معرفی و دانلود کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن

عکس جلد کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن
قیمت:
59600 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن

اگر سردرد زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده، بسیاری از برنامه‌ها و روتین‌های کاری و زندگیتان را مختل کرده و برای تسکین درد سر خود نیازمند ایجاد تغییر در شیوه زندگی‌تان هستید، کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن نوشته جوزف کاندل و دیوید سودرث را مطالعه کنید.

درباره کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن:

سردرد‌های شدید و همیشگی، می‌توانند زندگی‌ شما و افرادی که نگران‌شان هستید‌ را مختل‌ کند‌. برای مثال نمی‌توانید با همسرتان برای شام جشن تولدش، بیرون بروید؛ زیرا سر شما هم‌چون یک آتشفشان آماده فوران است. تنها به‌دنبال آن هستید که در یک اتاق تاریک روی سر خود پوششی بیاندازید و آن‌قدر دراز بکشید تا درد برطرف شود. ممکن است نتوانید به اندازه‌ی‌کافی برای خواندن یک داستان برای فرزندتان تمرکز کنید. یا در یک روز آفتابی قدم بزنید زیرا احساس می‌کنید نور خورشید می‌تواند سردرد شما را شدید‌تر کند.

هنگامی‌که سردرد‌ شروع‌ می‌شود ممکن است‌ قادر نباشید گزارش‌کارتان را تمام کنید. چرا‌؟ زیرا تمام تمرکز‌تان‌ اکنون‌ با درد شدید‌ و بسیار‌ زیاد‌ ناشی از سردرد‌ به‌هم ریخته‌ است. در این‌ شرایط‌ فکر می‌کنید‌ که‌” میگرن‌“ دارید‌؛ شاید هم‌ درست حدس‌ زده باشید‌. در هر صورت‌، حتی اگر‌ اشتباه‌ هم حدس‌ زده باشید‌، واقعیتی‌ وجود دارد که شما دچار سردرد می‌شوید. و اگر این امر پیوسته‌ اتفاق‌ بیفتد، ‌نیازمند‌ کمک‌ هستید‌.

جوزف‌ کاندل (Joseph Kandel) و دیوید‌ سودرث (David B. Sudderth) دو متخصص‌ مغز و اعصاب‌ هستند که هزاران‌ بیمار مبتلا‌ به سردرد‌های شدید و مزمن‌ را درمان کرده‌اند‌. بعضی‌ از بیماران‌ کاملاً‌ از معالجه‌ی سردرد‌های‌ شدید‌ خود ناامید و تا حدی به افسردگی‌ شدید دچار شده بودند‌. آن‌ها احساس‌ می‌کردند‌ زندگی‌شان به‌وسیله‌ی دیو سردرد، کنترل‌ می‌شود‌ و راهی‌ برای‌ مقابله‌ با آن ندارند‌. هم‌چنین‌ احساس‌ می‌کردند که سردرد‌ها از کنترل‌شان خارج شده‌ و هرگز نمی‌توانند‌ زمان شروع‌ سردرد‌ را پیش‌بینی‌ کنند‌. اما خبر خوب‌ این‌ است که‌ روش‌های زیادی‌ وجود دارد تا بر انواع سردرد‌ غلبه‌ کنید. بنابراین، خواندن‌ کتاب‌ علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن (The Headache Cure) را ادامه‌ دهید.

سبب‌ شناسی‌ سردرد‌ها:

‌علت‌ سردرد، تحریک‌ گیرنده‌های حساس‌ به‌ درد‌ در بافت‌های اطراف‌ سر‌، گردن‌ و درون جمجمه‌ است‌. این‌ گیرنده‌ها به روش‌های‌ گوناگونی‌ مانند‌ موارد زیر ممکن‌ است تحریک‌ گردند‌:

