معرفی و دانلود رایگان کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی

عکس جلد کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی

کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی نوشته‌ی قیصر خسروان فرهنگ لغتی است از تمام کلمات اصطلاحات فلسفی و سیاسی.

در ایران استقبال از موضوعات دانش محور تا این اواخر کم رنگ و کم فروغ بوده است و این کم فروغی در برخورد با فلسفه و فلسفه سیاسی بیشتر خود را می‌نمایاند. بسیاری از روان‌شناسان اجتماع و اهالی فلسفه نبود جایگاه مناسب برای فلسفه در شرق را یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی می‌دانند. بر این اساس و به منظور برداشتن گامی در راه یاری رساندن به رشد اندیشه فلسفی نگارش این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

سبک نگارش این فرهنگ با دیگر فرهنگ‌نامه‌ها و دانش‌نامه‌های موجود متفاوت است و نقد و تحلیل مکاتب و واژه‌ها نیز در این فرهنگ لحاظ شده است. آنچه مسلم است سبک نگارش فرهنگ و دانش‌نامه فلسفی نباید خشک و محدود به توصیف عنوان و مکتب باشد. تحلیل و نقد عناوین و مکاتب باعث روشنی بیشتری برای مخاطب خواهد شد. نگارش‌ فرهنگ‌نامه فلسفی و فلسفه سیاسی به سبک معمول و سنتی بیشتر پاسخ گوی افراد آکادمیک است. اما اگر تحلیل و تشریح را هم برای برخی از عناوین و مکاتب لحاظ کنیم در آن صورت فرهنگ‌نامه هم پاسخ‌گوی افراد آکادمیک و هم پاسخ گوی افراد غیرآکادمیک خواهد بود.

فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی بر اساس حروف الفبا مرتب شده و کار را به غایت برای خواننده راحت کرده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پایان
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-90414-1-1
موضوع کتابفرهنگ لغت، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی

