معرفی و دانلود کتاب غرش طوفان - جلد دوم

عکس جلد کتاب غرش طوفان - جلد دوم
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غرش طوفان - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غرش طوفان - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غرش طوفان - جلد دوم

در کتاب غرش طوفان - جلد دوم، اثر بی‌نظیر الکساندر دوما، دنباله‌ی ماجراهای شگرفی را پیش خواهید گرفت که در مجلد نخست همین رمان خوانده بوده‌اید. غرش طوفان داستانی تاریخی با محوریتِ وقایعی‌ست که منتهی به انقلاب فرانسه در سال 1789 شدند. این اثر تحسین‌شده به قلم ذبیح الله منصوری به زبان فارسی برگردانده شده است.

درباره کتاب غرش طوفان - جلد دوم

الکساندر دوما (Alexandre Dumas)، داستان‌نویس شهیر و محبوب ادبیات فرانسه، در رمان تاریخی غرش طوفان (The Queen's Necklace) به روایت حوادث گوناگونی پرداخته که به انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 منتهی شدند. از آنجا که نیل به درکی صحیح و عمیق از کتاب غرش طوفان و دنبال نمودن روایتِ آن، مستلزم آشنایی‌ای ولو مختصر با تاریخ فرانسه در موسم منتهی به انقلابِ کبیر است، بی‌فایده نمی‌بینیم که اندکی در این باب سخن بگوییم.

انقلاب کبیر فرانسه را یکی از فصل‌های مهم در تاریخ اروپای مدرن قلمداد می‌کنند. این انقلابِ ضد استبدادستیزانه، به تاریخِ 14 ژوئیه‌ی سال 1789، با فتح قلعه‌ی باستیل به دست انقلابیون، به پیروزی رسید. شعار اصلی سردمداران انقلاب فرانسه، «آزادی، برابری و برادری» بود. این انقلاب، به زعم اغلب مورخین مطرح، در واکنش به ظلم و ستمِ فزاینده‌ای به وقوع پیوست که از سوی اشراف و خاندان سلطنتی به مردم فرانسه تحمیل می‌شد.

توضیح آن‌که کشور فرانسه در سال‌های منتهی به انقلاب، خود را درگیر بحران‌های اقتصادی بزرگی می‌دید؛ بحران‌هایی که دشواری‌های برخاسته از آن‌ها اغلب متوجه مردمِ متعلق به طبقه‌ی عامه می‌شد. در چنین شرایطی، اشراف فرانسه، بی‌اعتنا به وضعیت اسفبار مردم، هرچه بیشتر در فساد و تجمل غرق گشته، و از طبقه‌ی عوام فاصله می‌گرفتند

انقلاب کبیر فرانسه، اولین خیزش مردمی گسترده علیه سلطنت مطلقه در اروپا بود. این انقلاب، اگرچه بعدها به خشونتی تکان‌دهنده و توجیه‌ناپذیر گرایید و جناییت‌های شنیع بسیاری را سبب گشت، به علت آرمان‌های نیک و مساوات‌طلبانه‌ای که بر آن‌ها بنا گشته بود، مورد تحسین و توجه بسیاری از فیلسوفان و متفکران آزاداندیش جهان، از جمله ایمانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، قرار گرفت. در این میان، بسیاری از نویسندگان بزرگ قرون هجدهم و نوزدهم نیز، به این واقعه‌ی مهم تاریخی توجه نشان داده و سعی در به تصویر کشیدن آن در آثار خویش نمودند. کتاب داستان دو شهر، اثر جاودان چارلز دیکنز، یکی از بهترین آثار داستانی درباره‌ی انقلاب فرانسه است. همچنین است رمان غرش طوفان، اثر درخشان الکساندر دوما.

