معرفی و دانلود کتاب فراموشی و جنون

عکس جلد کتاب فراموشی و جنون
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فراموشی و جنون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراموشی و جنون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراموشی و جنون

کتاب فراموشی و جنون به قلم کریستوفر مارتین و کاترین آر. گیل، ابعاد مختلف این قبیل بیماری‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات جامعی نیز در اختیار اطرافیان، مراقبین و خانواده‌های این دسته از افراد مبتلا قرار می‌دهد.

ضعیف شدن توانایی‌های فکری، هوشی، حافظه‌ای و پردازشی مغز انسان در هر ردۀ سنی و به دلایل مختلف ممکن است روی دهد. از حوادث و تصادفات گرفته تا شوک‌های روحی و روانی، بعضی بیماری‌های داخلی و نهایتاً پیری و استهلاک مغز، همه می‌توانند از دلایل این قبیل مشکلات باشند.

کریستوفر مارتین (Christopher Martyn) و کاترین گیل (Catharine‬ Gale) در کتاب فراموشی و جنون (family doctor guide to Forgetfulness and Dementia) به چگونگی عملکرد حافظه و مشکلات جدی آن می‌پردازند و همچنین راهکارهایی را در اختیار افزاد مبتلا به این بیماری و اطرافیانشان قرار می‌دهند تا امیدوارانه‌تر زندگی کنند و امور خود را تنظیم کنند.

خوشبختانه، دارو و درمان‌های مختلفی برای تقویت و بهبود این بیماری‌ها و بخصوص فراموشی و ضعف حافظه وجود دارد. ازطرف دیگر، خطراتی نیز هست. مثلا در افرادی که زیاد عمر می‌کنند ممکن است سرانجام کار به آلزایمر و زوال عقل و خانه‌‌نشینی برسد.

در بخشی از کتاب فراموشی و جنون می‌خوانیم:

اگر از یک فرد مبتلا به دمانس مراقبت می‌کنید، ممکن است احساس کنید که بسیار تنها می‌باشید، شاید اینطور به نظر آید که دیگران به آنچه که شما انجام می‌دهید توجه زیادی نمی‌کنند. چنین احساسی کاملاً اشتباه می‌باشد. تحقیقات پزشکی مهمی در همۀ کشورهای دنیای غربی مبنی بر کشف علل بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‌های مربوط به دمانس وجود دارد.

تلاش دانشمندان در جهت کشف درمان‌های موفقیت‌آ‌میزی برای دمانس است. بگذارید نگاهی بیندازیم به آنچه که تاکنون انجام شده است و آنچه که در آینده امید به انجام آن خواهیم داشت. به خاطر داشته باشید که حتی 20 سال گذشته دمانس به عنوان یک مشکل پزشکی مهم مورد توجه قرار نمی‌گرفت و در فهرست برتری‌های تحقیقی در ردیف پایین قرار می‌گرفت.

اطلاعات ما دربارۀ این بیماری بسیار کم بود. بنابراین محققان تقریباً مجبور بودند کار خود را از هیچ آغاز کنند و لذا یکی از وظایف‌شان این بود که به بزرگی این مشکل پی ببرند. اپیدمی شناسان (محققان پزشکی که الگوهای گسترش بیماری‌ها را در داخل جمعیت مطالعه می‌کنند) بررسی‌های زیادی را در بخش‌های مختلف دنیا انجام داده‌اند و در نتیجه اطلاعات نسبتاً دقیقی از چگونگی بروز دمانس در دست داریم. این اطلاعات در توجه به میزان این مشکل و ضرورت یافتن اطلاعات بیشتر در مورد آن بسیار مهم بودند. همچنین بعضی از این بررسی‌ها، سرنخ‌هایی از علل بعضی از بیماری‌هایی که سبب بروز دمانس می‌شوند در اختیار ما قرار دادند.

در آزمایشگاه گام‌های بزرگی در جهت فهم مراحلی که درون سلول‌های عصبی مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در جریان می‌باشد، انجام شده است.

فهرست مطالب کتاب

1- من نگران حافظه‌ام هستم
2- کارآیی حافظه‌تان چقدر می‌باشد؟
3- با یک حافظۀ غیر قابل اعتماد چکار کنیم؟
4- علامت یک مشکل جدی
5- دمانس چیست؟
6- آنچه که پزشک انجام خواهد داد
7- تأثیر عاطفی
8- چه کسانی می‌توانند کمک کنند؟
9- چه اقداماتی می‌تواند انجام شود؟
10- علت بروز آن چه بود؟
11- آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراموشی و جنون
نویسنده،
مترجمسعیده مسجدی
ناشر چاپیانتشارات میان رشته‌ای
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-964-7935-35-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فراموشی و جنون

Yasamin Gh
۱۳۹۸/۶/۲۵
توضیحات مختصر ولی مفیدی راجب بیماری دمانس و چگونگی مراقبت از بیماران دمانس داده شده بود
مهسا نصیرى
۱۳۹۹/۵/۱۳
بسیار عالى و کاربردى🌟
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فراموشی و جنون

برای دریافت کتاب فراموشی و جنون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.