معرفی و دانلود کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز

عکس جلد کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز

با مطالعه‌ی کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز به میلیون‌ها سال پیش سفر کنید! فیل گیتز در این اثر تاریخچه شکل‌گیری حیات بر روی کره زمین و روند تکامل موجودات زنده را مرور می‌کند و سپس اطلاعاتی جالب در مورد دایناسورها، فسیل‌ها و موجودات زنده ماقبل تاریخ ارائه می‌دهد.

موضوع کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز چیست؟

چرا انسان در طول تاریخ زنده مانده اما موجودات دیگر برای همیشه منقرض شده‌اند؟ کتاب فسیل‌های اسرارآمیز (Evolve Or Die) مملو از حقایق عجیب و شگفت‌انگیز درباره بقا و انقراض است. فیل گیتز (Phil Gates) در این کتاب شما را با موجوداتی عجیب مثل ماهی‌های دندان‌دار و حشراتی غول‌آسا آشنا می‌کند و به این سوال‌ها پاسخ می‌دهد که چرا انسان‌ها می‌توانند با شامپانزه نسبت داشته باشند؟ چرا پشه‌های تحول یافته برای ما خطرناک‌اند؟ علت اینکه خرگوش مدفوع خودش را می‌خورد چیست؟ و خیلی سوالات و حقایق باورنکردنی دیگر که با بیانی جذاب، آزمون‌های مختلف و کاریکاتورهای جالب به شما ارائه می‌شوند. پس اگر قلبتان برای دانسته‌های علمی می‌تپد خواندن این کتاب را از دست ندهید!

درباره‌ی مجموعه علوم ترسناک:

این مجموعه پرفروش و پرطرفدار با بیانی طنزآمیز و جذاب حقایق علمی عجیبی را به نوجوانان ارائه می‌دهد. هر جلد از این مجموعه به یک موضوع می‌پردازد و موضوعات انتخاب شده از میان سرفصل‌های دروسی است که کودکان و نوجوانان در کتاب‌های مدرسه خود با آن‌ها آشنا شده‌اند. با وجود اینکه مباحث مطرح شده در این کتاب بیشتر به علوم زیستی، شیمی، فیزیک و جانوران مربوط می‌شود اما نویسندگان از مباحث ریاضی نیز غافل نبوده و برخی از مهارت‌های ریاضی را به طور غیرمستقیم از طریق مسائل کتاب به آن‌ها می‌آموزند.

مجموعه علوم ترسناک (Horrible Science) شامل بخش‌هایی به نام «جرات داری...» است که نوجوانان را تشویق به انجام آزمایش‌های علمی می‌کند. مهم‌ترین هدف این مجموعه فوق‌العاده آموختن علم به نوجوانان و تشویق آنان به علم‌اندوزی است. مفاهیم علمی که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته می‌شود به زبانی ساده بیان شده و بیان طنزآمیز نیز به جذابیت هر چه بیشتر آن‌ها افزوده است. نوجوانان با خواندن این کتاب‌ها به دنیای اطراف خود دقیق‌تر نگاه می‌کنند و پدیده‌های اطراف خود را بهتر می‌شناسند.

نویسندگان در مجموعه علوم ترسناک از دریچه‌ای جالب که باعث کنجکاوی نوجوانان می‌شود به دنیای علم نگاه می‌کنند و علاوه بر سرگرمی مخاطب خود، مباحثی علمی را نیز به آن‌ها یاد می‌دهند. تصویرگری‌های دوست داشتنی این مجموعه نیز بر جذابیت و طنازی کتاب‌ها افزوده است. از این مجموعه‌ی محبوب تاکنون بیش از 4 میلیون نسخه در انگلستان به فروش رفته و در 24 کشور دیگر دنیا از جمله ایران نیز منتشر شده است. کشور انگلستان جوایز مختلفی از جمله چند دوره جایزه‌ جامعه سلطنتی برای کتاب‌های علمی را به این مجموعه اهدا کرده است.

اقتباس هنری از مجموعه علوم ترسناک:

گروه تئاتری در بیرمنگام انگلستان از این مجموعه اجراهایی را بر روی صحنه نمایش برده‌اند. همچنین از مجموعه‌ی علوم ترسناک برنامه‌ای تلویزیونی در سال 2015 توسط شبکه‌ی CITV ساخته شد.

کتاب علوم ترسناک: زشت‌های زیبا مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های علمی و طنز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز می‌خوانیم:

گاهی اوقات زمین محل بسیار نامناسبی برای زیستن بود. از زمان آغاز اولین نشانه‌های حیات روی زمین، هوای سیاره‌ی ما نامساعد و غیرقابل تحمل بود. تا میلیون‌ها سال، هوای زمین، خشک و سوزان یا کاملاً پوشیده از یخ و یخبندان بود یا آنکه سراسر زمین را دریاها و باتلاق‌ها فراگرفته بود. حتی زمانی گازهای سمی سیاره‌ی ما را احاطه کرده بودند و خرده‌سیاره‌های بی‌شماری با سطح زمین برخورد می‌کردند و بارانی از اشعه‌ی مرگبار ماورای بنفش بر سطح آن فرو می‌ریختند.

اما طی همه‌ی این سال‌ها، حیات برای بقای خود مبارزه کرد. این امر طی روند تکامل انجام شده است، شکل‌هایی از حیات که بخت با آن‌ها یار بود، هنگام تولد اندام‌هایی داشتند که می‌توانستند در شرایط ناسازگار محیطی به حیات خود ادامه دهند، تولیدمثل کنند و خود را با محیط اطراف‌شان کاملاً وفق دهند. اما گونه‌هایی از حیات شرایط جسمانی لازم برای سازگاری با چنین محیطی را نداشتند و در نتیجه نابود شدند.

این همان چیزی است که دانشمندان به آن «تکامل» می‌گویند و کمی شبیه همان کلمه‌ی خودمانی مُد است. شما باید با زمان پیش بروید یا به قول دانشمندان باید تکامل پیدا کنید.

مُد هرچند ماه تغییر می‌کند، اما روند تکامل، بسیار کُند پیش می‌رود. مثلاً تکامل یک جفت بال یا رویش یک جفت پای اضافی میلیون‌ها سال طول می‌کشد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
نگاهی برق‌آسا به تاریخ حیات روی زمین
کشفیات دردسرساز
پشه‌های مهلک
تشخیص گونه‌ها
فسیل‌های اسرار آمیز
نابودی دایناسورها
ماهی پادار
انسان در اوج
موجودات دیگر
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز
نویسنده
مترجمگیتا حجتی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-964-349-176-5
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز

برای دریافت کتاب علوم ترسناک: فسیل‌های اسرارآمیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.