دوما در کتاب غرش طوفان، به واکاوی زمینه‌های به وقوع پیوستن انقلاب فرانسه پرداخته است. او در این اثر خواندنی و پرحادثه که از شخصیت‌هایی گوناگون و صحنه‌هایی فراموش‌نشدنی تشکیل شده، فساد گسترده‌ی دربار لوئی شانزدهم، واپسین پادشاه فرانسه، را به تصویر کشیده است.

نقطه‌ی ثقل روایت در کتاب غرش طوفان، یک ماجرای رسوایی‌برانگیز واقعی است که از آن به عنوان قضیه‌ی «گردنبند ملکه» یاد می‌کنند. در مرکز این ماجرا، ملکه ماری آنتوآنت، همسر لوئی شانزدهم، قرار دارد، که مطابق روایات، برای به چنگ آوردن گنجینه‌ای گران‌بها از پیرایه‌های زینتی، مرتکب کلاهبرداری‌ای آشکار شد، و این‌چنین، آبروی خاندان سلطنتی را به بازی گرفت.

رمان غرش طوفان از چهار کتابِ «گردنبند ملکه»، «آنژ پیتو»، «کنتس دو شارنی» و «شوالیه دو مزون‌ روژ» تشکیل شده است.

ترجمه‌ی فارسی کتاب غرش طوفان، ذیل چهار مجلد، از سوی انتشارات نگاه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. اثری که هم‌اکنون در دست دارید، دربردارنده‌ی مجلد دوم این کتاب است.

اقتباس از کتاب غرش طوفان

کتاب غرش طوفان همچون اغلب آثار الکساندر دوما، الهام‌بخش خلق آثار اقتباسی گوناگونی در دو حیطه‌ی تئاتر و سینما گشته است. از میان این اقتباس‌ها، به عنوان نمونه می‌توان از سه اثر سینمایی زیر یاد کرد:

- فیلم سینمایی «گردنبند ملکه»، ساخته‌ی تونی لکائین
- فیلم سینمایی «گردنبند ملکه»، ساخته‌ی مارسل لربیه
- فیلم صامت «گردنبند ملکه»، ساخته‌ی لوئی فویاد

کتاب غرش طوفان - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات فرانسه، علاقه‌مندان به آثار داستانی کلاسیک و طرفداران رمان‌های تاریخی، سه گروه از مخاطبینی‌اند که بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب غرش طوفان، اثرِ درخشان الکساندر دوما، لذت خواهند برد.

با الکساندر دوما بیشتر آشنا شویم

الکساندر دوما، ملقب به سلطان پاریس، یکی از نوابغ بی‌تکرار عرصه‌ی ادبیات روایی بود. دوما به سال 1802 دیده به جهان گشود و در سال 1870 روی در نقاب خاک کشید. شهرت الکساندر دوما مرهون رمان‌های سریالی اوست؛ آثاری درخشان که اغلب بر پایه‌ی موضوعات تاریخی استوارند. بیشتر آثار الکساندر دوما رنگ‌وبویی ماجراجویانه، و داستانی پرکشش و هیجان‌انگیز دارند. به نحوی که زمین گذاشتن آن‌ها پس از آغاز مطالعه‌شان بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

الکساندر دوما با آثار داستانی خویش بر بسیاری از نویسندگان پس از خود تأثیر گذاشت. امروزه اغلب سخن‌شناسان بر این باورند که کتاب‌های الکساندر دوما نقطه‌ی عطفی مهم را در تاریخ ادبیات داستانی رقم زده‌اند.

آنچه در ادامه می‌بینید عناوین برخی از مشهورترین کتاب‌های به‌انتشاررسیده از الکساندر دوما است:

«تبعیدشدگان»، «کاپیتان پاول»، «سه تفنگدار»، «استاد شمشیرزنی»، «لوئی چهاردهم و عصرش»، «لاله‌ی سیاه»، «رهبر گرگ‌ها»، «عشق صدراعظم»، «شال سبز»، «کیش و مات»، «کیمیاگر»، «بالتیده»، «زندانی باستیل»، «مارکیز دو برونی»، «صید و عشق»، «عروسی و تدفین»، «آنتونی»، «برج نسل» و...

