معرفی و دانلود کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها

عکس جلد کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها
قیمت:
۶۳,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها

کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها، به بررسی روابط و منافع تجاری میان کشورهای مختلف می‌پردازد و دلایل تجارت در سطح بین‌الملل را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها:

از نقطه‌نظر اقتصادی، لازمه‌ی تجارت آزاد، وجود منافع برای آن است و اکثر اقتصاددانان بر این موضوع توافق دارند که انجام تجارت دربردارنده‌ی منافع جهت بانیان آن است. در سال‌های اخیر، بحث تجارت آزاد بیش از پیش داغ‌تر شده و معمولاً گفته می‌شود که نقطه‌نظرات مساعد اقتصاددانان پیرامون آن و به‌ویژه مزیت نسبی، احتمالاً از اوایل قرن 19 از اعتبار لازم برخوردار بوده و نه در دنیای یکپارچه فعلی.

کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها (World trade report) ارتباط بین تئوری‌های اقتصادی تجاری بین‌الملل در محیط‌های تجاری دنیای امروز را مورد نقد قرار می‌دهد. اکثر مدل‌های تجاری به منظور پاسخ به دو سؤال مرتبط به هم طراحی می‌شوند، کشورها چه کالاهایی را مورد تجارت قرار می‌دهند و چرا؟

در عصر حاضر، نظر متخصین امر بر این است که تئوری‌های تجارت بین‌الملل و کاربردهای ویژه‌ی آن‌ها نباید به صورت مجزا مورد توجه قرار گیرند و اصولاً اعتبار یک تئوری ویژه باید براساس قابلیت آن در توضیح تجارت در دامنه‌ی محدود خود مورد ارزیابی قرار گیرد.

اخیراً تئوری‌هایی مطرح شده‌اند که علل و عوامل به مراتب بیشتری را نسبت به گذشته جهت انجام تجارت عنوان نموده‌اند که با توجه به منافع متعدد حاصل از آن‌ها، می‌توانند جریان‌های بیشتری را از تجارت شرح دهند که در گذشته توضیح داده نشده بودند.

کارهای تجاری نیز این موضوع را مورد تأیید قرار می‌دهند که علی‌رغم تفاوت‌های موجود در تکنولوژی و مواهب طبیعی کشورها، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در تشریح الگوهای تجاری نقش مهمی را ایفا می‌نمایند. یکی از این دلایل و احتمالاً مهم‌ترین دلیل، توان بالقوه تجارت در راستای تقویت رشد اقتصادی کشورها است.

کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای پژوهش‌گران، دانشجویان و فارغ‌التحصلان حوزه‌ی اقتصاد بین‌المل نکات سودمند و مفید فراوانی دارد.

در بخشی از کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها می‌خوانیم:

یکی از تفاوت‌های عمده مابین مدل ریکاردویی و سایر مدل‌های تجاری این است که هزینه نهایی در اینجا همراه با سطح تولید تغییر نمی‌یابد. یک وجه غالب در فرض هزینه‌های ثابت این است که این نوع هزینه‌ها جنبه تخصصی شدن کامل شرکای تجاری را در بر می‌گیرد که لزوماً واقعی به نظر نمی‌رسد. در اینجا مسئله این است که به همراه هزینه‌های نهایی متغیر، هزینه‌های نسبی به صورت مجزا و منحصربه‌فرد مشخص نمی‌گردند.

در هر حال، همان‌طور که بحث سایر مدل‌های تجاری نشان خواهد داد، رفتار کشورها در هزینه‌های متغیر، چندان متفاوت نیست، مگر اینکه کشورهای درگیر معامله قادر باشند که تولید هر دو کالا را با هم تداوم ببخشند.

مزیت نسبی براساس فروض اولیه و ساده، احتمالاً کاربردهای قوی و عام را در پی ندارد، لیکن می‌تواند تحت شرایط واقعی، تا حدودی کارایی خود را داشته باشد. در واقع، به جای اینکه ‌مشخص شود که کدام کالای خاص توسط چه کشور خاصی، صادر یا وارد خواهد شد، مزیت نسبی می‌تواند متوسط رابطه‌ها را ارائه نماید.

فهرست مطالب کتاب

علل و عوامل تجارت
1- رویکرد سنتی: منافع حاصل از تخصص یافتن
2- نظریه «جدید» تجارت: منافع حاصل از صرفه‌جویی در مقیاس، تنوع محصول و افزایش رقابت
3- پیشرفت‌های اخیر: منافع حاصل از بهره‌وری
4- منافع پویا
5- نتایج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها
مترجمجمشید فهیمی فر
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-964-469-342-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها

برای دریافت کتاب علل و عوامل تجارت مابین کشورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.