معرفی و دانلود کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر

عکس جلد کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر
قیمت:
44500 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر

کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر از مجموعه‌ی شاتر نوشته‌ی سید علی طباطبایی نظری، با شرح انواع سبک‌های عکاسی مانند امپرسیونیسم، سورئالیسم، کوبیسم و ... به شما این امکان را می‌دهد تا با عکاسی از مناظر طبیعی، اثری ماندگار و جاودانه خلق کنید.

درباره‌ی کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر:

اکثر مردم فکر می‌کنند که عکاسی فقط ثبت لحظه‌هاست و آگاه نیستند که عکس واقعی باید همانند اثری هنری، زیبا، واضح و پرمفهوم باشد. البته در آغاز هیچ قانون و اصول خاصی برای این هنر وجود نداشت و بیشتر عکاسان، با تقلید از هنرهای نقاشی دوران خود، آثاری تازه خلق می‌کردند و هیچ فردی دانش کافی جهت ایجاد یک سبک خاص نداشت!

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که به وجود آوردن سبک و شیوه‌ای نو در عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش، کار آسانی نیست؟ پس چرا هنرمندان باید سبکی مخصوص به خود را خلق کنند؟

طبق نظر کارشناسان و هنرمندان برجسته، داشتن سبک هنری ویژه مخصوص هر هنرمند به معنای اجرا و به نمایش گذاشتن آثار هنری خود است. به صورت کلی هنرمندان دو دسته هستند، دسته‌ی اول آن‌هایی که طبق سبک‌های هنری دیگران عمل و از روی راه و روش‌ آن‌ها الگوبرداری می‌کنند. این دسته اگرچه در مدت زمانی کوتاه، مورد پسند عام قرار می‌گیرند اما سرانجام تلاش‌های آنان تبلیغات رایگان برای هنرمندان صاحب سبک است و آثارشان هیچ‌وقت به عنوان یک اثر هنری، ماندگار نخواهد شد.

اما دسته‌ی دوم افرادی هستند که با توجه به سبک‌های مخصوص به خود، دست به خلق آثاری خارق‌العاده و منحصر به فرد می‌زنند. آن‌ها نه تنها از کارها و هنر خود کسب درآمد می‌کنند، بلکه اعتباری جاودانه برای خویش به ارمغان می‌آورند. پس اگر می‌خواهید هنرمندی واقعی باشید به دنبال سبک و شیوه‌ی ویژه‌ی خود بروید.

کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با سبک‌های ویژه‌ی هنر عکاسی آشنا شوید و شیوه‌های متفاوت عکس گرفتن از مناظر طبیعی را بیاموزید، این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر می‌خوانیم:

یک هنرمند امپرسیونیسم همواره همه چیز را به سبک امپرسیونیسم می‌بیند و تصور می‌کند، از حرکت ماشین‌ها در شهر تا پرواز پرندگان در طبیعت. هر عنصری معنا و مفهوم خاصی دارد و هنرمند سعی در تجسم و انتقال این معنا و مفهوم دارد. هنرمند امپرسیونیم در دنیای واقعی زندگی نمی‌کند، او سعی دارد با مهار واقعیت‌ها توسط تکنیک‌های اجرای هنرخود از مرز این واقعیات عبور کند و مفهوم جهانی فرا واقع گرایانه را به سبک یک امپرسیونیسم تجسم کند.

امپرسیونیسم در واقع شکل جدید از جهان واقعی را به نمایش می‌گذارد. نه مانند سورالیسم به دنبال جهان‌های مجازی و موازی می‌گردد و نه مانند رئالیسم هر چه هست و نیست را به نمایش می‌گذارد. امپرسیونیسم سبکی است که به وسیله آن هوش خلاقیت در کنار زیبایی شناسی و درک هنری به چالش کشیده شده تا بتواند ازیک موضوع ساده مانند حرکت برگ‌ها در باد و یا ریزش یک باران، تجسمی هنری و دگرگونه بسازد و به این ترتیب به بیننده نشان دهد که چگونه می‌شود، جهان ساده و تکراری اطراف ما که گاهی کسالت آور و ماندگار می‌نمایاند را به دنیایی متغییر و حاصل تغییر تبدیل کرد.

او به بیننده می‌فهماند که آفرینش جهان چگونه بود و خالق هستی تغییراتی را که ما هرگز به درک مفهومی از آن‌ها نبوده و نیستیم را چگونه به وجود آورده است. در واقع امپرسیونیسم هنر خالق است، هنری که در آن با یک حرکت قلم نقاش یا لنز عکاس، یک عنصر ذاتا ثابت مانند کوه یا درخت به حرکت وادار شده و جهان به ظاهر غیر قابل تغییر به راحتی متغییر می‌شود. او با استفاده از حرکت کند شاتر، باد را به عامل اصلی تغییر دنیا تبدیل کرده تا جایی که کوه‌های عظیم به غباری تبدیل شده و مانند پشم زده شده در آسمان پراکنده می‌شوند. (قرآن کریم - سوره زلزال) آری هنر امپرسیونیسم هنر حرکت، خلاقیت و آفرینش است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای برای شناخت بهتر سبک‌های عکاسی
گرایشات پیشرو (آوانگارد) در هنر عکاسی فتوریسم
کوبیسم
دادائیسم
جنبش عینیت نوین
گرایشات سورئالیستی
عکاسی انتزاعی
عکاسی ذهنی
رئالیسم جادویی
پاپ آرت
رئالیسم جادویی
انواع گوناگون رئالیسم
فاین آرت
امپرسیونیسم
سبک امپرسیونیسم در عکاسی
تاریخچه امپرسیونیست
سورئالیسم
نقدی بر مهم‌ترین سبک‌های هنری در عکاسی معاصر
ریشه‌های سورئالیسم
سورئالیسم چه تفاوت‌هایی با رئالیسم جادویی دارد؟ 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لوح محفوظ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-6330-49-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک
44500 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر

برای دریافت کتاب عکاسی از مناظر طبیعی و حیات وحش در هنر معاصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.