معرفی و دانلود کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ

عکس جلد کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ

کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ به قلم محمد شقاقی، چگونگی شکل‌گیری فرقه‌ها و مذاهب اسلامی بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا پایان عصر صفوی را به تصیر می‌کشد. (فایل کتاب در تاریخ 1398/09/20 به‌روز رسانی شده است.)

آنچه که به انسان در جهت آدم زیستن کمک می کند، برگزیدن دین و مذهب است. انسان بی دین و بی مذهب انسان نیست، بلکه موجودی است که با کمک علوم مختلف واندیشه اش توانایی چپاول بیشتر و کامروایی زیادتری را دارد. آنچه حائز اهمیت است، این است که باید کدام دیدن و کدام مذهب را برگزید، تا بتواند پاسخ همه نیازهای مادی و معنوی، دنیوی و اخروی را بدهد. کدام دین و مذهب است که می تواند انسان را به سعادت برساند.

در این کتاب به بیان تاریخ پیدایش و توزیع جغرافیایی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی پرداخته شده و براساس دیدگاه و منابع اهل سنت تدوین گردیده است. نویسنده در این نوشتار بر آن است که به شرح تاریخ پیدایش، تبیین عقاید، و توزیع جغرافیایی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا عصر معاصر بپردازد.

این کتاب، مشتمل بر سه باب است که عناوین آن‌ها عبارت‌اند از: پیدایش فرقه‌های اصلی، ریشه‌ها، اسباب و علل؛ انشعاب‌های درونی فرقه‌های اصلی و ظهور مذاهبی که تا به امروز بر جای مانده است؛ و فرقه‌های جدید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سیادت
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات355
زبانفارسی
شابک9786005407044
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ

erfan hosainp
۱۴۰۲/۹/۲
کتاب بسیار پرباری بود و برای کسانیکه می‌خواهند تازه وارد مسائل فرق و ادیان بشه بسیار مفیده البته نویسنده فقط به فرقه‌های اصلی اهل سنت اشاره کرده و تاریخ اسلام و تشیع رو در ۱۴۰ صفحه خلاصه کرده که در نوع خودش جالبه در آخر هم باید این رو فراموش نکنیم عامل این همه انحراف دو خلیفه اول هستن که اجازه ندادن کار طبق قرآن و دستور پیامبر پیش بره
خشت اول گرنهند معمار کج
تا ثریا میرود دیوار کج
امیربابایی
۱۴۰۳/۱/۶
اون دو ستاره ستاره کم بودن هم به دلیل این بود که ۱_ شیعه اسماعیلی به صورت کامل تشریح نشده بود برای مثال: شیعه اسماعیلی نزاریه توضیح داده نشده بود که نزار رو امام خود میدانند و... ۲_ شیعه زیدیه رو به طور کلی که چند امامه این ها هستن توضیح نداد ریز بینی در زیدیه عالی بود اما ی جمع بندی کلی خوبی آخری زیدیه نبود اما در کل عالی بود زیدیه خوب ریز بینی شده بود
رضا موثق
۱۴۰۲/۱/۲۴
سلام. کتاب اصلا پژوهشی تاریخی از اسناد تاریخی و همه جانبه نیست، صرفاً گردآوری از کتب حاضر است یعنی کتابی که چندسال قبل شخصی گردآوری کرده شده منبع این کتاب، در کل یک کار واقعی نیست صرفاً گردآوری دیگران را اینجا آورده. بدون در نظر گرفتن اسناد معتبر و متفاوت چرا که تاریخ را باید از منابع مختلف دید.
مجید Tav
۱۳۹۸/۵/۳۰
کتابی با توضیحات عالی به فرقه‌های اسلامی و پیدایش آن‌ها پرداخته، فقط‌ای کاش فرمت دیگری هم داشت،،، البته pdf برای محققان و ارجاع به منبع مفید هست ولی برای ما که صرفا خواننده هستیم خواندن را سخت می‌کند، با سپاس از کتابراه و نویسنده محترم،،،
یزدانپناه کشاورز
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
خواندن این کتاب برای آگاهی بیشتروبهترازفرقه هاومذاهب اسلامی ونحوه بوجودآمدن یابوجودآورنده گان مذاهب اسلامی واقعی وانحرافی وغیرواقعی برای اتحادبیشتریاتفرقه بیشتربین امت اسلامی مفیداست وخواندن آن واقعاتوصیه میشود
محمد شقاقی
۱۳۹۹/۱/۱۶
این کتاب فوق العاده است جهت آشنایی با چگونگی شکل گیری فرقه‌ها و اطلاع دقیق از باورها و عقاید آن‌ها پیشنهاد میکنم حتما مطالعه فرمایید
سالارتهاجمی
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتابی جالب در مورد فرقه‌ها اسلامی و تاریخ به وجودمان این فرقه‌ها کتابی جالب و کاربردی حتما مطالعه کنید
علی اکبر نجفی
۱۴۰۱/۹/۱۳
اطلاعاتی که این کتاب میده کاملا فوق العاده است و حتی بخش‌هایی از تاریخ روهم یاد گرفتم
حمیدارجمند
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتاب خوبی بود در باب اندیشه‌های مختلف در فرقه‌های اسلامی،
Hemmat .N
۱۳۹۴/۹/۲۱
کتاب خوبی است. همین!!!
علیرضا جلیلوند
۱۴۰۲/۳/۶
پر از اطلاعت مفید
فرشید محمودی
۱۳۹۶/۸/۱۴
کتاب فوق العاده است
یوسف فیضی
۱۳۹۴/۱۲/۲۷
نمره ۲۰ عالی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ

برای دریافت کتاب فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در گذر تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.