معرفی و دانلود کتاب فداکاری مظنون X

عکس جلد کتاب فداکاری مظنون X
قیمت:
134400 تومان - 14.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فداکاری مظنون X و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فداکاری مظنون X و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فداکاری مظنون X

رمانی تحسین‌شده در فضای جنایی - معمایی و با درون‌مایه‌ای عاشقانه که عنوان بهترین رمان معمایی انجمن کتابخانه‌های آمریکا را از آن خود کرده است. کتاب فداکاری مظنون X نوشته‌ی کیگو هیگاشینو از خلال یک پرونده‌ی پلیسی، تحول روحیات یک ریاضی‌دان را از عقل و منطق صرف به عشق و عاطفه ترسیم می‌کند.

درباره‌ی کتاب فداکاری مظنون X

علم ریاضی و توجه به اعداد دستمایه‌ی داستان‌ها و فیلم‌های بسیاری بوده که برخی از آن‌ها به دلیل رمزآلود بودن ذاتی دانش ریاضی، حال‌وهوایی معماگونه نیز به خود گرفته است. برخی، تنها زندگی نوابغ را روایت کرده‌اند، بعضی از این کتاب‌ها رابطه‌ی ریاضی و زندگی را شرح داده‌ و تعدادی نیز از خلال فرمول‌های ریاضی و اعداد، فضایی برای ترسیم فانتزی‌ها و شگفتی‌ها خلق کرده‌اند.

کتاب فداکاری مظنون X به انگلیسی (The Devotion of Suspect X) نوشته‌ی کیگو هیگاشینو (Keigo Higashino) باوجوداینکه درباره‌ی یک معلم ریاضی است، اما تفاوت‌های ویژه‌ای با سایر داستان‌هایی دارد که در آن‌ها علم اعداد و ریاضی محور قرار گرفته‌اند. این رمان جنایی - معمایی با حال‌‌وهوایی عاشقانه، زندگی فردی را آشکار می‌کند که ابتدا دنیا را از دریچه‌ی منطق ریاضی می‌بیند، اما رفته‌رفته آنقدر در عواطف غرق می‌شود که دست به فداکاری بزرگ می‌زند.

«ایشیگامی»، شخصیت اصلی داستان، هر روز در مسیر خانه تا مدرسه، افراد مختلفی را می‌بیند و شخصیت و رفتارشان را با فرمول‌های ریاضی تحلیل می کند؛ او همچنین هر روز در رستورانی که زن همسایه‌اش در آن کار می‌کند غذا می‌خورد و با او به گفت‌وگو می‌پردازد؛ گفت‌وگوهایی که مقدمه‌ی شکل‌گیری احساسی در وجود ایشیگامی می‌شود. اوج ماجرای کتاب فداکاری مظنون X زمانی است که ایشیگامی متوجه یک درگیری در خانه‌ی همسایه‌اش می‌شود. «یاسکو» که با دخترش زندگی می‌کند، همان فروشنده‌ی رستورانی است که ایشیگامی هر روز در آن غذا می‌خورد. یاسکو از همسرش جدا شده اما گاه‌وبی‌گاه توسط او مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد؛ این ماجرا ادامه دارد تا اینکه در روز درگیری همسر یاسکو کشته می‌شود.

ایشیگامی که به یاسکو علاقه‌مند شده است، تلاش می‌کند از ماجرا سر دربیاورد و برای خلاص شدن مادر و دختر از اتفاقی که افتاده به آن‌ها کمک کند؛ یاسکو ابتدا ماجرا را انکار می‌کند، اما وقتی نیت ایشیگامی را برای کمک درک می‌کند، اصل ماجرا را بازگو می‌کند. حالا نوبت ایشیگامی است که با استفاده از دانش خود برای رهایی معشوقش و دختر او از این حادثه دست‌به‌کار شود؛ او با کمک ریاضیات نقشه‌ای طراحی می‌کند و به یاسکو می‌گوید که باید آن را مو‌به‌مو اجرا کند.