- در آنوریسم‌ شریانی: گشاد ‌شدن موضعی‌ دیواره‌ی سرخرگ‌های‌ مغزی‌ و کشش‌ وارد شونده‌ به‌گیرنده‌ها‌.
- در میگرن: تأثیر‌ میانجی‌های شیمیایی‌ مانند سروتونین‌، پروستاگلاندین‌ها، تیرامین‌ و نیز‌ گشاد‌ شدن‌ رگ‌ها‌. در مننژیت‌های چرکی‌: واکنش‌های‌ التهابی‌ و سموم‌ میکروبی (سردرد ممکن است‌ اولین‌ علامت‌ مننژیت‌ باشد‌) ‌.
- در واسکولیت‌ها‌: التهاب‌ دیواره‌ی سرخرگ‌ها و تحریک‌گیرنده‌های آن‌ها. شدید‌ترین سردرد‌ها در مننژیت‌های چرکی‌ (سرسام‌) و تحریکات پرده‌ی مغز‌ دیده می‌شود که علت‌ آن گرفتاری‌ گسترده‌تر گیرنده‌های حس‌ درد است‌.
- در موارد‌ اندکی‌ سردرد مهم‌ترین‌ علامت‌ یک وضعیت‌ اورژانس‌ است که مهم‌ترین حالت‌ خون‌ریزی‌ تحت‌ عنکبوتیه‌ است.
- سردرد‌ در تومور‌های‌ مغزی‌ ممکن‌ است کاملاً غیر اختصاصی‌ باشد‌ اما وجود علایم‌ زیر می‌تواند ظن‌ تومور را برانگیزد‌: سردرد‌ی‌ که بیمار را از خواب بیدار می‌کند‌، همیشه‌ یک‌طرفه‌ است‌، شدت‌ آن در طول‌ زمان‌ در حال پیشرفت‌ است‌ و اخیراً‌ ایجاد شده و توجیهی‌ برای آن وجود ندارد‌.

کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن مناسب چه کسانی است؟

اگر‌ به‌ سردرد‌ها‌ی همیشگی اجازه‌ بروز دهید، ‌می‌توانند‌ به‌شدت‌ زندگی‌ شما‌ را تحت‌ تأثیر‌ قرار‌ دهند، پس با خواندن این‌ کتاب‌، گام اول برای‌ مقابله‌ با آن را خواهید‌ برداشت‌.

در بخشی از کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن می‌خوانیم:

هنگامی‌که با پزشک‌ همکاری‌ می‌کنید‌ تا نوع‌ سردردی‌ که دارید (میگرن‌، ‌سردرد‌های سرویکوژنیک‌ و یا سایر‌ سردرد‌ها) را مشخص‌کند‌، معمولاً‌ نیاز‌ به مصرف‌ دارو خواهید‌ داشت‌. بعضی‌ داروها برای اکثر سردرد‌ها به‌خوبی‌ پاسخ‌ می‌دهند‌، در حالی‌که بقیه‌ بیشتر اختصاص‌ به یک‌ نوع خاص‌ دارند‌. برای مثال‌ تریپتان‌ها‌ برای درمان‌ میگرن‌ حاد‌ خیلی‌ مؤثر‌ هستند اما یک‌ دارو‌ی‌ ضد تشنج‌ شناخته‌ شده مثل‌ توپاماکس‌ برای پیش‌گیری‌ از میگرن‌، سردرد‌های خوشه‌ای و سردرد‌های‌ سرویکو‌ژنیک‌ مؤثر است‌. مشتقات‌ ارگو‌ اغلب‌ برای درمان میگرن‌ تجویز‌ می‌شوند‌.

با ربیتورات‌ها مثل‌ بوتالبیتال‌ برای‌ بیماران‌ با سردرد‌های‌ تنشی‌ و میگرن‌ها‌ تجویز‌ می‌شوند‌. بعضی از داروها برای‌ درمان‌ علامتی غیر سردرد تجویز‌ می‌شوند‌ مثل داروهای‌ ضد‌تهوع‌ که داروهایی‌ برای توقف‌ تهوع‌ و استفراغ (که خیلی‌ از بیماران‌ میگرنی‌ به آن‌ها دچار‌ می‌باشند) هستند. اگر درد‌ خیلی‌ شدید‌ باشد‌، برای‌ بعضی‌ از بیماران‌ داروهای مخدر‌ مثل‌ (اکسی‌کدون‌ با استامینوفن‌) یا (هیدرو‌کدون‌ با استامینوفن‌) تجویز می‌شود‌. به‌علاوه افراد مبتلا‌ به سردرد‌های‌ مزمن‌ اغلب‌ سایر‌ داروهای‌ کنترل‌ شده مثل‌ بوتالبیتال مصرف‌ می‌کنند که در نتیجه ممکن است یک‌ وابستگی‌ به‌ دارو‌ پیدا نمایند و یا درد‌های‌ راجعه‌ را گسترش‌ دهند‌.

