معرفی و دانلود کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی)

عکس جلد کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی)
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی)

کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی) به قلم نیره کلهر، عوامل بازدارنده و ترغیب کننده دانش‌آموزان به مطالعه غیر درسی و آزاد را مورد مطالعه قرار داده و سپس دیدگاه معلمان را در رابطه با مطالعه کتب غیر درسی بررسی می‌کند.

منظور از مطالعه کتاب‌های غیر درسی، کتاب یا مطالبی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است ولی در نظام آموزش و پرورش تدریس نمی‌شود و این کتاب‌ها نوعی قالب ارتباط ادبی، مکتوب و احتمالا مصور در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان است. این قالب ارتباطی در اشکال گوناگون از جمله داستان، نمایشنامه، شعر، شرح حال، نقد و... نمود پیدا می‌کند.

برای گسترش دایره فکر، ایجاد خلاقیت ذهنی و تلطیف عواطف، مطالعه منابع غیردرسی راه بسیار موثر و کارآمدی است. در این راستا ترویج و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی لازم و ضروری است.

از آنجایی که مطالعه درسی بیشتر حالت اجبار داشته و انگیزه و علاقه شخصی خیلی در آن تاثیر ندارد، در پرورش فکری، روحی و تعالی شخصیت افراد نقش کم‌رنگ‌تری دارد. برای رسیدن به فرهنگ مناسب و پر کردن بهینه اوقات فراغت و ارضای حس کنجکاوی باید منابع غیردرسی خوب و با کیفیت در دسترس دانش‌آموزان وجود داشته باشد.

برای رسیدن به این مهم نیاز به کنکاش بیشتری در خصوص کشف نیازهای مطالعاتی دانش‌آموزان و شناسایی عوامل مشوق و بازدارنده مطالعه غیر درسی احساس می‌شود.

با تقویت عوامل مشوق و از میان برداشتن عوامل بازدارنده و موانع موجود بر سر راه مطالعه غیر درسی دانش‌آموزان، از یک سو معضل اجتماعی عدم گرایش به مطالعه و کتابخوانی مرتفع می‌گردد و از سوی دیگر موجبات رشد و پیشرفت و سلامتی جسمی و روحی را فراهم می‌آورد.

در بخشی از کتاب عوامل مؤثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی) می‌خوانیم:

در زمان گذشته نهاد خانواده تنها کارگزار جامعه‌پذیری افراد محسوب می‌شد، اما با توجه به تغییرات صورت گرفته و رشد تکنولوژی، شاهد پیدایی رقبای جدی در کنار خانواده نظیر رسانه‌های ارتباط جمعی در امر جامعه‌پذیری افراد هستیم. به اعتقاد پارسونز جامعه‌پذیری شیوه‌های انتقال هنجارها، ارزش‌های یک نظام به کنشگران درون نظام و ملکه ذهن شدن این هنجارها و ارزش‌ها در آن‌ها می‌باشد که این امر از طریق نهادهایی نظیر خانواده، مدرسه، رسانه‌ها و غیره انجام می‌شود.

محیط خانوادگی عامل قطعی موثر در ایجاد شرایط سازنده‌ای است که ارزش‌ها و گرایش‌های شخصی را شکل می‌دهد. بخش مهمی از این فرآیند، در درون خانواده به صورت عمدی و آگاهانه انجام می‌پذیرد. ولی بخش زیادی از آن کاملا ناخودآگاه است. الگوهای کنش متقابل اجتماعی درون خانواده ممکن است مدل‌های ناخواسته را برای شکل‌گیری رفتار و شخصیت بعدی کودکان یعنی زمانی که به بلوغ و دوره نوجوانی می‌رسند، فراهم سازد.

به هر حال اگر جامعه‌پذیری فرآیندی باشد که نسل‌های مختلف یک جامعه را به یکدیگر پیوند می‌دهد، خانواده از عوامل عمده اجتماعی شدن از دوران کودکی تا نوجوانی و پس از آن است که به صورت یک سلسله مراحل پی در پی رشد و تکامل، نسل‌ها را به یکدیگر مربوط می‌سازد. پس بدون شک مهم‌ترین عامل جامعه‌پذیری خانواده است.

این که والدین در جامعه‌پذیری فرزندان بسیار ضروری و مهم محسوب می‌شوند یک امر بدیهی است؛ چرا که ارزش‌ها و نگرش‌ها را به آن‌ها منتقل می‌کنند و از طرفی یادگیری کودکان نیز از بدو تولد آغاز می‌شود و به همین خاطر است که صاحب‌نظران هنوز با وجود تحولات شناختی و محتوایی نهاد خانواده، باز هم به قدرت خارق‌العاده خانواده در اجتماعی کردن کودکان تاکید می‌ورزند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
1-1. مقدمه
1-2. اهمیت موضوع
1-3. تعاریف، اصطلاحات و متغیّرهای
1-3-1. تعاریف مفهومی
1-3-2. تعاریف عملیاتی
فصل دوم: ادبیات موضوع مورد مطالعه
1-2. مقدمه
2-2. مبانی نظری
1-2-2. عوامل ترغیب کننده مطالعه غیر درسی
1-1-2-2. عوامل اجتماعی/ فرهنگی
2-2-2. عوامل بازدارنده مطالعه غیردرسی
3-2-2. تاریخچه کتاب و کتابخوانی و مطالعه
4-2-2. مطالعه آزاد
5-2-2. رویکردهای غالب در شناخت کتاب و مطالعه غیردرسی (آزاد)
6-2-2. پتانسیل‌های مطالعه آزاد
7-2-2. راهبردهای مدیریت توسعه، برنامه‌ریزی و ترویج مطالعه غیر درسی و آزاد
8-2-2. پیشینه تحقیقات
9-2-2. مدل مفهومی تحقیق
10-2-2. خلاصه و جمع‌بندی فصل
فصل سوم: روش مطالعه
3-1. مقدمه
3-2. روش تحقیق
3-4. روش نمونه‌گیری و تعیین حجم نمونه آماری تحقیق
3-5. روش گردآوری اطلاعات
3-6. ابزار سنجش
1-3-6. برآورد روایی پرسشنامه
2-3-6. برآورد پایایی یا قابلیت اعتماد پرسشنامه
3-7. روش تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها (یافته‌ها)
4-1. مقدمه
4-2. آمار توصیفی
4-2-1. ویژگی‌های دموگرافیک نمونه آماری
4-3. آمار استنباطی سوالات تحقیق
فصل پنجم: نتیجه‌گیری
5-1. مقدمه
5-2. تفسیر یافته‌های تحقیق
5-3. نتیجه‌گیری
5-4. پیشنهادات تحقیق
1-5-4. پیشنهادات کاربردی
2-5-4. پیشنهادات برای محققان آتی
5-5. محدودیت‌های تحقیق
فهرست منابع
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع غیر فارسی
ضمائم و پیوست‌ها
پیوست 1. پرسشنامه تحقیق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آفتاب گیتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-245-019-9
موضوع کتابکتاب‌های عمومی، کتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی)

برای دریافت کتاب عوامل موثر در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (ویژه مدارس ابتدایی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.