در کتاب فداکاری مظنون X شخصیت دیگری به نام پروفسور «یوکاوا» وجود دارد که در اغلب داستان‌های کیگو هیگاشینو وجود دارد و به کارآگاه گالیله معروف است. او در این داستان نقش فیزیکدانی را ایفا می‌کند که در پرونده‌های جنایی به کمک پلیس می‌آید و سعی می‌کند معماهای پیچیده را با استفاده از دانش خود حل کند؛ پروفسور یوکاوا در رمان فداکاری مظنون X به‌عنوان رقیب ایشیگامی در علم و طراحی نقشه‌های علمی مطرح می‌شود.

این اثر با ترجمه‌ی محمد عباس‌آبادی و به همت نشر چترنگ منتشر شده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب فداکاری مظنون X

تاکنون سه اثر سینمایی از این رمان در کشورهای ژاپن، چین و کره با نام فداکاری مظنون X ساخته شده است. اعلام شده که نسخه‌ی انگلیسی این فیلم‌ها نیز به زودی ساخته خواهد شد.

جوایز و افتخارات کتاب فداکاری مظنون X

  • بهترین داستان جنایی ژاپن به انتخاب نهاد هونکاکو در سال 2006
  • بهترین رمان معمایی انجمن کتابخانه‌های آمریکا در سال 2012
  • برنده‌ی جایزه‌ی نائوکی در سال 2006
  • نامزد جایزه‌ی ادگارز در سال 2011
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب فداکاری مظنون X

  • در این کتاب منطق سرد با قلب‌های گرم می‌جنگد. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتاب فداکاری مظنون X بیشتر از همه، عمیقاً پویا و سیال است و این چیزی‌ست که این رمان را متمایز می‌کند. (جسی کلرمن، نویسنده)

  • این کتابِ معماییِ شخصیت‌محور چیزهای زیادی برای توصیه دارد. ازجمله یک کارآگاه شبیه کارآگاه کلمبو و البته یک پایان شگفت‌انگیز. (نقد کتاب kirkus)

  • مقاومت‌ناپذیر! داستانی هیجان‌انگیز که خوانندگان را وادار می‌کند قبل از این که نابغه‌ی ریاضی، استاد فیزیک یا پلیس سر برسند، ماجرا را حل کنند. (نانسی پیکارد، نویسنده)

کتاب فداکاری مظنون X برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب فداکاری مظنون X برای علاقه‌مندان به رمان‌های جنایی - معمایی بسیار جذاب و خواندنی است. همچنین علاقه‌مندان به ادبیات ژاپن می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

با کیگو هیگاشینو بیشتر آشنا شویم

کیگو هیگاشینو (متولد 1958) نویسنده و رمان‌نویس مشهور ژاپنی است که بیشتر به‌دلیل آثار جنایی - معمایی خود در دنیای ادبیات مشهور است. او مدتی به‌عنوان رئیس انجمن نویسندگان کتاب‌های اسرارآمیز ژاپن فعالیت کرد و چهار سال در این مسئولیت باقی ماند. این نویسنده جوایز بسیاری را در ژاپن و خارج از کشورش کسب کرده که از جمله می‌توان به جایزه‌ی «ادوگاوا رانپو» اشاره کرد. از کتاب‌های این نویسنده تاکنون بیش از بیست فیلم و سریال ساخته شده است. کتاب «نجات یک قدیس»، «جادوی ممنوعه» و «انگشت قرمز» از جمله آثار مشهور کیگو هیگاشینو هستند.