در اکثر‌ موارد‌ بیماران مبتلا به‌ سردرد باید از مصرف‌ مخدر‌ها اجتناب کنند چون مشکل سردرد آن‌ها را حل نخواهد کرد و فقط فاصله درد را زیادتر می‌کند. اگر این داروها‌ به‌صورت‌ صحیح‌ مصرف نشوند ریسک‌ بالایی‌ از اعتیاد‌ وجود دارد‌. هرگز‌ از داروهای مخدر‌ قدیمی‌ موجود‌ در منزل‌ و یا داروهایی‌ که توسط‌ سایر اعضای‌ خانواده‌، دوستان‌ و یا سایر‌ افرادی‌ که مثل‌ شما مبتلا‌ به سردرد هستند‌ پیشنهاد می‌شود استفاده‌ نکنید‌. در این‌ فصل‌ بر روی‌ داروهایی‌ که امروزه‌ برای بیماران بیشتر‌ تجویز‌ می‌شوند‌ بحث‌ می‌کنیم‌. هم‌چنین‌ درباره‌ی داروهایی‌که برای پیش‌گیری‌ از سردرد‌ مانند ضد‌افسردگی‌ها، ضد‌صرع‌، بتا‌بلوکرها‌، بلوک‌کننده‌های کانال‌ کلسیمی‌ و بی‌حسی‌های موضعی استفاده‌ می‌شوند‌ بحث‌ می‌کنیم‌. در انتهای‌ فصل‌ نام ژنریک‌ داروها، مارک‌ و نوع سردردی‌ که برای آن (درمان یا پیش‌گیری) موثر‌ است آورده شده است‌.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌ گفتار
بخش‌ اول
علل‌ سردرد‌تان را بشناسید
فصل اول: آن‌چه‌ باید‌ درباره‌ی سردرد‌های شدید‌ و مزمن‌ بدانید‌
فصل دوم
فصل سوم: تشخیص‌ محرک‌های سردرد
بخش دوم
سردرد با منشأ گردنی یا سردرد سرویکوژنیک
فصل چهار: اصول‌ سردرد‌های گردنی‌
فصل پنج: درمان‌ سردرد‌های گردنی
فصل ششم: جهت‌ جلوگیری از‌ سردرد‌های‌ گردنی چه اقداماتی می‌توان انجام داد‌؟ 
بخش‌ سوم‌
میگرن‌ و سایر‌ سردرد‌های‌ مزمن‌ شدید‌
فصل هفتم‌: میگرن‌
فصل هشتم: سردرد‌های خوشه‌ای، تنشی‌، اورژانسی‌ و سایر‌ سردرد‌های شدید مزمن‌
فصل نهم: سایر علل و شرایط پزشکی‌ ایجاد سردرد
بخش چهارم
فصل دهم: تجویز‌ مسکن‌ها و داروهایی‌که با عود سردرد مبارزه‌ و مقابله‌ می‌کنند‌
فصل یازدهم: داروهای‌ بدون نسخه‌، ویتامین‌ها و مکمل‌ها
فصل‌ دوازدهم: بوتاکس‌، داروی‌ حیاتی‌ جدید برای درد
فصل سیزدهم‌: درمان‌های جایگزین‌ و آن‌چه‌ می‌توان‌ در جهت‌ پیش‌گیری‌ از سردر‌د مزمن‌ انجام داد‌
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن
نویسنده،
مترجممحمدحسین فدایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-964-7108-85-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
59600 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن

برای دریافت کتاب علل و روش درمان انواع سردرد و میگرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.