معرفی و دانلود کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی: اصول بنیادین تصویربرداری دیجیتال

عکس جلد کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی: اصول بنیادین تصویربرداری دیجیتال
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی: اصول بنیادین تصویربرداری دیجیتال

از دنیای دوربین‌ها چه می‌دانید؟ معصومه تن‌قطاری در کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی اطلاعات سودمندی را درباره‌ی گونه‌ی پر کاربردی از دوربین‌ها در اختیار شما می‌گذارد. اطلاعاتی که اگر با این قبیل دوربین‌ها سروکار دارید، بی‌شک به کارتان خواهند آمد.

درباره‌ی کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی

با توسعه‌ی صنعت سینما و همچنین تولید محتوای ویدیویی، استفاده از دوربین‌های ویدیویی و سینمایی نیز گسترش یافته است. این گونه دوربین‌ها ابزاری هستند که برای ضبط تصاویر ویدیویی و صوتی در فیلم‌سازی، تلویزیون، تولید محتوای دیجیتال و غیره از آن‌ها استفاده می‌شود. دوربین‌های ویدیویی و سینمایی از اندازه، امکانات، کیفیت و قابلیت پردازش داده‌ی متفاوتی برخوردار هستند. در اثری که اکنون پیش روی شماست، مهندس معصومه تن‌قطاری می‌کوشد دانستنی‌های کارآمدی را در این‌باره به شما ارائه دهد و همچنین به شرح اصول بنیادین تصویربرداری دیجیتال بپردازد.

دوربین‌های ویدیویی معمولاً برای ضبط فیلم‌های خانگی، ویدئوهای آموزشی، مستندات و… استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها معمولاً از اندازه‌ای کوچک و باتری قابل شارژ برخوردارند تا افراد بتوانند آن‌ها را با خود حمل کنند. برخلاف دوربین‌های سینمایی، دوربین‌های ویدئویی معمولاً دارای لنز ثابت هستند و قابلیت تغییر لنز ندارند. اما دوربین‌های سینمایی برای تولید فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و تولید محتوای دیجیتال حرفه‌ای استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها با اندازه‌های بزرگ، لنز‌های قابل تعویض و قابلیت پردازش تصویر با کیفیت بالا، برای تولید تصاویر با کیفیت سینمایی و حرفه‌ای طراحی شده‌اند. همچنین دوربین‌های سینمایی دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند تنظیمات دقیق نورپردازی، کنترل عمق میدان، ردیابی فوکوس و… نیز هستند.

معصومه تن‌قطاری در کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی می‌کوشد علاقه‌مندان و فعالان حوزه‌ی فیلم‌برداری را چه در زمینه‌ی تولید محتوای ویدیویی و چه در عرصه‌ی سینما، مخاطب اثر خود قرار داده و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

امروزه دوربین‌های سینمایی و ویدئویی امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و نرخ رشد صنعت فیلم‌سازی و تولید محتوای دیجیتال، از محبوبیت بسیاری برخوردار شده‌اند. همچنین با افزایش تقاضا برای تولید محتوای دیجیتال، به‌خصوص جهت انتشار در عرصه‌ی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دوربین‌های سینمایی و ویدیویی به شکلی روزافزون با قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند فیلم‌برداری با کیفیت 4K و 8K، مورد استفاده قرار می‌گیرند و آگاهی از انواع این دوربین‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها برای تولید محتوای دیجیتال خوب و باکیفیت ضروری به نظر می‌رسد. این اثر به همت انتشارات نارون دانش تهیه و منتشر شده است.

کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تصویربرداری دیجیتال علاقه‌مند هستید و یا در این حوزه فعالیت دارید، مطالعه‌ی کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی: اصول بنیادین تصویربرداری دیجیتال می‌خوانیم

گمان می‌کنم خودتان بهتر از من بدانید که در کنار تنهای روشن یا تاریک بریده شده به‌دلیل محدودیت دامنه پویایی که ممکن است در قاب تصویر‌تان مناطقی بدون جزئیات را ایجاد کنند؛ سایه‌ها نیز دشمن Post production هستند. حال، هر چه ویدئو شما در کدک فشرده‌تری ثبت گردد،‌ مشکل بیشتر خواهد بود.

یادم می‌آید اولین ویدئویی که از عروس و داماد گرفتم، نمی‌دانستم که برای حفظ بهتر جزئیات، باید چهره آن‌ها و خصوصاٌ کت‌و‌شلوار داماد را تاریک ثبت نکنم و باید بالاخره یک نوری از یک جایی به آن‌ها بتابد.

فهرست مطالب کتاب

مختصری بر تاریخچه دوربین‌های فیلم و تصویر‌برداری
فصل اول: تصویربرداری با دوربین‌های ویدئویی
فصل دوم: فیلم‌برداری و دوربین‌های سینمایی
فصل سوم: مختصری بر اصول بنیادین فیلم یا تصویربرداری
منابع مورد استفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی: اصول بنیادین تصویربرداری دیجیتال
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات518
زبانفارسی
شابک978-622-276-491-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی، کتاب‌های آموزش عکاسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی

برای دریافت کتاب دوربین‌های ویدیویی و سینمایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.