معرفی و دانلود کتاب فرار از سنت

عکس جلد کتاب فرار از سنت
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرار از سنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرار از سنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرار از سنت

کتاب فرار از سنت نوشته‌ی صدیقه سادات محمدی است. این کتاب روایتگر داستان دختری به نام نینای است که ناچار شده تن به ازدواج با ارباب روستا بدهد، او فکر می‌کند این ازدواج اجباری بدترین اتفاقی است که ممکن بوده در زندگی برایش رخ دهد اما سرنوشت برای او خواب‌های دیگری هم دیده است. با کشته شدن ارباب روستا، سرنوشت او کاملاً زیرورو می‌شود و او ناچار است در کمتر از یک سال تن به سنتی بدهد که نسل به نسل از زنان روستا را قربانی کرده اما...

درباره‌ی کتاب فرار از سنت

پدر نینای در طی یک حادثه جان باخته است و مادرش ناچار شده بنا بر رسم و رسوم با برادر شوهرش ازدواج کند. این اتفاق نه تنها بر زندگی او تاثیر می‌گذارد بلکه زندگی نینای را هم دستخوش تغییراتی ناخوشایند می‌کند. زندگی نینای دیگر هرگز شبیه زمانی که پدرش زنده بود، نمی‌شود. او در خانه‌ی عمویش اصلاً راحت نیست و برادرش نادر هم برای آزار دادن او از هیچ‌چیز فروگذار نمی‌کند. نینای فکر می‌کند طالعش دیگر قرار نیست از این سیاه‌تر شود، تا اینکه به طور ناگهانی و در طی یک اتفاق با ارباب روستا مواجه می‌شود. ارباب روستا در همان نگاه اول دل به نینای می‌بازد و از آن پس تمام تلاشش را می‌کند تا نینای را به دست بیاورد.

نینای، شخصیت اصلی کتاب فرار از سنت، به همسری ارباب روستا در می‌آید. او از این ازدواج اجباری متنفر است و گمان می‌کند دیگر بدبخت‌تر از این نمی‌شود اما باز هم اشتباه می‌کند. سرنوشت خوابی مشابه مادرش برای او دیده است. ارباب روستا کشته می‌شود و طبق رسوم نینای چاره‌ای ندارد جز اینکه در کمتر از یک سال به عقد برادرشوهرش امید درآید اما او با توجه به گذشته‌ای که داشته هرگز قرار نیست تن به چنین کاری بدهد.

در ادامه‌ی کتاب فرار از سنت می‌خوانیم که نینای از آن روستای نفرینی، از سنتی که زندگی نسل به نسل زنان روستا را به تباهی کشانده، می‌گریزد و به تهران به نزد برادرشوهرش ایمان می‌آید. او از ایمان که در شهر زندگی کرده و روشنفکرتر از بقیه است، می‌خواهد که به او سرپناهی بدهد و نگذارد که نینای قربانی شود. ایمان می‌پذیرد و نینای زندگی جدیدی را در تهران آغاز می‌کند، زندگی‌ای که با برملا شدن اسرار مگوی همسر پیشین نینای یعنی ارباب روستا همراه است...

معرفی و دانلود کتاب فرار از سنت

آیا نینای موفق خواهد شد سرنوشتی که برایش مقدر شده را دور بزند؟ اسرار ارباب چه هستند که او می‌خواسته از همه پنهانشان کند؟

کتاب فرار از سنت نوشته‌ی صدیقه سادات محمدی، از رسم و رسومی دم می‌زند که نسل به نسل زندگی زنان را به ورطه‌ی تباهی می‌کشاند و حق انتخاب را از آن‌ها می‌گیرد. این کتاب در خلال صحبت از معضلی اجتماعی که سال‌ها گریبان‌گیر زنان بوده، روایتگر عشقی لطیف است که در میان مرداب رشد می‌کند و رازهایی که می‌توانند یک‌شبه همه‌چیز را زیر و رو کند.

کتاب فرار از سنت توسط نشر آئی‌سا به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب فرار از سنت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی با ژانر اجتماعی، عاشقانه و تاریخی مناسب، جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب فرار از سنت می‌خوانیم

و باز صدای مالنا است که در گوشم می‌­‌‌‌‌پیچد. در این لحظه هیچ نمی‌خواهم. نه کار و نه صدای توو دماغی مالنا را. من فقط صداقت رز را می‌­‌خواهم طوری که او بتواند خوشحال باشد بدون عشق. بی‌­آن­که او بشود من... من... من. خسته از این من که تمام مرا به نابودی کشاند. دلم گاهی کسی را می‌­خواهد. کسی که تمام و کمال بایستد و به حرف‌­‌هایم گوش کند. نه حرفی بزند و نه نصیحتی کند. فقط باشد، همین. حتی نگاه هم نکند. من فقط حضور کسی را در کنارم خواستارم. همین که باشند کافی است، اما دریغ که کسی نیست تا همدم تنهایی و دیوانه­بازی‌­هایم باشد. پس تنهایی و در خیالم زندگی می‌­کنم. آن­قدر زندگی می‌­کنم که آخر جنازه‌­ام را پیدا می‌­کنم در توده­ای سیاه از خیال.

نمی‌­فهمم چه می‌شود که می‌­زنم زیر گریه آن هم با صدایی بلند. قدری که نمی‌­توانم خودم را کنترل کنم و محکم با هر دو دست صورتم را می‌پوشانم. سنگینی دست‌های مالنا را روی شانه‌ی سمت چپم احساس می‌­‌کنم.

- مادام آروم باشید. دارن نگاه­تون می‌کنن. دشمن شادکن نشید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرار از سنت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات434
زبانفارسی
شابک978-622-7555-77-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرار از سنت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرار از سنت

برای دریافت کتاب فرار از سنت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.