Shaahin
۱۴۰۳/۱/۱
خوندن یه همچین کتاب هایی به خودی خود می تونه درک مون رو نسبت به خودمون، و حتا جهان و فرهنگی که در اون زندگی می کنین بالاتر ببره... مثلا می تونیم بفهمیم که به کدوم یکی از مکتب های فلسفی- سیاسی نزدیک تریم. یا کدوم بینش فکری اجتماعی- سیاسی. اصلا ما یه "ئیسم" از نوع انسانِ خوشبین هستیم یا "ئیسمی" که به بدبین جوهره ی زندگی و انسانیته! می تونیم به فضای فکری و فرهنگی دولتی که حاکم به عقاید و اخلاق و افکارمونه، پی ببریم، فارغ از تمام تظاهرات و جلوه های سیاسی همه ی دولت ها به شناخت کامل تری نسبت به شیوه های کشورداری و حکومت برسیم... بهترین سودی که من می تونم از همچین کتابی به دست بیارم، اینه که: " تمام دولت ها و حکومت ها زمینی هستن! "این یعنی " توهم زدایی" از فکر و ذهن ما نسلت به خودمون وتمااام پدیده هایی که اطراف مون وجود داره!
تینا فیض بخشیان کهن
۱۴۰۳/۱/۱۸
خیلی کتاب خوب و خفنی، به همه پیشنهاد میکنم، عین کتب درسی پرنکته است، ممکن به نگاه اول دشوار بیاد ولی بسیار دلچسب، سوای اینکه بسیار مفیدو اگاهی رو افزایش میده، دایره لغتتون رو بالا میبره و مطمینم در زندگی روزانه میتونید برای هر اتفاقی ازش استفاده کنیدو از دانشتون لذت ببرید شما فرض کنید در جایی قرار بگیرید و این الفاظ استفاده بشه، چقدر خوبه که متوجه بشید و بتونید راجع بهش حرف بزنید مثل همیشه مرسی کتابراه، یکی از بهترین کتب بود
محمدحسین عابدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
با سلام و خسته نباشید به همه
کتاب بدی نبود البته نتونستم تمام کتاب رو مطالعه کنم چون برام خسته کننده بود ولی بیشتر احساس این کتاب برای کسانی که در زمینه سیاست فعالیت دارن خوب باشه چون اغلب واژه‌های فلسفی و سیاسی رو در حال ترجمه و تحلیل بود و برای بیشتر فهماندن و درک کامل واژه‌ها برای مخاطبین هست.
بیشتر شبیه به دیکشنری برای واژه‌های سیاسی بود.
برحال زحمت زیادی کشیده شده ولی ترجیع دادم زمانم رو بیشتر صرف این کتاب نکنم.
sina ahmai
۱۴۰۰/۵/۱۷
با سلام خدمت دوستان اهل علم و ادب؛ کتاب خوبی هستش ولی ضعف بزرگش که البته احتمالا باید فقط در نسخه الکترونیک ش موجود باشه و شاید نسخه چاپیش این ایراد رو نداشته باشه، عدم وجود «فهرست مطالب» هست که باعث میشه به راحتی قابل استفاده به عنوان یک دیکشنری اصطلاحات سیاسی-فلسفی نباشه. امیدوارم کتابراه این نقیصه را برطرف نماید. با سپاس فراوان.
علی مرادی
۱۳۹۹/۷/۱۸
متعصفانه نویسنده بیشتر بر اساس گرایش سیاسی خودش مکاتبی که نوشته رو نقد کرده و یکسری مکاتبی هم آورده که احتمالاً گرایشات خودشن واصلاً نقدشون نکرده هیچ مردمو به پیروی ازشون دعوتم کرده!
این کتاب بی طرف نیست و ممکنه خوانندهاشو گمراه کنه، خوندنشو توصیه نمی‌کنم
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۵
کتاب به درد بخوری هست به ویژه برای شیفتگان دانستن معانی کلمه و لغات و افراد به اصطلاح ملا نُقَطی مثل من. با این که کتاب اسن فلسفی را با خود دارد اما بیشتر به واژگان سیاسی پرداخته. با سپاس از کتابراه بابت معرفی و ارائه این کتاب.
حسین قیصری
۱۳۹۷/۱۱/۱
بسیار عالی.
منبع مفیدی از علوم سیاسی و فلسفی می‌باشد.
خواندنش رو به تمامی عزیزان دوست دار علم فلسفه و سیاست توصیه میکنم.
سپاس فراوان
وحید بزرگی
۱۴۰۳/۱/۱۴
با اینکه الفاظ و اصطلاحات در برخی موارد گنگ میشد ولی کتاب آموزنده ای بود. با چند بار خوندن قابل درک میشه ممنون از نگارنده
Arvin Rezaee
۱۴۰۰/۶/۲۲
کتاب خوبیه. بعنوان یه فرهنگ مرجع برای سرچ کردن مفاهیم فلسفی و سیاسی. بدرد خیلیا میخوره. بخونین حداقل یادبگیرد بعضی ایسم هارو
Noor 1996
۱۳۹۹/۵/۲۰
چیزای زیادی در مورد اصطلاحات سیاسی یاد گرفتم. اصطلاحاتی که خیلی وقتا می‌شنویم اما شاید ندونیم معنیشون چیه یا کجا کاربرد داره
Sadegh Moradi
۱۴۰۱/۹/۲۶
کتاب جذابی درباره انواع مکاتب فلسفی سیاسی است توصیه میکنم خصوصا به طرفدارهای فلسفه که حتما این کتاب را بخوانید
Emilia Jackson
۱۴۰۱/۶/۲۹
خیلی خوبه چون اطلاعات جامعی رو در مورد انواع فلسفه و عرفان و.... توصیه برای کسایی که فلسفه دوست دارن
Sahar Fard
۱۳۹۹/۳/۱۱
این کتاب فوق العاده است
ترکیبی از فلسفه و سیاست به زبان صریح و ساده و به خلاصه‌ترین وجه ممکن
nazi
۱۴۰۲/۵/۳۰
یک کتاب خیلی عالی بود که کاملا مناسب دانشجوهای علوم سیاسی و افراد علاقه مند هست 🌺
آرین برزنی
۱۳۹۷/۱۱/۴
کتاب بسیار خوبی بود
هرکس که ذره‌ای علاقه به فلسفه داره خوندن این کتاب ضروریه براش
مشاهده همه نظرات 39

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی

برای دریافت کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.