راجع به احضار مشمولان و مقررات مختلف نظامات را امضا کند. تنها برای شام آزادش گذاشتند. اما این آزادی جزیی بود، زیرا مستخدمان مختلف را می‌پذیرفت که نمی‌توانست با آن‌ها درباره‌ی چیزی که برایش جالب بود سخن براند، اما تنها درباره‌ی آنچه لازم بود سخن بگوید.

فهرست مطالب کتاب

زندگی و آثار تولستوی
نیکالای بالکین
یک روح ساده
شب احیای تزار جوان
عشق چگونه زایل می‌شود
کار یک روز بازیل کشیش
مشمول‌ها
دعای سه پیرمرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق چگونه زایل می‌شود
نویسنده
مترجمسعید نفیسی
ناشر چاپینشر ارس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-622-5244-78-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق چگونه زایل می‌شود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عشق چگونه زایل می‌شود

برای دریافت کتاب عشق چگونه زایل می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.