معرفی و دانلود کتاب غول زشت سبز، شرک

عکس جلد کتاب غول زشت سبز، شرک
قیمت:
۲۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غول زشت سبز، شرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غول زشت سبز، شرک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غول زشت سبز، شرک

کتاب غول زشت سبز، شرک نوشته‌ی نویسنده و کاریکاتوریست آمریکایی، ویلیام استیگ، کتابی کمدی-فانتزی درباره‌ی غول سبز بوگندویی است که خانه‌ی باتلاقی‌اش را ترک می‌کند تا جهان را بگردد و در نهایت از قصری سر در می‌آورد و با زشت‌ترین پرنسس جهان ازدواج می‌کند. شرکِ ویلیام استیگ چند سال پس از خلقش با کمک فیلم‌های انیمیشنی به شهرتی جهانی دست‌ یافت و برنده‌ی جوایز زیادی شد.

درباره‌ی کتاب غول زشت سبز، شرک

ویلیام استیگ (William Steig) در کتاب غول زشت سبز، شرک (Shrek!) داستان زندگی غولی نفرت‌انگیز به نام شرک و ماجراجویی‌های او از ابتدا تا انتهای سفرش را برای ما بازگو می‌کند. شرکِ شکست‌ناپذیر، از فاجعه درست کردن لذت می‌برد. او همه را می‌ترساند و از اذیت کردن دیگران هم خوشش می‌آید. پدر و مادر او که معتقدند شرک باید وارد جهان بیرون از خانه شود تا سهم خود را در خراب‌کاری و به هم ریختن چیزها انجام دهد، او را از باتلاقی که محل زندگی‌شان است راهی دنیای بیرون می‌کنند؛ یا بهتر بگوییم به دنیای بیرون پرتاب می‌کنند. شرک و خانواده‌اش یعنی غول‌ها وظیفه دارند تا نفرت‌انگیز و بد و ترسناک باشند. آن‌ها می‌خواهند تا ابد همه را بترسانند.

در کتاب غول زشت سبز، شرک، غول قصه‌ی ما دارای نفسی آتشین است و با نفسش می‌تواند همه را از خود دور کند یا آتیش بزند. او در ابتدای راه خود با جادوگری روبرو می‌شود که در ازای گرفتن شپش‌های کمیابی که شرک روی بدنش دارد، بخت او را می‌خواند. شرک در سفر خود با الاغی همراه می‌شود که همیشه همراهش می‌ماند؛ داد و فریاد شرک برای منصرف کردن الاغ هیچ فایده‌ای ندارد و الاغ باوفا مأموریتش این است که تا آخر پیش شرک بماند. شرک در نهایت، به‌طور تصادفی به قصری می‌رسد که در آن با پرنسسش که حتی از خودش زشت‌تر است ازدواج می‌کند. البته در طی مسیر اتفاقات عجیب‌وغریبی برای او می‌افتد. مثلاً مورد حمله‌ی طوفان، رعدوبرق و باران قرار می‌گیرد، اژدهایی را با نفس آتشین خود از پا درمی‌آورد و با شوالیه‌ای می‌جنگد.

جوایز و افتخارات کتاب غول زشت سبز، شرک

  • برنده‌ی جایزه‌ی Zilveren Penseel در سال 1991؛
  • بهترین و بامزه‌ترین کتاب کودک سال 1990 به انتخاب پابلیشرز ویکلی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودکان در سال 1990 توسط بنیاد پرنتس چویس.

نکوداشت‌های کتاب غول زشت سبز، شرک

  • بازنگری مبتکرانه و شگفت‌انگیز دنیای وارونه‌ی هیولاها. (Kirkus Reviews)

  • نبوغ آمیخته با طنز استیگ در این کتابِ جذاب و لذت‌بخش کاملاً نمود پیدا کرده است. (پابلیشرز ویکلی)

  • شوخ‌طبعی بی‌نظیر و خودنمایی هنرمندانه‌ی استیگ تابه‌حال به این اندازه درخشان نبوده و تا به این اندازه خوب با هم ترکیب نشده‌اند. (مجله‌ی اسکول لایبرری)

  • مطمئنا هر کودک خوش‌شانسی که آن را بخواند مجذوبش خواهد شد. کتابی بسیار دل‌چسب و بامزه که هیچکس نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند. (واشنگتن پست)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب غول زشت سبز، شرک

فیلم‌های انیمیشنی شرک 1، شرک 2 و شرک 3 با اقتباس از این کتاب ساخته‌ شده‌اند. همچنین فیلمی موزیکال نیز در سال 2008 بر اساس این کتاب ساخته ‌شده است.

کتاب غول زشت سبز، شرک مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب کودکان 7 تا 12 سال است. همچنین بزرگ‌سالانی که به داستان‌های کمدی-فانتزی علاقه دارند، از خواندن آن لذت خواهند برد.

با ویلیام استیگ بیشتر آشنا شویم

ویلیام استیگ، متولد سال 1907، کارتونیست، تصویرگر و نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های کودکان بود. استیگ که به‌عنوان پادشاه کارتون‌ها یاد می‌شود در سال 1930 شروع به طراحی تصویرها و کارتون‌ها برای نیویورکر کرد و بیش از 1600 طراحی و 117 جلد برای این مجله تهیه کرد. او زمانی که 61 سال سن داشت، نگارش کتاب‌های کودکان را آغاز کرد. اولین اثر استیگ برای کودکان در سال 1968 منتشر شد. سومین کتابش، «سیلوستر و سنگ جادویی» او را برنده‌ی نشان کالدکوت کرد. او توانست برای دو بار نامزد دریافت جایزه‌ی جهانی دوساله‌ی هانس کریستیان آندرسن در سال‌های 1982 به‌عنوان تصویرگر کتاب کودکان و در سال 1988 به‌عنوان نویسنده شود. استیگ در سال 2003 درگذشت.

در بخشی از کتاب غول زشت سبز، شرک می‌خوانیم

یک روز پدر و مادر شرک یواشکی با هم حرف زدند و به این نتیجه رسیدند که دیگر وقتش است عزیزدُردانه‌شان پا به دنیای بیرون بگذارد تا به سهم خودش خرابکاری کند. این شد که لگد خداحافظی را به فرزندشان زدند و شرک گودال سیاهی را که در آن به دنیا آمده بود ترک کرد.

شرک روز‌ها کنار جاده ول می‌گشت، بوی بدش را توی هوا پخش می‌کرد و از این‌که گُل‌ها پژمرده و درخت‌ها کج می‌شدند تا عبور کند، حسابی کیف می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غول زشت سبز، شرک
نویسنده
مترجمتینا احمدی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-600-462-531-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غول زشت سبز، شرک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غول زشت سبز، شرک

برای دریافت کتاب غول زشت سبز، شرک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.