در بخشی از کتاب فداکاری مظنون X می‌خوانیم

نمی‌توانست یوکاوا را «دوست» خود بنامد، ولی از آن لحظه به بعد، هروقت به طور اتفاقی در راهرو به هم برمی‌خوردند، همیشه می‌ایستادند و چند کلمه‌ای با هم حرف می‌زدند. یوکاوا خیلی اهل مطالعه بود و در مورد رشته‌هایی غیر از ریاضی و فیزیک معلومات زیادی داشت. حتی می‌توانست در گفت‌و‌گویی راجع به ادبیات یا هنر هم قوی ظاهر شود موضوعاتی که ایشیگامی در دل از آن‌ها متنفر بود. البته از آنجایی ‌که ایشیگامی هیچ مبنایی برای مقایسه نداشت، نمی‌دانست معلومات او در چنین زمینه‌هایی چقدر عمیق است. در ضمن، طولی نکشید که یوکاوا متوجه بی‌علاقگی ایشیگامی به هر چیزی غیر از ریاضی شد و دامنه گفت‌و‌گوهایشان به سرعت محدود شد.

با وجود این، یوکاوا اولین نفر در دانشگاه بود که ایشیگامی حس می‌کرد می‌تواند با او صحبت علمی بکند و برای توانایی‌هایش احترام قائل باشد.

اما به ‌مرور زمان برخوردهای اتفاقی‌شان کمتروکمتر شد. مسیرهایشان آن‌ها را به جهت‌های متفاوت سوق داد؛ یکی به دانشکده ریاضی رفت و دیگری فیزیک. دانشجوهایی که معدل تحصیلی مشخصی را حفظ می‌کردند مجاز به تغییر دانشکده بودند، ولی هیچ‌یک از آن‌ها تمایلی به چنین تغییری نداشتند. ایشیگامی با خودش فکر می‌کرد: انتخاب مناسب برای هر دوی ما همینه. هرکدوم در مسیری که بیشتر بهش می‌خوره. تمایل مشترکی به شرح دنیای اطرافشان با استفاده از فرضیات داشتند، ولی رویکردهایشان برای این کار در دو قطب مخالف بود. ایشیگامی فرضیات خودش را با فرمول‌های پیچیده ریاضی شکل می‌داد، درحالی‌که یوکاوا همه‌چیز را با مشاهدات عینی شروع می‌کرد. وقتی معمایی پیدا می‌کرد، شروع می‌کرد به تجزیه‌و‌تحلیل آن. ایشیگامی شبیه‌سازی را ترجیح می‌داد؛ یوکاوا عاشق آزمایش‌های عملی بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فداکاری مظنون X
نویسنده
مترجممحمد عباس آبادی
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-8066-80-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
134400 ت - 14.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فداکاری مظنون X

ضحی مختارزاده
۱۴۰۲/۹/۲۷
می خواستم پنج ستاره کامل بدهم (که حق کتاب هم است)، اما دوست داشتم پایان بندی متفاوت باشد. به هر حال خیلی از انتخاب این کتاب و خواندنش لذت بردم. کتاب‌های این نویسنده با آثار آگاتا کریستی یا داستان‌های شرلوک هلمز فرق دارد، نوعی احساس انسانی شرقی در آن است. آدم واقعاً و جدا با شخصیت‌ها درگیر می‌شود. و برعکس داستان‌های کارآگاهی انگلیسی شما با یک جسد یا یک قاتل رو به رو نیستید، که بعد از تمام شدن داستان فقط از مهارت کارآگاه کیف کنید تمام، نه، احساس در این کتاب موج می‌زند.
sheyda عaz
۱۴۰۲/۵/۲۹
وای وقتی کتاب تموم شد قلبم داشت از سینه بیرون میزد، واقعا نمیدونستم اون لحظه چه احساسی دارم یعنی همه جور احساسی داشتم. یه نویسنده چقدر میتونه خوب باشه؟ قبلا کتاب‌های تازه وارد و بد خواهی استاد هیگاشینو رو خونده بودم و بسیار هم لذت برده بودم اما این کتاب واقعا یه چیز دیگه بود
بیتا محصل
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
نمیشد با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کرد، من عاشق آدم‌های نابغه‌ام ولی اینجا نویسنده نتونسته بود جذابیت ایجاد کنه، مدل عشق شخصیت اول باورپذیر نبود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب فداکاری مظنون X

برای دریافت کتاب فداکاری مظنون X و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.