در بخشی از کتاب غرش طوفان جلد دوم می‌خوانیم

ژیلبرت تعظیم کرد و در انتظار ورود شاه ایستاد. شاه برطبق عادت خود با صدای زیاد وارد اتاق ملکه گردید و از وضعش معلوم بود که صحیح‌المزاج و بانشاط است و نشاط او، با گرفتگی ملکه تفاوت داشت. شاه اول دکتر ژیلبرت را دید و گفت: دکتر، صبح شما به‌خیر. دکتر گفت: اعلیحضرتا، صبح شما به‌خیر، حال مبارک چطور است؟ شاه نفسی عمیق کشید و گفت: دیشب به‌قدر معمول یعنی شش ساعت خوابیدم و سپس روی خود را متوجه ملکه کرد و گفت: خانم، چرا رنگ شما پریده است؟ من شنیدم که کسالت دارید و دکتر را احضار کرده بودید.

ملکه سرخ شد. شاه گفت: خانم، چرا سرخ شدید؟ ملکه زیادتر سرخ گردید و صورتش به شکل ارغوان در آمد. شاه گفت: آه، به نظرم باز می‌خواهید راز کوچکی را از دیگران پنهان نگاه دارید. ملکه با لحنی تند گفت: اعلیحضرتا، راز کوچک یعنی چه؟ من راز کوچکی ندارم که از مردم پنهان نگاهدارم. شاه گفت: منظورم این است که چون شما دارای طبیعت بخصوصی هستید اینک که دکتر ژیلبرت را احضار کرده‌اید معلوم می‌شود که در انتظار خبری خوش هستید ولی بدانید که دکتر ژیلبرت از محارم من است و هرچه به او بگویید یا کشف کند به من اطلاع خواهد داد.

فهرست مطالب کتاب

چرا ملت آماده شد
دکتر ژیلبرت در باستیل
مثلث فرقه «فرماسونری»
سباستین ژیلبرت
خانم دو استائل
لویی شانزدهم پادشاه فرانسه
آندره و ژیلبرت، درحالی‌که یکی مرد و دیگری زن شده است
شاه فیلسوف‌مآب
در منزل ملکه
شب‌چره ‌لویی شانزدهم
شنیدن حقیقت تلخ است
ملکه و طبیب پادشاه
شاه وارد می‌شود
شاه در بین ملت خود
شاه در شهرداری و ملکه در ورسای
بازگشت
اکتشاف پیتو
پدرزن
هنگامی که بیلو می‌فهمد که در یک انقلاب همه چیز دوست‌داشتنی نیست
پیت
فکر فرار
موقعی که خانم‌ها جلاد و آتش‌افروز می‌شوند
ارتش خانم‌های پاریس
ورسای در معرض خطر قرار گرفت
شب پنجم و ششم ماه اکتبر سال میلادی
صبح خون‌آلود
مرگ جورج دو شارنی
بازگشت پیتو از پاریس به اتفاق سباستین
عمه برای دومین‌مرتبه پیتو را از خانه بیرون کرد
پیتو مردی انقلابی است
عزل خانم بیلو
پیتو چرا از مزرعۀ بیلو خارج شد و به قریه‌ای که مسقط‌الرأس وی بود مراجعت کرد
آن جا که پیتو خطیب و ناطق می‌شود
پیتو همان‌گونه که برای دومین‌بار از منزل عمه اخراج شد، دومین‌مرتبه نیز از مدرسه اخراج گردید
پیتو دیپلمات می‌شود
پیتو بالاخره بر آبه فورتیه غالب شد
چگونه پیتو متخصص نظامی شد
در آن جا که کاترین هم دیپلمات می‌شود
یک واقعۀ غیرمنتظره برای پیتو اتفاق افتاد
شخصی که وارد معرکه می‌شود
ژوزف بالسامو
اولین شب شاه در پاریس
معمای چهار شمع
سباستین در راه پاریس
بعد از مادر و فرزند نوبت شوهر و زن رسید
برخورد عجیب در سرنوشت آندره
در جست‌وجوی فرزند
مردی که در میدان لویی پانزدهم حضور داشت
پدر برای کاترین نگران گردید
یک کاخ عجیب و مشئوم
تصویر شارل اول
میرابو
فاوراس
پادشاه به زندگی خانوادگی دیگران علاقه‌مند می‌شود
صحبت‌های شاه فرانسه، راجع‌ به امور سیاسی و دولتی
رازداری شارنی
افق تاریک
زن بدون شوهر
فرانسوای نانوا
ازیک سَرِ بریده، چه نتیجه می‌توان گرفت
دادگاه سلطنتی شاتله
باز هم خانۀ خیابان سن‌کلود
باشگاه ژاکوبن‌ها
شهر متز و شهر پاریس
ملکۀ بی‌احتیاط، احساسات خود را به عقل، غلبه می‌دهد
اتاق قفل‌سازی شاه
آشنایان قدیم
در آن جا که خواننده، آقای بوسیر را همان‌گونه که می‌شناخت، خواهد یافت
اودیپ و لوط
در آن جا که گامن ثابت کرد، استاد و برتر از همه است
در آن جا که راجع‌ به‌ همه‌چیز صحبت می‌شود، جز دربارۀ قفل
وقتی‌که به‌راستی ثابت می‌شود که مست‌ها خدایی دارند
برخورد و تصادف، چه نتایجی به وجود می‌آورد
ماشین آقای دکتر گیوتین
یکشب‌نشینی در کوشک فلور
آنچه را که ملکه بیست سال قبل از آن در یک ظرف آب، در کاخ تاورنی دید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غرش طوفان - جلد دوم
نویسنده
مترجمذبیح الله منصوری
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات728
زبانفارسی
شابک978-622-267-250-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غرش طوفان - جلد دوم

Ali
۱۴۰۲/۲/۲۶
سلام جلد اولو خوندم جلد دومم تازه شروع کردم. واقعا از نظر کشش داستان و اینکه خواننده رودنبال خودش میبره کمنظیر هست. چفت و بست ماجرا اینقدری محکم هست که معلومه بخش عمده مطالب کتاب واقعی هستن و تو عالم واقع اتفاق افتاده. البته بعضی جاها نویسنده یه سری مسایلو با جانبداری نوشته و از طریق بیطرفی خارج یا شده صحنه رو طوری ترسیم میکنه که نتیجه دلخواه خودشو به مخاطب القا کنه. مسلما تحت تاثیر روزگار خودش و خیلی چیزای دیگه قرار گرفته. البته اینا که عرض کردم درمورد تااینجای کتابه که خوندم و از بعدش بیخبرم. اما خب اصول و مسیر کلی این جور نویسنده‌های معروف کمو بیش مشخصه و میشه فهمید که تا اخر تقریبا همین روال ادامه داره. من عقیده دارم اگر قیمت کتابا جوری بود که ادمای بیشتری بتونن بخرن و بخونن واقعا از خوندنش خسته نمیشدن. بخصوص که کتاب داره یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ تمدن بشر لااقل تو دوهزارسال قبل تاحالارو بیان میکنه. اتفاقی که بسیاری از نظامات و تشکیلات اون دوره رو بهم زد و در دراز مدت منشا تغییرات بین المللی شد. همه میدونن که حتی جنگای جهانی هم نطفش تو جنگای فرانسه بعدازانقلاب بسته شده. درکل کتاب حتما ارزش خوندنو داره.
abed abasi
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
غلط املایی به وفور یافت می‌شود!
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب غرش طوفان - جلد دوم

برای دریافت کتاب غرش طوفان - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.